Autojen väritykset ja sponsorit

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mun mielestäni nämä kasari-ysäri Marchit ovat semi-pornoa väritykseltään :thumbup:
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Sue_me sanoi:
Mun mielestäni nämä kasari-ysäri Marchit ovat semi-pornoa väritykseltään :thumbup:
Juuri tuollaiset väriratkaisut olisivat loistavia. Erottuisi joukosta. Taivaansininen (Tyyliin SS Lazio-futisseuran paidat) tai haaleata pinkkiä. Siinä vasta olisi hieno väritys!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
forti sanoi:
vaaleansininen ja vaaleanpunainen ovat liian homomaisia:nope:
Homomaista tai ei, ne erottuisivat ainakin joukosta.

Itse toivon Spykerin ottavat ensi kaudella kokonaan oranssin värityksen käyttöön. Tyyliin A1GP:n Hollannin joukkueen auto:



March juuri tuossa Leyton House -värityksessä kiehtoi erityisesti sen takia että väritys oli kasarityyliin "yliampuva" ja se todella erottui lähtöruudukosta kirkkaana Turkoosin värisenä. Jotenkin omituinen väri kilpa-autoon kansallisväreihin tottuneelle yleisölle :thumbup:
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Lisää hyviä värityksiä:

Larrousse LH94 (Vuodelta 1994)



Itse olisin toivonut, että Red Bull olisi pistänyt samalla tavalla, mutta punaisen ja valkoisen tilalta tietenkin sinistä ja hopeata.

McLaren M23 (Vuodelta 1974)



Tästä se alkoi.

McLaren M29F (Vuodelta 1981)



Voiko oikeasti tuota yhdistelmää vastustaa? Itse eniten arvostan tuossa värityksessä sitä, että nuo punaiset kohdat ovat päätetty pistää vinoon, eikä tikkusuoraan.

McLaren MP4/2B (Vuodelta 1985)



Voisin oikeasti postailla jokaisen McLaren-Marlboron kuvan, mutta en jaksa. Pistetään muutamia. :)

McLaren MP4/4 (Vuodelta 1988)



Vuosi, jolloin Honda ja Ayrton Senna tulivat McLareniin. Muuan Enzo Ferrari sanoi aikanaan, että auto on kaunis silloin, kun se on nopea. Tällä autolla Senna otti ensimmäisen mestaruutensa.

McLaren MP4/5B (Vuodelta 1990)



90-luvun ensimmäinen McLaren. Ayrton Sennan toinen mestaruus. Eiköhän nämä riitä punavalkoisista McLareneista tällä erää..

Myös hopeat McLarenit ovat olleet melko hienoja, mutta ei mielestäni niin hienoja kuin punavalkoiset. Hopean värin tullessa, mielestäni McLaren tuntui aivan eri tallilta.

Minardi M187 (Vuodelta 1987)



Nämä alkuaikojen mustakeltavalkoiset Minardit ovat niitä upeimpia Minardeja. Kaikki F1-Minardit näet täältä. Tämä Minardi - jonka kuvan pistin - on se kaikkein upein Minardi.

Minardi M01 (Vuodelta 1999)



Vuosina 1985-1992 oli Minardit pääväriltään mustakeltaisia valkoisen kera. Vuonna 1993 päävärinä jylläsi valkoinen, mutta mukana oli vähän vielä mustaa ja keltaista. Vuodeksi 1994 auton väritys muuttui sekamelskaksi. Taivaansinistä, tummansinistä, oranssia, valkoista ja mustaa. Sen jälkeen Minardi olu muutaman vuoden mustavalkoisia, joissa oli myös paljon limenvihreätä. Sen jälkeen palasi keltainen väri. Kaudella 1997 autossa tosiaan oli keltaista, mutta keltaista enemmän oli sinistä ja valkoista.

98-99 auto oli mahtavan värinen. Tummansinistä ja metallinhopeata.

