Asiat joissa/joista olen tarkka ynnä pedantti

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
*katsoo ympärilleen huoneessa*

Mikään ei näytä olevan pedanttisessa järjestyksessä.

On niitä silti paljonkin asioita, joissa sellainen pitää olla.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
- Vaatekaapissa kauluspaidat aina samansuuntaisesti
- Kitara laitetaan aina laukkuun kun sillä ei soiteta, marraskuusta huhtikuuhun kostutus-"mato" kaikuaukkoon
- Autolla ei koskaan, varsinkaan kun ollaan lämpötolpan ulottumattomissa, rajuja kiihdytyksiä kylmällä koneella

markoj

Custom User
Totta. Tai no oikeastaan, mikä tahansa pannulla onkaan, onko se sitten valmisruoka vai itse paloiteltu, niin minulla on pakkomielteenä saada jokainen pala käännettyä siten, että saa yhtä paljon rusketusta jokainen puoli. Haarukkaa ja veistä yleensä käytän siinä, ja nalkutus tulee sitten kun muka pilaan pannun toimillani.
Enhän mä nyt oikeasti kääntele pottukuutioita joka kantilleen, hullu!

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Olen erittäin tarkka ja pedantti sen suhteen, että Puolipöhkö kolaa pihansa lumesta oikein ja FW08 järjestää hyllynsä selkeästi. Käyn öisin tarkastamassa, että homma pelaa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Olen erittäin tarkka ja pedantti sen suhteen, että Jjusban varmistaa Puolipöhkö kolanneen pihansa lumesta oikein ja FW08:asin järjestäneen hyllynsä selkeästi. Soittelen vaimolleen tarkatussoittoja öisin, että homma pelaa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jouduin oikein miettimään olisiko tuollaista asiaa, sitten tajusin että onhan yksi. Keittiöveisten pitää olla omissa pölkyissään oikeilla paikoilla.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Useilla lienee joitakin yksittäisiä asioita, joissa on jollaintapaa tavallista tarkempi tahi muuten osoittaa tiettyä pedanttiutta.

Itselläni tällaisia on jostain käsittämättömästä syystä mm.
- Lumityöt. Piha puhdistetaan lumesta aivan SILEÄKSI, niin että pihaan ei jää raitaakaan kolasta karannutta lunta ja viimeistelen kolatun alueen reunat siisteiksi ynnä suoriksi.
Tuo oli minulle erittäin tärkeää, kun maallamaalla asuin.

Toinen tärkeä juttu oli se, että auto oli aina puhdas. Siitäkin olen joutunut tinkimään, mun pesu- ja puhdistusmahdollisuudet ovat rajalliset. Parkkiruudussa ei paljoa pysty. :doubtful:

Tarkkahan minä tietysti olen ajan kanssa - aina pitää olla ajoissa paikalla. Liiankin.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Lumen harjaus auton päältä. Se täytyy olla todella hyvin tehty.

Mutta ylipäätään kaikessa mitä teen, (jos teen, olen huomattavan laiska) pyrin tekemään viimisen päälle hyvin. (Tämä pätee siis ns. oikeisiin töihin yms, ei johonkin vaatteiden asetteluun kaappiin määrätyllä tavalla)
Tähän samaan liittynee ongelma: En osaa lopettaa kerran aloitettua hommaa ja jatkaa seuraavan päivänä. Olen useammankin kerran öitä myöten aamuun asti vääntänyt koodia, ihan vaan siksi, että en osaa lopettaa kun on hyvä "ideointiputki päällä".

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Symmetrisesti on kaikki hoidettava. Kahta samanlaista asiaa samanlaisessa paikassa ei voi tuoteuttaa erilaisesti, vaan se on tehtävä samanlaisesti. Vaihtoehtoja ei voi olla lähtökohtien ja lopupullisten vaatimuksien ollessa samat.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Suunnittelen asiat hyvin, koska hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Sukupuolielimeni käyttöohjeista, naisille.
Miesten kanssa se ei oo niin justiinsa.

Knoukka

Well-known member
Juopottelu on syytä tehdä aina huolella ja loppuun saakka. Jos ja kun kerran juopottelun aloittaa niin lopputuloksen saamiseksi on varattava vähintäänkin seuraava päivä, jolloin suoritetaan ns. viimeistely ja nautitaan tarkan työn tuloksista. Muutama hutiloitu olut tai hinttivissyn tissuttelu on alkoholin väärinkäyttöä, jota mun silmä ei siedä edes katsella.

Sama pätee harjoitukseen: harjoitussuunnitelman voi vielä vaihtaa ensituntuman saatua, mutta mieluusti ylöspäin sitäkin. Toki helpotuskin käy jos tuntuma sitä vaatii. Mutta se harjoitus, jota lähdetään viimein tekemään tehdään sitten loppuun, ajatuksen kanssa ja tarkasti.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kerran join kylmää olutta niin paljon, että oli puoli viikkoa kurkku kipiä.

Asiantuntijoiden mukaan, kannattaa nauttia oluet lämpiminä tai säätää jääkaapin lämpötilat vähän alhaisemmaksi.

Sue_me

Well-known member
-Haalin jäätävällä tarkkuudella firman paskimmat hommat itselleni. Ja suunnittelen ne sitten hyvin Balttiksen tapaan.
-Lumen kolaaminen, lumet auton päältä jne.
-Sähköpostin kirjoitus. Luen varmaan 20 kertaa postin läpi ja muuttelen joka kerta jotta kehtaan painaa sendiä. Kirotusvihreitä ei salita ja asia pitää tulla kerralla kaikille mahdollisimman selväksi.

Nurtsi

Registered Loser
Ruoan lämpötilasta olen hyvin tarkka. Mikään ei vituta niin paljoa kuin jäähtynyt tai huonosti lämmennyt ruoka.

Noin muuten olen luovuttaja tyyppiä eli aluksi pyrin tekemään asian tarkasti niin hyvin kuin pystyn, mutta vastoinkäymisen kohdalla paan läskiksi.