Asioita, jotka tekis mieli hankkia

Örfil

Guest
Mulla oli vuoden päivät Marshallin transuversio MG100 nuppi ja kaksi 4x12" kaappia. Oikein peniksenjatke setti siis. Mutta saundit oli tuhnut. En tykännyt, myin pois ja ostin nuo kaksi nykyistä vehjestä.
Silloin ainakin petyin Marshalliin. Kannattaa käydä kokeilemassa livenä ennen ostoa.
Tämä on vähän tarkentunut. Rahatilanne on kesälomasta, palkattomista vapaista ym. johtuen edelleen heikohko, mutta ens kuussa mahtaa olla hankinnan aika.
Toki se rahatilanne on pysyvästi sellainen että jos nyt ei ihan kaikkein halvinta tarvii ostaa, niin ainakin kunnollisen merkin halvimpia malleja. Lisäksi ei ole tietoa miten tuleva projekti lähtee etenemään vai lähteekö ollenkaan, niin ei senkään takia viitsi aivan järjettömiä summia laittaa likoon.
Tällä hetkellä asioita, jotka tekis mieli hankkia, on nämät:



Halvinta Marsua, mutta omien kokemusten perusteella laatumerkin halppismallit on pääsääntöisesti parempia kuin halppismerkin kalliimmat mallit.
Lisäksi kun on tosiaan se mahdollisuus että mistään ei tuu mitään, niin Marshallille löytyy aina ostaja, jollekin Harley bentonille ei välttämättä.

Vielä siis n. kuukausi aikaa tulla järkiin.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
En tietä, mutta tohon bemariin verrattuna tää olis ehkä kilohinnaltaan halavempi.

 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Toiset tykkää, toiset ei.

Itse tykkäsin silloin kun selkä oli kunnossa.
Sama vika. Selkärankareuma vaivaa.

Muuten oli ihan asiallinen laite ja kuului siihen luokkaan minkä sai ottaa.
Oikeastaan itse toimisto siinä on todella hyvä.

Eli tarkoittanee, että X-sarja lienee mulle se paras vaihtis.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mulla oli vuoden päivät Marshallin transuversio MG100 nuppi ja kaksi 4x12" kaappia. Oikein peniksenjatke setti siis. Mutta saundit oli tuhnut. En tykännyt, myin pois ja ostin nuo kaksi nykyistä vehjestä.
Silloin ainakin petyin Marshalliin. Kannattaa käydä kokeilemassa livenä ennen ostoa.
Tota mä kanssa vähän pelkään, mutta toisaalta luotan siihen että se menee mun tulevaan tarkoitukseen oivasti. Ainakin aluksi.
Jos siitä oikeasti tulee jotain, niin sitten laittais parempaa jos/kun toi ei olekaan riittävä.


Aiemmat Marshall-omistukset itsellä on parikyt vuotta sitten omistamani, paljon parjattu Lead 100 mosfet, josta tykkäsin niin paljon että vakavasti harkitsin sellaisen hankkimista nyttenkin. Ei paljon simppelimpi voi olla ja säröääni on niin rupuista murinaa että melkein alkoi nöpöttää. Itsellä tosin kaappi oli ratkaisevassa osassa tuossa. Rikoin sen liian pienen kaapin 12" elementin heti kun ekan kerran bändin kanssa soitin sillä. Korjasin sen sitten niin että vaihdoin siihen paskaks menneen elementin tilalle ihan tavallisen Bossin subbarin, ja kun ääni oli mun mielestäni vieläkin "liian selkeä", ruuvasin diskanttikajarin kiinni kaapin pohjaan väärin päin ja tukin sen nessuilla. Sitten alkoi kuulostamaan mun korvaani hyvältä.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Aiemmat Marshall-omistukset itsellä on parikyt vuotta sitten omistamani, paljon parjattu Lead 100 mosfet, josta tykkäsin niin paljon että vakavasti harkitsin sellaisen hankkimista nyttenkin. Ei paljon simppelimpi voi olla ja säröääni on niin rupuista murinaa että melkein alkoi nöpöttää. Itsellä tosin kaappi oli ratkaisevassa osassa tuossa. Rikoin sen liian pienen kaapin 12" elementin heti kun ekan kerran bändin kanssa soitin sillä. Korjasin sen sitten niin että vaihdoin siihen paskaks menneen elementin tilalle ihan tavallisen Bossin subbarin, ja kun ääni oli mun mielestäni vieläkin "liian selkeä", ruuvasin diskanttikajarin kiinni kaapin pohjaan väärin päin ja tukin sen nessuilla. Sitten alkoi kuulostamaan mun korvaani hyvältä.
Aijjumaluata, no nyt tuli kyllä forumin histoan kaikkien aikojen rokkaavin kommentti, ylivoimaisesti. Etenkin noi kaksi viimeistä virketä. Kuin suoraan jonkun rokkistaran muistelmista!

