Eri vuosikymmenien rahoitustapoja F1:ssä:
50-luku: autotehtaat itse
60-luku: rengas- & öljyfirmat (+ edellä mainitut)
70-luku: tupakkayhtiöt (+ edellä mainitut)
80-luku: muiden alojen firmat tulivat mukaan sekä sponsoreina että omina talleinaan menestyneimpänä Benetton, muita mm. Fila & Leyton House (+ edellä mainitut) -turbomoottorit vievät käytännössä pikkutallien mahdollisuudet menestyä
90-luku: autotehtaiden omat tallit (Ferraria lukuunottamatta) häviävät / ovat hävinneet sarjasta kuten Alfa Romeo, (Team) Lotus & Renault, tilalle alkaa tulla entisten F1-mestareiden omia talleja (Prost, Stewart) sekä enemmän joitakin kädettömiä maksukuskeja (kaikki muut edellä mainitut teollisuuden alat ovat vielä mukana rahoittamassa)
2000-luku: autotehtaat palaavat sarjaan, monet aivan omina talleinaan kuten Honda & Renault ja uusina (epäonnisina) yrittäjänä Jaguar sekä "yhden kauden yritys" - Spyker, F1-mestareiden omat tallit hiipuvat tai myydään muille
2010-luku: autotehtaat ovat jälleen vetäytyneet lajista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (Ferrari, oman autotuotantonsa aloittanut McLaren, autotehtaiden F1-villityksen jälkihuumassa mukaan tullut Mercedes sekä Lotus-brändätty Benetton-Renault johdannainen), tupakkatehtaat on savustettu ulos
D) lajista, tilalle ovat enemmän tulleet juomafirmat tärkeimpänä Red Bull, muita Johnnie Walker ja Monster, maksukuskien mahdollisuudet syrjäyttää "todellisia rattimiehiä" paranevat tällaisina taloudellisesti synkkinä aikoina