Mikko_A
Työtön.
- Liittynyt
- 13.8.2001
- Viestit
- 6407
Itse sain sen käsityksen kirjasta, että Senna torjui myös Dennisin F3 rahoituksen ja testikuskivakanssin ja varman kisapaikan. Eli olisiko Senna siltikään ottanut Williamsin vakanssia vastaan? Veikkaan että ei. Toki eipä sitä tarjottukaan. Laffite typo korjattu myös!Erikoista oli myös sekin, että Sennaa ei otettu heti kiinteästi Williamsille olemaan sinänsä myös testikuski. Jonathan Palmer kun oli pettyneenä häipymässä ja sitten myöhemmin oli testikuski vuosille 1984-1985 Mike Thackwell.
Tuolloinhan kolmansia kuskeja autoineen sai vielä ajattaa kisoihinkin joten mielenkiintoista olisikin ollut nähdä Ayrton Senna sitten Williams-Hondalla Rio de Janeirossa 1984 ensikisaan sillä sitten!
Tosin kuten Kekekin sanoi silloin niin kauden alku olisi voinut hämätä kaikkia liikaa, auto oli sieltä loppuun asti sinä vuonna kroonisesti aliohjautuva ja turbomoottori oikutteli minkä ehti.
Sennallekin siinä olisi ollut kestämistä joskin niin ihan nuorena suhtautuminen olisi ollut ehkä kenties kovin toista ja vielä paremmin juuri huipputiimiin toisin kuin Tolemanille.
Kun siellä oli kehuja, mutta myös ongelmia.
Laffite oli sukunimi ei Lattife.
Sennan tavoite oli kirjan mukaan kisakuskin paikka kaudelle 1984 vaikka sitten Tolemanille ja vaikka sopimus oli monivuotinen niin tarkoitus oli ajaa yksi kausi ja näyttää taso ja sitten maksaa 100.000 punnan sopimussakko ja siirtyä toiseen tiimiin. Näillä kärkiporukoilla oli kisapaikat tosiaan täynnä kaudelle 1984 ja ei ollut kuin tarjota testiä.
Kirjassa sivuttiin myös, että ainakaan julkisesti Frank ei koskaan harmitellut jälkeen asiaa, että ei tullu yhdelle kaikkien aikojen kovimmista tarjottua pestiä. Epäilivät toki että asia saattoi hiukan korventaa jälkeen ajateltuna.
Yleisesti kun puoleen väliin luettu niin kyllä Sennan häikeilemätön itsekäs asenne radalla ja oman edun tavoittelu oli jo nuoresta asti.
Yksi mieleenpainuva kohta oli kun olikohan vuotta vai kahta aikasemmin Senna ollut jonkun ratavirkailija/turvaorganisaation kanssa katsomassa Imolan rataa ja todennut että tämä tamburello mutka on vaarallinen kun ei ole renkaita vaan betoniseinä, että joku vielä kuolee tässä... Ilmeisesti puhe oli ollut renkaiden asettamisesta seinää myöten mutta syystä tai toisesta näin ei tehty tai koettu tarpeelliseksi.
Viimeksi muokattu: