Ghost_Glove
Jääkausi
Laitetaan nyt toinenkin tekninen topikki pystyyn...
Törmäsin F1technicalin sivuilla autojen mittoihin, joten kun niistä on puhettakin ollut niin laitetaas tänne tärkeimmät. Saa täydentää kun kaikkia en löytänyt.
Talli, kokonais pituus, akseliväli, leveys, korkeus (millejä)
Ferrari, 4545, 3135, 1796, 959
McLaren, ??
BMW, 4580, 3110, 1800, 1000
Renault, 4800, 3100, 1800, 950
Honda, 4700, ??, 1800, 950
Toyota, 4530, 3090, 1800, 950
Jokunen mielenkiintonen numero boldattuna...
Listatuista talleista ferrarilla tosiaan on pisin akseli väli mutta ei pisintä autoa.
Akselivälin on taidettu täälä jo todetakin pisimmäks aikasemmin.
Renulla on taas pisin auto noiden tietojen mukaan, mutta toiseks lyhyin akseliväli. Mielenkiintoista? Eli siis renun ylitykset on pisimmät tolla listalla.
Larenin tiedot olis kiva kans tietää niin vois kattoo Austraalian tuloksia vähän tänkin asian valossa... Renkaiden kulutushan on kuitenkin ollut tapetilla akselivälien kanssa. Ja ekan kisan perusteella ferrari ja williams pystyivät ajamaan pitkiä stinttejä pehmeälläkin renkaalla (tosin wurzin pehmeä stintti jäi kesken kolarin takia). Kun taas heidi alotti bemarillaan pehmeillä renkailla, mutta se kestikin vain 14 kierrosta. Johtuko renkaiden kulutuksesta vai ei?
Mitään muuta maata mullistavaa ei taidettu vielä nähdä autojen suhteen?
Osaakos joku muuten tietää noista kamerapaikoista autoissa? Airboxin päällähän joka autossa pitää olla kamera paikka joko kameran tai vastaavan painon kanssa. Mutta mites noi muut sitten? Keulassa on joissain kameroita tai ainakin kamerapaikkoja ja joissain ei. Esim. ferrareissa oli ausseissa kaks kamerapaikkaa keulassa, lonsolla oli yks ja hamilla ei yhtään...??? Joku tolkkuhan tossa kait pitää olla?
Vähän lätinää aiheesta: Changing camera positions to gain a millisecond
Törmäsin F1technicalin sivuilla autojen mittoihin, joten kun niistä on puhettakin ollut niin laitetaas tänne tärkeimmät. Saa täydentää kun kaikkia en löytänyt.
Talli, kokonais pituus, akseliväli, leveys, korkeus (millejä)
Ferrari, 4545, 3135, 1796, 959
McLaren, ??
BMW, 4580, 3110, 1800, 1000
Renault, 4800, 3100, 1800, 950
Honda, 4700, ??, 1800, 950
Toyota, 4530, 3090, 1800, 950
Jokunen mielenkiintonen numero boldattuna...
Listatuista talleista ferrarilla tosiaan on pisin akseli väli mutta ei pisintä autoa.
Akselivälin on taidettu täälä jo todetakin pisimmäks aikasemmin.
Renulla on taas pisin auto noiden tietojen mukaan, mutta toiseks lyhyin akseliväli. Mielenkiintoista? Eli siis renun ylitykset on pisimmät tolla listalla.
Larenin tiedot olis kiva kans tietää niin vois kattoo Austraalian tuloksia vähän tänkin asian valossa... Renkaiden kulutushan on kuitenkin ollut tapetilla akselivälien kanssa. Ja ekan kisan perusteella ferrari ja williams pystyivät ajamaan pitkiä stinttejä pehmeälläkin renkaalla (tosin wurzin pehmeä stintti jäi kesken kolarin takia). Kun taas heidi alotti bemarillaan pehmeillä renkailla, mutta se kestikin vain 14 kierrosta. Johtuko renkaiden kulutuksesta vai ei?
Mitään muuta maata mullistavaa ei taidettu vielä nähdä autojen suhteen?
Osaakos joku muuten tietää noista kamerapaikoista autoissa? Airboxin päällähän joka autossa pitää olla kamera paikka joko kameran tai vastaavan painon kanssa. Mutta mites noi muut sitten? Keulassa on joissain kameroita tai ainakin kamerapaikkoja ja joissain ei. Esim. ferrareissa oli ausseissa kaks kamerapaikkaa keulassa, lonsolla oli yks ja hamilla ei yhtään...??? Joku tolkkuhan tossa kait pitää olla?
Vähän lätinää aiheesta: Changing camera positions to gain a millisecond