Biisi soi päässä!

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Jjusbanin musavisan kutosbiisi jäi nyt soimaan päässä. Mikä on sikäli vittumaista, että vihaan kyseistä biisiä aika paljon.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
King Crimsonin Red. Tässä on yksi nykymaailman mysteereistä. Ensinnäkin monet pitävät sitä Heavy Metallin alkusoittona, kuten Beatlesin Helter Skeltteriä. Toisekseen koko biisi alkuperäismuodossaan on hävitetty ilmaisesta kuuntelusta. Esim. YouTubessa on rutkasti Reddiä, mutta joitakin trio-versioita ja ei ollenkaan sitä albumin biisiä. Red on tärkeä kappale musiikkihistoriaa. Jotenkin outoa että sitä ei saa kuulla kuin versioina.

burb

.
King Crimsonin Red. Tässä on yksi nykymaailman mysteereistä. Ensinnäkin monet pitävät sitä Heavy Metallin alkusoittona, kuten Beatlesin Helter Skeltteriä. Toisekseen koko biisi alkuperäismuodossaan on hävitetty ilmaisesta kuuntelusta. Esim. YouTubessa on rutkasti Reddiä, mutta joitakin trio-versioita ja ei ollenkaan sitä albumin biisiä. Red on tärkeä kappale musiikkihistoriaa. Jotenkin outoa että sitä ei saa kuulla kuin versioina.
Olen tainnut jäädä paitsi tuosta biisistä. Kiinnostaa.
En aio mennä Youtubeen kuuntelemaan covereita sun muita, odotan että joku linkittää alkuperäisen version. Haluan perspektiivin ensin aidosta.
Toisin sanoen olen laiska paska, ja odotan muiden tekevän duunin mun puolesta.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Liisa Taviin kun nyt päädyttiin niin tässä yksi helmi häneltä ja Kollaan raunioilta. Varsin hieno kappale sekä, Kollaalta, että Tavilta. Ko. kappaleen taisin kuulla elävänä jossain pienellä klubilla tai työväentalolla Raumalla vuonna 1981? Ja Tiilen Petrinkin esittämänä olen sen noihin aikoihin nähnyt ja kuullut.

Seuraavan osan sanoituksesta aikanaan omalta kohdaltani toteutin ja hyvä niin: Tänään aion lähteä maailmaan, tänään tietäni kulkemaan. Eivät riitä enää maalaukset, tahdon nähdä mitä on niiden takana.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Katsoin tuossa äskeisen puhelun päättteeksi uudelleen nuo 22.12 tänne postaamani Moody Bluesin ja Leonard Cohenin videot. Nyt vasta älysin, että molemmissa videoissa välähtää asioita jotka koskettavat henkilöni ulkoista olemusta.

Mm. musta kokopitkä takki ja musta huopahattu. Musta pitkä kaulahuivi. Puistonpenkki ja järven/merenranta.

Moisissa vaatteissa olen syksyisin ja talvisin useita kymmeniä tai jopa ehkä satoja kertoja istuksinut puistonpenkillä järven tai meren rannalla miettimässä maailman menoa. Varsin erilaisissa tunnelmissa.

Kesäisin on sitten hieman juntimmat pukineet ja kun on tuo tatuointikin.

Tässä vielä kolme puistonpenkkikappaletta.

Yksi, kaksi ja kolme.

Ja yhtenä merkittävimmistä ikinä vielä kettukappale.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Olen tainnut jäädä paitsi tuosta biisistä. Kiinnostaa.
En aio mennä Youtubeen kuuntelemaan covereita sun muita, odotan että joku linkittää alkuperäisen version. Haluan perspektiivin ensin aidosta.
Toisin sanoen olen laiska paska, ja odotan muiden tekevän duunin mun puolesta.
Todellakin, vinkatkaa tänne jos löytyy. Onkos JPP:llä ko. vinyyli tms.?