Auto-thread (vapaan tuuninkitopikki)

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
- Kato Fagerholm, mitä äijä?
- Mitäpä tässä.
- Minkä ikäinen olet?
- Otakar Janeckyn rannelaukaus.
- Täh?
- Olen syntynyt vuonna 2004-2010.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Trafi ilmoitti maksavansa ylimääräistä maksettua autoveroa takaksin ja rahoitusyhtiö ylimääräistä maksettua rahoitusta.
Tässähän tekee ihan tiliä!
 

Örfil

Guest
Tänne ilmestyi lauantaina japanin mini, eli Suzuki Swift.
Vaimojen auton vaihtoviikot vissiin käsillä.
Swift oli oma, ehdoton suosikkini, mutta kun vaimo haluaa Fiatin se haluaa Fiatin ja siihen ei mikään maailman mahti auttanut.
Epäkäytännöllisin juttu tässä on nyt se, että saippis on nyt perheen isoin auto ja sillä ollaan nytkin liikkeellä.

"Takakontissa" on koirat, sukset ja pakaasit. Kaikki sidottuina kuormaliinoilla kiinni ja koirat turvavöissään.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Ford Mondeo alkaen mallivuodesta 2008 >>>
En yhtäkkiseltä löytäny että miten on asia. Isompiin ilmeisesti on (2.5 litaisista eteenpäin) on mutta ei pienempiin.
Bensavehkeissä vääntöä ja tärinöitä on senverran vähän verrattuna dieseleihin että kaksoismassavauhtipyörän rikkontumista ei kannata pelätä, ei varmasti ole ensimmäisenä rikki.
 

Örfil

Guest
Tämä tuli Lunssilalle kenties uutena asiana, ja miksei olisi tullutkin, jos ei omista itse koiria, mutta koira on tielainsäädännön mukaan kytkettävä autossa kiinni.

Tätä varten on myynnissä koirien turvavöitä, jotka kiinnittyvät koiran pannasta auton turvavyökiinnikkeeseen. Käytännössä se on säädettävän mittainen "kuormaliina", jonka toisessa päässä on sakkeli ja toisessa turvavyöklipsu.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18204
Tämä tuli Lunssilalle kenties uutena asiana, ja miksei olisi tullutkin, jos ei omista itse koiria, mutta koira on tielainsäädännön mukaan kytkettävä autossa kiinni.

Tätä varten on myynnissä koirien turvavöitä, jotka kiinnittyvät koiran pannasta auton turvavyökiinnikkeeseen. Käytännössä se on säädettävän mittainen "kuormaliina", jonka toisessa päässä on sakkeli ja toisessa turvavyöklipsu.
Näinköhän Rainieri laskettelee luikuria?

No, sanoi laki mitä tahansa (en usko koirien turvavyöpakkoon ennen vakuuttavia todisteita), koen velvollisuukseni nauraa ääneen koirien turvavöihin vyöttämiselle.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Itse kolaritilanteita ajatellen jo pistän kiinni takapenkin nyssykät, koirat ja muut mitkä nyt voisivat tuntua imakalta äkkipysäyksessä.
 

Örfil

Guest
Jarrutustilanteessa jo 15 kiloinenkin koira takaraivoon taittaa niskat tehokkaasti.

Haluatko että lasken sulle vähän törmäysvoimia?
;)

Edit: jep, joka nyssykkä on parasta olla kiinni kuten kouvo mainitsi. Tuurin varaan ei kannata laskea. Sanoi Vesa mitä tahansa.

Edit 2: http://www.iltalehti.fi/autot/2011050213617081_ae.shtml

Luotin vaimon sanaa lakiasiassa (=> ulkoistan virheen). Olin väärässä. Mutta käytännön syistä asiassa ei liene kahta sanaa sen puolesta.
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Piha oli kuin jyrkän kalteva luistinrata, vettä jään päällä. Nousua sellainen 2,5 metriä 15 metrin matkalla, jyrkentyen loppua kohti ennen paikallistien liittymää.

Mitä tekee kitkarenkain varustettu Subaru, ylämäkeen paikaltaan lähdettäessä? No, rajulla kaasunkäytöllä sutaisee kevyesti paikaltaan lähtiessä ja nousee vauhdilla mäkeen.


Talouden etuvetoautoa varten joutui myöhemmin jo hieman sepelöimään varuiksi. Kannatti.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Tämä tuli Lunssilalle kenties uutena asiana, ja miksei olisi tullutkin, jos ei omista itse koiria, mutta koira on tielainsäädännön mukaan kytkettävä autossa kiinni.

Tätä varten on myynnissä koirien turvavöitä, jotka kiinnittyvät koiran pannasta auton turvavyökiinnikkeeseen. Käytännössä se on säädettävän mittainen "kuormaliina", jonka toisessa päässä on sakkeli ja toisessa turvavyöklipsu.
Itse kyllä käyttäisin mieluummin koiran turvavyövaljaita. Jotenkin tuntuu törmäystilanteessa melko varmalta tappovälineeltä vetää koira kiinni niskasta autoon, pysähtyvän se saletisti, mutta niska ei varmaan tykkää.
 
Ylös