Vellu
Kuninkaalleninen
On tää pieni maailma
No se!Olga sanoi:Kajaanilaisen misun kanssa seukatessa siis viisastuu! :thumbup:
Myös Kemissä ko. ilmaus on yleinen. Veikkan(* että Kemissä vielä yleisempi kuin kajjaanissa. Mainitsemani naishenkilö on asunut molemmissa.Runar ja Kyllikki sanoi:Moon seurustellut Kajaanista alunperin kotoisin olevan tytön kanssa ja voin kyllä vannoa, että hän tai kukaan perheestään ei koskaan käyttänyt laittaa-sanaa tuossa tarkoituksessa. Tai sitten olen toisinaan ymmärtänyt jotain heidän sanomisiaan ihan päin helvettiä.
Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.
Kemissä 27 vuotta asuneena voin vahvistaa tämän. Siellä käytetään monia muitakin eteläsuomalaisille käsittämättömiä sanoja.PuoliPöhkö sanoi:Myös Kemissä ko. ilmaus on yleinen. Veikkan(* että Kemissä vielä yleisempi kuin kajjaanissa. Mainitsemani naishenkilö on asunut molemmissa.
*) Tämä siksi, että tunnen kaksi Kemiläistä, joista molemmat käyttävät "laittaa" ilmausta säännönmukaisesti.
No, aikooko Täti laittaa kyseisen Mazdan?Sue_me sanoi:Kokeilin tänään Mazda 2:sta 1.3 litrasella koneella. Täti on uutta autoa valkkaamassa ja pyysi arviota tuosta kun itse ei juuri muotoilun ja sisustustyylin lisäksi muuta arviota osaa autosta sanoa.
Ihan hauska kippo se oli ajaa, mitä nyt ratin kääntämisestä meni hieman aikaa ennenkuin auto oikeasti alkoi kääntyä. Moottori veti hyvin kierroksilla ja lyhytliikkeinen ylös sijoitettu vaihdekeppi oli jopa urheilullinen. Istuimet olivat pehmeähköt makuuni, mutta muuten ok sivutuenkin suhteen. Takatilat välttivät aikuisellekin, polvet toki olivat suussa matalan istumakorkeuden ja lyhyen jalkatilan takia. Tavaratila on pienehkö, mutta niin on autokin.
Mikäli tilantarve ei ole suuren suurta ja jatkuvaa, ihan kohtuu peruspirssi lienee kyseessä.
Se ainakin tiedetään mihin Micran voi laittaa. :ahem:PuoliPöhkö sanoi:No, aikooko Täti laittaa kyseisen Mazdan?
Yrittänyttä ei laiteta.PuoliPöhkö sanoi:No, aikooko Täti laittaa kyseisen Mazdan?
Runar ja Kyllikki sanoi:Se ainakin tiedetään mihin Micran voi laittaa. :ahem:
Siis yrittänyttä ei korjata vai yrittänyttä ei osteta?SamiJ sanoi:Yrittänyttä ei laiteta.
Balthazar sanoi:Siis yrittänyttä ei korjata vai yrittänyttä ei osteta?
Laittaa niinqu millälailla?PuoliPöhkö sanoi:No, aikooko Täti laittaa kyseisen Mazdan?
Muistan työpaikallani kärsineeni aikanaan kun eräs naiskollega käytti panna -sanaa väärissä paikoissa. :thumbfh:PuoliPöhkö sanoi:näin on.
"Aion laittaa asunnon" kuulostaa eteläsuomalaisesta samalta kuin
"Aion rempata (tai sisustaa) kämppää"
Itsekin olin ihan purjeessa ko. ilmauksen kanssa kun seukkasin kajjaanista kotoisin olevan misun kanssa aikanaan. Ihme ilmauksia.
Nyt olen jo asian kanssa viisaampi.
Kas tässä Avo-Micra:Olen funtsinut kesäkaaran hankkimista ja tähtäimessä olisikin 90-lukulainen Mazda MX-5. Tuonhan saisi sitten laitettua helposti eteenpäin sillä hintataso on kohtuullinen ympäri maan. Liekö jollain kokemusta kyseisistä menopeleistä ja minkähänlaisia ongelmapesiä nuo yleensä ovat?
Toki saa ehdotella/kommentoida muitakin alle 10 000 €uron menopelejä jotka luokitellaan avoautoiksi. Jenkkihirmuihin en ole koskemassa.
Tuolla olisi kiva päristellä pitkin kaapunkia.Kas tässä Avo-Micra: