BAR 007

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Jännä. Selkeä evoluutio, jossa ei hyvää(?) peruskonstruktiota ole lähetty liikaa muokkaamaan. Erikoinen etusiipi, muttei varmasti ainoa laatuaan...

Kuinka jokainen auto voi aina olla selkeä kopio viime kauden Ferrarista? :D Sekä Sauber että BAR ovat enemmänkin evoluutioita viime kauden autosta -tosin se viime kauden Sauber oli täysi kopio 2003 Ferrarista...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Multakin jäi kyllä vähän käsittämättä tuo, että miten tämä tai viime kauden B.A.R Ferrari-kopioita on... Olikohan Piola kun väitti, että ainakin viime kauden B.A.R oli aika pitkä verrattuna muihin johtuen siitä, että Willis tykkää suunnitella pitempiä kiesejä. Nyt väittivät tosin, että autoa on lyhennetty huomattavasti.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
F1-toimittajilla näyttää olevan menossa kisa siitä, kuka keksii typerimmän Bond-läpän uuteen autoon liittyen. Poimintoja: "BAR make Button the man with golden gun" (The Independent), "Button hopes new BAR will give licence to thrill" (Daily Telegraph), "Smooth operator Button seeks out a higher gear" (Guardian) ja henkilökohtainen suosikkinin "Licence to win: BAR007" (Eurosport).
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Sivulta tuo uusi BAR ei muuten näytä yhtään hassummalta! :thumbup: Mutta edestä se sitten onkin aivan älyttömän ruma... :yuck:
 
Viimeksi muokattu:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Zep sanoi:
Kuinka jokainen auto voi aina olla selkeä kopio viime kauden Ferrarista? :D Sekä Sauber että BAR ovat enemmänkin evoluutioita viime kauden autosta -tosin se viime kauden Sauber oli täysi kopio 2003 Ferrarista...
Tuo on kyllä niin naurettava väite, ettei se edes naurata. Oliko se MaranelloRed vai Ferrari4Ever, joka kiven kovaan väitti MP-19:senkin ja sen B-mallin olleen selvä kopio Ferrarista. Olin pudota tuolilta silloin. Autoissa kun ei ollut YHTÄÄN samaa ulkonäköä. Eikä ollut edes samaa suoritustasoakaan... :D

Oikeastaan Ferrari on ainut talli, joka pitää enää kiinni "perinteisestä" auton suunnittelusta sen ulkonäön puolesta, kun muut kehittelevät kaikenlaisia hilavitkuttimia ja siipiä punaisten lyömiseksi. Hyvin näyttää silti vanha konsepti toimivan edelleen...
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kyllä on omituinen lapio tuo etusiiven keskiosa?

Keula on muutenkin ihan typerän näköinen BAR:ssa myös tänä vuonna mutta muuten auto on hieman paremman näköinen perästä! Samaa kapeutta tullut kuin muillakin!

Joka tapauksessa, ei tuo nyt mitenkään erikoisen näköinen ihme evo ole! Tuohan näyttää oikeestaan aika perinteiseltä, lukuunottamatta tuota etusiipeä!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Joo-o, sivuponttoonissa olevat siivet on suuremmat kuin takasiipi:rolleyes:

Helkattiako kannattaa niitä etu- ja takasiipiä nostaa/siirtää, kun autonvalmistajat lyövät vaan auton runkoon suurempia härpäkkeitä.

HÄRPÄKEKIELTO HETI YKKÖSIIN:mad_old:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
-Teme- sanoi:
ponttoonien ala-ulkoreunassa on jännät "aurat" ohjaamassa ilmaa auton alle.
Siis toi levyhän on vaakatasossa? Ehkä helpottaa Satoa ohjaamoon kiipeämisessä ;)
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3384
Sijainti
F1-fanikatsomo
J.Heldenview sanoi:
Siis toi levyhän on vaakatasossa? Ehkä helpottaa Satoa ohjaamoon kiipeämisessä ;)

