Aston Martin Cognizant F1 Team 2021

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Ihan varmasti on. Nykyään treenaaminen on paljon ammattimaisempaa kuin silloin, jolloin tasokin on kovempi. Voi olla, että nykyautoilla on myös helpompi ajaa lähellä rajaa, siihen en ota kantaa, mutta väitän että nykykuski pystyy ajamaan lähempänä tuota rajaa tarkemmin kuin kuskit 30 vuotta sitten
Lähinnä pointtina oli se, että lahjakkuuden ero huonoimman ja parhaimman välillä ei ole muuttunut.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659
Löytyyhän siltä esim. 3 podiumia. Ei sekään mitään itsestään selvä saavutus ole. Albon ei meinannut päästä toiseksi parhaalla autolla millään podiumille ja niinkin arvostetulta (varsinkin fanien keskuudessa) kuljettajalta kuin Hulkenberg jäi tuo saavutus kanssa saamatta.
Tämä on seurausta juuri siitä, ettei Stroll kohella samalla tavalla kuin toiset kuljettajat. Hidaskin kuski sattuu välillä yltämään hyvään tulokseen, mutta ensin pitää selvitä ruutulipulle.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Strolla saavutti vähän yli puolet Perezin pisteistä, joten on suhteellisen iso ero vielä. Stroll loistaa yleensä silloin, kuin mulla on ongelmia tai haastava keli. Eli kyllähän siellä jotain taitoa pitää olla. Ehkä sarjan epätasaisempia kuljettajia.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
903
Pu
Strolla saavutti vähän yli puolet Perezin pisteistä, joten on suhteellisen iso ero vielä. Stroll loistaa yleensä silloin, kuin mulla on ongelmia tai haastava keli. Eli kyllähän siellä jotain taitoa pitää olla. Ehkä sarjan epätasaisempia kuljettajia.
Puoliväliin kautta taisi itse asiassa olla jopa vähän edellä Pereziä pisteissä, loppukaudesta Strollilla oli paljon epäonnea, mm. rengasrikon aiheuttama ulosajo hyvästä sijoituksesta Mugellossa ja Kvyatin kolaamaksi joutuminen Bahrainissa ja taisi jotain tekniikkaongelmiakin olla. Toki Perez ajoi ilmiömäisen loppukauden ja oli vauhdillisesti Strollin edellä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Pu

Puoliväliin kautta taisi itse asiassa olla jopa vähän edellä Pereziä pisteissä, loppukaudesta Strollilla oli paljon epäonnea, mm. rengasrikon aiheuttama ulosajo hyvästä sijoituksesta Mugellossa ja Kvyatin kolaamaksi joutuminen Bahrainissa ja taisi jotain tekniikkaongelmiakin olla. Toki Perez ajoi ilmiömäisen loppukauden ja oli vauhdillisesti Strollin edellä.
Perez oli kaksi kisaa alkukaudesta sivussa, Stroll yhden loppukaudesta. Stroll hyötyi myös esimerkiksi Italiassa säännöistä eli ei tehnyt yhtään stoppia, joten oli myös erinomaista tuuriakin.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4217
Sebastian Vettel otti nykyiselle Aston Martin-tiimille sen ekan podiumin Azerbaidzhanin GP:ssä. 🏆🏁👏1500x500.jpeg
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Hyvä että Vettel jatkaa ensi vuonnakin.
Koska Vettel on mielestäni suoriutunut pirteästi tänä vuonna Aston Martinilla.
Vettelille siirto Aston Martinilla on tehnyt hyvää henkisesti ja on onnistunut vakiinnuttamaan asemansa, tallin ykköskuskina tänä vuonna.
Toivon mukaan ensi vuoden sääntömuutoksien avulla pystyisi, Vettel Aston Martinilla taistelemaan kärkisijoista!
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4217
Hyvä että Vettel jatkaa ensi vuonnakin.
Koska Vettel on mielestäni suoriutunut pirteästi tänä vuonna Aston Martinilla.
Vettelille siirto Aston Martinilla on tehnyt hyvää henkisesti ja on onnistunut vakiinnuttamaan asemansa, tallin ykköskuskina tänä vuonna.
Toivon mukaan ensi vuoden sääntömuutoksien avulla pystyisi, Vettel Aston Martinilla taistelemaan kärkisijoista!
Toivottavasti mahdollisimman paljon tiimejä ensi kaudella kärjessä taistelemassa. Ainakin nämä tiimit; Mercedes, Red Bull, McLaren ja Ferrari, sekä pienellä varauksella Aston Martin ja Alpine
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
903
Kaipa tänne voi postata asioita tältäkin vuodelta, vaikka otsikossa vuosi 2021 lukeekin. Joka tapauksessa, Otmar Szafnauer on jättänyt pestinsä Aston Martinilla. Tarina ei kerro, oliko päätös oma vai tiimin. Ilmeisen kiireinen lähtö kuitenkin, kun seuraajaa ei ole vielä päätetty.

