Bahrain GP 2006

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Bahrainin GP:n lähtöjärjestys:
1. Michael Schumacher Ferrari
2. Felipe Massa Ferrari
3. Jenson Button Honda
4. Fernando Alonso Renault
5. Juan Pablo Montoya McLaren
6. Rubens Barrichello Honda
7. Mark Webber Williams
8. Christian Klien Red Bull
9. Giancarlo Fisichella Renault
10. Nick Heidfeld BMW
11. Jacques Villeneuve BMW
12. Nico Rosberg Williams
13. David Coulthard Red Bull
14. Jarno Trulli Toyota
15. Vitantonio Liuzzi Toro Rosso
16. Scott Speed Toro Rosso
17. Ralf Schumacher Toyota
18. Christijan Albers MF1
19. Tiago Monteiro MF1
20. Takuma Sato Super Aguri
21. Yuji Ide Super Aguri
22. Kimi Räikkönen McLaren

en oikein osaa sanoa voimasuhteista vieläkään mitään, mutta kukas on listalta päivän nousia ja kuka laskija?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Veikkaan Sumin tai Alonson hoitavan kisan, riippuen siitä kumpi rengasmerkki toimii kisassa paremmin. Nousija vois olla Kimi, jos McLaren, Mersu ja Allah suo. Laskija taas hädissänsä hötkyilevä Massa.
 

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Liittynyt
4.4.2004
Viestit
603
Sijainti
JKL
Montoya ja Rubeni nousee, ehkä Fisikin jos se motti nyt on kunnossa.
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
bridgestone vs. michelin

renkaat on kyllä kysymysmerkki, ainakin minulle...

talvitestien perusteella michelinillä etu, mutta nyt näytti aivan toiselta. tai ainakin ferrarin alla ne tuntui toimivan, mutta "sulaako" bridgestonet ferrarin alle ja ferrari kolmella stopilla matkassa, kun michelin tallit pääsääntöisesti kahdella stopilla?
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Jep Massa veti aika-ajossa hyvin mutta vaikkapa edelliseen Ferrarin brassikuski Barrichelloon verrattuna niin paljon virheherkempi että on kova kaveri jos pitää sijoituksen kolmen parhaan joukossa.. Kimi on ennenkin tehnyt mestarillisia nousuja, esim. Japanissa viime vuonna ja 17.ruudusta voittoon. Siellä kun on, sanoisinko hieman vaikeampaa ohittaa!
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Renaultit saavat tankata eniten

F1-sähkeet 11.3.

Ferrarit tyhjensivät finaalissa tankkejaan 12 kierroksen ajolla, kun Renaultit ajoivat 14 kierrosta.

Näin neljänteen ruutuun jäänyt Fernando Alonso saa tankata ennen kisaa 5,5 kiloa enemmän kuin paalumies Michael Schumacher.

Jo aika-ajovedossa Renault oli Ferraria enemmässä lastissa.

Näin kilpailussa Alonso on edelleen vahvin voittajasuosikki. Enemmällä bensiinillä ja muita suuremmilla kierrosluvuilla moottorissa Renault on erittäin kilpailukykyinen.

Manama/Heikki Kulta

Julkaistu 11.3.2006 20:54:25

--------------

Pistin rahani Alonso/Montoya parille kaksariin...kertoimet vaikuttivat hyviltä...mutta miihkalin kärkipaikka on yleensä merkinnyt hänen voittoaan....mutta mitä tahansa voi tapahtua...jopa Massalla on hyvät mahdollisuudet :thumbup:
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Montoya tulee jäämään kierroksella tämänpäivän kisassa jos ei kohtaa ongelmia. Älä tuhlaa Nasu rahojasi. Rellut on kovia ja Ferrarit tulee siinä imussa. Tänä päivänä renkaat ratkaisee kisan ja uskon että Brisu palaa paikalleen.
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Toivottavasti tulee värikäs ja tapahtumia täynnä oleva kisa. Lähtökolariin esim. voi jäädä jo pari autoa kärjestä ekaan mutkaan, jos joillekin huono säkä käy. Muuten toki Renault vastaan Ferrari lienee kärkitaistelussa, eikä Hondakaan varmaan sen hitaampi ole, mutta jotenkin Ferrarin ja Renaultin luotettavuus kaikilta osin autossa on varmaan edelleen muita parempaa.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
MTV3 formula saittien mukaan Alonso epäilee Ferrarin lähtevän kevyellä autolla pelleilemään :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
MaranelloRed sanoi:
Montoya tulee jäämään kierroksella tämänpäivän kisassa jos ei kohtaa ongelmia. Älä tuhlaa Nasu rahojasi. Rellut on kovia ja Ferrarit tulee siinä imussa. Tänä päivänä renkaat ratkaisee kisan ja uskon että Brisu palaa paikalleen.
Katsotaan kisan jälkeen kuka tuhlasi rahojaan
:ahem: ja sitäpaitsi 'kengäntekijän' kertoimet valuu niin alas että oletettava tuotto liian pieni....paitsi että löin parille MS/JPM pienen panoksen..kerroin oli silloin noin 20 :p
 

