"Huiputimme vahingossa"...Uskon meidän vakuuttaneen kaikki, ettemme ole yrittäneet tarkoituksellisesti huiputtaa
Ei kai kyseiset "varatankki " viritykset ole teknisesti mitään laittomia. BAR talli on vain käyttänyt sitä vain väärin. Jos auto on alipainoinen ilman nesteitä, niin se on alipainoinen ja alipainoinen auto on sääntöjen vastainen. Jos kyseinen viritys on tehty FIA:n mielestä siinä tarkoituksessa että sillä kierretään painoraja sääntöä, tulkitaan se tahalliseksi ( kuten Toyotan turbo viritys rallissa ) ja kyseinen talli suljetaan sarjasta FIA: n määräämäksi ajaksi. Helppoa ja yksin kertaista sääntöjen tulkintaa.Toni_V sanoi:Faktat tuli aika hyvin tiskiin tässä Antin laittamassa linkissä:
Antti:
Lyhyesti vaikuttaa siltä että BAR on hiukan venyttänyt sääntöjä tuollaisen bensansyöttökaukalon suhteen. Mutta koska FIAn edustaja on ollut asiasta tietoinen, tuntuu koko sarjasta pois potkiminen todella kovalta rangaistukselta.
Toistaiseksi paras spekulaatio :thumbup:Rusina sanoi:Tifosi clubissa spekuloivat, että BAR:n viimekauden suoritukset voitaisiin hylätä, mikä nostaisi McLarenin neljänneksi vuoden 2004 valmistajien sarjassa, minkä johdosta McLaren menettäisi kolmannen auton käyttöoikeuden :thumbup:
Tuossa vaiheessa olisi McLarenilla käytössään aikamoinen liuta oikeusperiaatteita ja -normeja, joihin vedota FIAa vastaan. :tongue:Rusina sanoi:Tifosi clubissa spekuloivat, että BAR:n viimekauden suoritukset voitaisiin hylätä, mikä nostaisi McLarenin neljänneksi vuoden 2004 valmistajien sarjassa, minkä johdosta McLaren menettäisi kolmannen auton käyttöoikeuden :thumbup:
Ei ole mitään näyttöä että BAR olisi ollut sääntöjen vastainen myös muissa kilpailuissa kuin Imolassa. Ja outoa että Tifosi klubilla haluttaisiin kovasti ottaa kolmas auto pois tallilta joka kykeni vain viidenteen sijaan viime kaudella. Uhkaako muka viidenneksi paras talli merkkimestari Ferraria?Rusina sanoi:Tifosi clubissa spekuloivat, että BAR:n viimekauden suoritukset voitaisiin hylätä, mikä nostaisi McLarenin neljänneksi vuoden 2004 valmistajien sarjassa, minkä johdosta McLaren menettäisi kolmannen auton käyttöoikeuden :thumbup:
"haluttaisiin kovasti"Driver #8 sanoi:Ei ole mitään näyttöä että BAR olisi ollut sääntöjen vastainen myös muissa kilpailuissa kuin Imolassa. Ja outoa että Tifosi klubilla haluttaisiin kovasti ottaa kolmas auto pois tallilta joka kykeni vain viidenteen sijaan viime kaudella. Uhkaako muka viidenneksi paras talli merkkimestari Ferraria?
Lueppa edelleen jo kahteen kertana täällä ollut linkki http://www.grandprix.com/ns/ns14734.html. Jos olet edelleen laiska niin pastetaan pariin kysymykseesi vastaus:Törni sanoi:Niin vaikuttaa. Mutta mikä on totuus? Kuka tuo tietoinen FIA:n edustaja on ollut? Mistä tuo edustaja on ollut tietoinen ja mistä ei? Avoimia kysymyksiä on paljon.
Hätäisten johtopäätösten tekijöitä tuntuu nyt olevan paljon.
Kysymys ei ole laiskuudesta. En vain ollut huomannut noita linkkejä. Anteeksi aiheuttamani vaiva ja kovasti kiitoksia kun vaivauduit vastaamaan.Felix sanoi:Jos olet edelleen laiska niin pastetaan pariin kysymykseesi vastaus:
BAR got off lightly, says Mosley after two-race ban
BARCELONA, May 5 (Reuters) - BAR got off lightly after being banned for two races, International Automobile Federation (FIA) president Max Mosley said on Thursday.
"The facts in this case are very clear," the head of the sport's governing body said after an appeal court verdict was announced.
"The team was asked to pump the fuel out of their car. They left 15 litres in the tank and told us it was empty.
"Under the circumstances, we feel they have been treated rather leniently," said Mosley.
The ruling excluded the Honda-powered team from the last San Marino Grand Prix, where Briton Jenson Button finished third, and barred them from Sunday's Spanish Grand Prix and the Monaco Grand Prix on May 22.
They were also suspended for six months from the Monaco Grand Prix, with that penalty suspended for a year.
The FIA said BAR, accused of using a hidden fuel tank and running light during the Imola race, had failed to comply with sporting regulations.
Kilpailukiellon lisäksi BAR-tallin suoritukset San Marino GP-kisasta hylättiin jälkikäteen.
Eli tarkoittaako tämä nyt sitä, että jos BAR huijaa uudestaan aikavälillä 22.5.2005-21.5.2006 (tjsp.), napsahtaa heille puolen vuoden kilpailukielto?They were also suspended for six months from the Monaco Grand Prix, with that penalty suspended for a year.