Doubtful
Banned
- Liittynyt
- 4.8.2007
- Viestit
- 1136
Osaa ne, mutta ne tarvii vaan radalle täysin ylivoimaisen auton niinkuin vuosimallia '98, muutoin eivät.Panis-Takagi sanoi:Onko tosiaan niin että Häkän lähdön jälkeen Mac ei osaa voittaa?
Osaa ne, mutta ne tarvii vaan radalle täysin ylivoimaisen auton niinkuin vuosimallia '98, muutoin eivät.Panis-Takagi sanoi:Onko tosiaan niin että Häkän lähdön jälkeen Mac ei osaa voittaa?
OoPee sanoi:Olin kuulevinani aamulla radiosta, että Mersu olisi itseasiassa tätä protestia vastaan, mutta se taottiin läpi McLarenin toimesta.
En ottanut kantaa FIA:n päätöksiin, vaan siihen miten niihin täällä pääosin suhtaudutaan. Salaliittoteoriat, varsinkin kun niiden kohteet vaihtelevat tuuliviirin lailla ovat naurettavia. Menee offtopiciksi. Hamiltonin suosimisväitteitä olen jo ainakin kerran käsitellyt toisaalla.JPP sanoi:Eipä kyllä tule kovin montaa esimerkkiä mieleen Kimin suosimisesta tällä kaudella. Esimerkiksi Hamiltonia suosineita päätöksiä osaisin sanoa jokusenkin kappaleen. Enkä usko että kyseessä olisi pelkästään sinivalkolasit.
:thumbfh: Ei muuta.Rusina sanoi:FIA vahvisti tässä, että McLarenin pitää maksaa sille 50M dollaria tuon vakoilujupakan tiimoilta. Tässä on siis tuo 100M sakko, mistä on vähennetty esim. heidän WCC-sarjan kakkossijasta saadut rahat. Heitä ei siis hylätty siitä sarjasta vaikka heidät hylättiin siitä sarjasta
Eikö ole loistavaa...Rusina sanoi:FIA vahvisti tässä, että McLarenin pitää maksaa sille 50M dollaria tuon vakoilujupakan tiimoilta. Tässä on siis tuo 100M sakko, mistä on vähennetty esim. heidän WCC-sarjan kakkossijasta saadut rahat. Heitä ei siis hylätty siitä sarjasta vaikka heidät hylättiin siitä sarjasta
Tuliko? Eikä se kokonaismenetys ole kuitenkin 100 miljoonaa ihan riippumatta siitä, mille sijalle McLaren olisi sijoittunut? Näin minä ainakin tuon 100 miljoonan rangaistuksen ymmärsin.Ratahans sanoi:Se muuten tuli myös kalliiksi tuo Hamiltonin kämmi. On nimittäin aika iso raha valmistajien MM:n 1 ja 2 paikan välillä. Ja eikös se ollut summa joka vähennetään sakoista? Pisteellä menivät häviämään!!!
On.OoPee sanoi:Tuliko? Eikä se kokonaismenetys ole kuitenkin 100 miljoonaa ihan riippumatta siitä, mille sijalle McLaren olisi sijoittunut? Näin minä ainakin tuon 100 miljoonan rangaistuksen ymmärsin.
Jep ja ilman Lewiksen resettiä olisi tililtä napattu vain 30 milliä.Matxi sanoi:On.
Sen sijaan että olisi tilille tullut 50 miljoonaa niin sieltä napataan 50 miljoonaa. Ihan varmasti McLarenilla oli ensi vuodelle budjetoitu jokunen kymmenen miljoonaa TV-rahoja jota he olisivat normaalisti saaneet.
Vaikka pikilauta ja Bild suoltavatkin sontaa markkinoille kovin usein, nyt ei voi kuin yhtyä mielipiteeseen. Bild vielä saksalaisena pilkkaa McLaren-Mercedestä. Toista se oli Kimin ja Häkän aikana :dunno:F1-live.com sanoi:Lauda no fan of McLaren's appeal
25/10/07 10:59
Niki Lauda has added to the criticism of McLaren's decision to appeal the outcome of the 2007 world championship.
