Autotoikki v 2.0

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kävin mielenkiinnosta kokeilemassa CVT-vaihteista Legacya.

Erikoiselta tuntui aluksi kiihdytykset kun kierrokset huutaa tapissa tasakierroksilla, vauhdin koko ajan kiihtyessä.


Olisipa talvi. Olisipa.
 

Örfil

Guest
Sitä talveahan se JTT1:n läpäisy edellyttää :ahem: Auton voi hankkia siksi vain talvella.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Mondeo olis pitäny katsastaa ens kuussa, katsastukseen olis pitäny vaihtaa ainakin tuulilasi ja takajarrulevyt ja - palat ja varmaan jotakin muutakin, lisäksi oli edessä 300 000 huolto.

Nyt on pihalla 116 000 ajettu Laguna farkku, johon on juuri tehty iso huolto, mukaanlukien jakopää, kesäkuussa katsastettu ja tuulilasi vast'ikään vaihdettu.

Meneehän se toki näinkin.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
On näköjään mennyt jo.
Samoin oli mennyt vanha auto, varmaan noin kesä/heinäkuussa. Viikko pari sitten soitti Laakkosen korikorjaamolta pomo ja kysyi, onko vaihdettu ovi muualla kuin Laakkosen huollossa. No, ei olla. Uusi omistaja oli reklamoinut, että kuskin puolen oven alareunassa maali hilseilee ja oven sisällä on sillä kohtaa saumaan laitettu jotain massa-ainetta tai paksua mönjää. Ei pitäisi olla tehtaan jäljiltä tuollaista. Ei ollut mulla tietoa, muuta kuin se, että auto seilasi reilun kk;n rekisteröinnin ja luovutuksen välin "jossain". Ja laturi piti vaihtaa heti, väärän mallinen startandstoppiin. Tampereelle oli mennyt väärässä kuormassa yms.... Pomo meinasi sitten reklamoida tehdasta, että uusi ovi.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Samoin oli mennyt vanha auto, varmaan noin kesä/heinäkuussa. Viikko pari sitten soitti Laakkosen korikorjaamolta pomo ja kysyi, onko vaihdettu ovi muualla kuin Laakkosen huollossa. No, ei olla. Uusi omistaja oli reklamoinut, että kuskin puolen oven alareunassa maali hilseilee ja oven sisällä on sillä kohtaa saumaan laitettu jotain massa-ainetta tai paksua mönjää. Ei pitäisi olla tehtaan jäljiltä tuollaista. Ei ollut mulla tietoa, muuta kuin se, että auto seilasi reilun kk;n rekisteröinnin ja luovutuksen välin "jossain". Ja laturi piti vaihtaa heti, väärän mallinen startandstoppiin. Tampereelle oli mennyt väärässä kuormassa yms.... Pomo meinasi sitten reklamoida tehdasta, että uusi ovi.
Eurooppalaisissa autoissa valtava laatuero keskenään, jota taas ei aasialaisissa ole juur lain.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Miksiköhän tämän lainaamani postauksen PuoliPöhkön postauksissa ääkköset näkyvät äärettömän ärsyttävävinä 'koodeina'?

Vaan eivät näy tämän postini esikatselussa. Missä vika?
Siis näin:
PuoliPöhkö sanoi:
14 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
17 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
19 tkm - Töötti alkaa huutaa itsekseen kun rattiin paistaa aurinko riittävän kauan - auto korjaamolla päivän
20 tkm - Sähköikkunoiden toimintahäiriöitä. Varsinkin helteellä ikkunat pureutuivat johonkin (ilmeisesti tiivisteisiin) niin tiukasti kiinni, ettei moottori jaksanut liikuttaa ikkunaa. Tiivistepintojen silikonikäsittely ei auttanut asiaa.
22 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
25 tkm - Kuskin sivuikkunan lasi irtosi nostomekanismistaan - ikkunakoneisto uusittiin. - auto korjaamolla päivän
26 tkm - Kuskin oven lukkolaite ei salpaa ovea lainkaan ekoilla pakkasilla. Ensiapu: Kumikäärme kuskin ovesta apparin oven kahvaan - ja eikun töihin. - auto korjaamolla päivän.
33 tkm - Konepellin avausmekanismi ei toimi. Tuulilasin pesunesteet jää lisäämättä, koska lukkoon ei ylety mitään kautta ilman apuvälineitä - auto korjaamolla päivän
58 tkm - Rengaspainevaroitin antaa vikahälytyksiä pakkasilla. - auto korjaamolla päivän vika ei kuitenkaan korjaannu
77 tkm - Mittaristo sekosi - mikään elektroninen toiminto ei pelaa - takuuseen - auto korjaamolla 2 viikkoa.
80 tkm - Käsijarru lakkasi toimimasta - osia uusittiin, samalla huomasivat haljenneen takajarrusatulan. - auto korjaamolla päivän
81 tkm - Takajarrusatula halki - uusittiin. - auto korjaamolla päivän
91 tkm - Apukuskin oven sähköinen lasinnostin muuttui yksipuolisesti lasinlaskimeksi. Auto korjaamolla 3 päivää puuttuvan osan vuoksi.
92 tkm - Samalla kun bensamittari lopettaa toimintansa loppuu myös pöhkön huumorintaju. Auto siltä seisomalta vaihtoon