Minardi M02 (Vuodelta 2000)



Jälleen tuli täysimuutos värityksessä. Auto oli kokonaan keltainen! Mukana oli vähän sinistä ja vielä vähemmän valkoista. Yksi hienommista Minardeista ja viimeinen Minardi, jota kehtaa sanoa hienoksi. Viimeiset Minardit olivat tylsiä ja mustia.
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Renault RS10 (Vuodelta 1979)



Comebackinsa jälkeen Renault on tunnettu sinisestä ja keltaisesta väristä. Näin ei aina ollut. 70/80-luvulla kun Renault'lla oli viimeksi oma talli, oli tallin väritys erilainen. Oli keltaista, mustaa ja valkoista. Autoissa luki isolla RENAULT ja ELF. Voi kun, nykyisinkin Renault olisi tälläisellä värityksellä. Ehkäpä ensi vuonna? Vaikka ei tuossa nykyisessä värityksessäkään mitään erityisesti vikaa ole.

Renault RE30B (Vuodelta 1982)



Pahoittelen kuvan huonoa laatua.

Renault RE40 (Vuodelta 1983)



Tähän väliin on pistettävä vähän off-topicia. Ranskalaisille on ollut tärkeätä olla kokonaan fransmannitalli, ainakin ennen. Ei ehkä nykyisin. Ranskalainen talli: Ranskalainen moottori, ranskalainen sponsori(t) ja ranskalaiset kuljettajat. Nykyisin ei näytä olevan niin tärkeältä, kun ranskalaisten kuljettajien määrä tällä hetkellä on nolla.

Renault RE60 (Vuodelta 1985)



Renault RE60(B):n jälkeen saimme tallina heittää hyvästit Renault'lle vuonna 1985. Sen jälkeen Renault haali menestystä moottorinantajana (Williams, Benetton). Renault teki 00-luvulla comebackin ostaessaan Benettonin. Nyt on Renault tallinakin vihdoin hankkinut mestaruuksia, mutta väritys ei ole enää sama. Mahdollisesti joku päivänä olisi.

Stewart SF1 (Vuodelta 1997)



Stewart-Fordin taival jäi kolmeen vuoteen. Sen korvasi Jaguar. Valkoinen on yleensä melko tylsä vaihtoehto väriksi, mutta Stewartit olivat onnistuneita värityksessä. Suurimmaksi osaksi johtuu varmasti noista skottiruuduista, jotka menevät autossa. Jokainen Stewart oli väritykseltään lähes samanlaisia, tosin ensimmäisenä vuonna Fordin sininen logo oli paljon pienempi autossa kun viimeisinä vuosina.

Jaguar R1 (Vuodelta 2000)



Kun kuultiin, että Jaguar korvaa Stewartin, tuskin kukaan osasi odottaa muuta väritystä kuin tummanvihreätä. Jaguarit olivat hienoja. Jaguarin logo komisti isona. Mutta ehkä ensimmäisen vuoden Jaguar oli hienoin, koska valkoisen määrä oli vähiten siinä.

Jaguar R4 (Vuodelta 2003)



R4:han oli Monacossa koristeltu pinkillä jaguaarilla:


Seuraavana vuonna Monacossa Jaguar oli jälleen erikoisväreissä. Nyt he mainostivat Ocean's Twelve-leffaa ja autossa oli enemmän punaista, kuin tavallisesti. Perinnehän jatkui, kun talli muuttui Red Bulliksi.

2005: Red Bull mainostaa Star Wars III-leffaa

Ja 2006 Red Bull mainosti Superman Returns-leffaa, mutta en löytänyt autosta hyvää kuvaa. Saa nähdä mikä elokuva on ensi vuonna.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Porttilan Laki sanoi:
Minardi M02 (Vuodelta 2000)

Yksi hienommista Minardeista ja viimeinen Minardi, jota kehtaa sanoa hienoksi.
En voisi olla enempää eri mieltä! Tuo kyseinen auto on mielestäni yksi rumimmista ykkösistä ikinä - ainakin aikalaisiinsa verrattuna. Toki ne sen johdannaiset olivat muodoiltaan jokseen yhtä karmeita, mutta mustana selvästi kauniimpia kuin tuo kulahtaneen keltaisen värinen kammotus. Ehkä noistakin väreistä olisi voinut saada jokseenkin siedettävän sommiteltua, mutta tuo kyseinen väritys on täysin epäonnistunut.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2540
Porttilan Laki sanoi:
Itse olisin toivonut, että Red Bull olisi pistänyt samalla tavalla, mutta punaisen ja valkoisen tilalta tietenkin sinistä ja hopeata.
Itse en ainakaan liiemmin pitänyt muinaiasesta testivärityksestä joka oli tuolla idealla toteutettu.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Meikäläisen suosikkeja on kyllä nuo Marlboro McLaren Hondat ja JPS Lotukset. Nättejä kerrassaan.





