Autotoikki v 2.0

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tulva-auto kun on oikeasti paskin ostos heti varastetun jälkeen.
Tuossa aikoinaan entisen työnantajani paalasi reilut 200 tuliterää Volkkaria, kun laiva kallistui Itämerellä ja hörppäsi vettä. Ei paljoa kannata korjailla/putsailla autoja joiden veroton arvo on aikasen pieni.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No nyt on Tigsu pihassa. En ihan heti kärkeen ole maailman suurin kaistanvahtifani. Nooo pitää rullailla muutama tonni/viikko, niin katotaan josko hanska siihen tottuis??
 

Alli&Talli

Tallipaallikon rehtori
Liittynyt
21.7.2010
Viestit
349
No nyt on Tigsu pihassa. En ihan heti kärkeen ole maailman suurin kaistanvahtifani. Nooo pitää rullailla muutama tonni/viikko, niin katotaan josko hanska siihen tottuis??
Kaikki joka puuttuu ajamiseen tulemalla ”näpeille”, on vähän spookya.
Miltä korkealla istuttava muuten uutuuttaan tuntuu?

Itse olen diggaillut just tuollaisia, missä takalisto ei viistä ihan tarmaccia, vaan istutaan silleesti niin kuin ihmiset normaalistikin istuu. Ja näkymä on hyvä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kaikki joka puuttuu ajamiseen tulemalla ”näpeille”, on vähän spookya.
Miltä korkealla istuttava muuten uutuuttaan tuntuu?

Itse olen diggaillut just tuollaisia, missä takalisto ei viistä ihan tarmaccia, vaan istutaan silleesti niin kuin ihmiset normaalistikin istuu. Ja näkymä on hyvä.
Oli todella spookya eka tonni. Samoin tuo mukautuva vakkari vaatii opettelua. Muuten huomaa yht'äkkiä ajavansa 90 kmh motarilla määrittelemänsä etäisyydellä edelläajavasta kilometritolkulla. Ohitus ja kaistanvaihto vaatii vilkunkäyttöä (jota nyt käytän muutenkin), muuten auto tappelee vastaan. Tiistaina edellä ajava pysäytti äkisti tiensivuun, auto jarrutti ja väisti automaagisesti sitä.:eek!:

Selkä (ja jalat) tykkää kyllä tuosta ajoasennosta. Lisäksi jakkara on huomattavasti parempi kuin odotusajan Octaviassa ja parempi kuin A4:ssa.

Auton huono varustelu: Edisonit keulalla. Siis halogeenit kun olisi maailma täynnä lediä ja Xenonia.:confused::nope::rolleyes: Automyyjä soitti jo tuossa jälkimarkkinointihommissa ja kerroin pulmasta. Sais kuulema siihen led-barin suoraan asennettua.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Hertzin tiskiltä saatu GMC Terrain lähti ennen vuokra-ajan päättymistä palautukseen, hyytyi jonkun sähkövian takia kolme kertaa parkkipaikalle. Nissan Rogue tuli tilalle.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11178
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ja oikeasti rivistöstäkin eikä vain listoilta, hyvä niin. Omia kielteisiä kokemuksia tuli jo vuosia sitten, kun olimme varanneet 2-ovisen midsizen tai fullsizen. Käytännössä sitten tarjottiin joko Ford Contouria tai loppuunraiskattua Hyundai Sonataa. Ihmettelyyn varatun autoluokan puutteesta vastaus oli että "kaikkihan haluavat oikeasti SUV:in".
Toki esim. Hertzin JFK-hinnastossa tuo Rogue on varsin edullinen valinta. Mutta kun mua ei jostain syystä nuo möhköfanttiautot ole koskaan kiinnostaneet. Paitsi maastoon sitten maasturi.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Ja oikeasti rivistöstäkin eikä vain listoilta, hyvä niin. Omia kielteisiä kokemuksia tuli jo vuosia sitten, kun olimme varanneet 2-ovisen midsizen tai fullsizen. Käytännössä sitten tarjottiin joko Ford Contouria tai loppuunraiskattua Hyundai Sonataa. Ihmettelyyn varatun autoluokan puutteesta vastaus oli että "kaikkihan haluavat oikeasti SUV:in".
Toki esim. Hertzin JFK-hinnastossa tuo Rogue on varsin edullinen valinta. Mutta kun mua ei jostain syystä nuo möhköfanttiautot ole koskaan kiinnostaneet. Paitsi maastoon sitten maasturi.
Kuulostaa oudolta. Neljä kertaa olen Yhdysvalloissa käynyt ja lähes aina on saanut sen auton mikä on tilattu. Tuo yksi poikkeus oli Miamissa, kun 2-ovisen midsizen sijasta tuli Dodge Avenger. Sekin tosin siitä syystä, että Nordean luottokortti ei toiminut silloin kun sen olisi pitänyt ja Cadillac CTS jäi saamatta.

