Autotehtaiden sarja

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Nyt kun Ron Dennisin ero on enää ajan kysymys niin on siitä myös väistämättä seurauksena McLarenin loppu,ja sitä myöten myös yksityistallien loppu huipulla.Ainoastaan Williamsin äkkinousu kärkeen voi sen estää mitä on vaikea uskoa tapahtuvaksi.Veikkaan että tallin viimeiset suuruuden päivät nähtiin kaudella 1997.

Vuosi pari niin McLarenin tilalla on talli nimeltä Mercedes-Benz.Se merkitsee myös sitä että F1 on sen jälkeen autotehtaiden temmellyskenttä koska ainoastaan niillä on mahdollisuudet menestyä F1:ssä.Ferrari,Mersu,Renault,BMW,Honda,Toyota..voin kristallipallosta nähdä jo Audin havittelevan paikkaa F1 sarjassa.

No,pointti on että aika surkee juttu jos tulevaisuus on toi.
 

SymBi0

Active member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
26
Eihän tuo ole mitään tulevaisuutta, vaan ihan nykypäivää. Mäkki on ollut jo pitkään Mersun alla, vain nimi on pidetty. Autotehtaat tulee ja menee, niin on ollut ennenkin ja niin tulee olemaan jatkossakin.
Toivottavasti tulee uusi Dennis, Williams, Tyrrel sukupolvi joka tulee haastamaan autotehtaat. Sitä odotellessa :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
SymBi0 sanoi:
Eihän tuo ole mitään tulevaisuutta, vaan ihan nykypäivää. Mäkki on ollut jo pitkään Mersun alla, vain nimi on pidetty. Autotehtaat tulee ja menee, niin on ollut ennenkin ja niin tulee olemaan jatkossakin.
Toivottavasti tulee uusi Dennis, Williams, Tyrrel sukupolvi joka tulee haastamaan autotehtaat. Sitä odotellessa :alppu:
Jospa sieltä vaikka nousee Räikkönen Robertson Racing? Uusin IS Urheilu huhuaa jo GP2-tallista.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
SymBi0 sanoi:
Eihän tuo ole mitään tulevaisuutta, vaan ihan nykypäivää. Mäkki on ollut jo pitkään Mersun alla, vain nimi on pidetty. Autotehtaat tulee ja menee, niin on ollut ennenkin ja niin tulee olemaan jatkossakin.
Toivottavasti tulee uusi Dennis, Williams, Tyrrel sukupolvi joka tulee haastamaan autotehtaat. Sitä odotellessa :alppu:
Budjettikaton tullessa mukaan niin yllätykset ovat täysin mahdollisia kuka ties. Liikoja ei kuitenkaan voi odotella.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
WebSlave sanoi:
Jospa sieltä vaikka nousee Räikkönen Robertson Racing? Uusin IS Urheilu huhuaa jo GP2-tallista.
Enpäs ole aiemmin kuullutkaan että tuollaista askelta olisi ottamassa. :eek!: Ties vaikka Kimi tekee Kimi tekee Jack Brabhamit seuraavan vuosikymmenen aikana. :D
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Vaikka kyseessä onkin lähinnä ärsyttävä imagollinen seikka, niin on se nyt kumma kun ei voi perinteikästä nimeä säilyttää vaan pitää väkisin saada se oma nimi siihen keulimaan?

Just lähinnä tämä Bemarin meininki? Miks oli pakko saada Bmw-Williams ja kun se ei onnistunut, niin ostetaanpa sitten Sauber ja muutetaan sen nimi Bmw-Sauberiksi?

Miksi esim. McLaren ei voisi jatkaa McLaren-Mercedeksenä vaikka he osake enemmistön ostaisi? Säilyttäisi vähän niitä vanhoja perinteitä. Eihän tuo iso asia ole ja aina niiden nimien perästä on se koneen nimi löytynyt. McLaren-Honda, McLaren-Ford, jne.

Eikös esim. Bemarikin käytä edelleen Sauberin tuulitunnelia ja henkilökuntaa? Tokihan asioita on päivitetty ja parannettu mutta sille pohjalle kaikki on rakennettu. Ei ne ole ne Bemarin omat inssit jostai saksassa toimivasta sporttipuolen osastolta hypänneet koneeseen ja tulleet rakentamaan F1-autoa. Bemari toimittaa edelleen sen koneen ja muuten Bemarin rahoilla Sauberin inssien toimesta tehdään se kärry.