Dnada21

Well-known member
Liittynyt
14.3.2004
Viestit
68
Sijainti
Nargothrond
Nasu sanoi:
Renaultit saavat tankata eniten
Näin neljänteen ruutuun jäänyt Fernando Alonso saa tankata ennen kisaa 5,5 kiloa enemmän kuin paalumies Michael Schumacher.
Niin? Eihän tuo kerro mitään siitä, paljonko gasoa oli tankissa tuohon viimeiseen sessioon lähdettäessä. Tosin uskon että Alonsolla sitä oli enemmän kuin Schmilla.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Alonso: Ferrari kisaan kevyemmällä autolla
12.03.2006 10:15

Neljännestä lähtöruudusta Bahrainin GP-kilpailuun starttaava Renault'n Fernando Alonso epäilee, että eturivin Ferrari-autot ovat liikkeellä kevyemmällä bensakuormalla.

Kolmeosaisen aika-ajon viimeinen 20-minuuttinen ajettiin lauantaina kisabensat tankissa. Aika-ajossa kulutetun polttoainemäärän saa tankata autoihin takaisin. Hallitseva maailmanmestari arvelee, että hänellä oli autossaan enemmän bensaa kuin Michael Schumacherin ja Felipe Massan Ferrareissa ja Jenson Buttonin Hondassa.

- Olin nopein kuljettaja ensimmäisessä osassa, samoin toisessa jossa meillä kaikilla oli kevyet autot. Viimeisen osion perusteella edessäni on kolme autoa, jotka ovat aika lailla kevyempiä, Alonso sanoi espanjalaisessa AS-lehdessä.

Alonso kertoi lähtevänsä kilpailuun luottavaisena, koska Renault-auton vauhti talven testeissä on ollut tasaisen vahvaa.

- Ferrarin iskukyky kisassa on kysymysmerkki, vaikka he ovat olleet koko viikonlopun nopeita. Saa nähdä, miten Brigestonen renkaat toimivat neljän-viiden kierroksen jälkeen, Alonso tuumi.

Alonso nimesi pahimmaksi uhkaajakseen Hondan eikä sulkenut pois McLareninkaan mahdollisuuksia, vaikka viimeisestä ruudusta kisaan starttaava Kimi Räikkönen näyttäisi olevan poissa voittotaistelusta.

- Eihän se koskaan mukavaa ole, kun toiselta kuljettajalta hajoaa takasiipi. Toki hän on haastaja mestaruustaistelussa ja siinä mielessä on aina parempi, että hän lähtee hänniltä, Alonso kommentoi Räikkösen epäonnea.

(MTV3)
Alonsohan alkaa vetää kommenteillan jo vertoja pikku-Sumille :D Mies tietää kaikesta kaiken ja on paras...
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Metanolman sanoi:
Alonsohan alkaa vetää kommenteillan jo vertoja pikku-Sumille :D Mies tietää kaikesta kaiken ja on paras...
Paitsi, että kyseinen kommentti oli totta. Alonso oli nopein kahdessa ekassa aika-ajossa. Täyttä faktaa. Se mitä se sanoo auton painosta niin on sitte ihan spekulaatiota.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Faktaa on myös se, että Alonso ei sitten ollut nopein siinä osassa, joka ratkaisi asiat. Nyt Fernando joutuu lähtemään sellaisen tallin takaa, joka on aika mestari ajattamaan kuskejaan tällaisessa tilanteessa.

