Asenteena: " Kaasu pohjassa aina"

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Bobakki sanoi:
Mansellia en kyllä ikimaailmassa laskisi tuohon listaan jos kriteerinä on tosiaan kaasu pohjassa aina...
Juu. Ei kuulu missään nimessä tuohon listalle. Mansell oli esim. Keken aikana jopa hieman aran kuskin maineessa, ei mikään kaasu-pohjassa-aina-tyyppi.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No Mansell on kyllä tehnyt varmaan hurjimmat ohitukset mitä oon nähnyt, mutta jos kaveri tuo ihan "terveen" auton varikolle kun ei pidä siitä kuinka se käyttäytyy, niin aika vääryys on sitä tolle listalle laittaa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Bobakki sanoi:
No Mansell on kyllä tehnyt varmaan hurjimmat ohitukset mitä oon nähnyt, mutta jos kaveri tuo ihan "terveen" auton varikolle kun ei pidä siitä kuinka se käyttäytyy, niin aika vääryys on sitä tolle listalle laittaa.
Mutta ne muutamat hurjat ohitukset ei kerro totuutta sen urasta. Esim. siitä ajasta kun pidettiin ihan mahdottomana ajatusta, että ton tyyppisestä kuskista tulis koskaan maailmanmestari kun ei uskalla riskejä ottaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kyllä fiksu ja kylmähermoinen kuski aina voittaa kuumaverisen täystollon (nimiä mainitsematta, mutta kyseessä siis suurimmaksi osin nämä etelämaalaiset kuski).
Frank Williams: Senna was smarter than Schumi

Ayrton Senna was 'more intelligent' than F1's Michael Schumacher. That's the claim of Sir Frank Williams, who admits he admires the latter more than any other driver but the late Senna would always have out-smarted him.

"[Senna] was just as quick [as Schumacher]," Frank Williams told the Telegraph. "He was also just as brave [as Michael] but probably more intelligent."

Senna, who died in a Williams just three grands prix after signing for Frank's team, could have become 'President of Brazil,' according to the team owner. Frank beamed: "I always thought that. He was a terribly clever guy."

Senna always resided pole position in negotiations with Williams "and you had to be very good at chess," the wheelchair-bound grand prix principal laughed. "He'd always planned at lease three moves and four counter-moves. He had astonishing mental preparation."

But don't ask Williams if he misses the great Ayrton Senna. "Not really," he told the newspaper. "It's been ten years. He's gone. I have to look ahead."

F1Racing.net
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
G-jump sanoi:
Kyllähän Schumi on ykkönen tässäkin listassa. Niinkuin lähes kaikissa mahdollisissa ajamiseen ja menestykseen liittyvissä f1-kuskien listauksissa. Kateelliset McRuikuttajat voi unohtaa kaiken maailman räikköset ja hakkiset. Kyllähän se taas Silverstonessa nähtiin kuka osaa ajaa
Onko sinulla jotain sanottavaa tähän topiciin? Ilmeisesti jopa otsikon ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia...
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ei kai Mansellin yritystä ja periksiantamattomuuta pidetty koskaan mitenkään miehen heikkoina puolina. Päinvastoin jo ekasta kisasta lähtien kaveri osoitti huomattavaa sisua. Ohjaamoon oli valunut bensaa mikä tietysti poltteli iholla niin maan perkeleesti, mutta Nigel jatkoi niin pitkään kuin auto vain liikkuiö. Lopulta moottori hajosi. Monacon GP:n aika-ajoisas Nigel vei autonsa kolmanteen ruutuun joka ei suinkaan tullut hyvän auton ansiosta. Suurimpana syynä hyvään sijoitukseen oli kova yritys jossa ei riskejä kaihdettu.

Enemmänkin Mansellin menestyksen esteenä nähtiin puutteelinen nopeus ja yliyrittäminen. Mansellin meno kun ei ollut kovin siistiä, vaan pikemminkin sellaista roiskimista. Kekehän vastusti Nigelin tuloa talliin siksi että britin käytös radalla ja varikolla oli arvaamatonta. Sitteminhän Mansellista tuli Williamsin tallin menestynein kuski.

