Autot vm. 2009

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Täytyy kyllä todeta, että melkoinen puusilmä on tuo Mustakari. Eilen tuli tulosruudussa haastattelun pätkää ja heppu oli sitä mieltä, että nyt julkaistut autot ovat kaikki niin samannäköisiä, ettei ulkonäön perusteella voi tehdä mitään johtopäätöksiä.

Kannattais varmaan laittaa rillit vaihtoon, jos ei eroja huomaa. Tästä kuvasta käy hyvin selville eroja sivusta päin:



Selkeitä eroja:
- Täysin erilaiset takasiipiratkaisut
- Ponttoonit ihan eri planeetoilta
- Ferrarissa peili-ilmanohjain
- Keulat täysin erilaiset
- McLarenin pakoputkiratkaisu täysin omaperäinen

Renkaat ja perusmalli noissa näyttäis olevan samat, kuten yleensäkkin.

Toyotan mini-mursu keula herättää pientä huvitusta :D
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Siinä mielessä Erppa oli oikiassa, että suorituskyky eroja on vaikea nähdä. Eroja on ja kumma kun erppa ei sitä sanonut, mutta mahdotonta tuosta on sanoa, että kuka on nyt ennakko suosikki tms..
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Juurikin näin! Nyt on Trullin aika lopultakin näyttää, mihin hän pystyy! :ahem:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Viisi esiteltyä autoa, viisi täysin erinäköistä autoa (sääntöjen puitteissa, luonnollisesti). Hienoa nähdä, että tiimit lähestyvät samaa ongelmaa noin erilaisin ratkaisuin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hienoa sinänsä, että autoissa on todella paljon eroa. Kuten formulastara totesi, niin samasta syystä tulee varmasti ratakohtaisia eroja huomattavasti aiempia kausia enemmän.

Luultavaa on kuitenkin, että joku talli tulee dominoimaan ja muut sitten vaihtelevat sijoituksia siinä takana. Kyllä se yleensä niin menee, että kun tulee paljon muutoksia, niin joku kehittää ne toimivimmat ratkaisut.

Tällä Hetkellä nähdyistä uskon Ferrarin olevan muuten vahvoilla mut KERS on heidän, kuten myös Williamsin kysymysmerkki. Toisena tulee Williams KERS varauksella ja siinä perässä McLaren. Toyotan ja Renaultin en usko millään yltävän podium sijoituksiin.

Williamsin uskon parantavan (KERS varauksella) lähinnä erilaisen KERSin ansiosta. Jos auto toimii vähänkään yhtä hyvin hitailla radoilla, niin heidän auton painojen sijoittelun avulla he voivat menestyä tällä kaudella myös nopeilla radoilla. Se 10 kiloa siirrettävää painoa on kuitenkin aika paljon. Lisäksi heidän kuskit ovat sieltä kevyemmästä päästä.
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Tein nopeasti tälläisen. Kuvat ovat suurinpiirtein samankokoisia ja samassa kohtaa. En ole viivottimen kanssa tarkastanut. Joku viitseliäs voi tehdä paremman jos haluaa :wink: Näkee nyt kuitenkin vähän mitä eroja on. Rellusta en löytänyt parempaa kuvaa.

 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hitto tuota Renaultia :D :yuck:

Sivusta päin Ferrari on kyllä huomattavasti paremman näkönen ku muut, ainoastaan McLarenin takasiipi on sivusta päin paremman näkönen :ahem:

Mitä tulee Williamsiin, niin sivusta päin tuo ei näytä lähellekkään niin hyvältä ku luulin eilisten kuvien perusteella. Tuo keulakin on aika kolhon oloinen :nope:

Renault kyllä vie voiton kaikissa kategorioissa rumimmasta mahdollisesta virityksestä, ei voi ku nauraa tuolle tekeleelle :D
 

finlandica

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
206
täytyy sanoa että sivuprofiililtaa parhaimman näkönen on BMW. Mäklaareinis on liian läski perse, ferraris ujo keula, Toyotas taas menty kehitysvammaisuuden rajoille, williams ok ja rönö nyt on aina rönö (ranskalaiset ei osaa tehä muuta ku sukkahousui ja pippelkumei)
 

finlandica

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
206
tosin kaipa noihin silmä tottuu.Viime vuoden autot rupee näyttää vähä turhan kilteilt ja sliipatuilt :D
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tähän asti nähdyn perusteella rankkaisin aerodynamiikat luokkiin

