Olipa vain vaiherikas kisa. Kyllä ne kierrokset ennen Alonson viimeistä stoppia olivat hermoja raastavia. Ruuhkaa oli radalla sen verran että homma oli epäselvä aivan viimeiseen asti. Mutta tuollaistahan sen pitääkin olla, limiitillä ajoa. Ferrarin taktiikka meni pieleen parissa kohtaa, juurikin se mainittu Schumacherin hidas kierros aika-ajoissa ja sitten Massan heikko lähtö ja kakkospaikan menetys Alonsolle. Lisäksi Schumin menetti kierroksella ohitettavan(Trulli?) kanssa aikaa jonkun verran ratkaisevalla hetkellä. Sinänsä jotain kertoo tallista, kun normaalisti Ferrarille EI käy tuollaisia juttuja, vaan nimenomaa vastustajille!
Toisaalta, kyllä kaikilla muillakin oli jonkinasteisia ongelmia, joten ei tämä viikonloppu keltään tyylipuhtaasti mennyt. Sinänsä loogistahan tuo on, että kolmen kärki koostuu kolmesta parhaasta kuskista. Kimin nousu oli huikea, joskin jo odotettu kun kaveri vain joka kertaa tekee ihmeellisimpiä temppuja vaikeista lähtökohdista. Eihän niitten vaikeita toki tarvisi olla.
Kisan ehkä kovin suoritus oli Nico Rosbergin esitys, joka oli varsin ennakkoluuloton ja periksiantamaton. Alun kontakti olisi voinut latistaa monen muun mielen. Viime kauden GP2 kisojen henki näkyi tuossakin, kova taistelija se tuntuu kumminkin olevan.
Tallien kakkoskuskeille tämä kisa oli varsin heikko. Massan kisa meni spinniin ja lopulta paineilmaletkun pettämiseen, jotenkin olisin odottanut vielä kovempaa nousua. Barrichellon vaihelaatikkovika esti kunnon kisaamisen, mikä alkoi kyllä ihan hyvin. Fisichella oli vaisu ja lopulta tekniikka petti. Pakko olla autossa jotain, ei se noin paska voi olla oikeasti. Ja sama Montoyalle.
BMW:llä oli kaksijakoinen kisa, auto oli kyllä mielestäni yllättävänkin kilpailukykyinen ja kuskit tekivät kohtuu työtä, ehkä voisi sanoa lupaavaksi aluksi. Toyotan katastrofi oli suurin pettymys oddtuksiin nähden. Saapa nähdä mitä ne tuolle nyt keksii. Ilmeisesti rengas-edun katoaminen ja kolmosauton jääminen pois aiheuttivat tallille liiankin paljon ongelmia.