Kazuki Nakajimaa vastaan eivät valita... tämän mukaan...Rusina sanoi:Iltasanomat
McLaren ei valita Kimin mestaruudesta
23.10.2007 18:51
F1-tiimi McLaren-Mercedes sanoo, ettei sen Kansainvälisen autoliiton FIA:n vetoomustuomioistuimelle tekemä valitus Brasilian GP:n tapahtumista koske Kimi Räikkösen maailmanmestaruutta.
- Tiimimme tapoihin ei kuulu voittaa mestaruuksia valituksien avulla. Haluamme vain saada selvyyden sääntöön, joka koskettaa kaikkia, Mercedeksen urheilutoimenjohtaja Norbert Haug sanoo uutistoimisto AFP:n mukaan.
- Tämän valituksen tarkoitus on saada selvyys sääntöihin, jotka koskevat polttoaineen lämpötilaa.
McLaren jätti virallisen protestinsa tiistaina. Se hakee Williams-Toyotan Nico Rosbergin ja BMW-Sauberin Robert Kubican ja Nick Heidfeldin hylkäämistä. Tämä kolmikko sijoittui Brasiliassa sijoille 4, 5 ja 6.
Luulis joo.. mutta ilmeisesti eivät ole hakemassa sellaista ratkaisua, että Hamilton nousisi neljänneksi.Jeanlean sanoi:Tuonko takia ne sitten hakivat noiden hylkäystä, että saisivat sääntöön selvennyksen? Vaikea uskoa...eikö olisi ollut helpompiakin tapoja?
Rusina sanoi:Luulis joo.. mutta ilmeisesti eivät ole hakemassa sellaista ratkaisua, että Hamilton nousisi neljänneksi.
..tosin voihan tuo vetoomusistuin silti päättää moisella tavalla
Tämä ei muuten pidä paikkaansa jos ollaan oikein tarkkoja. Säännöissä ei ole mitään mainintaa siitä miten mittaukset pitäisi suorittaa, eikä niitä mitenkään muutenkaan mainita. Ainut tähän liittyvä kohta vuoden 2007 teknisistä säännöistä on tämä:talakem sanoi:Sitten asiaan: FIAN säännöt sanoo että bensan lämpötila pitää mitata autosta.
No fuel on board the car may be more than ten degrees centigrade below ambient temperature.[/Otto Hokkanen sanoi:Tämä ei muuten pidä paikkaansa jos ollaan oikein tarkkoja. Säännöissä ei ole mitään mainintaa siitä miten mittaukset pitäisi suorittaa, eikä niitä mitenkään muutenkaan mainita. Ainut tähän liittyvä kohta vuoden 2007 teknisistä säännöistä on tämä:
6.5.5 No fuel on board the car may be more than ten degrees centigrade below ambient temperature.
Eli autossa olevan polttoaineen lämpötila ei saa olla enempää kuin 10 astetta alempi kuin ympäristön lämpötila.
Eli periaatteessa pitäisi mitata autossa olevan bensiinin lämpötila, mikä käytännössä vaatisi anturin asentamista autoon pysyvästi... samoin on epäselvää mikä katsotaan ympäristön lämpötilaksi, mutta sääntöjä ei kyllä voi mitenkään tulkita niin, että kyseessä olisi jonkin ennusteen mukainen arvo.
Oli miten oli, sääntö vaatinee tarkennusta. Eriävistä väitteistä huolimatta, Williams ja BMW ovat silti ainoat, joilla tuo tankattavan polttoaineen ja ilman lämpötilaero on kauden aikana ollut yli 10 astetta. Mittaustapa lienee ollut joka kerta sama.
Hei, ketä kiinnostaa jonkun Hans Slutin mielipiteet?Ukyo Katayama sanoi:Suomessakin välillä aina haukutaan maikkarin kommentaattoreita ja "asiantuntijoita", niin osataan sitä näköjään Saksassakin. Saanko esitellä, Hans-Joachim Stuck, joku b-luokan ex-formulakuski:
"(ratkaisu vetoomustuomioistuimessa) ei olisi välttämättä parasta, mutta jos kyseessä oli selkeä sääntörike, niin minusta se on ihan ok. Onhan jalkapallossakin rangaistuspotkuja ja punaisia kortteja. Tuomari päättää. Ja jos rikkoo F1:n sääntöjä, niin sitten pitää rangaista. Sitä, että pitääkö ko. kuskit samantien diskata, niin enpä tiedä. Mutta jos on niin, niin sitten on niin."