Kyseessä on eri tojck, mutta aihe on sama. Anteeksi.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Miksiköhän tämän lainaamani postauksen PuoliPöhkön postauksissa ääkköset näkyvät äärettömän ärsyttävävinä 'koodeina'?

Vaan eivät näy tämän postini esikatselussa. Missä vika?

Sama ongelma täällä.
Pannaan tähän lainaus niin näkyy virheettä.

14 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
17 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
19 tkm - Töötti alkaa huutaa itsekseen kun rattiin paistaa aurinko riittävän kauan - auto korjaamolla päivän
20 tkm - Sähköikkunoiden toimintahäiriöitä. Varsinkin helteellä ikkunat pureutuivat johonkin (ilmeisesti tiivisteisiin) niin tiukasti kiinni, ettei moottori jaksanut liikuttaa ikkunaa. Tiivistepintojen silikonikäsittely ei auttanut asiaa.
22 tkm - Vakionopeudensäädin pomppii pois päältä omia aikojaan - vika pahenee ja se korjataan takuuseen - auto korjaamolla päivän
25 tkm - Kuskin sivuikkunan lasi irtosi nostomekanismistaan - ikkunakoneisto uusittiin. - auto korjaamolla päivän
26 tkm - Kuskin oven lukkolaite ei salpaa ovea lainkaan ekoilla pakkasilla. Ensiapu: Kumikäärme kuskin ovesta apparin oven kahvaan - ja eikun töihin. - auto korjaamolla päivän.
33 tkm - Konepellin avausmekanismi ei toimi. Tuulilasin pesunesteet jää lisäämättä, koska lukkoon ei ylety mitään kautta ilman apuvälineitä - auto korjaamolla päivän
58 tkm - Rengaspainevaroitin antaa vikahälytyksiä pakkasilla. - auto korjaamolla päivän vika ei kuitenkaan korjaannu
77 tkm - Mittaristo sekosi - mikään elektroninen toiminto ei pelaa - takuuseen - auto korjaamolla 2 viikkoa.
80 tkm - Käsijarru lakkasi toimimasta - osia uusittiin, samalla huomasivat haljenneen takajarrusatulan. - auto korjaamolla päivän
81 tkm - Takajarrusatula halki - uusittiin. - auto korjaamolla päivän
91 tkm - Apukuskin oven sähköinen lasinnostin muuttui yksipuolisesti lasinlaskimeksi. Auto korjaamolla 3 päivää puuttuvan osan vuoksi.
92 tkm - Samalla kun bensamittari lopettaa toimintansa loppuu myös pöhkön huumorintaju. Auto siltä seisomalta vaihtoon.

Opetus : Rellu on rellu vaikka sen ostaisi uutena. En toista samaa virhettä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Noita rikkonaisia ääkkösiä näkyy mullakin joskus vanhoissa viesteissä. Veikkaan jonkun taannoisen serveri- tai tietokantamuutoksen tms. rikkoneen jotain.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jos multa asiaa kysyttäisiin, niin jonkun tahon pitäisi korjata nuo ääkkösongelmat.
Emmeköhän ole kaikki asiasta samaa mieltä. Ja monesta muustakin ylläpitoon liityvästä asiasta.
Se joku taho vaan on ongelma kun sitä ei ole. Anttia ei enää kiinnosta F1-Forum ja muita ylläpitäjiä ei ole. Modeilla ei ole työkaluja, eikä välttämättä osaamista vaikka työkaluja olisikin.
Voithan sinäkin näistä asioista käydä Ylläpitopuolella sanomassa, jos vielä löytyy toiveikkuutta siitä että ylläpito joskus aktivoituu.
 

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Liittynyt
15.8.2015
Viestit
2229
Sijainti
Anywhere in the world
Vähän kyllä on sellainen hytinä noin autoista yleensä, että jos noudattas vaan kaikkien hyviä neuvoja ja eri puolilta nettiä saatuja kokemuksia, ja lähtis ihan vaan niiden perusteella uutta autoa valitsemaan, niin luultavasti sais kulkea kävellen.
 
Ylös