https://www.grandprix247.com/2022/01/05/otmar-szafnauer-leaves-aston-martin/
Henkilökohtaisesti näen tämän kolauksena Aston Martinille. Vapaita huipputallipäälliköitä ei taida juuri tällä hetkellä olla, ja Szafnauer mittavalla ja monipuolisella kokemuksellaan ei liene helpoin korvattava. Itselle mieleen Szafnauerin uralta on jäänyt lähinnä se, miten hän on onnistunut tiiminsä kanssa taikomaan välillä hyvinkin pienellä rahalla siihen nähden kovia tuloksia.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Sääli tallin kannalta että Otmar jättää Aston Martinin. Joka teki hyvää työtä vuosien saatossa Force Indian,Racing Pointin kanssa resurseihin nähden.
Toivottavasti Aston Martin pärjää tulevaisuudessa ilman Otmarin panosta, eikä mene alas siitä jonkun toisen tallipäällikön kanssa.
Mielestäni Aston Martinilla on potentiaalia menestyä kuninkuusluokassa jatkossa ja toivon mukaan voisivat tänä vuonna sääntömuutosten avulla nousta kärkitaistoon mukaan.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5491
Kaipa tänne voi postata asioita tältäkin vuodelta, vaikka otsikossa vuosi 2021 lukeekin. Joka tapauksessa, Otmar Szafnauer on jättänyt pestinsä Aston Martinilla. Tarina ei kerro, oliko päätös oma vai tiimin. Ilmeisen kiireinen lähtö kuitenkin, kun seuraajaa ei ole vielä päätetty.

https://www.grandprix247.com/2022/01/05/otmar-szafnauer-leaves-aston-martin/
Henkilökohtaisesti näen tämän kolauksena Aston Martinille. Vapaita huipputallipäälliköitä ei taida juuri tällä hetkellä olla, ja Szafnauer mittavalla ja monipuolisella kokemuksellaan ei liene helpoin korvattava. Itselle mieleen Szafnauerin uralta on jäänyt lähinnä se, miten hän on onnistunut tiiminsä kanssa taikomaan välillä hyvinkin pienellä rahalla siihen nähden kovia tuloksia.
Eikös tuo omasta päätöksestä mene Alpinelle?
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Strollin touhussa alkaa jotenkin haista se, että PappaStroll ei nyt ymmärrä että formuloissa ei ole oikotietä onneen. Ostaa voi sitä tätä ja tuota muilta tiimeiltä, mutta tuonne red bullin ja mersun tasolle pääseminen vaatii aikaa ja työtä. Keskimäärin 4-6 vuotta pitkäjaksoista työtä aina takana tietyllä kokooonpanolla ennen kuin menestys alkaa tulla.

Toyota kävis hyvänä esimerkkinä. Edes suuri rahakaan ei aina riitä.

Strollille pitäis kertoa asiat menestykseen:
- Pääsääntöinen sama johtoväki (brawn, todt, byrne / dennis newey oatley / toto, lowe, allison)
- Johtava kuljettaja pitkällä sopimuksella (vettel, schumi, hamilton jne jne...)
- Työrauha rtd ja insinööriosastoon. Moottorin ja vaihteiston voi ostaa, mutta toisten vanhojen osien ostaminen ei johda pitkään menestykseen koska olet aina perässä.
- Lompakko
- Kärsivällisyys

Strolli täyttää tuosta omasta listasta 2 kohtaa. :D Lompakko ja kuljettaja.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5659
Strollin touhussa alkaa jotenkin haista se, että PappaStroll ei nyt ymmärrä että formuloissa ei ole oikotietä onneen. Ostaa voi sitä tätä ja tuota muilta tiimeiltä, mutta tuonne red bullin ja mersun tasolle pääseminen vaatii aikaa ja työtä. Keskimäärin 4-6 vuotta pitkäjaksoista työtä aina takana tietyllä kokooonpanolla ennen kuin menestys alkaa tulla.
No mitäs esimerkiksi Red Bull teki koko viime vuoden? Osti isolla rahalla suuren määrän insinöörejä ja johtajia Mercedesiltä ja vissiin muiltakin. Ja olihan noita isohkon profiilin henkilöhankintoja muissakin talleissa. Unohdit mainita sen faktan, että kyllä talli täytyy myös ensin rakentaa. Ei voida vain ostaa jotain riutuvaa konkurssipesää ja heittää seteleitä sisään ja odottaa sen poikivan menestystä. Force Indian aikainen talli oli hyvin pieni organisaatio suuriin F1-mahteihin verrattuna. Jos tallin henkilöstön määrä esimerkiksi tuplaantuu, niin kyllä se poikii automaattisesti tarvetta myös uusille johtoportaan hankinnoille.
 
Ylös