Avatarin kuvan laatu

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Kun avatarin lataa foorumille, sen laatu heikkenee tosi paljon. Yritin myös linkittää hyvälaatuisen kuvan ulkopuolisen palvelimen kautta, mutta silti sitä ei hyväksytty koon ollessa liian suuri. Miksi koko vaikuttaa myös silloin, kun avatar on muualla kuin foorumilla? Pitääkö tyytyä rakeisiin kuviin vai onko jotain tehtävissä? Tack jo etukäteen.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Yks vaihtoehto on pienentää kuva about avataren kokoiseksi itse jollain paremmalta softalla ennen Forumille lähettämistä.

Veikkaisin, että vois auttaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kun avatarin lataa foorumille, sen laatu heikkenee tosi paljon. Yritin myös linkittää hyvälaatuisen kuvan ulkopuolisen palvelimen kautta, mutta silti sitä ei hyväksytty koon ollessa liian suuri. Miksi koko vaikuttaa myös silloin, kun avatar on muualla kuin foorumilla? Pitääkö tyytyä rakeisiin kuviin vai onko jotain tehtävissä? Tack jo etukäteen.
Jos kuva on suurempi kuin sallittu 100x100 pikseliä, se pienennetään palvelimella sijaisevalla ohjelmanpätkällä. Mahdollinen epäterävyys voi johtua kyseisen ohjelman ominaisuuksista. Jos haluaa terävän kuvan, se kannattaa pienentää oikeaan kokoon itse ja ladata foorumiin vasta sitten.

(Omalla ruudullani avatarit ovat epäselviä siksi, että olen suurentanut sivun Firefoxissa, mutta tästä ei liene kyse.)

-Edit- Domppari ehtikin ensin minun vielä muotoillessa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Kätevimmin saa avatarin laadusta parhaan mahdollisen kun säätää kuvan koon valmiiksi 100x100 pikseliin ja sen jälkeen tarvittaessa huonontaa tallennustarkkuutta tarpeen mukaan, että saavutetaan 19.5 KB maksimikoko.

Avatarin editointikohdassa on maininta maksimikoosta:
Note: The maximum size of your custom image is 100 by 100 pixels or 19.5 KB (whichever is smaller).
Yleensä ei tarvitse juuri tallennustarkkuuden kanssa touhuta paitsi jos on useamman kuva gif-animaatio kuten mulla.

Jos homma ei meinaa luonnistua niin laita haluamasi kuva vaikka tähän ketjuun. Voin säätää sen sitä paljon laadukkaaksi 100x100 kuvaksi kuin osaan ja postaan sitten tähän samaan ketjuun.

edit. Hidaaas! Mutta tuo kuvanpienennystarjous on edelleen voimassa.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Kannattaa pienentää se kuva jo valmiiksi 100x100 pikselin kokoiseksi.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Joo, Saara voisi zoomata ainoastaan etumukseen, että tulee 100x100 kokoinen, jos tahtoo.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Tämä vaadittiin, ennen kuin minulle avautui, että kouvo tarkoitti Saaran omakuvaa eikä Alonson omakuvaa. :eek: Ihmettelinkin mikä siinä kouvon kommentissa oli oikein pointti.
Kiva sigu sulla :)
Juttelin CARTerin kanssa alkusyksyllä autokisoissa. Ihan jees.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mun avatarikuvan laatu on ihan liian hyvä edelleen, naamakin näkyy. Hyi saatana! :nope:
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Avuliasta väkeä täällä taasen mutta taidan kuitenkin pysytellä Alfonson kuvassa... :) Ongelmasta vielä sen verran, että taisin muotoilla viestin hiukan väärin, kuvan koko on valmiiksi 100x100, mutta tiedostolla itsellään on liikaa kokoa.

JPP:n tarjouksen otan mielelläni vastaan. Tuossa olisi png-muotoinen 100x100 avatar, jonka vaihdoin juuri itselleni. Kuten huomaatte, ero laadussa on melkoinen.

 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Avuliasta väkeä täällä taasen mutta taidan kuitenkin pysytellä Alfonson kuvassa... :) Ongelmasta vielä sen verran, että taisin muotoilla viestin hiukan väärin, kuvan koko on valmiiksi 100x100, mutta tiedostolla itsellään on liikaa kokoa.

JPP:n tarjouksen otan mielelläni vastaan. Tuossa olisi png-muotoinen 100x100 avatar, jonka vaihdoin juuri itselleni. Kuten huomaatte, ero laadussa on melkoinen.

Tuota nimenomaista kuvaa on hiukan hankala parantaa kun se tosiaan on mitoiltaan valmiiksi maksimissa, mutta tiedostokoko on niinkin pieni 3,37kt. Tuota jos ikäänkuin suuremmalla tarkkuudella alkaa tallentaa, niin kuvanlaatu ei muutu sen paremmaksi vaikka tiedostokoko kasvaakin.

Eli mieleisesi Alonso-kuvan mitoiltaan tai/ja tiedostokooltaan ylisuurena kun laitat, niin siitä voi kätevästi väsäillä mahdollisimman tarkan avatarin. Ja samantien voin tallennella eri formaateissa kuvan niin niistä voi valita tarkimman/mieleisimmän.

edit. Voit sitten vaikka väsätä pollin, että mikä tallennusmuodoista on paras. Tulee sitten varmaan samalla Alonso-aiheista trollausta ja vit... naljailua kaupan päälle :ahem:.
 
Viimeksi muokattu:

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18206
Tuota nimenomaista kuvaa on hiukan hankala parantaa kun se tosiaan on mitoiltaan valmiiksi maksimissa, mutta tiedostokoko on niinkin pieni 3,37kt. Tuota jos ikäänkuin suuremmalla tarkkuudella alkaa tallentaa, niin kuvanlaatu ei muutu sen paremmaksi vaikka tiedostokoko kasvaakin.
Tuon kuvan kokohan on 21 kt, mikä tässä se ongelma onkin, kun se maksimi on 19,5. En tiedä mistä sä tuon 3,37 keksit. Tuon kuvan kun muuttaa JPG:ksi, niin koko pienenee tuon maksimin alapuolelle, enkä minä ainakaan huomaa laadussa eroa. Tosin ei mun silmillä mitään "melkoista" eroa nähdä tuon alkuperäisen ja avatar-kuvan välillä.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Tuon kuvan kokohan on 21 kt, mikä tässä se ongelma onkin, kun se maksimi on 19,5. En tiedä mistä sä tuon 3,37 keksit. Tuon kuvan kun muuttaa JPG:ksi, niin koko pienenee tuon maksimin alapuolelle, enkä minä ainakaan huomaa laadussa eroa. Tosin ei mun silmillä mitään "melkoista" eroa nähdä tuon alkuperäisen ja avatar-kuvan välillä.
:eek: No persetti! Niinpä näkyy olevan. Mitähän oon sekoillut? No, laatuero näkyy kun zoomaa kuvaa isommaksi. Tuossa avatar-koossa ei ero näy. Pitääpä kokeilla mitä tuosta saa aikaan pienellä pienennyksellä.

edit. Taitaa olla Saaran tämänhetkisellä avatarilla kokoa tuo 3,37kt. Jostain syystä päädyin sitten sen tallentelemaan tai jotain. Kohta tulee avatarit giffinä ja jiipekkinä sekä vertailukuva, jossa on png-, jpg- ja gif-muodossa olevat kuvat suurennettuina, näkyy laatuero niistä aika hyvin.

edit2. Tässä jiipekkinä (vasemmalla) ja giffinä (oikealla) avatar-kuvat:
Näytä liitetiedosto 13631 Näytä liitetiedosto 13632

Tässä puolestaan suurennos, jossa laatuerot näkyy paremmin:
Näytä liitetiedosto 13634
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tässä olisi vielä tuosta Saaran alkuperäisestäkin skarpattu alle 19,5-kiloinen vonkale.

-Edit- JPP ehtikin juuri editoida omaakin viestiään.
-Edit2- Laitetaanpa vastaavassa vertailukoossa. Tuo minun versioni on siis 16-kiloinen jpg. Erona JPP:n versioon lienee (?), että käytin unsharp maskia.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Tässä olisi vielä tuosta Saaran alkuperäisestäkin skarpattu alle 19,5-kiloinen vonkale.

-Edit- JPP ehtikin juuri editoida omaakin viestiään.
-Edit2- Laitetaanpa vastaavassa vertailukoossa. Tuo minun versioni on siis 16-kiloinen jpg. Erona JPP:n versioon lienee (?), että käytin unsharp maskia.
Juu. En ruvennut terävöimään kuvaa, minkä seurauksena sun versio on (yllättäen :eek:) hiukan terävämpi!

Nyt sitten vaan jännäämään kumman version Saara valitsee :ahem:. 100x100px avatar-koossa eroja ei kyllä oikeastaan huomaa edes noihin huonompiin gif- ja png-kuviin verratessa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nyt sitten vaan jännäämään kumman version Saara valitsee :ahem:. 100x100px avatar-koossa eroja ei kyllä oikeastaan huomaa edes noihin huonompiin gif- ja png-kuviin verratessa.
Ei tässä verissä päin ja hampaat irvessä kilpailla, vaan autetaan neitoa hädässä. Ei sillä väliä kiiltääkö toisen haarniska enemmän. ;)
Teillä on huonot ehdotukset edelleen:eek:
Lähtömateriaali ratkaisee. :p
 
Ylös