On.Mä oon pohtinut semmoista, että onko uuden auton ostossa järkevämpää ostaa markkinoilta poistuva vanha malli kuin aivan uusi malli?
On, jos haluat vanhaa tekniikkaa.Mä oon pohtinut semmoista, että onko uuden auton ostossa järkevämpää ostaa markkinoilta poistuva vanha malli kuin aivan uusi malli? Jos automallin myyntiaika/ikä on noin 6-8 vuotta, niin siinä ajassa on ainakin mahdolliset lastentaudit saatu karsittua pois. Esim. vaikka juuri Peugeotin kohdalla, niin olisiko ollut järkevämpää ostaa samaa vuosimallia olevista autoista uusi 407 kuin uusi 508?
Mutta onko vanha tekniikka varmempaa kuin uusi?On, jos haluat vanhaa tekniikkaa.
On.Mutta onko vanha tekniikka varmempaa kuin uusi?
Ja vaikkei olisikaan, niin ainakin vanhasta mallista on jo tietoa onko se täysi pommi vai ei.Mutta onko vanha tekniikka varmempaa kuin uusi?
No järkevintä olisi ostaa vuoden käytetty uudempi malli, mutta täysin uutta autoa ostaessa voi saada aikamoiset varusteet lähes ilmaiseksi kun ostaa tiensä päähän tulleen mallin. Varsinkin moottori ja tekniikkapuolella seuraavassa mallissa on usein ihan samat kilkuttimet kuin vanhassakin. Koneuudistukset eivät kulje samassa syklissä malliuudistusten kanssa. Monesti konepuolella uudistukset tehdään puolessavälissä faceliftin aikoihin. Sitten nämä samat koneet siirtyvät seuraavaan malliin. Ei ne valmistajat rakenna uusia koneita joka kerta kun esittelevät uuden mallin. Samat koneet kiertää vuodesta toiseen autosta toiseen. Volkswagen Group on ehkä paras esimerkki tästä. Eri asia on sitten uusimpien valinnaisten lisävarusteiden kanssa, joita ei ole vanhaan malliin edes saatavilla.Mä oon pohtinut semmoista, että onko uuden auton ostossa järkevämpää ostaa markkinoilta poistuva vanha malli kuin aivan uusi malli? Jos automallin myyntiaika/ikä on noin 6-8 vuotta, niin siinä ajassa on ainakin mahdolliset lastentaudit saatu karsittua pois.
Ei ole mitään järkeä ostaa Peugeotia oli se sitten uusi tai vanha.Esim. vaikka juuri Peugeotin kohdalla, niin olisiko ollut järkevämpää ostaa samaa vuosimallia olevista autoista uusi 407 kuin uusi 508?
Totta vitussa on. Siksi autossani on kärjellinen sytytys ja kaasarit!:ahem:Mutta onko vanha tekniikka varmempaa kuin uusi?
Ei ole mitään järkeä ostaa Peugeotia oli se sitten uusi tai vanha.
Se johtunee siitä ettei Pösöt pääse tielle asti.
Adacin 2010 tilasto vähimmistä vioista tiellä: 1. Pösö 308 2. Toyota Yaris 3. VW Golf.
Aika vitun väsynyttä, menee jo melkein tuonne forumin säälittävimmät tyypit osioonSe johtunee siitä ettei Pösöt pääse tielle asti.
http://www.autobild.fi/artikkeli/1780/tuv-raportti-2011-katsastustilastojen-parhaat-ja-huonoimmat/Aika vitun väsynyttä, menee jo melkein tuonne forumin säälittävimmät tyypit osioon
Toisin sanoen jos auto ei jää tien poskeen tarpeeksi monta kertaa niin se ei pääse edes tuohon tilastoon mukaan.
Adacin 2010 tilasto vähimmistä vioista tiellä: 1. Pösö 308 2. Toyota Yaris 3. VW Golf.
ADAC-vikatilasto perustuu tiepalvelutapahtumiin Saksassa vuonna 2010. Autot ovat paremmuusjärjestyksessä kokoluokittain vikaindeksin perusteella. Tilastossa ovat vuosimallit 2005-2010. Vikaindeksi kertoo tielle pysäyttäneiden teknisten vikojen määrän tuhatta autoa kohden. Mitä pienempi luku, sitä varmempi auto. Jos arvosanaa ei ole annettu, kyseisestä vuosimallista ei ole tilastollisesti merkittävää aineistoa.
Sanoinko jotain muuta, vai etkö osaa lukea? Vai ymmärtämisessä vaikeuksia?Olihan sillä arvosana, vai etkö osaa lukea? Vai ymmärtämisessä vaikeuksia?
Mutta sinänsä tuon saksalaisella tilastolla voi pyyhkiä perseitä, koska saksassahan ei ole paukkupakkasia, teisuolaa, eikä paskoja hiekkateitä.Sanoinko jotain muuta, vai etkö osaa lukea? Vai ymmärtämisessä vaikeuksia?
Pointtini oli se että tuossa tilastossa ei ole autoja, jotka eivät ole jääneet tarpeeksi monta kertaa tien poskeen, jotta se olisi tilastollisesti merkittävä. Eli jos auto ei jää tien poskeen kertaakaan niin se ei pääse tilastoon mukaan. Peugeot hajoaa siis vähiten niistä autoista, jotka ylipäätänsä hajoavat.
Mun mielestä toi TUV:n katsastustilasto antaa paremmin suuntaa. Tiellehän voi jäädä pelkästään siksi että joku alihankkija on mokannut valmistaessaan akkuja. Katsastuksessa kumminkin tarkastetaan sellaset tärkeät jutut kuten jarrut, jousitus jne. Ennemmin sellainen auto joka jää tienposkeen kuin sellainen joka ei läpäise katsastusta.Mutta sinänsä tuon saksalaisella tilastolla voi pyyhkiä perseitä, koska saksassahan ei ole paukkupakkasia, teisuolaa, eikä paskoja hiekkateitä.
Toki suuntaa antavahan tuo tilasto on, mutta veikkaan että jos suomessa tehtäisiin sama tilasto, niin kyllä tuo Peugeot olisi siellä kärjen tuntumassa, ei kärjessä.