Bahrain - hyvältä näyttää

Under

Well-known member
Liittynyt
13.5.2001
Viestit
427
Hyvä, että ne tajuaa ajaa välillää uusillakin radoilla... Vaihtelua sais olla kyllä paaljon enemmän... Esim Jenkeistä löytyis varmasti paljon mielenkiitoisia ratoja.
 

Lätsä

Member
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
23
Herrajestas mikä romutus- ja ulosajopaikka on nuo ähdön jälkeiset mutkat. Kiva nähdä kenen kantti kestää kun rata on uusi kaikille.

Lisäksi on hyvä verrata seniori ja rookie kuljettajia radalla josta ei ole kokemusta kellään.
 

Renne

Etuveto
Liittynyt
12.3.2002
Viestit
51
Sijainti
Tsadi
Joo hyvältä näyttää, erityisesti noi radan eteläkärjestä (jos tuo kuva nyt on ilmansuuntiin nähden suorassa) lähtevät aaltoilevat mutkat. Tulee mieleen Suzukan ekan mutkan jälkeiset vaikeat ässät, tai Span yhtä vaikeat kuviot siellä radan puolenvälin jälkeen. Ja sitten pääsuoran suuntaista pienempää suoraa edeltävä kirraava mutka, aika namu.

Rajuhkon näköisiä nuo pisimpien suorien loput yli 90-asteisine mutkineen. Kunnon ohituspaikkoja. Aika hurjia startteja kyllä luvassa tuohon ekaan mutkaan.

<small>[ 31-05-2003, 11:04: Message edited by: Renne ]</small>
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Radan oikean puoleinen osuus näyttää ihän "spärdäriltä"!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Enrique:
Hyvännäkönen rata.Ainakin pari hyvää ohituspaikka näkyy olevan.
Paha sanoa piirustuksen perusteella mitään ohituspaikoista. Nuo ohituspaikat riippuu niin paljon myös radan korkeussuhteista, radan kallistuksista ja siitä tuleeko radalle vain yksi puhdas ajolinja.
Lisäksi täytyy sanoa, että autoillekin on tehtävä jotain. Esim. Kanadassakin mentiin vielä 6-7 vuotta sitten ohi hiukan hitaammista kanssakilpailijoista niin että hurahti.. Tän vuoden kanadan kisa näytti todella nykytilanteen. Ei vika ollut radassa vaan autoissa.. Ohittaminen kuitenkin kuuluu rata-autoiluun, jos joku on siitä erimieltä niin ei ole kuitenkaan. :) Joten toivottavasti FIA tekee jotain Sutimisenestoille, ura-renkaille sun muille ohittamista vaikeuttaville/virheiden määrää vähentäville asioille.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Lätsä:
Lisäksi on hyvä verrata seniori ja rookie kuljettajia radalla josta ei ole kokemusta kellään.
Tuli vain mieleen, että esimerkiksi Kimi Räikkönen on ajanut vain kerran F1-uransa aikana radalla, joka on täysin uusi (Hockenheim 2002, kyllä sitä voi täysin uutena pitää), ja hän ainakin Sauber-aikoina kertoi oppineensa uudet radat erittäin nopeasti.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Tomppa:
Bleu:
Näyttää ainakin paremmalta kuin ensimmäinen suunnitelma:

http://www.racingcircuits.net/Bahrain/Manama.gif
Samaltahan nuo RADAT näyttävät. Ei tässä ole tarkoitus noita taustatilpehöörejä vertailla.
Ensimmäisen mutkan jälkeen näen aika paljon eroa.
Tuo kuvassa alimpana oleva mutka, eli kohtuullisen tiukka oikea on F1.racing-livessä viides mutka, kun taas racingcircuits.netin radalla se on seitsemäs...
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Kun vaan olis noi suorat tarpeeksi pitkiä ennen noita jyrkempiä mutkia, että joskus ratkaistaisiin tasaväkisessä kisassa voitto radalla eikä varikolla. Sama pätee Shanghain rataan.

Ja muuten vaan: Ennen suoria ja niitä seuraavaa jyrkää mutkaa saisi olla myös jyrkkä mutka. Koska jos kaksi kuljettajaa tulee suoraa edeltävään nopeaan mutkaan lähekkäin, häviää jälkimmäinen mutkassa (ja siis ulostulo nopeudessa) niin paljon ettei kerkeä saada edellä olevaa kiinni ennen kuin suora loppuu.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Kunhan eivät suorat ole liian pitkiä että Mersun myllytkin kästää maaliin saakka doubtful
 
Ylös