(http://www.sport1.de/de/sport/artikel_1839764.html )
Stuck on jo legenda noissa kommenteissa... On tossa jotain asiaa mutta BMW on Hanssille samaa kun McLaren Mercedes Hakkiselle niin ihmettelen hiukan... että ei puhu BMWn pussiin... Ai niin kun maaliin tuli suomalaisia. Niko ja Kimi, siinä syy...Ukyo Katayama sanoi:Suomessakin välillä aina haukutaan maikkarin kommentaattoreita ja "asiantuntijoita", niin osataan sitä näköjään Saksassakin. Saanko esitellä, Hans-Joachim Stuck, joku b-luokan ex-formulakuski:
"(ratkaisu vetoomustuomioistuimessa) ei olisi välttämättä parasta, mutta jos kyseessä oli selkeä sääntörike, niin minusta se on ihan ok. Onhan jalkapallossakin rangaistuspotkuja ja punaisia kortteja. Tuomari päättää. Ja jos rikkoo F1:n sääntöjä, niin sitten pitää rangaista. Sitä, että pitääkö ko. kuskit samantien diskata, niin enpä tiedä. Mutta jos on niin, niin sitten on niin."
(http://www.sport1.de/de/sport/artikel_1839764.html )
Hei haloo idiootti! Paskin analogia ikinä Formuloissakin on tuomaristo, ja se hyväksyi jo kisan tapahtumat ja autot kisan aikana ja jopa sen jälkeen. Tämä bensasotku on sama, kuin jos jalkapallon MM-finaalissa joku olisi filmannut ja vastustaja tekee jälkeenpäin protestin että "tuo filmasi, me oltaisi voitettu ilman sitä, antakaa meille mestaruus".
edit: ja samaa paskaa on muutkin Stuckin jorinat tuossa "haastattelussa", en jaksa kääntää.
Siis tietenkin autoon menee sen lämpöistä polttoainetta kuin tankkauslaitteessa on ja sen pohjassa on kohta josta mitataan. Polttoaine on kyläkin kylmintä tietenkin astian pohjalla. Sieltäkö se polttoaine tulee; ainakin luulisi, että pohjassa on se putken alkupää.Otto Hokkanen sanoi:Tämä ei muuten pidä paikkaansa jos ollaan oikein tarkkoja. Säännöissä ei ole mitään mainintaa siitä miten mittaukset pitäisi suorittaa, eikä niitä mitenkään muutenkaan mainita. Ainut tähän liittyvä kohta vuoden 2007 teknisistä säännöistä on tämä:
6.5.5 No fuel on board the car may be more than ten degrees centigrade below ambient temperature.
Eli autossa olevan polttoaineen lämpötila ei saa olla enempää kuin 10 astetta alempi kuin ympäristön lämpötila.
Eli periaatteessa pitäisi mitata autossa olevan bensiinin lämpötila, mikä käytännössä vaatisi anturin asentamista autoon pysyvästi... samoin on epäselvää mikä katsotaan ympäristön lämpötilaksi, mutta sääntöjä ei kyllä voi mitenkään tulkita niin, että kyseessä olisi jonkin ennusteen mukainen arvo.
Oli miten oli, sääntö vaatinee tarkennusta. Eriävistä väitteistä huolimatta, Williams ja BMW ovat silti ainoat, joilla tuo tankattavan polttoaineen ja ilman lämpötilaero on kauden aikana ollut yli 10 astetta. Mittaustapa lienee ollut joka kerta sama.
Rapu-70 sanoi:Alkuperäinen valitus FIAn vetoomustuomioistuimeen on tehty kisan jälkeisen pyhän vihan vallassa ja tämä nyt tapahtuva on selittelyä, kun on huomattu että kaikki muut pitävät tallia entistä idiootimpana.
Vai onko todellakin niin, että tämä kohta säännöissä on se mihin todella kaivataan eniten valaistusta ja Mclaren kokee tehtäväkseen toimia oikeuden esitaistelijana vai voisiko asiassa olla muut vaikuttimet? Muuten vaan valitus on tehty sellaisille sijoille ajaneista kuskeista, joiden suorituksen mitätöinti nostaisi Hamiltonin maailmanmestariksi. Kilttiä Mclarenilta jättää tämän valtavan epäkohdan selvittäminen viimeiseen kisaan ja kohdistaa se vaan kahteen kuljettajaan.
Suck my fat one sanon minä!
En ole lukenut tätä mistään. F1-selostaja Bob Varsha oli Dave Despainin vieraana Wind Tunnel -ohjelmassa ja edelleen Interlagosin rata-alueella ollut Windsor oli mukana osiossa puhelimen välityksellä. Linkkiä en voi siksi tarjota.Jeanlean sanoi:Linkkiä tohon missä noin väitetään? Ihan se alkuperäinen mistä olet itse noin lukenut. 1995 on asiasta ennakkotapaus siinä on maksimi mitä asiasta voi tulla.