Autotuuri

Onko tuuria autojen kanssa

  • Kyllä, pelit ja vehkeet toimii niinkuin pitää

    Äänet: 17 56,7%
  • Ihan jees

    Äänet: 7 23,3%
  • Voisi olla parempikin, turhan usein jotain korjattavaa

    Äänet: 3 10,0%
  • Huono, laukeevat juuri kun saa korjattua

    Äänet: 2 6,7%
  • Micra

    Äänet: 1 3,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    30

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Sillähän ei oo mitään merkitystä miten sitä autoaan pitää. Ja ainoa asia mikä mun mielestä merkitsee ei ole tilasto vaan se oma kokemus omasta autosta.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Ihan hyvä. Kerran jämähti dieselit hyhmeeseen kun pakkaset iski yllättäen ja etelän pumpuissa oli vielä kesälaatu. Toiseen kertaan meni taka-akselin laakerit, mikä ei ollut sen ikäisellä autolla mikään yllätys. Samanmerkkisen ostin toiseenkin kertaan, ja toistaiseksi täysin tyytyväinen hankintaan. Ajan muuten Peugeotilla.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Sillähän ei oo mitään merkitystä miten sitä autoaan pitää. Ja ainoa asia mikä mun mielestä merkitsee ei ole tilasto vaan se oma kokemus omasta autosta.
Tähän ei ole pahemmin lisättävää, mitä nyt täytyy huudella kaikista mahdollisista muista merkeistä paskaa vailla pienintäkään haisua mistään.

Oldezille totean, että minulla on kolmesta eri autosta hajonnut jarrut kesken matkan, eikä yksikään niistä ollut PSA-konsernin tuote :thumbup: Kaikki autot oli katsastettu ja laillisesti liikenteessä.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
QUOTE=Renessanssinero;1790768]Mä oon pohtinut semmoista, että onko uuden auton ostossa järkevämpää ostaa markkinoilta poistuva vanha malli kuin aivan uusi malli? Jos automallin myyntiaika/ikä on noin 6-8 vuotta, niin siinä ajassa on ainakin mahdolliset lastentaudit saatu karsittua pois. Esim. vaikka juuri Peugeotin kohdalla, niin olisiko ollut järkevämpää ostaa samaa vuosimallia olevista autoista uusi 407 kuin uusi 508?[/QUOTE]

Tuossa vertailussa lie 508 vahvemmalla, vaikka uusi malli on. 508:n 5 vuoden takuulla ja 407 2 vuoden. Valmistajakin olettaa/ tietää, että 508 on paremmin tehty. Kävin kesällä ko pirssiä vilkuilemassa. En edes halunut lähteä koeajolle, vaikka myyjä tyrkytteli. Turhan isolta ja pitkältä SW vaikutti tarpeisiin nähden. Ja sitten oli hyvä tunne jättää antamatta pikkusormi pirulle eli jättää koeajo tekemättä.

Helkkari, mullahan taitaa olla yli 200 000 km:n kokemukset pösöistä!:thumbfh: Kirjataanpas...

407 Coupella aloittelin Pösö-urani. Taisi käydän hieman kuin Jussille TT:n kanssa, lopullista vientiä ekalla katsomiskerralla. Hankinnassa tunne voitti järjen 6-0... niinkai se pitääkin olla, jos kerta häihin pirssin ostaa.:eek:
Hieman muistan pohtineeni joitakin sähkövaivoja, mutta jäivät taka-alalle nopeasti.

Kerran on jättanyt vaimon KYSin parkkihalliin, lie ollut kevättalvea. Joku kaasuläpän SÄHKÖINEN :)D) ohjausosa rikki. Eivät huollossa osanneet ensin kunnolla korjata, lämpöisessä sisällä pyöri ja oli korjaamopäällikkö ajanut ulos. Vaimo hakemaan, taas sama juttu, ei pirssi edennyt! Sitten perustellisempi diagnoosi ja osa parisssa päivässä tilattu ja laitettu. Muita vikoja on tainut olla parit kolmet parkkitutkan anturit. Ei tietysti vaikuta itse ajamiseen, mutta hieman vilkkuvat vikavaroitukset tympii, samoin kuin rengaspaineilmaisemiset, jos eivät toimi kunnolla. Takaiskarit vaihtoivat takuuseen, kun vein just 2 vuoden ikäisenä huoltopäällikön ajelulle ja lopuksi vielä keinutin auton perää...:cool: Että heijaa liikaa.. Joku 104 000 km mittarissa nyt.

Muutaman vuoden vanha 307 farmaridiesel reilun vuoden päästä- rupesi järki palailemaan. Ei ole tainut olla mitää erikoisempaa ( edelleen vaimon pojan ajossa), kohtuullinen perusjuhta. Ei ole tainut tielle jättää. Oiskohan jotain 70-80 000 ajettu oston jälkeen.

3008 diesel2-tronic ollut reilu 1 v 3 kk, n 46 000 ajettu. Kesällä alkoi venkoilla ajossa oudosti, mutta korjaantui renkaiden vaihdolla. Lie olleet misukat jotenkin epätasaisesti kuluneet tai joku runkovaurio tms. Eipä mitään muita ongelmia, jaa se etusäleikköön tullut kivi, joka rikkoi sähköisen propellin.Toisaalta aika hyvin huoltamolta, perjantaina sattui klo 16 jälkeen, tiistaina korjattu klo 11.00. Talvellakin pärjäsi kohtuu hyvin 30 asteen pakkasella.

Tykkään ajaa tällä jopa mieluummin kuin 407:lla. Kitsaampi kulutus ja parempi ajoasento (pystympi penkki selälle) sekä näkyvyys. Ja kun siihen automaattivaihtoon tottuu, niin sekin on plussaa verrattuna käsinvatkaamiseen. Toki hieman arvelutti hankintaa ko vaihteisto, että kestääkö ja samoin heijastusnäyttö. Ja aika mötikkähän se on ulkonäöltään..

Ehkä 3008 HYbrid olisi seuraava mahdollinen "hyppy tuntemattomaan"- jos 5 vuoden takuulla tulee ( vai liekö jo), niin ehkäpä mietytyttää.

Laakkosen huoltoon olen ollut varsin tyytyväinen. Kysyinkin kerran huoltamon pomolta, että täällä tuntuu olevan hyvä henki ja ilmapiiri, kun odottelin huoltoa. On kuulema asiaan paneudettu ja ongelmakohdat puhuttu porukalla selväksi. Työtavat viilattu kuntoon yms.

Mitäpä noita suotta liikaa kehumaan, mutta ei nuo nyt täysiä susiakaan ole kohdalle sattunnet.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Sillähän ei oo mitään merkitystä miten sitä autoaan pitää. Ja ainoa asia mikä mun mielestä merkitsee ei ole tilasto vaan se oma kokemus omasta autosta.
Aivan! Olet asian ytimessä.

Tähän ei ole pahemmin lisättävää, mitä nyt täytyy huudella kaikista mahdollisista muista merkeistä paskaa vailla pienintäkään haisua mistään.
Niin on tapana

Oldezille totean, että minulla on kolmesta eri autosta hajonnut jarrut kesken matkan, eikä yksikään niistä ollut PSA-konsernin tuote :thumbup: Kaikki autot oli katsastettu ja laillisesti liikenteessä.
Tuo ei ole tilastollisesti merkittävä otanta, joten en huomioi kommenttiasi. Sinänsä hauska toi PSA konsernin nimenä.. Kaikki tuseerauksen kokeneet varmaan tietää mitä PSA:lla yleensä tarkoitetaan ja etsitään.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5004
Sijainti
Vantaa
Kävin juuri Konalan K1-katsastuksessa ja läpi meni huomautuksitta. Jo toinen vuosi perättäin läpi ilman huomautuksia.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Meikäläisellä on nyt ollu Honda Accord vuosimallia 2000 kohta kolme vuotta. Kertaakaan ei ole jättänyt tien päälle, mutta osaa on mennyt vaihtoon: kaikki jarrulevyt ja -palat, starttimoottori, takapyörien laakerit, jakopään hihna & vesipumppu ja muut hihinat sekä viimeisenä akku. Rahaa on mennyt noihin kaikkiin osiin ja töihin vajaa puolitoista tuhatta.
Onhan tuossa ollut aika lailla noin tuoreeksi autoksi. Levyjen, starttien ja laakerien nyt luulis kestävän melkein ikuisesti, tai sitten on käyttäjässä tai autossa jotain vialla. Minä kun luulin japseja, varsinkin Hondaa ja Toyoaa kestäviksi.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5004
Sijainti
Vantaa
Tämä onkin brittiauto. Kyllä levytkin kuluvat autosta kuin autosta yhdeksässä-kymmenessä vuodessa. Hajonnut starttimoottori oli merkiltään Valeo. Laakerien ikä vaihtelee ihan mielettömästi. Voi olla 50 000 - 400 000 km. Kyllä siinä 100 000 kilsan paikkeilla alkaa mennä kuluvaa osaa vaihtoon merkistä riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5004
Sijainti
Vantaa
Nyt kun vertailen tämän syksyn katsastusta ja viime syksyn katsastusta, niin päästöt ovat hieman laskeneet. Joko se johtuu katsastusaseman laitteista tai sitten siitä, että olen koko tämän vuoden ajanut Shellin V-Power -bensalla. Kai se 99 palaa puhtaammin kuin 95.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Ihan hyvä. Japaninmosse tuntuu olevan perusvarma härveli, ei oo viat vielä päässeet yllättämään. Viiden vuoden ja 60tkm aikana on vaihdettu etupyörän laakeri ja ohjaustehostimen hydraulipumpun stefa. Kulutusosista jarrupaloja on mennyt ja joka nurkassa on keväällä vaihdetut uudet levyt. Mittarissa 174tkm ja autolla 9-vuotta ikää.

Eiköhän kohta ala ekat viat alustassa tulemaan vastaan. Mitä tyypillisesti vaihdettavia osia on tiedossa niin raidetangot ja kallistuksenvakaajan yhdystangot on varmaan vaihtolistalla seuraavaksi.
 
Ylös