Autotoikki v 2.0

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Itsellä autoa valitessa tämä artikkeli oli kriittinen tekijä puoltamaan päätöstä, että VAG-konserniin ei kannata sekaantua jos ei ole ihan pakko.
Toihan on kätevää. Autoon ei tarvitse ikinä vaihtaa öljyjä. Ainoastaan suodatin pitää vaihtaa 20-30 tuhannen välein.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Tulpat, öljyt + suodatin, vaihteistoöljy, raitisilmasuodatin.

Tarjoukset toistaiseksi 399€ ja 590€. Kolmatta odotamme yhä jännityksestä kihisten.
425€ oli kolmas ja viimeinen tarjous. Kovin lähekkäin menivät nämä kaksi tarjousta. Kai tuo kolmas sitten huoltaa paremmin?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Toki joku 1.9TDI tai 1.8T 20v koneella varustettu vanhempi A4 quattro tai 4motion Passat kelpaisi käyttöautoksi.

Uudemmissa on liian hienoa (=herkästi hajoavaa) ja kallista tekniikkaa tavisten ylläpidettäväksi.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Itsellä autoa valitessa tämä artikkeli oli kriittinen tekijä puoltamaan päätöstä, että VAG-konserniin ei kannata sekaantua jos ei ole ihan pakko.
VAG konserinin autoissa on kyllä laatu tullut huomattavasti alas.
Niissä riittää ongelmia kun on seurannut kaverin alottelevaa autokoijarin uraa, on Audia ja Volkkaria, aina on jotain ongelia + piiloviat.
Surkeasti kyllä lähteny ura käyntiin kun VAG:iin sekaantu.
 

Örfil

Guest
Mulla on ollut neljä viimeisintä autoa VAG autoja eli 1.9 SDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI ja 1.8 T ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
Tosin uusin niistä on ollut vm -06. Kenties jotain traagista on tapahtunut sen jälkeen.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Mullon sarja 1.8T, 2.0, 2.0T ja 3.0 TDI. Ekassa ei ollu mitän vikaa koneessa. Toisesta meni takuuseen puolia muutama, kolmas söi öljyä jo aika paljon ja tämä viimeisin on nyt ihan ok. Alussa siinäkin softapäivitystä ohjaukseen, mutta muuta isompaa ei ole ollu. Viatonta autoa en ole vielä eläissäni nähny.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Minkäköhänlainen urakka olisi vaihtaa itse ilmastoinnin moottori 11 vuotta vanhaan autoon? Ärsyttävä siritys kuuluu ja siitä pitäisi päästä eroon.

Monenlaisia autoremontteja olen tehnyt, mutta ihan vaan tosi vanhoihin jenkkeihin. Arveluttaa alkaa purkamaan kaikkea sitä muovia ja paneelia päästäkseen siihen vialliseen osaan edes käsiksi.

Minkälaisesta autokorjaamosta kannattasi kysellä tämmöisen tekemistä? Siis, pitäisikö sen olla joku autosähkö ekspertti, vai ihan tavallinen huoltoliike. Merkkiliikkeeseen ei kait ainakaan kannata lähteä?
 

Örfil

Guest
Saat varmaan kohta Follolta hintavertailun, Pöhkikseltä kolmesivuisen kommentin aiemmista vastaavista sekä analyysin omalta osaltasi sekä Albertilta ilmoituksen että tekee vitosella.
Sumi sitten ilmoittaa että VAG merkkiliikkeeseen ei ainakaan kannata mennä ja Fagerholm komppaa tätä, koska ne on ihan huonoja kaikki.

Eli malttia!

:thumbup:
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Saat varmaan kohta Follolta hintavertailun, Pöhkikseltä kolmesivuisen kommentin aiemmista vastaavista sekä analyysin omalta osaltasi sekä Albertilta ilmoituksen että tekee vitosella.
Sumi sitten ilmoittaa että VAG merkkiliikkeeseen ei ainakaan kannata mennä ja Fagerholm komppaa tätä, koska ne on ihan huonoja kaikki.

Eli malttia!

:thumbup:
Forum voidaan lopettaa tähän referaattiin. Kiitos kaikille.
 