Nigel on tosiaankin pari kertaa luovuttanut ja ajanut aivan ehjän auton varikolle ja keskeyttänyt kisan. Nämä tapaukset ovat sattuneet uran myöhemmässä vaiheessa jolloin Nigelkin oli tottunut menestykseen. Tavallaan Mansellin luonne oli sellainen on-off tyyppinen. Eli jos kaikki ei ollut kohdallaan miehen mielestä, niin motivaatio karkasi ja samantien latauskin katosi. Voisi ehkä ajatella että mielettömän yrittämisen ja latautumisen vastapainona oli sitten tämä mielenkiinnon täydellinen katoaminen.

Muistaakseni Mansell on heittänyt pyyhkeen kehään Espanjassa 95, Belgiassa 90 sekä CART:ssa kaudella 94 sekä Torontossa että Michiganissa. Varmaan muitakin on, mutta nyt ei tule mieleen. Kuitenkin Mansellilla on takana yli 200 kisaa erittäin kovalla tasolla, joten nämä muutamat tapaukset ovat olleet yksittäisiä.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Tymää nostaa tiettyjä kuskeja jalustalle "kaasupohjassa" asenteen vuoksi. Niitä löytyy joka sarjasta eivätkä kaikki ole lainkaan menestyviä :nope:
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Tässä ovat omat ehdokkaani ilman perusteluja: (olen listannut vain ne ajajat, jotka olen itse nähnyt teeveessä)


1. J.Alesi
2. J.P Montoya
3. G.Berger
4. T.Sato
5. K.Räikkönen

Ja tässä on lista sieltä toisesta päästä.

1. O.Panis
2. R.Schumacher
3. D.Hill
4. M.Salo
5. E.Irvine
 

epeli

Well-known member
Liittynyt
4.9.2002
Viestit
3144
Sijainti
Tre
mn97 sanoi:
Tässä ovat omat ehdokkaani ilman perusteluja: (olen listannut vain ne ajajat, jotka olen itse nähnyt teeveessä)


1. J.Alesi
2. J.P Montoya
3. G.Berger
4. T.Sato
5. K.Räikkönen

Ja tässä on lista sieltä toisesta päästä.

1. O.Panis
2. R.Schumacher
3. D.Hill
4. M.Salo
5. E.Irvine
Oikeasti, Eddietä ja Saloa ei kyllä millään saa tuohon päähän listaa.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
epeli sanoi:
Oikeasti, Eddietä ja Saloa ei kyllä millään saa tuohon päähän listaa.
mediakäyttäytyminen oli mitä oli, mutta itse radalla kyseiset herrat olivat kuin lauhkeita lampaita. *määäh*
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
On aika kummallista tunkea Gilles Villeneuve legendaaristen kuskien joukkoon. Niin kuin eräs samaan aikaan ajanut kuski totesi: "Jos Gilles ei olisi kuollut traagisessa onnettomuudessa, niin tänään hänestä ei puhuisi juuri kukaan. Hän oli suorastaan tyhmä; saattoi yrittää pari kertaa ajaa täysillä johonkin mutkaan, josta kaikki tiesivät että se mahdotonta, tuli sitten ratti kourassa varikolle ja ihmetteli kun ei onnistunut."


"Tyhmyyttä vastaan jumalatkin taistelevat turhaan."
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
HÖYNÄ:lle bannia tai jotain tietämättömyydestä!

Aloitetaan nyt sillä että Gilles Villeneuve ei ollut tyhmä kuljettaja. Mieshän kykeni muun muassa noudattamaan tallin antamia määräyksiä, vaikka muuten olikin periksiantamaton kuski. Voiko kukaan voittaa Monacossa kisaa täysin reikäpäisellä taktiikalla? Ei! Gilles kumminkin voitti Monacossa. Hän ei silloin ajanut rajojen yli, vaan juuri niitten päällä. Silloin heikommille ajajille sattuu virhe, mutta ei Gillesille.

Entäpä sitten jarama 81? Neljä autoa seurasi Gillestä liki koko kisan ajan. Yksikin virhe olisi johtanut voiton menetykseen. Tuliko sitä virhettä ikinä? Tässä tapauksessa oikea vastaus on ihan aikuisten oikeasti:Did he f...?

