Troy
Well-known member
Suotta ei neroksi kutsuttaisikkaan.Tyytyväinen olen tuosta huolimatta.
Suotta ei neroksi kutsuttaisikkaan.Tyytyväinen olen tuosta huolimatta.
Niin se vaan on että vaikka riisikipot valmistetaan paperista nii ne silti on ihmeen kestäviä. muutenkin sopivat hyvin käteen.Mulla on riisikippo vm. -03 joka on mennyt jokaisesta katsastuksestaan (6 kpl) läpi ensiyrittämällä, viimeiset kolme kertaa ilman ainuttakaan korjauskehotusta, viimeksi eilen. Kaksi kertaa on ollut yksi korjauskehotus, eli ihan hyvä saldo kokonaisuudessaan.
Toisen rassin kohtalo selviää ensi viikolla. Tunnelma on jännittynyt.
Ja mikä parasta, ovat virkamiehen mieleen vuodesta toiseen.Niin se vaan on että vaikka riisikipot valmistetaan paperista nii ne silti on ihmeen kestäviä. muutenkin sopivat hyvin käteen.
Heh, tunsin kerran, ja tunnen toki edelleen hieman erikoislaatuisen vanhemman mieshenkilön, joka osti vanhoilla päivillään 125 kuutioisen uuden Honda-moottoripyörän. Ohjekirjan mukaan Hondan ensimmäinen huolto oli 1000 km:n kohdalla. Siinä paikassa, kun Hondan mittariin tuli tonni täyteen, niin ko. henkilö pysähtyi, sammutti moottorin ja talutti Hondan kotiinsa. Soittamalla varasi huollon pyöräänsä ja talutti pyörän huoltoon. Huollon jälkeen pääsi taas ajamaan.Sillä oli ajettu tonnin-pari yli 60 tkm sekä vähän yli kolme vuotta kun tilasin huollon. Jakohihna kerkesi sitten katketa ennen huoltoa ja tuli kansiremontti + kaikki venttiilit uusiksi. Eihän sitä aina ihan kilometrilleen autoa tule vietyä huoltoon, mutta en tiennyt aikaisemmin, että italialaisissa se on niin tarkkaa.
Toss mun Mk 1 Audiossa on huoltokirjan mukaan hihnavaihto 120 tkm:n välein, mutta suositus on max 80 tkm.Omassa autossani hihna kesti katkeamatta 10 vuotta/119 tkm. Vaihtoväli on huoltokirjan mukaan 8 vuotta/120 tkm. Kummaa, että eri automerkkien kesken on noinkin suuria vaihteluita hihnan kestävyydessä.
Osia, joita ei tarvitse koskaan vaihtaa?Mesessä on nokkaketjun vaihto siinä 300 000 km:n paikkeilla. :thumbup:
Kaks pököttiä kanssa omistanut, 309 ja 405. 309:ssässsä oli ainoa "sähkövika", etä jos pesi konehuoneen, sen jälkeen piti tulpanhatut nyhtää irti ja kuivata tulpan juuresta vedet pois. Muuten kävi ainoastaan 2-3 pytyllä. Ekan kerran kun kävi näin, olin tulossa auton ostosmatkalta ja matkalla Veikkolaan alkoi nykimään riivatusti Turun motarilla. Soitin liikkeeseen että nyt tämä auto hajosi heti :thumbfh: Sain ohjeet, mitä tehdä ja hyvin pelasiKohtuullisesti ovat 3 Pösöä matkaa taivaltameet. Oikeastaan yllättävän vähän tullut harmia korrelaatiosta ranskalainen auto/ sähköviat /yli 40 % suhteeellinen kosteus...