Belgian GP - Aika-ajot

Observer

Well-known member
Törni sanoi:
Ainoan poikkeuksen muodostavat aina nopeana aika-ajajana tunnettu Trulli ja sarjan tämän hetken nopein kuljettaja Alonso. Muut ovat Mäkin ylivoiman edessä jääneet reippaasti yli sekunnin.
Aika harva asiantuntija pitää Alonsoa Kimiä nopeampana.

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Kimin ja Alonson suhteellinen nopeus on kuitenkin täysin subjektiivinen juttu, itse pidän jälkimmäistä tasaisempana ja tiedostavampana kuljettajana - tämä tekee hänestä tittelin arvoisen menijän. Kimillä on raakaa nopeutta todennäköisesti pikkulusikallisen verran enemmän mutta se ei todellakaan tee hänestä parempaa kuljettajaa.

Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Oli muuten McLarenin ENSIMMÄINEN 1-2 tulos aika-ajossa tällä kaudella ja ensimmäinen sitten San Marinon GP:n 2001. Siinä sitä on ylivoimaa kerrakseen.

Törni

Well-known member
Ferrari 4ever sanoi:
Mclaren on ylivoimaisesti nopein auto kilpailuissa, onhan se jo useaan otteeseen nähty.
Näinkään ilmiselvää asiaa eivät kaikki puusilmät ole kuitenkaan vielä nähneet :wink:

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Ferrari 4ever sanoi:
Tuolla ajovirheellä ei ole kuitenkaan ollut samanlaista vaikutusta MM-taisteluun.
Eikö, saiko kulmis siitä kisasta pisteitä tai jotain. Vai onko pisteiden arvo noussut tässä kauden aikana?

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Törni sanoi:
Ainoan poikkeuksen muodostavat aina nopeana aika-ajajana tunnettu Trulli ja sarjan tämän hetken nopein kuljettaja Alonso. Muut ovat Mäkin ylivoiman edessä jääneet reippaasti yli sekunnin.
Eikös se nopein tällä hetkellä ole Montoya, kulmis vasta 4. nopein?

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
Ferrari 4ever sanoi:
Kimin ja Alonson suhteellinen nopeus on kuitenkin täysin subjektiivinen juttu, itse pidän jälkimmäistä tasaisempana ja tiedostavampana kuljettajana - tämä tekee hänestä tittelin arvoisen menijän. Kimillä on raakaa nopeutta todennäköisesti pikkulusikallisen verran enemmän mutta se ei todellakaan tee hänestä parempaa kuljettajaa.
Hei, käyppä ihmeessä kertomassa salaisuutesi Todtille ettei mene ja palkkaa "väärää" miestä :D

Meleren~

Well-known member
kessel sanoi:
Hei, käyppä ihmeessä kertomassa salaisuutesi Todtille ettei mene ja palkkaa "väärää" miestä :D
Milläs selität sen eron mikä Alonson ja Fisichellan välillä on?

Fisichella pärjäsi Buttonia ja Massaa vastaan helposti, mutta Alonsolle hänestä ei ole mitään vastusta.

Tosin alkoi epäilyttää taas tää juttu kun Briatore sanoi haastattelussa että kuljettajan maailmanmestaruus on tärkein ja he keskittyvät siihen.

Pete

Well-known member
Sijainti
Oulu
Noniin, eiköhän McLarenit karkaa huomenna, varsinkin jos Trulli jää tulpaksi Alonsolle. Kimi kuittaa sitten Montoyan kun tulee kierroksen myöhemmin varikolle. Sade tosin tullessaan sotkee pakan perusteellisesti.

Mitä tulee Törnin ja Observerin kinasteluun; McLaren on nopein auto ja Renault on paras auto ollut pitkässä juoksussa. Renault oli ainakin Imolaan asti myös se nopein auto, joten lienee Törnillekin selvää, ettei McLaren ole ylivoimainen. Toki se voi nopeuden puolesta sitä ollakin välillä.

Observer

Well-known member
Pete sanoi:
Mitä tulee Törnin ja Observerin kinasteluun; McLaren on nopein auto ja Renault on paras auto ollut pitkässä juoksussa. Renault oli ainakin Imolaan asti myös se nopein auto, joten lienee Törnillekin selvää, ettei McLaren ole ylivoimainen. Toki se voi nopeuden puolesta sitä ollakin välillä.
Juuri näin.

Törni

Well-known member
Pete sanoi:
Renault oli ainakin Imolaan asti myös se nopein auto, joten lienee Törnillekin selvää, ettei McLaren ole ylivoimainen. Toki se voi nopeuden puolesta sitä ollakin välillä.
Minä olen puhunut vain tämän hetkisestä tilanteesta. En alkukaudesta, viime vuodesta tai jostain muista menneistä ajoista. Itsensä voi nolata monella tavalla. Yksi on se että väittää ettei McLaren ole tällä hetkellä nopein auto.

Observer

Well-known member
Törni sanoi:
Minä olen puhunut vain tämän hetkisestä tilanteesta. En alkukaudesta, viime vuodesta tai jostain muista menneistä ajoista. Itsensä voi nolata monella tavalla. Yksi on se että väittää ettei McLaren ole tällä hetkellä nopein auto.
Äläs nyt yritä vääntää tätä juttua joksikin sellaiseksi mistä et aikaisemmin edes puhunut. Sinä väitit McLarenia ylivoimaiseksi. Nyt alat sitten puhumaan vain pelkästä nopeudesta joka on täysin eri juttu kuin se että ympäripyöreästi toteaa McLarenin olevan ylivoimainen. Ja etkö muista mitä tapahtui Kimin moottorille Monzassa? Mitä tapahtui Pablolle Hungaroringillä. Ainiin eihän se ole *tämänhetkinen* tilanne. :rolleyes:

Jere1983

Well-known member
Sijainti
lpR/Hyvinkää
"Olen luonnollisesti iloinen omasta kierroksestani ja siitä, että pystyin sekä eilen että tänään lyömään Kimin, jota niin monet arvostavat. Se sopi minulle erittäin hyvin."
Montoyalta jälleen mielenkiintoisia kommentteja.

Observer

Well-known member
Jere1983 sanoi:
"Olen luonnollisesti iloinen omasta kierroksestani ja siitä, että pystyin sekä eilen että tänään lyömään Kimin, jota niin monet arvostavat. Se sopi minulle erittäin hyvin."
Montoyalta jälleen mielenkiintoisia kommentteja.
Pablolla on aika paha fiksaatio Kimin suhteen. Kimi yleensä puhuu enemmän tiimin kannalta noista jutuista.

Hurmurisija

Well-known member
Observer sanoi:
Pablolla on aika paha fiksaatio Kimin suhteen. Kimi yleensä puhuu enemmän tiimin kannalta noista jutuista.
No ei ihme, kun turpaan on tullut Kimiltä olan takaa. Jos ja luultavasti kun Monty pääsee lähemmäksi Kimiä ensi kaudella, niin voi olla, että alkaa kipinöidä.

Observer

Well-known member
Aikalailla savutti ainakin Montoyan McLaren siinä Eau Rougen mäessä. Toivottavasti ei kisassa tule ongelmia.