Onko se niin tärkeää saada se oma nimi siihen kärkeen, ei voi ymmärtää?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Misa1 sanoi:
Vaikka kyseessä onkin lähinnä ärsyttävä imagollinen seikka, niin on se nyt kumma kun ei voi perinteikästä nimeä säilyttää vaan pitää väkisin saada se oma nimi siihen keulimaan?
Mersuhan taitaa käyttää siinä urheiluautossaa McLarenia markkinoinnissa. Eikö se ole MB SLR McLaren. Joten voi olla hyvinkin, että McLaren säilyy. Siinähän Mersulla olisi oiva urheiluauto merkki. Normaalit autot myydään Mercedeksinä, luxusautot Maybacheina ja urheiluautot McLareneina.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Misa1 sanoi:
Vaikka kyseessä onkin lähinnä ärsyttävä imagollinen seikka, niin on se nyt kumma kun ei voi perinteikästä nimeä säilyttää vaan pitää väkisin saada se oma nimi siihen keulimaan?

Just lähinnä tämä Bemarin meininki? Miks oli pakko saada Bmw-Williams ja kun se ei onnistunut, niin ostetaanpa sitten Sauber ja muutetaan sen nimi Bmw-Sauberiksi?
Sehän nimenomaan oli BMW Williams F1 Team. BMW vain halusi vielä enemmän valtaa, mihin Frank ei suostunut. Itse en ymmärrä miksi Bemari viitsii raahata Sauberin nimeä mukana. Sehän ostettiin pois.

Ja kyllä minäkin haluaisin "keulia" oman firmani nimen kärkeen, jos kerran viulutkin maksan. Ja jos omistaisin kaiken, niin muita nimiä ei sitten näkyisikään.
Eikös esim. Bemarikin käytä edelleen Sauberin tuulitunnelia ja henkilökuntaa?
Ei, kyllä ne on Bemarin omistuksessa ja palveluksessa nykyään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Toivottavasti säilyttävät. Perinteet kunniaan :thumbup:

Kyllä se "johtotähti" siinä mukana kulkee ihan yhtä "tyylikkäästi" ilman sitä Mersun nimeä.

Saispahan vähän nokilleen Bemari ;)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
WebSlave sanoi:
Sehän nimenomaan oli BMW Williams F1 Team. BMW vain halusi vielä enemmän valtaa, mihin Frank ei suostunut. Itse en ymmärrä miksi Bemari viitsii raahata Sauberin nimeä mukana. Sehän ostettiin pois.

Ja kyllä minäkin haluaisin "keulia" oman firmani nimen kärkeen, jos kerran viulutkin maksan. Ja jos omistaisin kaiken, niin muita nimiä ei sitten näkyisikään.

Ei, kyllä ne on Bemarin omistuksessa ja palveluksessa nykyään.
Jep niin olikin, vielä enemmän rupes ärsyttämään koko Bemari :jaska:

Ja juu, tiedän että inssit yms ovat Bemarin palveluksessa mutta ne on ostettu ja samoja duunareita mitä olivat Sauberilla ollessaan. Ei Bemari tuonut ykkösiin omaa osaamistaan F1 auton rakentamisesta minkään muun kuin koneen ja vaihdelaatikon? osalta.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
WebSlave sanoi:
Itse en ymmärrä miksi Bemari viitsii raahata Sauberin nimeä mukana. Sehän ostettiin pois.
Theissen taisi selitellä sitä fanien näkövinkkelistä, että nimi säilyy osittain heidän tähtensä. Sitä mitä useimmat ihmiset täälläkin haluavat mikäli Mersu ostaa koko Larenin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jason Voorhees sanoi:
Theissen taisi selitellä sitä fanien näkövinkkelistä, että nimi säilyy osittain heidän tähtensä. Sitä mitä useimmat ihmiset täälläkin haluavat mikäli Mersu ostaa koko Larenin.
Sinällään kunnioitettavaa, vaikken moista Sauberin tapauksessa oikein ymmärrä. Onhan Sauberillakin jo kohtuullinen historia, muttei se kuitenkaan kasvanut kuin teini-ikäiseksi, eikä yltänyt voittoihin. McLaren on ollut ympyröissä vähän pitempään ja nimellä on menestystä ja historiaa, vaikkei Bruce itse maailmanmestariksi ajanutkaan.

Aikaansa kutakin. Kun kerran isäntä vaihtuu, niin antaa nimenkin vaihtua. En haluaisi nähdä Renault-Benetton-Tolemaneja, Red Bull-Jaguar-Stewarteja tai Force India-Spyker-Midland-Jordaneita.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin, onhan se tavaton sääli, että BMW riistää sveitsiläistä Hinwillissä kasvanutta alkuperäiskansaa joka on vuosituhantisen uniikin historiansa aikana kasvanut Sauberin f1-tiimin ydinosaajaryhmäksi. Kyllä tässä pitäisi tehdä joku raportti YK:n ihmisoikeustuomioistuimelle.