2001 vuoden B&H Jordan Honda oli myös kaunis vehje. Hai keulassa ansaitsee erikoismaininnan.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Muotoilu vs. värit/sponsorit

Nykyisin autoja ei voi enää tunnistaa kuin väreistä ja sponsoreista koska muotoilultaan autot ovat melko samanlaisia, vai moniko tunnistaisi nykyiset autot jos kaikki maalattaisiin mustiksi? 80- ja 90-luvuilla taas tuli aina mietittyä ennen kauden alkua että kenelläköhän on erikoisin tai hienoin muotoilu tulevana vuonna ja tietenkin värit sen lisäksi. Muotoilun puolesta olen itse pitänyt eniten sivun ylälaidassa olevassa Jr- postauksessa olevasta Prostin '91 vuoden Ferrari 641/2 mallista ja Sennan vuoden '93 McLaren mp 4/8 mallista.

Autojen värityksissä on kiinnostanut lähinnä monet erikoisemmat väritykset jotka eivät ole esiintyneet liian kauaa sarjassa. Sekä toki muut piristävät, kuten yllä oleva kuva Leyton House - Gugelminin kypärällä. '87-'91 vuosiltaan sarja oli myös kivaa katseltavaa, koska sitä voitiin kutsua myös konkreettisesti värikkääksi. Harvoin yksittäiset autot tekee koko sarjaa värikkääksi, mutta värikäs kokonaisuus kylläkin..
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
-Japé- sanoi:
Nykyisin autoja ei voi enää tunnistaa kuin väreistä ja sponsoreista koska muotoilultaan autot ovat melko samanlaisia, vai moniko tunnistaisi nykyiset autot jos kaikki maalattaisiin mustiksi? 80- ja 90-luvuilla taas tuli aina mietittyä ennen kauden alkua että kenelläköhän on erikoisin tai hienoin muotoilu tulevana vuonna ja tietenkin värit sen lisäksi. Muotoilun puolesta olen itse pitänyt eniten sivun ylälaidassa olevassa Jr- postauksessa olevasta Prostin '91 vuoden Ferrari 641/2 mallista ja Sennan vuoden '93 McLaren mp 4/8 mallista.

Autojen värityksissä on kiinnostanut lähinnä monet erikoisemmat väritykset jotka eivät ole esiintyneet liian kauaa sarjassa. Sekä toki muut piristävät, kuten yllä oleva kuva Leyton House - Gugelminin kypärällä. '87-'91 vuosiltaan sarja oli myös kivaa katseltavaa, koska sitä voitiin kutsua myös konkreettisesti värikkääksi. Harvoin yksittäiset autot tekee koko sarjaa värikkääksi, mutta värikäs kokonaisuus kylläkin..
No ehkä rungot näyttävät suht samoilta, mutta noista härpäkkeistä ja lisäsiivistä on kyllä hyvinkin erilaisia variaatioita talleilla, jotta eiköhän nuo erottaisi.
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
Off-topic mutta mitenkähän lienee kumpiko olisi parempi kuljettajan pärstuntumaa ajatellen. Istua keskellä kuten nykyään vai vanhempi malli jossa kuljettaja näyttää olevan aivan auton keulassa.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Partsi sanoi:
Off-topic mutta mitenkähän lienee kumpiko olisi parempi kuljettajan pärstuntumaa ajatellen. Istua keskellä kuten nykyään vai vanhempi malli jossa kuljettaja näyttää olevan aivan auton keulassa.
Mää ainakin luulen että tää nykyinen keskellä istuminen on vähän parempi... :dunno:
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Jr- sanoi:
Toivottavasti palaavat ensikaudella siihen tummanpunaiseen sävyyn, se todellakin sopii Ferrariin.

Itsehän en kerinny nähä Ferrareita oikeen kunnolla tossa värityksessä, joten siinä mielessä pidän nykyisestä väristä enemmän, mutta eiköhän ne sen muuta takas tollaseks, kun ei niillä enää Mallua oo sponsorina...
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
Kyllähän Marlboro jatkaa sponsorina, mutaa sponsoroiminen muuttuu erilaiseksi.
 
Ylös