QUOTE=Renessanssinero;1790768]Mä oon pohtinut semmoista, että onko uuden auton ostossa järkevämpää ostaa markkinoilta poistuva vanha malli kuin aivan uusi malli? Jos automallin myyntiaika/ikä on noin 6-8 vuotta, niin siinä ajassa on ainakin mahdolliset lastentaudit saatu karsittua pois. Esim. vaikka juuri Peugeotin kohdalla, niin olisiko ollut järkevämpää ostaa samaa vuosimallia olevista autoista uusi 407 kuin uusi 508?[/QUOTE]
Tuossa vertailussa lie 508 vahvemmalla, vaikka uusi malli on. 508:n 5 vuoden takuulla ja 407 2 vuoden. Valmistajakin olettaa/ tietää, että 508 on paremmin tehty. Kävin kesällä ko pirssiä vilkuilemassa. En edes halunut lähteä koeajolle, vaikka myyjä tyrkytteli. Turhan isolta ja pitkältä SW vaikutti tarpeisiin nähden. Ja sitten oli hyvä tunne jättää antamatta pikkusormi pirulle eli jättää koeajo tekemättä.
Helkkari, mullahan taitaa olla yli 200 000 km:n kokemukset pösöistä!:thumbfh: Kirjataanpas...
407 Coupella aloittelin Pösö-urani. Taisi käydän hieman kuin Jussille TT:n kanssa, lopullista vientiä ekalla katsomiskerralla. Hankinnassa tunne voitti järjen 6-0... niinkai se pitääkin olla, jos kerta häihin pirssin ostaa.

Hieman muistan pohtineeni joitakin sähkövaivoja, mutta jäivät taka-alalle nopeasti.
Kerran on jättanyt vaimon KYSin parkkihalliin, lie ollut kevättalvea. Joku kaasuläpän SÄHKÖINEN

D) ohjausosa rikki. Eivät huollossa osanneet ensin kunnolla korjata, lämpöisessä sisällä pyöri ja oli korjaamopäällikkö ajanut ulos. Vaimo hakemaan, taas sama juttu, ei pirssi edennyt! Sitten perustellisempi diagnoosi ja osa parisssa päivässä tilattu ja laitettu. Muita vikoja on tainut olla parit kolmet parkkitutkan anturit. Ei tietysti vaikuta itse ajamiseen, mutta hieman vilkkuvat vikavaroitukset tympii, samoin kuin rengaspaineilmaisemiset, jos eivät toimi kunnolla. Takaiskarit vaihtoivat takuuseen, kun vein just 2 vuoden ikäisenä huoltopäällikön ajelulle ja lopuksi vielä keinutin auton perää...

Että heijaa liikaa.. Joku 104 000 km mittarissa nyt.
Muutaman vuoden vanha 307 farmaridiesel reilun vuoden päästä- rupesi järki palailemaan. Ei ole tainut olla mitää erikoisempaa ( edelleen vaimon pojan ajossa), kohtuullinen perusjuhta. Ei ole tainut tielle jättää. Oiskohan jotain 70-80 000 ajettu oston jälkeen.
3008 diesel2-tronic ollut reilu 1 v 3 kk, n 46 000 ajettu. Kesällä alkoi venkoilla ajossa oudosti, mutta korjaantui renkaiden vaihdolla. Lie olleet misukat jotenkin epätasaisesti kuluneet tai joku runkovaurio tms. Eipä mitään muita ongelmia, jaa se etusäleikköön tullut kivi, joka rikkoi sähköisen propellin.Toisaalta aika hyvin huoltamolta, perjantaina sattui klo 16 jälkeen, tiistaina korjattu klo 11.00. Talvellakin pärjäsi kohtuu hyvin 30 asteen pakkasella.
Tykkään ajaa tällä jopa mieluummin kuin 407:lla. Kitsaampi kulutus ja parempi ajoasento (pystympi penkki selälle) sekä näkyvyys. Ja kun siihen automaattivaihtoon tottuu, niin sekin on plussaa verrattuna käsinvatkaamiseen. Toki hieman arvelutti hankintaa ko vaihteisto, että kestääkö ja samoin heijastusnäyttö. Ja aika mötikkähän se on ulkonäöltään..
Ehkä 3008 HYbrid olisi seuraava mahdollinen "hyppy tuntemattomaan"- jos 5 vuoden takuulla tulee ( vai liekö jo), niin ehkäpä mietytyttää.
Laakkosen huoltoon olen ollut varsin tyytyväinen. Kysyinkin kerran huoltamon pomolta, että täällä tuntuu olevan hyvä henki ja ilmapiiri, kun odottelin huoltoa. On kuulema asiaan paneudettu ja ongelmakohdat puhuttu porukalla selväksi. Työtavat viilattu kuntoon yms.
Mitäpä noita suotta liikaa kehumaan, mutta ei nuo nyt täysiä susiakaan ole kohdalle sattunnet.