Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Sikäli kun jokaikisen huoltsikan pihassa oli vähintään 48 autoa jonossa pesuun, arvelin että katsellaampa asiaa uudestaan sitten syssymmällä.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Sikäli kun jokaikisen huoltsikan pihassa oli vähintään 48 autoa jonossa pesuun, arvelin että katsellaampa asiaa uudestaan sitten syssymmällä.
Kyllähän sitä kurakeleillä hyödyllistä auto putsata syystä, joka ei ole minulle avautunut, kun luulisi silloin olevan lyhin hyöty.

Sue_me

Well-known member
Kyllähän sitä kurakeleillä hyödyllistä auto putsata syystä, joka ei ole minulle avautunut, kun luulisi silloin olevan lyhin hyöty.
Pakko pestä välillä, ettei pinty kovin pahoin.

Joulukuussa viimeksi nähnyt painepesuria.

Sue_me

Well-known member
P-rallin takiahan sitä autoa pestään. Turhaa touhua muuten.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Uskaltaisikohan sitä tehdä moottorille pesun? Herkimmät paikat elmukelmulla suojaan, tärpättiä pensselillä ja kunnollinen huuhtelu.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Uskaltaisikohan sitä tehdä moottorille pesun? Herkimmät paikat elmukelmulla suojaan, tärpättiä pensselillä ja kunnollinen huuhtelu.
Olen pessy kymmeniä kertoja ilman mitään suojauksia.
Huuhtelu painepesurilla. Ikinä ei o nikotellu. Ei tietenkään pidä liioitella pesurin kanssa. Roiskuuhan sinne moottoritilan vettä kuralätäköissä ja tiellä vesisumussa ajaessakin.

Ranskalaiset ja Alfat on kuulemma arempia, tiesi kertoa autopesulan pitäjä.

Sue_me

Well-known member
Seatissa sekosi ajotietokone ihan auton ulkopintaa pestäessä. Kun purkki kuivi, alkoi taulussa taas näkyä tuttuja lukemia.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Olen pessy kymmeniä kertoja ilman mitään suojauksia.
Huuhtelu painepesurilla. Ikinä ei o nikotellu. Ei tietenkään pidä liioitella pesurin kanssa. Roiskuuhan sinne moottoritilan vettä kuralätäköissä ja tiellä vesisumussa ajaessakin.

Ranskalaiset ja Alfat on kuulemma arempia, tiesi kertoa autopesulan pitäjä.
Neonin koneen joskus pesin muistaakseni suojaamalla jakajan ja pari pientä sähköosaa eikä ollut mitään onkelmia.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Nopee dippaus esim läheiseen järveen on hyvä. Lähtee alusta ja moottoritila puhtaaksi, kunhan muistaa sen liuottimen.

BudLightJaguar

Well-known member
Sijainti
Salo
Meksikossa ei liene turhan tarkat ympäristöpykälätkään sen mukaan, mitä liotinta tai vannepesuainetta on ruiskittu ennen järveen ajoa.

Örfil

Guest
Mitään suojata tarvitse, kunhan nyt ei ruuttaa ihan kriittisiä paikkoja suorasuuntauksella.

Sitten kuivaus rätillä ja konepelti auki puoleksi tuntia. Hysteerisin mies ajaa vielä pienen lenkin jotta saa koneen lämpimäksi ja kuivaksi.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Alkopa ahdistamaan jo pelkkä ajatus että oisin rätillä kuivaamassa auton moottoria.

Örfil

Guest
Joka koslan moottorin olen pessyt aikojen alusta saakka.

Faija joskus totesi mun Granadan konehuoneesta että "tuollahan voisi eväitäkin säilytellä".

Ei siihen kuivaukseeen mene kuin 5 minuuttia ja hyöty on suuri.

Sue_me

Well-known member
Wanhaan aikaan riitti kun suojasi tulppien reijät.

Örfil

Guest
309 Pösössä piti tosiaan tulpanreiät kuivata. Jos sinne jäi vettä, kone pätki.

Se on ollut hankalin tapaus tähän saakka.