The triple world champion, who formerly drove for Ron Dennis' Woking based team, said trying to get three cars kicked out for fuel irregularities so that Lewis Hamilton can win the title by default was 'abstruse' at best and possibly sour grapes.
"This is a catastrophe at the end of a chaotic year," the Austrian told Thursday's edition of the daily Frankfurter Rundschau.
Lauda's criticism follows a similar reproach from the German newspaper Bild-Zeitung earlier this week.
Cliquez ici...
"If McLaren succeed, they will deserve only one title: Worst Losers, 2007," Europe's most widely-circulated daily wrote.
Source GMM
© CAPSIS International
Aika selvältä epäselvyydeltä vaikuttaa. Lareni imee kiviä valituksensa kanssa... :frank:itv.com/f1 - TED'S BRAZIL NOTEBOOK sanoi:Cool Fuel: BMW Sauber & Williams
A very wound-up Williams technical director Sam Michael explained to me at the airport on Sunday night how certain he was that his cars were not illegal.
Firstly, the temperature of the fuel was taken by the FIA when the fuel was “going into the car during the race refuelling”.
This is significant.
Article 6.5.5 of the technical regulations says that the fuel in the car cannot be less than 10 degrees cooler than ambient. It makes no mention of the fuel in the refuelling rig.
The readings came from the fuel rig while it was pumping the fuel in, so it was not taking the temperature of the fuel in the car as the rules state.
The fuel would have warmed up as soon as it went into the tank, and BMW and Williams have data that supports this.
Secondly, the ambient temperature was never 37 degrees.
The temperatures were taken from Formula One Management data that is shown on page three of the circuit’s timing screens.
But in Brazil, these temperature readings were, to put it mildly, unscientific.
Either the air temperature probe was in the sun (air temp should always be taken from the shade) or it was not calibrated correctly.
This is supported by the readings of the track temperature.
When the race started, the FOM screens showed the track temperature as 62 degrees.
That would’ve melted even my trusty Dr Martens boots.
Bridgestone measured the track temp at a more usual 48 degrees.
The weather experts from Meteo France, who sit in a small container within the circuit measuring the weather to internationally accepted standards and accuracy, said the ambient temperature (in the shade) never exceeded 34 degrees.
So in that light, it does seem that BMW and Williams were legal, and McLaren will have a hard time proving otherwise.
Jep, jep...Sue_me sanoi:Aika selvältä epäselvyydeltä vaikuttaa. Lareni imee kiviä valituksensa kanssa... :frank:
Mad Max pudottaa jo nyt Ronin pilvilinnoistaanautosport.com sanoi:McLaren appeal set for November 15
The FIA's International Court of Appeal will hear McLaren's case against the decision of the Brazilian Grand Prix stewards on Thursday, November 15.
The race stewards at Interlagos decided not to penalise the BMW Sauber and Williams teams after temperature readings from their fuel rigs during the race pitstops were under the variation permitted in the Formula One Technical Regulations.
McLaren's Lewis Hamilton finished the race behind Williams's Nico Rosberg and BMW Sauber's Robert Kubica and Nick Heidfeld. If all three are disqualified, the Briton could gain the extra points required to crown him world champion instead of race winner Ferrari's Kimi Raikkonen.
But speaking about the upcoming appeal today, FIA president Max Mosley downplayed the potential threat to Raikkonen's title.
"For us the world championship is over, the result is what it is," he said today. "A team presented an appeal; at the moment, this doesn't change anything - it's up to them to prove they are right."
Mosley also addressed the question of whether or not McLaren have the right to appeal the decision, given that they did not protest the results of the Brazilian Grand Prix.
"You could argue whether McLaren had a right to appeal," he said. "They could have protested the result, but they didn't. Apparently they didn't measure the temperature of the fuel.
"But even if the cars classified ahead of Hamilton would be excluded, would this change his position? The Court of Appeal will have to rule on that."
Hups, myöhästyin tuolla uutisissa.Sue_me sanoi:Mad Max pudottaa jo nyt Ronin pilvilinnoistaan
Olisiko tästä apua? On jonkun muun kirjoittamaa. :wink:Panis-Takagi sanoi:Joku voisi selventää nuo uutiset putkiaivoiselle...:thumbfh: