Autotuuri

Onko tuuria autojen kanssa

• Kyllä, pelit ja vehkeet toimii niinkuin pitää

Äänet: 17 56,7%
  • Ihan jees

Äänet: 7 23,3%
  • Voisi olla parempikin, turhan usein jotain korjattavaa

Äänet: 3 10,0%
  • Huono, laukeevat juuri kun saa korjattua

Äänet: 2 6,7%
  • Micra

Äänet: 1 3,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    30

Lumipallo

Well-known member
Autotuuria on riittämiin niin kauan ku eivät aja länään ja bussit kulkee.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Mä oon pohtinut semmoista, että onko uuden auton ostossa järkevämpää ostaa markkinoilta poistuva vanha malli kuin aivan uusi malli? Jos automallin myyntiaika/ikä on noin 6-8 vuotta, niin siinä ajassa on ainakin mahdolliset lastentaudit saatu karsittua pois. Esim. vaikka juuri Peugeotin kohdalla, niin olisiko ollut järkevämpää ostaa samaa vuosimallia olevista autoista uusi 407 kuin uusi 508?

Sijainti
Kerava
Mun Volvo 544:ssä on vielä vähän lastentauteja. Mitä helvettiä kun kaikki valot yms toimii ihan hyvin, ja parkkivalotkin muuten mutta se ihan vittuillakseen heittää oikealla puolella pitkät päälle parkeilla :mad_old: Ai nii ja lataus ei toimi. Eikä tupakansytytin. Ja tuuletuksen säädöt ei toimi. Ihan paska autotuuri siis.

EDIT: Eiku toimiihan se lataus. Ja sit pitäs kaasari säätää että se ei veis niin paljon bensaa. Ja ja ja jarruihin uudet kengät, kun ovat kuluneet niin. Ja sit pakoputki kunnolla paikalleen niin ettei rämise.

Olikohan tossa kaikki?

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä oon pohtinut semmoista, että onko uuden auton ostossa järkevämpää ostaa markkinoilta poistuva vanha malli kuin aivan uusi malli? Jos automallin myyntiaika/ikä on noin 6-8 vuotta, niin siinä ajassa on ainakin mahdolliset lastentaudit saatu karsittua pois. Esim. vaikka juuri Peugeotin kohdalla, niin olisiko ollut järkevämpää ostaa samaa vuosimallia olevista autoista uusi 407 kuin uusi 508?
On, jos haluat vanhaa tekniikkaa.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Tuota mieltä minäkin olen. Jos olisin itse uutta autoa ostamassa, niin päätyisin markkinoilta poistuvaan malliin.

oldez

Well-known member
Mä oon pohtinut semmoista, että onko uuden auton ostossa järkevämpää ostaa markkinoilta poistuva vanha malli kuin aivan uusi malli? Jos automallin myyntiaika/ikä on noin 6-8 vuotta, niin siinä ajassa on ainakin mahdolliset lastentaudit saatu karsittua pois.
No järkevintä olisi ostaa vuoden käytetty uudempi malli, mutta täysin uutta autoa ostaessa voi saada aikamoiset varusteet lähes ilmaiseksi kun ostaa tiensä päähän tulleen mallin. Varsinkin moottori ja tekniikkapuolella seuraavassa mallissa on usein ihan samat kilkuttimet kuin vanhassakin. Koneuudistukset eivät kulje samassa syklissä malliuudistusten kanssa. Monesti konepuolella uudistukset tehdään puolessavälissä faceliftin aikoihin. Sitten nämä samat koneet siirtyvät seuraavaan malliin. Ei ne valmistajat rakenna uusia koneita joka kerta kun esittelevät uuden mallin. Samat koneet kiertää vuodesta toiseen autosta toiseen. Volkswagen Group on ehkä paras esimerkki tästä. Eri asia on sitten uusimpien valinnaisten lisävarusteiden kanssa, joita ei ole vanhaan malliin edes saatavilla.

