Belgian GP SPA:n legendaaristakin legendaarisemmalla radalla kaudella 2021. 27-29.8.2021.🏁🏎🚥.

Mikä on ikimuistoisin suomalaisvoitto SPA:n radalla


  • Äänestäjiä yhteensä
    44
  • Äänestys suljettu. .

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2906
Mä en oikein ymmärrä näitä puheita, että Kimin virheet johtuu miehen iästä. Todellista ikärasismia sanon minä. Toisaalla taas puhutaan, että ikä tuo varmuutta. Se onkin ihan ymmärrettävää kokemuksen myötä.

Voisitteko sanoa mikä on se vuosiluku kun virheitä alkaa tulla? Tietää sitten itse alkaa valmistautumaan. Vai onko Kimi oikeasti jo niin seniili, että siksi virheitä tulee? Väärentänyt henkkarinsa jne..? Vai voisiko olla, että virheitä vain sattuu tulemaan ja aina roiskuu kun rapataan? Tai että Kimin päässä pyörii nyt jotain muutakin eikä keskittyminen ole ihan sitä 107 prosenttia mitä aiempina vuosina? Kenties tulevaisuuden suunnitelmia tai mitä tehdä kun työt loppuu..?
Jossain oli mainita, että Alfa Romeon auto on myös äärettömän hankala tän vuoden renkaille ja, että Kimillä olisi hankaluuksia niiden lämpöön saamisessa.
Sinänsä olisi looginen asia, kun kisoissa menee pare.mi kuin lyhyissä vedoissa.

Toki virheitä on nyt tullut, joita Kimiltä ei niinkään ole totuttu näkemään, mutta itse veikkaisin ennemmin, että keskittyminen ei ehkä ole enää samalla tasolla.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3488
Onpa väsynyttä vänkäämistä käyttäjien välillä näköjään aiheesta toiseen.

Harmillisesti on kyllä tosiaan tullut Kimille etenkin nyt viimeisen kahden vuoden aikana näitä pikkumokia. Ei niitä nuorena vaan tullut niin kontrasti siihen kun oli parhaimmillaan on harmillisen iso. Ei voi mitään.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Sinulla tuntuu olevan selitys kuin selitys jos kyse on kotimaisesta kuskista. Varmaan Kekekin olisi mielestäsi ihan iskussa tänä päivänä. Mikä sun teoria sitten olisi jos ikä on poissuljettu vaihtoehto? Kimi on ennen ollut yksi varmimmista kuskeista, mutta nyt viime aikoina alkanut tulemaan romua.
Sinulla tuntuu olevan luetun ymmärtämisessä todella vikaa. Mähän kirjoitin siihen vaihtoehtoja. Fakta on se, että reaktiot hidastuvat hieman iän myötä, mutta ei Kimi edes kovin vanha ole. Moni häntä vanhempi on ajanut ja ajaa edelleenkin aktiivisesti kilpaa siinä missä nuoremmatkin.

Schumilla samaa ennen eläköitymistä.
Kysymys kuuluukin johtuiko eläköityminen mokista vai mokat eläköitymisestä?

Mitä Kekeen tulee niin varmaa se edelleen pesisi suurimman osan tämän foorumin porukasta, iästään huolimatta. Autolla kuin autolla mihin se vaan mahtuu istumaan.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Mä en oikein ymmärrä näitä puheita, että Kimin virheet johtuu miehen iästä. Todellista ikärasismia sanon minä. Toisaalla taas puhutaan, että ikä tuo varmuutta. Se onkin ihan ymmärrettävää kokemuksen myötä.

Voisitteko sanoa mikä on se vuosiluku kun virheitä alkaa tulla? Tietää sitten itse alkaa valmistautumaan. Vai onko Kimi oikeasti jo niin seniili, että siksi virheitä tulee? Väärentänyt henkkarinsa jne..? Vai voisiko olla, että virheitä vain sattuu tulemaan ja aina roiskuu kun rapataan? Tai että Kimin päässä pyörii nyt jotain muutakin eikä keskittyminen ole ihan sitä 107 prosenttia mitä aiempina vuosina? Kenties tulevaisuuden suunnitelmia tai mitä tehdä kun työt loppuu..?
Voit olla oikeassa, että Kimin mielessä pyörii muut asiat tässä vaiheessa, varsinkin jos on lopettamassa tähän kauteen. Mutta kyllähän se niin vaan on, että nelikymppinen huippu-urheilija ei voi olla enää uransa absoluuttisessa huippupisteessä.

