Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Örfil

Guest
Myrskylinnut on maailman kovin juttu. Se inspiroi minusta avaruusinsinöörin.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
No eipähän ole taas tällaistakaan sattunut.

Astun autoon, laitan avaimen virtalukkoon ja nousen takaisin ulos putsaamaan ikkunoita. Naps, sanoo auto. Juu, ovet itsestään lukkoon! Siinäpä jäi Al-setä hölmönä seisoksimaan harja kädessä ulkopuolelle sitten.

Sinne jäi auto Nokialle, onneksi mä ja harja päästiin kollegan kyydillä poies. Ja onneksi on kotona vara-avaimet. Mutta eihän noin saisi käydä.

Örfil

Guest
No eipähän ole taas tällaistakaan sattunut.

Astun autoon, laitan avaimen virtalukkoon ja nousen takaisin ulos putsaamaan ikkunoita. Naps, sanoo auto. Juu, ovet itsestään lukkoon! Siinäpä jäi Al-setä hölmönä seisoksimaan harja kädessä ulkopuolelle sitten.

Sinne jäi auto Nokialle, onneksi mä ja harja päästiin kollegan kyydillä poies. Ja onneksi on kotona vara-avaimet. Mutta eihän noin saisi käydä.
Audiossa tuo on tyyppivika. Tankatessakin nappaan aina avaimet taskuun. Kamalin kohtalo on jossain Pihtiputaalla sulkea ovi, sitten kuuluu kloks ja avaimet ja puhelin jää lukkojen taakse. Ja rahat.

Tolerantti

Well-known member
Jäikö auto käyntiin sinne Nokialle?

Olen kuullut vastaavaa tapahtuneen. Auton älyboxi päättää lukita ovet ja jättää kuljettajansa ulos. Varmaan jostain kostosta tai mielenosoituksesta on kyse.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Audiossa tuo on tyyppivika. Tankatessakin nappaan aina avaimet taskuun. Kamalin kohtalo on jossain Pihtiputaalla sulkea ovi, sitten kuuluu kloks ja avaimet ja puhelin jää lukkojen taakse. Ja rahat.
Lontoon skidit sanoo et ei oo tekemistä
mutta tietääks ne millaista on
Pihtiputaalla?

Jäikö auto käyntiin sinne Nokialle?

Olen kuullut vastaavaa tapahtuneen. Auton älyboxi päättää lukita ovet ja jättää kuljettajansa ulos. Varmaan jostain kostosta tai mielenosoituksesta on kyse.
Mulla kanssa auto lukottelee ovia hiukan oman miele(ttömyyte)nsä mukaan, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole käynnissä moiseen ryhtynyt. Yleensä jätän kyllä oven silleen raolleen kun käynnissä olevasta autosta ulostaudun. Ihan varmuuden vuoksi, kun kyllä sillä vehkeellä kuitenkin jotain mua vastaan on ja suunnittelee lukitsevansa mut itsensä ulkopuolelle mahdollisimman hankalassa saumassa.

Örfil

Guest
Mä avaan varmuuden vuoksi takaluukunkin.

Olis avannut Honkavuorikin :ahem:

Örfil

Guest
Se oli niin iso persoona lopuksi, että muutti nimensä Honkavuoreksi.

Sue_me

Well-known member
Kaikissa vagilaisissa samaa ongelmaa. Oven lukkoon ilmeisesti integroitu joku kikkare joka hajoaa heti ja saatanan kallis vaihtaa. Auto ei tuolloin aina tunnista oven fyysistä avaamista ja lukitsee ovet 30sek kuluttua keskuslukituksen avaamisesta. Keskuslukitukset avaamisen jälkeen ovi pitäisi siis aukaista tuon aikaraamin puitteissa jottei mene automaattisesti lukkoon -> ohjelmoitu "turvallisuusominaisuus".

Ei uskaltanut jättää avaimia Golfiin eikä varsinkaan Ibizaan.

PS. Pihtipudas on mesta paikka. Nimim. mökkiläinen

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Ton jotenkin ymmärtäis, os avaimet ois ollu esim. penkillä mutta virtalukossa!
Ja ensimmäinen kerta tosiaan kun moista tekee mutta olen kuullut muualtakin, että ko. konsernin kansanvaunuille tyypillisehköä.

Sue_me

Well-known member
Pskapuhetta. Koko ikäni ajanut moisilla eikä kertaakaan ole lukot napsunut. Exän Jeeppi teki tuon kyllä useasti.
Ei ehkä jokaisessa autossa kyseinen vika, mutta merkistä riippumatta yleinen vaiva Volkswagen Groupin romppeissa.

Se, että juuri sinun autoissasi ei ole ollut vikaa, ei tarkoita ettei ongelmaa ole olemassa :tongue:

burb

.
Kaverilla kävi kerran silleen että laittoi auton käyntiin, poistui autosta ja auton ovet meni lukkoon. Lopulta paljastui ettei ovet menneetkään lukkoon, ja että ei sillä kaverilla edes ollut autoa. Oli vaan syönyt vääriä sieniä ja kuvitellut koko asian. Oli vain harja jäänyt käteen.
Ei ehkä välttis ole sama syy kuin Alpulla, mutta en tiijä sitten. Pidetään vaihtoehdot vielä auki.