Örfil

Guest
Kaikki on nähty? Ympyrä sulkeutui? Housut löytyi? Nysse suuttui?
 

Örfil

Guest
Mä olen tehnyt tuulettimen moottorit kyllä itse. Jonen mukaan sulla olis varaa ostaa merkkiliikkeen vastaava, jos Sipilän hallitus ei olisi ryöstänyt sua.
burbilta ei kannata kysyä, koska se ei tiedä mikä on Volvo.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Minkäköhänlainen urakka olisi vaihtaa itse ilmastoinnin moottori 11 vuotta vanhaan autoon? Ärsyttävä siritys kuuluu ja siitä pitäisi päästä eroon.

Monenlaisia autoremontteja olen tehnyt, mutta ihan vaan tosi vanhoihin jenkkeihin. Arveluttaa alkaa purkamaan kaikkea sitä muovia ja paneelia päästäkseen siihen vialliseen osaan edes käsiksi.

Minkälaisesta autokorjaamosta kannattasi kysellä tämmöisen tekemistä? Siis, pitäisikö sen olla joku autosähkö ekspertti, vai ihan tavallinen huoltoliike. Merkkiliikkeeseen ei kait ainakaan kannata lähteä?
Mä olen tehnyt tuulettimen moottorit kyllä itse. Jonen mukaan sulla olis varaa ostaa merkkiliikkeen vastaava, jos Sipilän hallitus ei olisi ryöstänyt sua.
burbilta ei kannata kysyä, koska se ei tiedä mikä on Volvo.
Kyllähän tuossakin tiivistyy tietty forumin osa-alue aika kauniisti.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Mä olen tehnyt tuulettimen moottorit kyllä itse. Jonen mukaan sulla olis varaa ostaa merkkiliikkeen vastaava, jos Sipilän hallitus ei olisi ryöstänyt sua.
burbilta ei kannata kysyä, koska se ei tiedä mikä on Volvo.
Pitää alkaa soittelemaan noita paikallisia pajoja läpi kuka tekisi halvimmalla. Tuumin vaan, että jos itse ensin ostaisi sen moottorin, niin sitten voisi antaa tehtävän yksinkertaisesti. Vaihtakaa tämä osa paikalleen ja ottakaa se aiempi pois. Mutta jos antaa ns. vapaat kädet voi olla että hallin perältä löytyy kallein mahdollinen alkuperäisosa vanhaan autoon ja laskun saatuaan vituttaa.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Tilasin uuden moottorin, kiinalaisen, netistä ja maksoi noin 100€ toimituskuluineen. Samalla soittelin asentajalle arviota työn kestosta. Alle tunti kuulema. Tuntityö 80€ eli koko lasku yhteensä maks. 180€. Alkuperäisosa olisi ollut 260€ jo pelkästään.

Oma arvioni on, että ei tuollaiseen 11 vuotta vanhaan autoon enää kannata ostaa alkuperäisosia. Jälleenmyyntiarvo ei enää nouse. Jos huollossa säästää satasen sieltä sun täältä niin voitolla ollaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Minkäköhänlainen urakka olisi vaihtaa itse ilmastoinnin moottori 11 vuotta vanhaan autoon? Ärsyttävä siritys kuuluu ja siitä pitäisi päästä eroon.

Monenlaisia autoremontteja olen tehnyt, mutta ihan vaan tosi vanhoihin jenkkeihin. Arveluttaa alkaa purkamaan kaikkea sitä muovia ja paneelia päästäkseen siihen vialliseen osaan edes käsiksi.

Minkälaisesta autokorjaamosta kannattasi kysellä tämmöisen tekemistä? Siis, pitäisikö sen olla joku autosähkö ekspertti, vai ihan tavallinen huoltoliike. Merkkiliikkeeseen ei kait ainakaan kannata lähteä?
Kuulostaa tutulta tyyppivialta. Merkkiliikkeiden hoitokonsti on koko morkulan vaihto vaikka vian pystynee korjaamaan ilmankin.

Korjaus itse tehtynä ei välttämättä maksa juuri mitään jos tietää mitä on tekemässä.
 
Ylös