Mitä tuohon BMW.Williams aikaiseen soppaan tulee, niin jonkin sorttista katkeruutta Didcotissa hommasta koetaan. Headhan tässä viikolla katkerana kertoi että heillekin tarjottiin aikanaan Hamiltonia kasvatiksi. Headin mukaan homma kaatui BMW:n torppaamiseen, kun rahaa ei ollut uran rahoittamiseen pikkuformuloissa. Ylipäätänsäkin Williamsin suunnalta ei olla päästy yli tuosta tehdas-sopimuksen loppumisesta. BMW:n koneet olivat koko Williams kauden 2000-2005 ajan erittäin tehokkaita ja todella luotettavia. Eritoten jos huomioidaan tehtaan kokemus verrattuna kilpailijoihin Ferrariin ja Mclarenin. Se miksi mestaruutta ei tullut, johtui heikoista Williamsin autoista ja kurittomasti johdetusta kuskipolitiikasta.

Ei siinä pidä ihmetellä enää, miksi toinen osapuoli ei sitten halua jatkaa yhteistyötä? Luulisi että BMW oletti Williamsilta löytyvän f1-osaamista mitä heillä ei ole. Mutta eihän niillä sitä ollutkaan.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Minen ihan täysin ymmärrä väitteitä Williamsin katkeruudesta tässä aiheessa. BMW:han olisi jäänyt, mikäli olisi saanut osan tallista omistukseensa, mikä oli syy kääntymiseen Sauberin suuntaan. Williams ja Head ovat toki sanoneet, ettei yhteistyö toiminut toivotusti, mutta se nyt tuskin oli tulosten valossa kenellekään epäselvää. Samoin kaluston riittämättömyys on taidettu myöntää heidänkin toimestaan.

Williamsin tehdas ei muuten ole sijainnut Didcotissa enää aikoihin. Nykyinen sijainti on Grove.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No mun mielestä olis mukavaa kun olis mukana vielä Brabhamit, Lotukset sun muut. Ei se Sauber nyt niinkään mut Tyrrell olis Jordanin ohella kans kiva.

Eipä siinä, onhan se ihan ymmärrettävää että haluaa sen oman merkin esille. En nyt kuitenkaan lähtisi oikein raporttia tekemään, varsinkaan ihmisoikeustuomioistuimeen :D
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Misa1 sanoi:
No mun mielestä olis mukavaa kun olis mukana vielä Brabhamit, Lotukset sun muut. Ei se Sauber nyt niinkään mut Tyrrell olis Jordanin ohella kans kiva.
Juu, niin minustakin. Ei minulla mitään yksityistalleja vastaan ole, mutta en myöskään pidä niitä suojeltavana lajina. Mutta minä nyt en koe Ferrariakaan mitenkään välttämättömäksi, joten siitä voi päätellä kuinka olennainen tekijä perinteet on minulle ykkösissä (mikä on varmasti tullut esille myös mm. ratakeskusteluissa).
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Jason Voorhees sanoi:
Budjettikaton tullessa mukaan niin yllätykset ovat täysin mahdollisia kuka ties. Liikoja ei kuitenkaan voi odotella.

Kyllä tehdastalleilta löytyy keinot kiertää tuollaiset budjettikatot, itseään se pettää, joka luulee tuon antavan jotain mahdollisuuksia yksityistiimeille.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Mickey sanoi:
Kyllä tehdastalleilta löytyy keinot kiertää tuollaiset budjettikatot, itseään se pettää, joka luulee tuon antavan jotain mahdollisuuksia yksityistiimeille.
Juu, enpä yllättyisi kovin paljoa jos paljastui näitä kiertoja. Tosin tallithan ovat yhdessä tuumin suostuneet (jotkut kai helpottuneet?) säännön tulemiseen, kun kustannukset ovat korkealle nousseet. Sitten ratkaisi täysin tallin ja auton suorituskyvyt, joka loisi muille tiimeille mahdollisuuksia, myös yksityistalleille. Aika näyttää; jos ei toimi niin voihan tästä säännöstä luopuakin tai muuttaa muulla tavoin.
 

Ratman

Turha kommentoija
Liittynyt
14.8.2007
Viestit
704
Sijainti
Hole in the sky
Williamsin F1-tallin osaomistaja Patrick Head on vakuuttunut siitä, etteivät sarjan kärkitallit Ferrari ja McLaren vie kauden kaikkia voittoja.

- Kisat käydään etupäässä Ferrarin ja McLarenin välillä, kuten vuonna 2007, mutta vähintään yksi kisavoitto menee jollekin kolmannelle tallille, Head ennusti alkavalle kaudelle.

Williams-tallin tavoitteena on jatkaa nousuaan ylöspäin toissa kauden kahdeksanneksi ja viime kauden viidenneksi vahvimman tallin asemasta.

- Me haluamme jatkaa prosessia, jonka on tarkoitus nostaa meidät kauden 2006 aallonpohjalta kärkitalliksi ja asemaan, jossa taistelemme aina kisavoitoista ja mestaruudesta, Head totesi.
-MTV3



Toivottavasti tosta tulee totta :thumbup: .Aikoinaan Prostin aikana kun Williams oli kärkiauto niin se ylivoima ärsytti mutta nykyään Williams kerää kaikki sympatiapisteet,jo senkin takia että on vieläkin yksityistalli.
 
Ylös