Voi tulla muuten mielenkiintoinen lähtö kun kaikki vähän puristaa kumminkin kauden ekassa kisassa.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
En ymmärrä tätä alkanutta Alonson ajojahtia. Minusta mies puhuu harvinaisen paljon asiaa ja on ihan virkistävä poikkeus ylidiplomaattiseen ilmapiiriin.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Lisään vielä, ettei tuo Alonson spekulointi kevyemmistä autoista ole tuulesta temmattu, koska kolme nopeinta olivat selvästi nopeampia viimeisessä kuin toisessa sessiossa.
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Kauden eka kisa on aina mielenkiintoinen, koska se on kauden eka kisa. Epätoivoisten taistelujen erikoismies on jälleen omalla paikallaan. Räikkösen taistelua on varmasti hieno katsoa. Uskon, että Kimi nousee yllättäväkin korkealle lopputuloksissa. Tietenkin sillä edellytyksellä, että auto kestää. Vaan hajoaahan se. :doubtful:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Voihan Alonsolla olla tässä asiassa oikeassakin. Mutta kyllä sanoisin että Fernandon logiikka ei ole aukoton. Meinaan että eihän ekan ja tokan session ajoilla ole loppujen mitään merkitystä kunhan mennään jatkoon. Eli sellainen snadi varmistelu ja ässän pitäminen hihassa ovat ihan mahdollisia juttuja. Otetaan vaikkapa esimerkiksi tuo ekan session punalipun jälkeinen tapahtumaketju. Massa pääsi kiertämään rataa ekana autona ja silti tulos oli se että mies ei ollut lähellekkään nopein. Mahtoiko olla niin, että otettiin sellainen aika jolla oltiin jatkossa reilusti mutta viimeiset paukut jätettiin vielä varastoon?

Ja kun nyt katsoo noita kierrosmääriä viimeisessä sessiossa, jotka siis määrittää jollain lailla ekan stintin pituutta, voi päätellä että ei taktiikoissa valtavia eroja ole. Ei se ainakaan siltä vaikuttaisi. Nyt kun renkaanvaihdot on takaisin kuvioissa, niin kaksi ja kolme stoppia ovat molemmat ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.
 

R.Rosset

Well-known member
Liittynyt
1.2.2006
Viestit
1048
Hurmurisija sanoi:
Lisään vielä, ettei tuo Alonson spekulointi kevyemmistä autoista ole tuulesta temmattu, koska kolme nopeinta olivat selvästi nopeampia viimeisessä kuin toisessa sessiossa.
Toisaalta miksi huipputallit edes pistäisivät aivan kaikkea peliin ensimmäisellä ja toisella karsintakierroksella, kun jatkopaikka heltiää vähän heikommallakin suorituksella? Mielestäni niistä tuloksista ei kannata päätellä yhtään mitään. Eikös Rosbergikin ollu ekan osion neljäs?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
pmv sanoi:
Massa pääsi kiertämään rataa ekana autona ja silti tulos oli se että mies ei ollut lähellekkään nopein.
Ei ensimmäisenä ajamisesta sellaista etua saakaan. Päinvastoin, tauon aikana radalle tuulen mukana tullut hiekka huonontaa aikaa varmasti. Sen sijaan Massa sai ajaa oman kierroksensa rauhassa,ilman ruuhkaa, mikä kompensoi hieman hiekan vaikutusta.
Ja kun nyt katsoo noita kierrosmääriä viimeisessä sessiossa, jotka siis määrittää jollain lailla ekan stintin pituutta, voi päätellä että ei taktiikoissa valtavia eroja ole.
Ei niistä sellaista voi päätellä. Jos kaikki tallit käytännössä ajavat niin paljon kuin sessiossa yleensä ehtii, niin se ei kerro mitään siitä, paljonko polttoainetta todellisuudessa oli. Kaksi kierrosta sinne tänne ei kerro mitään. Enemmän voisi päätellä aikojen erosta, mutta tässä vaiheessa kautta todellisia voimasuhteita ei vielä tiedetä, joten aika vähän niistäkään voi päätellä.
 
Ylös