Esim. jos ajatellaan vaikka jääkiekkoilija Jaromir Jagr. Hän totesi näin: "ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että en enää pysty samanlaisiin suorituksiin kuin nuorempana."

Kaksi Stanley Cupia, kaksi olympiakultaa ja kaksi MM-kultaa voittanut Jagr myönsi, että pahinta uran jatkuessa on se, kun ei pysty vastaamaan katsojien ja fanien odotuksiin.

"Enää se (pelaaminen) ei ole helppoa, uskokaa pois. Aiemmin urani aikana pystyin tekemään maalin kun vain halusin. Mutta yhtäkkiä se ei enää toimikaan niin. "

Tässä tuo artikkeli. Varmasti muut huippu-urheilijat voi sanoa samaa.

Jaromir Jagr ei haluaisi ”tehdä itsestään pelleä” – 49-vuotias NHL-legenda paljasti, että uran jatkamisen takana on synkkä syy https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000008190379.html
 
Viimeksi muokattu:

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Voit olla oikeassa, että Kimin mielessä pyörii muut asiat tässä vaiheessa, varsinkin jos on lopettamassa tähän kauteen. Mutta kyllähän se niin vaan on, että nelikymppinen huippu-urheilija ei voi olla enää uransa absoluuttisessa huippupisteessä.

Esim. jos ajatellaan vaikka jääkiekkoilija Jaromir Jagr. Hän totesi näin: "ihmiset eivät tunnu ymmärtävän, että en enää pysty samanlaisiin suorituksiin kuin nuorempana."

Kaksi Stanley Cupia, kaksi olympiakultaa ja kaksi MM-kultaa voittanut Jagr myönsi, että pahinta uran jatkuessa on se, kun ei pysty vastaamaan katsojien ja fanien odotuksiin.

"Enää se (pelaaminen) ei ole helppoa, uskokaa pois. Aiemmin urani aikana pystyin tekemään maalin kun vain halusin. Mutta yhtäkkiä se ei enää toimikaan niin. "

Tässä tuo artikkeli. Varmasti muut huippu-urheilijat voi sanoa samaa.