1: Sauber, Renault
2: Ferrari, McLaren
3: Toyota, Williams

-Toyotassa on otettu niin varman päälle kuin vain voi ottaa, pisteille varmaan pääsevät välillä
-Williamsissa on kokeiltu vähän uutta, mutta viimeistely ei näytä oikein dynaamiselta, keskikastia parempaan ei edellytyksiä
-Ferrarin perinteisen ponttooniperiaatteen yhteensopivuus härpäkkeettömyyteen ja uuteen takasiipeen epäilyttää, lievä pettymys, luultavasti aiempaa vikurampi ajettava (hyvä Kimille), mutta nopeus riittänee silti hyökkäämiseen
-Sauber ei ole kovinkaan ihmeellinen, mutta määrätietoisen ja perustellun näköinen luomus, lähellä kärkeä varmasti, jopa voittotaisteluun
-Renaultilla on haettu rohkeasti uusia suuntia, ja luultavasti onnistuttu ainakin jossain määrin, eiköhän Alonso tällä voita jotain
-McLarenilla on pistetty auto päällisin puolin uusiksi, elementtejä löytyy vuosikymmenen takaa, erikoisesti korotettu auto. Intuitio ei vakuuta, mutta McLaren on silti aina vaarallinen
 

Teemu.I

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
448
Jotenkin pistää silmään tuo Ferrarin pakoputkiston keskeneräisyys. On semmonen kutina ahterissa, että maranellon pojat on keksinyt jonkun mullistavan katteen tuohon pakoputkien kohdalle ja se näytetään vasta viimeisissä testeissä. Toivottavasti ei jää pelkäksi kutinaksi. ;)
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Vain McLarenilla numero takasiivessä. Ehkä Ferraria lukuunottamatta muutkin sen siihen saisivat helposti laitettua mutta ei näköjään haluta :thumbdown
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vain McLarenilla numero takasiivessä. Ehkä Ferraria lukuunottamatta muutkin sen siihen saisivat helposti laitettua mutta ei näköjään haluta :thumbdown
Säännöistähän se on kiinni, enkä mä kyllä näe numerolle tuossa oikein tarvetta. Paikka kun ei näy kovin hyvin ja jos nyt sivusta tarvitsee auto tunnistaa, käy se paljon helpommin kamerasta. McLarenillakin saattaisi syynä olla se, että numero sattuu olemaan 1...
 

Lazer

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
319
Kommeitahan nuo on tämän vuojen autot. Varsinki tuossa BMW:n kuvassa missä on sekä viime vuoden että tämän vuoden autot niin näkee ne erot hienosti. Ei niitä rumia tyhmiä härpäkkeitä siellä täällä, vaan auto on sulavan, pelkistetyn ja tyylikkään näkönen. Saattaa tosiaan tulla jännä kausi ku on nuin paljon uudistuksia autoissa.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Ajaako Mäkki isoimmalla lerssillä, siksi kaameet ponttoonit verrattuna muihin ja ohjaako ponttooni parhaiten ilmaa tuollaisina? Tuskin vittuillakseen tollasta ratkasua tehneet :wink:. Onko Ferkulla lerssiä ollenkaan kun niin pieneksi saatu?

Mitäköhän tästä kaudesta + lerssistä tulee. Saa nähä mennäänkö joidenkin ohi 6 kierroksella kisassa. Pitäis sääntöjen tasottaa ja pienentää rahan käyttöä. Onkohan noin.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vaikuttas että suoritus eroja syntyy harvinaisen reilusti, luonnollisesti. Tämä taas meinaa sitä että kauden alussa voidaan heittää joidenkin osalta pyyhkeet, mutta toisaalta, luotettavuuden suhteen nähdään kaiketi erilaisempia ja yllätyksellisempiä kisoja. Eli voittajia voi löytyä monestakin tallista eri kuljettajien toimesta. Se on tietysti hienoa.

Tottakai sitä itse toivoo, että Kimi ois se joka lopuksi vie mestaruuden. Tätä toivon sen takia kun oon Kimifani..


Ite asiassa luulen, että myös kuljettajien toimesta tullaan näkemään hyvin erilaisia kisoja heidän osaltaan. Jos Hamilton viimekaudella ajoi ylivoimaisesta voitosta sinne 10 ulkopuolelle, niin eiköhän useampi kuljettaja koe tällä kaudella vastaavia voimasuhde muutoksia. (nyt en hae sijoitusta, vaan sitä että vauhtia ei vain ole koko kisan aikana)
 

ilkkahy

Well-known member
Liittynyt
14.3.2006
Viestit
104
Jännä että ferrarin pakoputkiin kiinnitetään huomiota vaikka samassa autossa on myös paljon selvemmin näkyvissä "peilinpidikkeet" joita saadaan hyödynnettyä ilmanohjaimina.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Painojen sijoittelusta täytyy sen verran todeta, ettei sitä varten tarvita mitään suurta tilaa joka autosta ulospäin näkyisi. Kyllä ne lyijypainot saa levyn muodossa sijoitettu helposti piiloon mihin tahansa.

KERSin akut on tietty eri asia.
 
Ylös