Sähkösopimukseen voi liittää potentiaalienergiatoivomuksen. Hiukka halvempaa kuin tuulisähkö.Potentiaalienergiaa
Varmaan vielä hämeen murteella. Tai hameen.Niin, ja tässä klupissa puhutaan SUOMEA!
Onko se ydinenergiaa, jota saa hiukkasta halvemmalla?Sähkösopimukseen voi liittää potentiaalienergiatoivomuksen. Hiukka halvempaa kuin tuulisähkö.
Paanko lupipaperit tulemaan? 600% tuotto luvassa! Klubben också på svenskspråkiga men bara 500% tuotto.Varmaan vielä hämeen murteella. Tai hameen.
Ja äänestetään kepua.
Ep = mgh, m=kappaleen massa, g=maan putoamiskiihtyvyys, h=korkeus 0-tasosta. Ei se ton vaikeampi ole.Potentiaalienergiaa ja sit noita kaikkia, mitkä 72 mainitsi avauksessaan. Paitsi välillä tykkään jännästä taiteesta.
Kyllä mä ton tiedän. Ja osaan selittää sen hienoin fysiikan termein. Oon saanu yksityisopetustakin. Mutta en silti ymmärrä sitä.Ep = mgh, m=kappaleen massa, g=maan putoamiskiihtyvyys, h=korkeus 0-tasosta. Ei se ton vaikeampi ole.
Nyt puhuttiinkin ymmärtämisestä, ei kaavaston tiedoista..Ep = mgh, m=kappaleen massa, g=maan putoamiskiihtyvyys, h=korkeus 0-tasosta. Ei se ton vaikeampi ole.
Kun kappaletta nostetaan ylöspäin, sen potentiaalienergia (asemaenergia) kasvaa, koska mitä korkeammalta se tulee alas, sitä suuremmalla voimalla ja suuremmalla liike-energialla se posahtaa maahan. Mieti esimerkiksi jokia. Ne ovat korkeammalla kuin ympäröivä meri. Niillä on siksi potentiaalienergiaa ja maan vetovoima saa ne virtaamaan. Tai putoaisitko mieluummin maahan metrin korkeudelta vai viiden metrin korkeudelta?Kyllä mä ton tiedän. Ja osaan selittää sen hienoin fysiikan termein. Oon saanu yksityisopetustakin. Mutta en silti ymmärrä sitä.
Mutta tuntuuko se silti hyvältäKyllä mä ton tiedän. Ja osaan selittää sen hienoin fysiikan termein. Oon saanu yksityisopetustakin. Mutta en silti ymmärrä sitä.
En ole lääkäri, mutta eiköhän hermoimpulssit lie sähköisiä ja sähkö kulkee valonnopeutta.Mitä jos sinulla on valovuoden mittainen keppi ja tökkäät sillä esinettä sinne valovuoden päähän. Eikö se esine liikahda silloin tuntoaistilla havainnoitavaksi samantein, eikä valovuoden päästä kuten jos jollakin valonlähteellä yrittäisit sitä katsella?
Onko tuntoaisti ja kinetiikka valoa nopeampaa?
Unohdit vastuksen. Esim. kipuaistimus kulkee raajoista päähän vain n. 150 km/h.En ole lääkäri, mutta eiköhän hermoimpulssit lie sähköisiä ja sähkö kulkee valonnopeutta.
Nii-i. Mut jos sulla on avaruudessa keppi jolla tökit sitä jotakin objektia valovuoden päähän, niin eikö se sitten tunnukaan samantien, vai mikä siinä hidastuu? Että vuodeksi pitäisi jäädä odottelemaan kopsausta?En ole lääkäri, mutta eiköhän hermoimpulssit lie sähköisiä ja sähkö kulkee valonnopeutta.
Eppäillä tuota sopii. Oletan sähkön kulkevan normaali (kupari & alumiini) johtimissa huomattavasti valon nopeutta hitaammin.Suprajohteista en mene sanomaan mitään, kun en asiaa riittävästi tunne.En ole lääkäri, mutta eiköhän hermoimpulssit lie sähköisiä ja sähkö kulkee valonnopeutta.
Kopsausta ei liene odotettavissa lain.Nii-i. Mut jos sulla on avaruudessa keppi jolla tökit sitä jotakin objektia valovuoden päähän, niin eikö se sitten tunnukaan samantien, vai mikä siinä hidastuu? Että vuodeksi pitäisi jäädä odottelemaan kopsausta?