Autojen väritykset ja sponsorit

Paisa

Member
Liittynyt
7.10.2007
Viestit
13
Mielestäni 70-luvun formulat olivat paitsi muotoilun puolesta kauniita, niin myös väritykseltään onnistuneita. Aiemmin täällä on näemmä kehuttu ainakin Lotuksia, mutta omasta mielestäni ulkonäöltään komeimman tittelin vie kyllä vuoden 1975 Ferrari (312T), jossa peruspunasävyiseen pääväriin yhdistyy raa'asti maalitta jätetyt siivet sanomattoman komealla italialaisella tyylikkyydellä.



:tongue:
 

Overhouse

Well-known member
Liittynyt
26.2.2007
Viestit
280
Paisa sanoi:
Mielestäni 70-luvun formulat olivat paitsi muotoilun puolesta kauniita, niin myös väritykseltään onnistuneita. Aiemmin täällä on näemmä kehuttu ainakin Lotuksia, mutta omasta mielestäni ulkonäöltään komeimman tittelin vie kyllä vuoden 1975 Ferrari (312T), jossa peruspunasävyiseen pääväriin yhdistyy raa'asti maalitta jätetyt siivet sanomattoman komealla italialaisella tyylikkyydellä.



:tongue:
Mää haluan tommosen lumenluontiin :p
 

kuttero

Haisulinäätä
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
170

Tyrrell 010.



Lotus 109.



Ferrari Vuodelta 1975.

Nää ny ainaki :thumbup:
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Rial henkii hyvin aikakautta jolloin uusia tiimeja tuli jatkuvasti ja yli 40 kuskia taisteli 26 paikasta kisaan. Jotkut 80-luvun lopun Cosworth moottoroidut autot muistuttavat pitkälti sen ajan F3000 autoja, avoimine moottoritiloineen ja monokokin erottaen. Linjat on erittäin selkeät. Aerodynamiikkaa on hauska verrata nyky F1:siin. Kyseisen '88 vuoden Rialinhan on väitetty olevan täysi kopio edellis kauden menestyksekkäästä Ferrarista. Ja Rial pärjäsikin '88 hyvin uudeksi talliksi. Mielestäni väritys ja muotoilu yksinkertaisen tyylikäs.



AGS sai kauden '91 puolivälissä väriä pintaan.



The return of the Silver Arrows? I doubt, vaikka Mercedesiltä taisikin olla henkilöitä kehittämässä Ilmorin moottoria jota tässä autossa käytettiin. Pacific on käsittääkseni yksi F1 historian ainoita talleja joka palasi korotetusta keularatkaisusta takaisin perinteiseen, vieläpä siis kesken kauden.

 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
forti sanoi:
Vielä kun näkyisivätkin nuo kuvat...
Hmm.... eli itselleni näkyy, mut muille ei? Outoa. Pitää varmaan kysästä apua joltain Forum adminilta.

EDIT: Toiv. nyt näkyy. Laitoin kuvat Imageshackiin..
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
-Japé- sanoi:
The return of the Silver Arrows? I doubt, vaikka Mercedesiltä taisikin olla henkilöitä kehittämässä Ilmorin moottoria jota tässä autossa käytettiin. Pacific on käsittääkseni yksi F1 historian ainoita talleja joka palasi korotetusta keularatkaisusta takaisin perinteiseen, vieläpä siis kesken kauden.
Kesken kauden ei vastaavaa vaihtoa koskaan ole tehty. Seuraavana vuonna (elikkäs ysiviis) Sauber vaihtoi korotettuun keulaan kesken kautta samoin kuin Ferrari 1996. Tuo kiuluhan oli omaa sukua Reynard, sillä se perustui runkovalmistajan keskeytettyyn F1-projektiin (Vuoden 1992 Benetton oli samaa alkuperää).
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
-Japé- sanoi:
AGS sai kauden '91 puolivälissä väriä pintaan.

Tuon ajan ykköset miellyttävät silmää varsinkin näin jälkikäteen. Nykyiset härpäke-savupiippu -kötöstykset ovat jotenkin vain rikkonaisen näköisiä...
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5798
Sijainti
Kerava
Mielestäni 70-luvun formulat olivat paitsi muotoilun puolesta kauniita, niin myös väritykseltään onnistuneita. Aiemmin täällä on näemmä kehuttu ainakin Lotuksia, mutta omasta mielestäni ulkonäöltään komeimman tittelin vie kyllä vuoden 1975 Ferrari (312T), jossa peruspunasävyiseen pääväriin yhdistyy raa'asti maalitta jätetyt siivet sanomattoman komealla italialaisella tyylikkyydellä.
Millonkas ne ekan kerran maalasivat kunnolla kummatkin siivet? Mielestäni 1999 vielä oli hiilikuidun värinen etusiipi.
 

Maverick

Active member
Liittynyt
16.9.2008
Viestit
40


EuroBrun vuonna 1989 pääsponssina jägermaister. On kyllä upean näköinen
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Kimiäkin olisi kiinnostanut kyseisen pääsponsorin kissanristiäiset.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Itse kyllä tykkään eniten 90-luvun puolenvälin Williamseista, jotenkin toi Rothmansin väritys vaan sopii Formulaan, ja ihan siht hyvältä se näyttää pienoismallina ilman Rothmansin logoo.


Siis väritys hyvä, mutta mainostaja huono :cool:
 

Porttilan Laki

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
555
On kyllä itsekin myönnettävä, että nuo Rothmans-Williamsit olivat loppujen lopuksi aika hienoja, vaikka aikaisemmin pidinkin noita hyvin tylsänä verrattuna edeltäviin Canon-autoihin. Samalla on mukava muistella niitä aikoja, kun aloitti itse seuraamaan formuloita ja Williams-Renault sinisineen autoineen jyräsi. Ei tunnu nuo tämän päivän siniset Williamsit enää samalta.

Oli tupakoista mitä mieltä tahansa, mutta minun mielestä tupakkamerkit kuuluivat olennaisesti F1:iin. Ne toivat mukavasti väriä autoihin. Nykyisin kaikki autot tuntuvat hukkuvan tuonne hopea-musta-puna-valkopaskaan.
 
Ylös