Auto arvostelumme

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mulla näyttää olevan verinen paska ja Belmiksellä 'Japanese for lame' mitä se sitten tarkoittaakin. Jos oli ollut 'lime', niin olis tarkoittanut 'Jaappanilaisia limelle'.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mersu on läskimahojen auto.

Varma tieto. Voi tehdä ihan tutkimusta siitä, millasia äijiä sieltä nousee. Tai sitten ratin takana on kuivakka akka permanentissään ja haisee jollekin haisuvedelle tai muulle hyttysmyrkylle. Keltaset tai harmaat on näillä akoilla myös.

Vämpylä

Well-known member
Sijainti
South Park
Mä en oikein ymmärrä.
Dodge Caliber SRT 295hp / 363Nm, 1530kg, 6,7 sekuntia 0-100km/h, 32990€
Skoda Octavia RS 200hp / 280Nm, 1475kg, 7,3 sekuntia 0-100km/h, 33340€

Hirveä tehomäärä mutta johonkin ne on hukannut ne kyllä.
Kait tuossa ollaan vaan siinä rajoilla kuinka lujaa painavan etuvetoisen yleensäkin saa viivalta irtoamaan.

100-200km/h vedoissa Dodgen voima saattaisi tulla paremmin esiin.

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Mersu on läskimahojen auto.

Varma tieto. Voi tehdä ihan tutkimusta siitä, millasia äijiä sieltä nousee. Tai sitten ratin takana on kuivakka akka permanentissään ja haisee jollekin haisuvedelle tai muulle hyttysmyrkylle. Keltaset tai harmaat on näillä akoilla myös.
Joo, mutta eipa ole crockseja jalassa :thumbup:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Utin ABC:llä on joku kirjoittanut miesten vessan seinään: "Ingman saa maidon maistumaan ja Opel muovin ruostumaan."
Mä kuulin tuon viime viikolla YleX:ltä. Pisti kyllä hymyilyttämään.
Isä nauroi kanssa, Vectralla kun ajelee. Ei se kyllä ruosteessa pahemmin ole. Opelkaan.

Sue_me

Well-known member
Mä en oikein ymmärrä.
Dodge Caliber SRT 295hp / 363Nm, 1530kg, 6,7 sekuntia 0-100km/h, 32990€
Skoda Octavia RS 200hp / 280Nm, 1475kg, 7,3 sekuntia 0-100km/h, 33340€
Audi A3 Sportback 3.2 quattro S tronic 250hp / 320Nm, 1550kg, 6,3 sekuntia 0-100km/h, 51300€

Hirveä tehomäärä mutta johonkin ne on hukannut ne kyllä.
En ostais. Auton kauneudestakin voidaan olla aika montaa mieltä. :D
Hinta-tehosuhde tuossa puhutteleekin. Ulkonäkö on sitä tyypillistä räppärituninkia, eli ihan jees.

Nuo ilmoitetut 0-100km/h arvot esim Skodan ja Dodgen välillä ovat niin marginaaliset, ettei tavallinen pulliainen sitä juuri arseeseensa tunne. Kyse on enemmänkin makuasioista. Itse ostaisin kuitenkin Skodan.

Nimim. VW-konsernifanaatikko

Mangelo

Well-known member
Jenkit osaa kyllä laittaa auton keulalle tehokkaan koneen, mutta ei ne saa autosta nopeaa, näköjään ei edes suoralle.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Itse ostaisin kuitenkin Skodan.

Onkos Skodassa sama juttu kuin ainakin joissain WAG-konsernin tuotteissa, ettei elektroniikka anna painaa kaasua samaan aikaan kuin jarrua? Satuin kokeilemaan yhtä saksalaista ja tuntui hassulta kun ei antanut painaa välikaasua samalla kun jarruttaa. Muutenkin ärsyttävän pitkä kytkimen liikerata.