Alko melkein mullakin nöpöttämään :eek!:

Respect! :ahem::ahem::ahem:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Aijjumaluata, no nyt tuli kyllä forumin histoan kaikkien aikojen rokkaavin kommentti, ylivoimaisesti. Etenkin noi kaksi viimeistä virketä. Kuin suoraan jonkun rokkistaran muistelmista!

Alko melkein mullakin nöpöttämään :eek!:

Respect! :ahem::ahem::ahem:
Komp.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Sähkökärpäslätkä. Kämpän ilmatilassa pörrinkäisiä ja perhosia melko tiheästi. Pakko tuulettaa, kun lämpötila kipusi jo yli 27.
 

Örfil

Guest
Tota mä kanssa vähän pelkään, mutta toisaalta luotan siihen että se menee mun tulevaan tarkoitukseen oivasti. Ainakin aluksi.
Jos siitä oikeasti tulee jotain, niin sitten laittais parempaa jos/kun toi ei olekaan riittävä.


Aiemmat Marshall-omistukset itsellä on parikyt vuotta sitten omistamani, paljon parjattu Lead 100 mosfet, josta tykkäsin niin paljon että vakavasti harkitsin sellaisen hankkimista nyttenkin. Ei paljon simppelimpi voi olla ja säröääni on niin rupuista murinaa että melkein alkoi nöpöttää. Itsellä tosin kaappi oli ratkaisevassa osassa tuossa. Rikoin sen liian pienen kaapin 12" elementin heti kun ekan kerran bändin kanssa soitin sillä. Korjasin sen sitten niin että vaihdoin siihen paskaks menneen elementin tilalle ihan tavallisen Bossin subbarin, ja kun ääni oli mun mielestäni vieläkin "liian selkeä", ruuvasin diskanttikajarin kiinni kaapin pohjaan väärin päin ja tukin sen nessuilla. Sitten alkoi kuulostamaan mun korvaani hyvältä.
Jos ostat nuppi ja 4x12" kaappiyhdistelmän, kannattaisi ehkä satsata siihen kaappiin jo nyt. Sen voi sitten jättää itselleen, vaikka nupin vaihtaisi laadukkaampaan jatkossa (esim. putkivehjekseen tai kallimpaan transuversioon). Paskalla kaapilla kun pilaa hyvän nupinkin äänimaailman.

Transuista: mulla on Fenderin 100 w Fender Frontman 212R combo ja on aivaan sairaan hyvä peli. Tykkään saundeista ja mölyä lähtee ihan samalla lailla kuin vieressä olevasta 4x12 + nuppi vehjeksestä.
Siinä on 2 x 12" ämyrit.

Hinta/laatusuhde on todella, todella mainio! Tuota en myy koskaan pois ja lähtee hautaan mukana.
Tuota ei vaan ole enää myynnissä uutena enkä tiedä mikä on vastaava nykyään. TÄMÄ näyttää samalta T-kaupassa.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kappas. Eilen kävin Hertsikassa koeajamassa yhtä. Tänään Lietsussa katsomassa toista. Mallitarkennuksena d ja xdrive. Tuollaisiin spekseihin on tullut nyt päädyttyä.
Upeeta. Voidaan sitten perustaa Forumin 320 klubi.
Itse olen kohtapuolin lähdösaä ajamaan potenttiaalisimman kipon.
 
Ylös