Gilles voitti 66:sta ajamastaan kisasta kuusi. Kellä nykykuskeiasta on vastaava voittoprosentti? 1. Michael Schumacher. 2. Ei kukaan muu.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
pmv sanoi:
Kellä nykykuskeiasta on vastaava voittoprosentti? 1. Michael Schumacher. 2. Ei kukaan muu.
Ei kai kun Sumi on voittanu ne kaikki kisat :thumbdown
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
HÖYNÄ sanoi:
On aika kummallista tunkea Gilles Villeneuve legendaaristen kuskien joukkoon. Niin kuin eräs samaan aikaan ajanut kuski totesi: "Jos Gilles ei olisi kuollut traagisessa onnettomuudessa, niin tänään hänestä ei puhuisi juuri kukaan. Hän oli suorastaan tyhmä; saattoi yrittää pari kertaa ajaa täysillä johonkin mutkaan, josta kaikki tiesivät että se mahdotonta, tuli sitten ratti kourassa varikolle ja ihmetteli kun ei onnistunut."


"Tyhmyyttä vastaan jumalatkin taistelevat turhaan."
Otsikko on edelleen Asenteena: "kaasu pohjassa aina " Itse juuri toteat että Gilles ajoi näin mutta ei kuitenkaan kelpuuta häntä listalle. Gilles osasi ajaa myös viisaasti jos tarve vaati, tästä osoituksena kauden -81 voitot.

Mitä tulee hänen kuolemaansa niin hän pesi Pironin -81 suorastaan sata-nolla ja -82:kin sama tahti näytti pääasiassa jatkuvan. Paljon todennäköisempi mestariehdokas kuin Pironi jos molemmat olisivat ajaneet koko kauden.
 
Viimeksi muokattu:

Kortteen Topi

Well-known member
Liittynyt
21.1.2000
Viestit
5673
Sijainti
Manse
oldez sanoi:
Tähän listalle pääsee ne kuskit ketkä ajaa alusta loppuun täysillä. Ne jotka ohittaa radalla ei varikolla, ei tallimääräyksellä ei kabinettipelillä. Kuskit, jotka tilanteen tullen yrittävät ohi. Kuskit, jotka ajavat täysiä sillä riskillä että välillä voi lipsahtaa ulos. Kuskit jotka eivät eivät pyörähtele aika-ajoissa tahalleen. Kuskit jotka eivät tarvitse toleransseja. Kuskit jotka eivät tarvitse ykköskuskin kohtelua voittaakseen. Kuskit, joiden tallitoverien ei tarvitse syttyä tuleen sen takia että varikolla säästettäisiin aikaa.
Loistavaa! :thumbup:
 

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
pmv sanoi:
HÖYNÄ:lle bannia tai jotain tietämättömyydestä!

Aloitetaan nyt sillä että Gilles Villeneuve ei ollut tyhmä kuljettaja. Mieshän kykeni muun muassa noudattamaan tallin antamia määräyksiä, vaikka muuten olikin periksiantamaton kuski. Voiko kukaan voittaa Monacossa kisaa täysin reikäpäisellä taktiikalla? Ei! Gilles kumminkin voitti Monacossa. Hän ei silloin ajanut rajojen yli, vaan juuri niitten päällä. Silloin heikommille ajajille sattuu virhe, mutta ei Gillesille.

Entäpä sitten jarama 81? Neljä autoa seurasi Gillestä liki koko kisan ajan. Yksikin virhe olisi johtanut voiton menetykseen. Tuliko sitä virhettä ikinä? Tässä tapauksessa oikea vastaus on ihan aikuisten oikeasti:Did he f...?

Gilles voitti 66:sta ajamastaan kisasta kuusi. Kellä nykykuskeiasta on vastaava voittoprosentti? 1. Michael Schumacher. 2. Ei kukaan muu.
pmv:lle bannia tai jotain älykkyydestä!

81 Jarama? ..Schumacher, Häkkinen, Prost, ym. ym. ym. moni kuski on johtanut liki koko kisan ajan ja heitä on seurannut 2, 4, 6 tai jopa 20 autoa. Yksikin virhe olisi johtanut voiton menetykseen. Tuliko sitä virhettä?...