Sue_me

Well-known member
Onkos Skodassa sama juttu kuin ainakin joissain WAG-konsernin tuotteissa, ettei elektroniikka anna painaa kaasua samaan aikaan kuin jarrua? Satuin kokeilemaan yhtä saksalaista ja tuntui hassulta kun ei antanut painaa välikaasua samalla kun jarruttaa.
Skodassa luultavasti samat ominaisuudet kuin muissakin samaa moottoria käyttävissä autoissa. Itse en ole edes kunnolla opetellut koskaan vasurilla jarruttamista tai välikaasuttamista. Joskus kokeilin vasuria vanhalla Renulla, eikä hommasta tullut mitään. Ei siis vaikuta meikäläisen ostokäyttäytymiseen millään tavalla. Toki ei haittaisi, vaikka tuo elektroniikalla aikaansaatu ominaisuus poistettaisiin.

Muutenkin ärsyttävän pitkä kytkimen liikerata.
Skodassa lienee myös tuo ominaisuus. Melkein kaikissa saksalaisissa manuaalivaihteisissa autoissa on pitkä liikerata kytkinpolkimella. Olen tottunut ja niin tottuvat kaikki muutkin jotka tuollaisella ajavat.

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Hinta-tehosuhde tuossa puhutteleekin. Ulkonäkö on sitä tyypillistä räppärituninkia, eli ihan jees.

Nuo ilmoitetut 0-100km/h arvot esim Skodan ja Dodgen välillä ovat niin marginaaliset, ettei tavallinen pulliainen sitä juuri arseeseensa tunne. Kyse on enemmänkin makuasioista. Itse ostaisin kuitenkin Skodan.

Joo. Marginaalinenhan se. Ihmettelin vain kun autot kutakuinkin saman painoiset ja toisessa on helkutisti enempi tehoa mutta silti vain tosiaan marginaalisesti parempi kiihdytyksessä.
Itse en Dodgeen rahoja tuhlaisi.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
George Clooney arvostelee

Seiska sanoi:
George Clooney: Häpeän ekoautoani!

Useasti maailman seksikkäimmäksi mieheksi valittu näyttelijä George Clooney, 47, omistaa Tango-merkkisen, sähkökäyttöisen ladattavan pikkuauton. Mies kertoo nolostuvansa aina, kun hänen kanssaan aletaan keskustella autoista.

- Tango näyttää ihan leluautolta! Jos sen ulkomuoto ei riitä punastelun perustaksi, niin viimeistään minua hävettää, että joudun kyyristelemään pikkukoslassani yksin. Tangossa on paikka vain kuskille, George harmittelee.

Pakokaasupäästöt pyöreä nolla

Tango-autoja mainostetaan sähköisinä urheiluautoina. Auto on pienempi kuin suurimmat moottoripyörät, sillä se on vain 2,5 metriä pitkä ja metrin leveä. Tavallisesta parkkiruudusta Tango vie vain yhden neljänneksen, ja samanlaisia sähkökaaroja voisi kahden kaistan tiellä ajaa neljä rinnakkain.

Clooneyn omistama Tango T600 ei ole silti halpa auto, sillä vastaava maksaa uutena yli 100 000 taalaa.

- Jos minulle ja Tangolleni naureskellaan liikaa, pääsen ainakin nopeasti karkuun. Pikku-Tango kiihtyy nollasta sataan neljässä sekunnissa, näyttelijä naureskelee.

George Clooney näyttää sähkö-Tangollaan Hollywood-autoilijoille hyvää esimerkkiä. Vaarin saisi ottaa esimerkiksi julkkisfutari David Beckham, jonka uuden Rolls Roycen lähes 7-litrainen bensamoottori ei ole ympäristöystävällisimpiä vekottimia.
:eek:

Sue_me

Well-known member
En aikaisemmin ollut juuri kiinnostunut sähköautoista lähinnä niiden ulkonäön takia, mutta tämä alkaa jo kiinnostaa: 4 sekuntia 0-100km/h

Tesla Roadster

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Onkos Skodassa sama juttu kuin ainakin joissain WAG-konsernin tuotteissa, ettei elektroniikka anna painaa kaasua samaan aikaan kuin jarrua? Satuin kokeilemaan yhtä saksalaista ja tuntui hassulta kun ei antanut painaa välikaasua samalla kun jarruttaa. Muutenkin ärsyttävän pitkä kytkimen liikerata.
Pystyy painamaan molempia.