Autotoikki v 2.0

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Japanissa meillä vuokralla paskin auto ikinä, Toyota Passo. Ei saatana, sillä tuli aina äitiä ikävä kun eksyi yli 60kmh tielle. Miten voikin autoon (heh) saada luoduksi noin paskan moottorin, surkean ohjauksen sekä jousituksen, luokattomat varusteet (ml. ne 1930-luvun koulupulpetin tuolit) sekä toimimattoman mittariston ja hallintalaitteet.
Hyvää: kulutus koko reissulla alle 5.0 ltr/100km.
Taitaa olla niitä japaniaanissa suosittuja, pieniä kaupunkiautoja, joissa on lyhyt konepelti ja pysty perä?
Eihän ne varsinaisesti ole maantielle suunniteltuja kottosia.

Captain Howdy

Well-known member
Kun kakkosautona on nyt 1.4 rellun pippana ja sillä käytännössä kuljetaan 30 km päivässä työmatkaa, joten se on ihan se ja sama mitä se auto kuluttais ja olen aina halunnut El Caminon. Olis sillä lavallakin käyttöä omakotitalon askareissa.

Vesku

Maatalousneuvos
Chevy 1500 oli joskus. Ja täälläkin myynti-ilmoitus.
ATTACH]24704[/ATTACH]

Talvella ihan hirveä ajettava. Tosin talvirenkaat olivat ikäloput, kumiaines kovettunut, pinta kulunut ja nastat samoin. Painava kone edessä, takaveto, kevyt perä, automaattilaatikko, melko riittävä teho ja vääntö. Mutta muutaman kerran naisiin piti päästä tuollakin talvisaikaan.....:p

Viimeksi muokattu:

Captain Howdy

Well-known member
Niin siis, tässä mun haaveessahan ei järjellä ole mitään sijaa. Mutta kun mä haluan!

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Taitaa olla niitä japaniaanissa suosittuja, pieniä kaupunkiautoja, joissa on lyhyt konepelti ja pysty perä?
Eihän ne varsinaisesti ole maantielle suunniteltuja kottosia.
Ei, kyllä Passo litraisella koneella on 'normaaliauto'. Ne alle 660cc on toinen juttu. Sellaista ei ainakaan tältä vuokraamolta edes saa vuokralle rajoittamattomilla kilometreillä.

Mun mielestä 70-luvun Corollatkaan eivät olleet maanteille suunniteltuja...

Örfil

Guest
Totta, siksi faija ajoikin omansa vm. 73 Corollan pellolle katolleen, kun kumi puhkesi täydessä vauhdissa. Siellä Corolla olikin omassa elementissään.

Olivat pelimatkalla ja yksi tyypeistä oli loukannut päänsä aiemmin viikolla ja sillä oli koko pää paketissa. Kun heput sitten kömpivät katollaan olevasta Corollasta ulos, niin paikalle pysähtyneen toisen auton kuskin ilme oli hitusen hämmästynyt, kun autosta kömpi ulos valmiiksi paketoituja ukkoja.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Eräällä opiskelukaverilla oli aikoinaan 1971 mallinen Toyota Corolla Coupé. Olin kerran kuskinaan ja ajeltiin muinoin eräänä lauantaiehtoona pitkin Satakuntaa ko. Corollalla. Mun mielestä se toimi maantiellä ihan hyvin, mutta talvikelillä kaupungissa piti olla tarkkana, ettei perä kadunkulmissa kokonansa irronnut alta. Teinivauhtia kun piti pitää. Yllä.

Sittemmin Corollan omistajasta kuoriutui urheilussa lajinsa monikymmenkertainen suomenmestari. Pidän asiaa hienona, koska tuo kaverini oli noina nuoruusaikoinamme ehkä hieman alkoholiin menevä. Ja jos en vallan väärin muista, hällä oli olympiapaikkakin varsin lähellä.