Autoa valitsemassa

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Moon seurustellut Kajaanista alunperin kotoisin olevan tytön kanssa ja voin kyllä vannoa, että hän tai kukaan perheestään ei koskaan käyttänyt laittaa-sanaa tuossa tarkoituksessa. Tai sitten olen toisinaan ymmärtänyt jotain heidän sanomisiaan ihan päin helvettiä. :D
Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.
Myös Kemissä ko. ilmaus on yleinen. Veikkan(* että Kemissä vielä yleisempi kuin kajjaanissa. Mainitsemani naishenkilö on asunut molemmissa.

*) Tämä siksi, että tunnen kaksi Kemiläistä, joista molemmat käyttävät "laittaa" ilmausta säännönmukaisesti.

Sue_me

Well-known member
Kokeilin tänään Mazda 2:sta 1.3 litrasella koneella. Täti on uutta autoa valkkaamassa ja pyysi arviota tuosta kun itse ei juuri muotoilun ja sisustustyylin lisäksi muuta arviota osaa autosta sanoa.

Ihan hauska kippo se oli ajaa, mitä nyt ratin kääntämisestä meni hieman aikaa ennenkuin auto oikeasti alkoi kääntyä. Moottori veti hyvin kierroksilla ja lyhytliikkeinen ylös sijoitettu vaihdekeppi oli jopa urheilullinen. Istuimet olivat pehmeähköt makuuni, mutta muuten ok sivutuenkin suhteen. Takatilat välttivät aikuisellekin, polvet toki olivat suussa matalan istumakorkeuden ja lyhyen jalkatilan takia. Tavaratila on pienehkö, mutta niin on autokin.

Mikäli tilantarve ei ole suuren suurta ja jatkuvaa, ihan kohtuu peruspirssi lienee kyseessä.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
PuoliPöhkö sanoi:
Myös Kemissä ko. ilmaus on yleinen. Veikkan(* että Kemissä vielä yleisempi kuin kajjaanissa. Mainitsemani naishenkilö on asunut molemmissa.

*) Tämä siksi, että tunnen kaksi Kemiläistä, joista molemmat käyttävät "laittaa" ilmausta säännönmukaisesti.
Kemissä 27 vuotta asuneena voin vahvistaa tämän. Siellä käytetään monia muitakin eteläsuomalaisille käsittämättömiä sanoja.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Sue_me sanoi:
Kokeilin tänään Mazda 2:sta 1.3 litrasella koneella. Täti on uutta autoa valkkaamassa ja pyysi arviota tuosta kun itse ei juuri muotoilun ja sisustustyylin lisäksi muuta arviota osaa autosta sanoa.

Ihan hauska kippo se oli ajaa, mitä nyt ratin kääntämisestä meni hieman aikaa ennenkuin auto oikeasti alkoi kääntyä. Moottori veti hyvin kierroksilla ja lyhytliikkeinen ylös sijoitettu vaihdekeppi oli jopa urheilullinen. Istuimet olivat pehmeähköt makuuni, mutta muuten ok sivutuenkin suhteen. Takatilat välttivät aikuisellekin, polvet toki olivat suussa matalan istumakorkeuden ja lyhyen jalkatilan takia. Tavaratila on pienehkö, mutta niin on autokin.

Mikäli tilantarve ei ole suuren suurta ja jatkuvaa, ihan kohtuu peruspirssi lienee kyseessä.
No, aikooko Täti laittaa kyseisen Mazdan?

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Hajen huomenna kojeajettavaksi yhen Hondan. Saas nähdä millä tavalla Ross Ruskean kädenjälki näkyy autossa.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
PuoliPöhkö sanoi:
näin on.
"Aion laittaa asunnon" kuulostaa eteläsuomalaisesta samalta kuin
"Aion rempata (tai sisustaa) kämppää"

Itsekin olin ihan purjeessa ko. ilmauksen kanssa kun seukkasin kajjaanista kotoisin olevan misun kanssa aikanaan. Ihme ilmauksia.

Nyt olen jo asian kanssa viisaampi.
Muistan työpaikallani kärsineeni aikanaan kun eräs naiskollega käytti panna -sanaa väärissä paikoissa. :thumbfh:

Nykypäivänä ko. kollega joutuisi varmaan syytteeseen ko. sanan käytöstä. (=seksulaalista häirintää)

Edson

Well-known member
Olen funtsinut kesäkaaran hankkimista ja tähtäimessä olisikin 90-lukulainen Mazda MX-5. Tuonhan saisi sitten laitettua helposti eteenpäin sillä hintataso on kohtuullinen ympäri maan. Liekö jollain kokemusta kyseisistä menopeleistä ja minkähänlaisia ongelmapesiä nuo yleensä ovat?

Toki saa ehdotella/kommentoida muitakin alle 10 000 €uron menopelejä jotka luokitellaan avoautoiksi. Jenkkihirmuihin en ole koskemassa.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Olen funtsinut kesäkaaran hankkimista ja tähtäimessä olisikin 90-lukulainen Mazda MX-5. Tuonhan saisi sitten laitettua helposti eteenpäin sillä hintataso on kohtuullinen ympäri maan. Liekö jollain kokemusta kyseisistä menopeleistä ja minkähänlaisia ongelmapesiä nuo yleensä ovat?

Toki saa ehdotella/kommentoida muitakin alle 10 000 €uron menopelejä jotka luokitellaan avoautoiksi. Jenkkihirmuihin en ole koskemassa.
Kas tässä Avo-Micra:

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Juuh, 3000€ olisi budjetti ja autoa haeskelemassa. Ihan ensiautoa siis. Kriteereinä olisi suhteellisen hyvä kunto, edes jonkinlainen menevyys (eli ei nyt mitään kauppakassia haeta, tosin ei tartte mikään ylisporttikaan olla) ja sijainti E-Suomessa. Ihan tollein kyssärinä, jos jollain nyt on vanha auto josta haluaisi päästä eroon mutta on kuitenkin ihan jees kondiksessa vielä niin pistä privalla tietoja tulemaan, muuten voi suositella autoja vaikka ihan nettiautosta tai automerkkejä/malleja. Espoossa asustelen ja pitkiäkin matkoja joskus tulee ajeltua, mutta varmaan pääosin kaupunkiliikenteessä.