Se että Gillestä pidetään legendana johtuu myös pitkälti siitä että hän nyt sattui ajamaan Ferraria.
Se että Gillesin kuolema myös yritetään vierittää jonkun toisen kuskin virheen syyksi on aika makaaberia. Kyllä jokainen kilpakuski tietää lajin riskit ja on myös hyväksynyt ne. Kuoleman mahdollisuus on aina olemassa! Tosin se on nykyautojen turvallisuuden parantumisen takia pienempi. Ja hyvä niin!
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
HÖYNÄ sanoi:
81 Jarama? ..Schumacher, Häkkinen, Prost, ym. ym. ym. moni kuski on johtanut liki koko kisan ajan ja heitä on seurannut 2, 4, 6 tai jopa 20 autoa. Yksikin virhe olisi johtanut voiton menetykseen. Tuliko sitä virhettä?...


Se että Gillesin kuolema myös yritetään vierittää jonkun toisen kuskin virheen syyksi on aika makaaberia. Kyllä jokainen kilpakuski tietää lajin riskit ja on myös hyväksynyt ne. Kuoleman mahdollisuus on aina olemassa! Tosin se on nykyautojen turvallisuuden parantumisen takia pienempi. Ja hyvä niin!
Vähän eri asia ajaa 20 auton edellä eroa ollessa 10 sekuntia seuraavaan kuin ajaa kuten Gilles Jaramassa jatkuvan paineen alla. Gilles osasi tosiaan ajaa myös viisaasti tarpeen tullen mutta normaalisti hän ei turhia jarrutellut. Hänen mielestään piti aina ajaa niin kovaa kuin vain pääsi.

Eihän täällä kukaan ole yrittänyt pistää Gillesin onnettomuutta Jochen Massin syyksi? Se oli monen asian summa ja sellaista saattaa sattua kun ajetaan kilpaa.

Ja kuten Niki Lauda on sanonut: "Hän oli jättiläinen. Kukaan ei ajanut yhtä paljon sydämellään kuin hän. Paras meistä ja ehdottomasti nopein oli Gilles Villeneuve."
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Gilles Villeneuve oli todellakin suuri mies auton ratissa.

Kovassa kilpailussa ja ja ajossa hän oli erittäin reilu kilpailijoitaan kohtaan eikä kukaan syyttänyt häntä epäurheiljamaisuudesta vaikka radalla kolisikin.Gilles ei ikinä törmännyt ketään radalta tarkoituksella tai kiillaillut/estänyt ohituksia, vaan taisteli aina täysillä ja reilusti.Kukapa voisi unohtaa esim: Dijonia ´79

Villeneuve oli myös Enzo Ferrarin suuressa suosiossa tyylinsä takia vaikka hän kolaroi usein, Ferrarin johtaja ymmärsi että täysillä yritettäessä tulee myös välillä myös romua.
Myös Tifosien rakkaus Gillesiä kohtaan oli suurempaa kuin ehkä ketään muuta Ferrari-kuljettajaa.

Ja vaikka hänen periaatteensa olikin ajaa aina kaasu pohjassa, hän osasi myös joskus, tosin harvoin ajaa eri tavalla, kuten em. Jarama´81.Hän myöskin piti sopimuksista ja lupauksista kiinni, kuten´79 kun Gilles suostui ajamaan kauden Jody Scheckterin kakkosena.Häntä tunneihmisenä suututti ja järkytti suuresti Pironin ohitus hänestä vastoin tallin määräystä ja Pironin tekemää omaa lupaustaan Imolassa ´82 Ferrarien ajaessa kaksoisjohdossa.

Myös johtuen tästä syystä hän lähti yrittämään Pironin ajan alitusta vielä aika-ajon lopulla Belgiassa ´82.

Gilles oli mies joka häikäisi kaikki ajaessaan, taidolla ja sydämellä.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Vesku sanoi:
"Ainaista perusjarnausta", muttei varmaan kaikki tällä foorumilla tuosta Sumin "tyylistä" liene samaa mieltä:eek!: :doubtful:
Taisi nuorempana Sumilla olla kaasu aina pohjassa, mutta nyttemmin vain tarvittaessa! Onhan järjen (R. Brownin ?) käyttö sallittua!
Ei, kyllä tämä on nyt lopulta SE LISTA jossa Schumi ei pärjää :D :D :D :D :D
 
Ylös