mielestäni levystä on reunat pystyasennossa, ainakin parin edellisen postaamani kuvan perusteella
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
E. Tuhero sanoi:
Kertokaapas joku tarkemmin seuraava miten etusiipisääntö nykyään menee, keskikohta ilmeisesti saa vieläkin olla aivan eri paikassa kuin reunat? http://www.f1total.com/bilder/2005/praes/05prbar/z122.jpg
3.7 Front bodywork height :
3.7.1 All bodywork situated forward of a point lying 330mm behind the front wheel centre line, and more than
250mm from the centre line of the car, must be no less than 150mm and no more than 350mm above the reference plane.
3.7.2 All bodywork situated forward of the front wheel centre line must be no less than 50mm above the
reference plane.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
J.Heldenview sanoi:
Siis toi levyhän on vaakatasossa? Ehkä helpottaa Satoa ohjaamoon kiipeämisessä ;)
Sillä puhkotaan renkaat kilpailijoiden autoista tiukassa tilanteessa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
BARia on kovasti kehuttu, mutta:
BAR säikähti Barcelonan liukkautta, kun uusi 007 -auto jäi 20 sekuntia viime kauden ajoista. Niinpä uutuuden alkuvauhti mitataan uudelleen nyt Valenciassa.
:cool:

Väkisin tulee mieleen rajoja (ja moottoreita) rikkova MB-18
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No jos ne ajoi intermediate-renkailla kovempaa kuin kuivan kelin kumeilla kuivalla radalla, niin vika lienee jossain ihan muualla kuin autossa. Asfaltti puskee öljyä pintaan ja kaikki tallit on siirtäneet testinsä Valenciaan.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Felix sanoi:
Oikeasti on aika mahdotonta sanoa pelkän ulkomuodon perusteella auton suorituskyvystä mitään. Hyvänä esimerkkinä käy viimevuoden Bar ja Sauber...molemmat ulkoisesti kopioita Ferrarista mutta silti vauhti oli kaikilla kolmella aika eri tasoa.
Voihan puusilmä sentään... kai se Sauber nyt oli kopio, koskapa oli kopio vuoden 2003 ferrarista, mutta se BAR mikään Ferrari-kopio ollut. Silmä taas käteen...
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Otto Hokkanen sanoi:
3.7 Front bodywork height :
3.7.1 All bodywork situated forward of a point lying 330mm behind the front wheel centre line, and more than
250mm from the centre line of the car, must be no less than 150mm and no more than 350mm above the reference plane.
3.7.2 All bodywork situated forward of the front wheel centre line must be no less than 50mm above the
reference plane.
Etusiivelle on sitten ilmeisesti eri rajat kuin bodyworkille, ja siivellä tarkoitetaan vain tämän meidän tunteman 'siiven' molempia reunoja.
Eikös etusiipeä pitänyt taas nostaa viime vuodesta ja se ei näin ollen koskisi siiven keskiosaa? (tuohan havaittiin jo oliko 2001 kaudella)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Bobakki sanoi:
No jos ne ajoi intermediate-renkailla kovempaa kuin kuivan kelin kumeilla kuivalla radalla, niin vika lienee jossain ihan muualla kuin autossa. Asfaltti puskee öljyä pintaan ja kaikki tallit on siirtäneet testinsä Valenciaan.
Ei sentään kaikki... :wink:
Ferrari, Toyota, Williams ja Red Bull testailee
Barceloonassa...

Ei ne tänään ainakaan oo valittanu ku kuopista.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Bobakki sanoi:
F1-toimittajilla näyttää olevan menossa kisa siitä, kuka keksii typerimmän Bond-läpän uuteen autoon liittyen. Poimintoja: "BAR make Button the man with golden gun" (The Independent), "Button hopes new BAR will give licence to thrill" (Daily Telegraph), "Smooth operator Button seeks out a higher gear" (Guardian) ja henkilökohtainen suosikkinin "Licence to win: BAR007" (Eurosport).
Mulla tuli heti mieleen uudesta BAR:sta

 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Tämä auto, Jenson niminen kuljettaja ja Hondan Hirmu moottori kruunataa tulevan kauden Mestareiksi. Kaikki enteet viittaavat siihen.




 
Ylös