Esim. vaikka juuri Peugeotin kohdalla, niin olisiko ollut järkevämpää ostaa samaa vuosimallia olevista autoista uusi 407 kuin uusi 508?
Ei ole mitään järkeä ostaa Peugeotia oli se sitten uusi tai vanha.

Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
:rolleyes:

Adacin 2010 tilasto vähimmistä vioista tiellä: 1. Pösö 308 2. Toyota Yaris 3. VW Golf.
Toisin sanoen jos auto ei jää tien poskeen tarpeeksi monta kertaa niin se ei pääse edes tuohon tilastoon mukaan.

ADAC-vikatilasto perustuu tiepalvelutapahtumiin Saksassa vuonna 2010. Autot ovat paremmuusjärjestyksessä kokoluokittain vikaindeksin perusteella. Tilastossa ovat vuosimallit 2005-2010. Vikaindeksi kertoo tielle pysäyttäneiden teknisten vikojen määrän tuhatta autoa kohden. Mitä pienempi luku, sitä varmempi auto. Jos arvosanaa ei ole annettu, kyseisestä vuosimallista ei ole tilastollisesti merkittävää aineistoa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olihan sillä arvosana, vai etkö osaa lukea? Vai ymmärtämisessä vaikeuksia?

oldez

Well-known member
Olihan sillä arvosana, vai etkö osaa lukea? Vai ymmärtämisessä vaikeuksia?
Sanoinko jotain muuta, vai etkö osaa lukea? Vai ymmärtämisessä vaikeuksia?

Pointtini oli se että tuossa tilastossa ei ole autoja, jotka eivät ole jääneet tarpeeksi monta kertaa tien poskeen, jotta se olisi tilastollisesti merkittävä. Eli jos auto ei jää tien poskeen kertaakaan niin se ei pääse tilastoon mukaan. Peugeot hajoaa siis vähiten niistä autoista, jotka ylipäätänsä hajoavat.

T.K

Sähkö-ukkeli
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Sanoinko jotain muuta, vai etkö osaa lukea? Vai ymmärtämisessä vaikeuksia?

Pointtini oli se että tuossa tilastossa ei ole autoja, jotka eivät ole jääneet tarpeeksi monta kertaa tien poskeen, jotta se olisi tilastollisesti merkittävä. Eli jos auto ei jää tien poskeen kertaakaan niin se ei pääse tilastoon mukaan. Peugeot hajoaa siis vähiten niistä autoista, jotka ylipäätänsä hajoavat.
Mutta sinänsä tuon saksalaisella tilastolla voi pyyhkiä perseitä, koska saksassahan ei ole paukkupakkasia, teisuolaa, eikä paskoja hiekkateitä.

Toki suuntaa antavahan tuo tilasto on, mutta veikkaan että jos suomessa tehtäisiin sama tilasto, niin kyllä tuo Peugeot olisi siellä kärjen tuntumassa, ei kärjessä.

Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Mutta sinänsä tuon saksalaisella tilastolla voi pyyhkiä perseitä, koska saksassahan ei ole paukkupakkasia, teisuolaa, eikä paskoja hiekkateitä.

Toki suuntaa antavahan tuo tilasto on, mutta veikkaan että jos suomessa tehtäisiin sama tilasto, niin kyllä tuo Peugeot olisi siellä kärjen tuntumassa, ei kärjessä.
Mun mielestä toi TUV:n katsastustilasto antaa paremmin suuntaa. Tiellehän voi jäädä pelkästään siksi että joku alihankkija on mokannut valmistaessaan akkuja. Katsastuksessa kumminkin tarkastetaan sellaset tärkeät jutut kuten jarrut, jousitus jne. Ennemmin sellainen auto joka jää tienposkeen kuin sellainen joka ei läpäise katsastusta.

Tossa a-katsastuksen vikatilasto viime vuodelta. Eipä komeile Pösö noissakaan tilastoissa.
http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf