Aukot yleissivistyksessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonkki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En lue juoru-, iltapäivä- tai sanomalehtiä. Sivistyksessäni olevasta aukosta lentää puffeli eli biisonni läpi notta huilahtaa.

Mulla ei taida olla paljo aukkoja sivistyksessä. Oon käyny Ruotsissa, Viipurissa ja jopa turkissa. Ympäri maata olen myös reissannut työasioissa. Viimevuonna tuli varmaan yli 15 erilaista paikkakuntaa, jossa tuli tehtyä töitä.
Kaikenlaisia kirjoja olen myös lukenut, Kauhukirjoja, dekkareita ja pokkareita.

Mulla ei taida olla paljo aukkoja sivistyksessä. Oon käyny Ruotsissa, Viipurissa ja jopa turkissa. Ympäri maata olen myös reissannut työasioissa. Viimevuonna tuli varmaan yli 15 erilaista paikkakuntaa, jossa tuli tehtyä töitä.
Kaikenlaisia kirjoja olen myös lukenut, Kauhukirjoja, dekkareita ja pokkareita.

Eihän tohon tosiaan paljon aukkoja jää.

Heh! Nythän mä hokasin! En oo matkustanu uudenaikasilla junilla viä kertaakaan, kerran menny höyryjunalla jossaki tapahtumas

kaikennäköisen muun lisäksi en ole lukenut James Joycen Odysseusta kuin hiukan alusta, en muista siitä muuta kuin että paistetusta munuaisesta jää kusen maku suuhun.

Maantieto.
Kajaani, ok. Joroinen, ok. Parainen, ok. Kemi, hei?

Mulla oli aukko yleissivistyksessä vaan ei ole enää.
Kuvittelin, että kalabaliikki tarkoittaa "torikokousta tai äänekästä asioiden selvittelyä pientä suuremmassa ryhmässä", mutta se näkyykin tarkoittavan joidenkin lähteiden mukaan kahakkaa, mellakkaa, riitaa.

Kun Korhosen hopeiseksi maalattu sika karkasi takakontista keskikaupungille, syntyi kylillä kauhea kalabaliikki.

Mun tulkinta : Korhosen sika aiheutti kylillä vilkasta keskustelua, yleisön rauhatonta liikehdintää ja hämmennystä.
Oikea tulkinta : Korhosen sika aiheutti kylillä sodan.

Aukot parsittu.

Mulla oli aukko yleissivistyksessä vaan ei ole enää.
Kuvittelin, että kalabaliikki tarkoittaa "torikokousta tai äänekästä asioiden selvittelyä pientä suuremmassa ryhmässä", mutta se näkyykin tarkoittavan joidenkin lähteiden mukaan kahakkaa, mellakkaa, riitaa.

Kun Korhosen hopeiseksi maalattu sika karkasi takakontista keskikaupungille, syntyi kylillä kauhea kalabaliikki.

Mun tulkinta : Korhosen sika aiheutti kylillä vilkasta keskustelua ja hämmennystä
Oikea tulkinta : Korhosen sika aiheutti kylillä sodan.

Aukot parsittu.

Se Korhosen sika aiheuttaa kyllä keskustelua, hämmennystä ja sodan kussa kulkeekaan.