Enpä minäkään mikään SUV-fani ole, mutta monesti pienemmät versiot ovat järkevissä hinnoissa ja kuljetuskapasiteettia riittää kuitenkin tarvittaessa.
 
Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11178
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Kuulostaa oudolta. Neljä kertaa olen Yhdysvalloissa käynyt ja lähes aina on saanut sen auton mikä on tilattu.
Tilastofriikkinä löytyy että 17 autoa olen USA:ssa vuokrannut. Neljä ilman ennakkovarausta, silloin onkin selvää että on saanut jonkun surkean kiulun. Noista 13:sta viisi on ollut täsmälleen varattuja. Kahdesti on tarjottu erittäin hyvää upgradea (San Francisco - New York ajoon uusi erikoisluokan Volvo 850 GLT, silloin kova sana ja Bostonissa avo-Mustang). Noista jäljellejäävistä kuudesta ei voi ylistyslauluja kirjoittaa.

SUVin kuljetuskapasiteettia en oo itte tarvinnut. USAssa ajamistani ~60000 kilometristä massiivinen enemmistö on ajettu kahden hengen reissuissa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
SUVin kuljetuskapasiteettia en oo itte tarvinnut. USAssa ajamistani ~60000 kilometristä massiivinen enemmistö on ajettu kahden hengen reissuissa.
Kuljetuskapasiteettiin liittyen, ihan Suomessa vuokrattuna BMW 316:sen tilat todettiin onnettomiksi kolmen hengen kuormalla. Yhdellä kun oli matkassa bassokitara laukkuineen. Baijerilaisessahan ei takapenkki kaadu, joten soittopeli laitettiin pystyasennossa siihen keskinojan "luukkuun".

Äkkijarrutuksessa olisi sitten tullut presari torpedon lailla tuulilasista läpi.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Kilpailutin Toyotan tuulilasin vaihdon autojerryllä. 250€ tulee hintaa. Varsin kohtuullista mielestäni.

Edellisessä jarruhuollossa oli hieman rahastuksen makua. Kaikki levyt ja palat ja takajarrujen satulat 1165€. Merkkikorjaamolla tosin.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Oliko peruslasi ilman hilavitkuttimia? Itsellä maksoi noin 800 €, kaupunkijarruavustimen nostaessa sopivasti hintaa.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Oliko peruslasi ilman hilavitkuttimia? Itsellä maksoi noin 800 €, kaupunkijarruavustimen nostaessa sopivasti hintaa.
Kiinassa valmistettu peruslasi ilman mitään erikoisuuksia.

Jarruhuollossa mystisesti kyllä korjaantui apukuskin ikkunan toiminta, joten kannatti maksaa.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Auton lasien huurtuminen sisäpuolelta loppui hommaamalla 350g silica ilmankuivaimen. Ei enää tuulilasin sisäpuolen skrapausta 😊
 
Ylös