Käsittääkseni kaikista autoista ei tutkita kaikkea vaan tarkastuksia hoidetaan myös "yllätysisku" periaatteella.Felix sanoi:Kannattaisiko FIA:n tutkia jokaisen tallin autot hieman perusteellisemmin, tiedä mitä kaikkea kivaa löytyisi
Ehkäpä tiimit, joilla on harjoituksissa kolme autoa, saisivat myös kisata niillä? Mieluummin näkisin näillä heikommilla talleilla kolmansia autoja kuin huipputalleilla taktikointi tarkoituksessa tai pistesijojen viejinä.Rusina sanoi:Entä jos kaikki saisivat käyttää kolmatta autoa? Tai sitten tuo kolmannen auton ja ajajan käyttöpakko olisi kiertävä [mahdollisesti Minardi voisi olla poikkeuksena?]
Tuskin pienemmillä talleilla on varaa ajattaa kolmatta autoa kisassa, ja varmaankin monen suuremmankin tallin budjetit menevät sekaisin jos yhtäkkiä tuleekin kohtuullisen suuri kuluerä siitä että joudutaan ajattaan kolmatta autoa.micra_k10 sanoi:Ehkäpä tiimit, joilla on harjoituksissa kolme autoa, saisivat myös kisata niillä? Mieluummin näkisin näillä heikommilla talleilla kolmansia autoja kuin huipputalleilla taktikointi tarkoituksessa tai pistesijojen viejinä.
Kuulostaa lähinnä kasvojensäilytys selitykseltä. Ei kai kukaan sanoisi että "huijasimme tarkoituksella ja luulimme ettemme jää kiinni".Powered by BMW sanoi:Minkäköhän takia bensan syöttöä pitää tasata? Kyllä se muilla tulee ilman lisätankkia.
tuleeko? luulen kyllä että muutkin käyttävät samantapaista järjestelmää, mutta niillä auto on painorajoissa vaikka järjestelmä tyhjennetäänkinPowered by BMW sanoi:
Minkäköhän takia bensan syöttöä pitää tasata? Kyllä se muilla tulee ilman lisätankkia.
The FIA technical delegate delegate Jo Bauer admitted at the FIA International Court of Appeal that he knew about the fuel collector inside the BAR fuel tank in Malaysia and was not a secret mechanism.
"It was not a secret mechanicsm," Bauer said. "It was an additional tank inside the fuel tank and we have been aware of that since the Malaysian GP this year."
"The purpose of the fuel in the car is for its physical properties as a fluid to allow pumps to work…and its properties as a fuel, there are a number of fluids in the car like oil and water which contribute mass to weight of the car…so it is not a ballast."
Speaking to reporters after the hearing, BAR boss Nick Fry said he believed that there was a grey area in the regulations about whether teams could use fuel as ballast.
"The rules are clear to us," he said. "Our lawyer pointed out very clearly that in other FIA championships, like sports cars and touring car racing, there is a very clear definition of what you have to do at the end of a race and what a pump out of the total fuel system is.
"Those rules don't exist in F1 and I really don't think quoting a meeting that took place 10 years ago with no modifications of the regulations subsequently is adequate grounds for dispute."
BAR have strongly denied any suggestions that they deliberately cheated by using fuel as ballast, and have clearly hinted that their interpretation of the regulations is that they are allowed to do so.
Aivan uskomatonta hevonpaskaa, siis tolkutonta skeidaa jauhetaan taas, Ferraria ei suljettaisi sarjasta vaikka se tekisi MITÄ. Oikein vihaksi pistää tuollainen. Luulisi että tuollainen valehtelu hävettäisi.Esci sanoi:"If somebody is caught cheating, they will be out of the championship," said Max Mosley, the FIA President, before the start of the season. "And it doesn't matter who it is - whether it's Ferrari, Minardi or anybody in between. It has to be like that."
K�sitt��kseni n�in on jo kerran tapahtunut. Vai olenko aivan v��r�ss�..mustavihannes sanoi:Ja itse aiheeseen: Ihan h�p�puheita tuo BARin sarjasta sulkeminen, ei tule tapahtumaan kuuna p�iv�n� ett� tuollaisesta muka joku talli saisi kokonaan fudut sarjasta.