Koska se ei ole tähänkään asti ollut rangaistavaa, niin ei pidä olla nytkään. Jos käytäntö joskus muutetaan, niin siitä pitää tiedottaa etukäteen. Säännöissä sinällään kyllä olisi perusteet rangaista, jos oikein tiukasti tulkitaan. Niissä sanotaan jotenkin niin, että kilpailu tapahtuu radalla (olisiko vielä maininta valkoisista viivoistakin). Olen sen joskus tänne kopsannut, mutten nyt jaksa kaivaa.
Jos ja kun tuota turva-alueiden käyttöä kilparatana ei oikein katsota hyvällä, niin ainakin Spassa asia olisi varsin helppo ratkaista siten, että pätkäistään se asfaltti ja laitetaan alamäkeen hiekkaa. Eipä ole enää "ohituskaistaa" sen jälkeen. Suoran päässä asfaltti on ihan paikallaan, mutta ei pitkälle rinteeseen ulottuvana. Ulos siis saa ajaa, mutta turva-aluetta ei voisi käyttää kiihdyttämiseeen, vaan sieltä pyörähdetään takaisin radalle lähellä kohtaa josta ajettiin ulos.
Sitten vielä kysymykseen olisiko Kimi voinut toimia toisin? Totta kai olisi, ei olisi tarvinnut hyökätä niin agressiivisesti ykkösmutkaan. Legendaarinen
D) "niin mutta jos siinä olisi ollut seinä"-argumentti muistuttaa, että toisinkin voi ajaa. Mutta valinnat tehdään olemassaoleviin olosuhteisiin. Varmasti jo riski joutua hiekalle muuttaisi ajoa ykkösmutkassa hieman varovaisemmaksi. Valtaosa sen varovasti joutuu muutenkin ottamaan, kun autoa on ympärillä kuin pipoa.