Jaromir Jagr ei haluaisi ”tehdä itsestään pelleä” – 49-vuotias NHL-legenda paljasti, että uran jatkamisen takana on synkkä syy https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000008190379.html
Jatkuvien virheiden tekeminen vuosiluvun takia ja absoluuttisessa huippupisteessä eläminen ovat täysin eri asioita. Onhan se päivän selvä asia, ettei nelikymppisen fysiikka ole samalla tasolla parikymppisen kanssa. Siltikään ikä ei ole selitys virheille. Mazepin tekee jatkuvasti virheitä, vaikka on nuori. Tohtiiko hänelle antaa edes lusikkaa käteen nelikymppisenä, jos virheet vain lisääntyvät? Tai Romain Grosjean? Hän kohelsi todella miehekkäästi uran alkutaipaleella, mutta niin vain nekin iän myötä vähenivät. Mitä tämä edellä mainittu todistaa? Ei sitten yhtään mitään. Henkilön fyysinen ikä ei ole suoraan tai epäsuoraan verrannollinen hänen koheltamiseensa. Koheltamisen syyt ovat ihan jossain muualla.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Sinulla tuntuu olevan selitys kuin selitys jos kyse on kotimaisesta kuskista. Onko Kekekin vielä ihan iskussa tänä päivänä? Mikä sun teoria sitten olisi jos ikä on poissuljettu vaihtoehto? Kimi on ennen ollut yksi varmimmista kuskeista, mutta nyt viime aikoina alkanut tulemaan romua. Schumilla samaa ennen eläköitymistä. Se on biologinen fakta että tuossa iässä alkaa tulemaan fyysisiä heikentymiä kuten reaktioissa ja muissa.
Et voi myöntää olevasi ikärasisti ja idiootti siten?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3779
Et voi myöntää olevasi ikärasisti ja idiootti siten?
Tervetuloa lajin pariin. Ammattiryhmässä F1:ssä esiintyy ikärasismia melko paljon, siksi esim. Barrichelloa, Fittipaldia tai vaikka Kekeäkään ei kukaan enää palkkaa puikkoihin. Nascarissa ollaan vähän suopeampia iän suhteen. Siviililiikenteessäkin esiintyy ikärasismia kun kehtaavat laittaa lääkäriin uusimaan ajokorttia.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Charles Leclerc teki melkoisen mokan. Carlos Sainz on pysynyt hyvin Leclercin vauhdissa koko kauden uutena kuljettajana tiimissä, joten liekö painetta ?
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Se on Maxkin vanhemmiten ruvennut pyörähtelee radalla.
Vaiko on Perez aiheuttanut painetta kuten Sainz Leclercille? 🤔
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4183
Menikö Maxilta laatikko? Tukivarsi ja vetoakseli ainakin otti hittiä...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9171
Kuulinko ihan väärin, 4 settiä sadekelin renkaita ja 3 settiä välikelin reinkaita käytössä viikonlopun aikana?
En katsellut harjoituksia, mutta sääntöjen mukaan renkaita toisinpäin, eli neljä välikelin ja kolme sadekelin rengassarjaa. Perjantain vapaissa harjoituksissa välikelin renkaita käyttäneet saavat yhden uuden setin käyttöön.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9171
Menikö Maxilta laatikko? Tukivarsi ja vetoakseli ainakin otti hittiä...
Oli miten oli, vasta lauantaista eteenpäin ajetaan kisavaihdelaatikoilla. Tai voi toki ajaa perjantainakin, mutta kestävyysvaatimuus koskee lauantaista eteenpäin ajoa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9171
Kimin tämän kauden virheistä mun mielestä vain Portugalissa tapahtunut tallikaveriin osuminen oli sellainen "vanhan" miehen moka.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1921
Sijainti
Vyborg
Noihin kuskien virheisiin voi vaikuttaa myös kuskien henkinen väsymys ajaessaan. Kun joutuvat matkamaan jatkuvasti koko vuoden ajan paikasta toiseen. Ja onhan f1 autoilla ajaminen fyysisesti ja henkisesti aika raskasta hommaa muutenkin. Jolloin ajaessaan kuskit taatusti väsyvät kisan aikana, olipa vanha tai nuori kuski.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Et voi myöntää olevasi ikärasisti ja idiootti siten?
Mulle ainakin opetettiin ala-asteen biologiatunneilla iän vaikutuksista ihmisen kehoon ja toimintaan.

Aika hassua ajatella että huippu-urheilija on samalla tasolla 40-vuotiaana kuin 25-vuotiaana.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Mulle ainakin opetettiin ala-asteen biologiatunneilla iän vaikutuksista ihmisen kehoon ja toimintaan.

Aika hassua ajatella että huippu-urheilija on samalla tasolla 40-vuotiaana kuin 25-vuotiaana.
No kyllähän me tiedetään, että ihminen ikääntyy ja keho rapistuu. Eihän huipulla ole kovinkaan moni, joka 40 vuotiaana pelaisi jalkapalloa, jääkiekkoa, tai tennistä 40-vuotiaana.

Ehkä monet nyt lynkkaavat minut, mutta omasta mielestäni Kimi Räikkönen on menettänyt nuoruusvuosiensa aika-ajo-vauhdista ehkäpä jopa puoli sekuntia. Kisat kuitenkin sujuvat edelleen kokemuksen vuoksi.

Ystäväni, joka harrastaa kestävyysjuoksua , ja on juossut useamman maratoninkin, totesi taannoin, että 35 ikävuoden ylitettyään palautuminen juoksutreeneistä on paljon hitaampaa kuin parikymppisenä. Eikä voi harjoitella enää niin paljon.

Itse olen käynyt kuntosalilla nuoresta pitäen, ja kyllä kun ikää on tullut , on huomannut maksimivoimien pudonneen aikalailla siitä, kun olin 20-25 vuotias. Ja olen siis kuitenkin vielä alle 40 vuotta. Samoin särkyjä on välillä jne. Eikä pysty treenaamaan niin paljon kuin nuorempana.

Ikääntyminen vaikuttaa.

Mutta jospa tämä olisi tästä aiheesta ja pysytään aiheessa, eli Span viikonlopussa 😊🏁
 
Ylös