Asiat joissa/joista olen tarkka ynnä pedantti

Mangelo

Well-known member
-Sähköpostin kirjoitus. Luen varmaan 20 kertaa postin läpi ja muuttelen joka kerta jotta kehtaan painaa sendiä. Kirotusvihreitä ei salita ja asia pitää tulla kerralla kaikille mahdollisimman selväksi.
Tuli vaan tuossa eräs asia mieleen, että montakohan korjaus, lisäys, täydennys ja takaisinvetoviestiä voi lähettää maksimissaan, jos vastapuoli on jo vaiennut tyystiin?

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kirotusvihreitä ei salita ja asia pitää tulla kerralla kaikille mahdollisimman selväksi.
Moni muukaan ei sali kirjoitusvirheitä sähköposteissaan. Sehän on selvä.
Itsellä toisinaan lipsahtaa jokunen typo, mutta minun tapauksessani se on salittavampaa.
Se, että itse salin kirjoituvirheitä itselleni, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vastaanottajat salisivat niitä. Toisinaan kuulee kommentin jos toisenkin sähköpostiin tai dokumenttiin lipsahtaneesta kirjoitusvirheestä. Aika salimattomia tyyppejä ovat he! Ja jäykkiksiä ynnä huumorintajuttomia kuiviksia!
Etteivät vain olisi jotain SALITYYPPEJÄ! :doubtful:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Itsellä toisinaan lipsahtaa jokunen typo, mutta minun tapauksessani se on salittavampaa.
Se, että itse salin kirjoituvirheitä itselleni, ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vastaanottajat salisivat niitä. Toisinaan kuulee kommentin jos toisenkin sähköpostiin tai dokumenttiin lipsahtaneesta kirjoitusvirheestä. Aika salimattomia tyyppejä ovat he! Ja jäykkiksiä ynnä huumorintajuttomia kuiviksia!
Joskus entisessä töipaikassa kirjotin samaan aikaan forumille ja toisessa ikkunassa mailia firman päärahoittajalle. Oikolukematta lähetin ja jälkikäteen huomasin mailissa lukevan "Heh, Massa".

Tulipa vaan mieleen.

Sue_me

Well-known member
Meillä on eräs päällikkötason hahmoke töissä joka ei niin lyhyttä sähköpostia osaa kirjoittaakaan, etteikö sieltä paria typoa jo erottaisi. Ihan puhtaasti väärin kirjoitettua suomen kielen yksittäistä sanaa.

Itse ja muutkin jo firmassa tottuneet tuohon lukihäiriöön, mutta joku ulkopuolinen voisi hieman ihmetellä. F1-forumin viestit ovat selkokieltä tähän tapaukseen verrattuna paitsi jps:n känniviestit.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Lisäys omaani. Taskussa olevat artikkelit lasken aina. Jokaisella on myös oma paikkansa. Lompakko vasen povari. Siviilipuhelin oikeaan. Työpuhelin vasempaan taskuun. Avaimet oikeaan. Auton avain on ainoa joka tungetaan sinne mihin mahtuu. Viimeinen ei ollut kaksimielinen vertaus.

Captain Howdy

Well-known member
No hyi helvetti! Säilyttääkö IntruderMan todella autonavaimia penaalissaan?

Örfil

Guest
Olen niin pedantti, etten saanut mielestäni täydellistä, kaikenkattavaa vastausta aikaiseksi joten tuhosin sen.