MaranelloRed sanoi:
Aika yleisenä luulona täällä näkyy olevan se että Loeb olisi ensikaudella jotenkin ulkona mestaruus taistoista. Harhaa sanon minä. Sebastian tulee olemaan todella kovaaa kamaa myös kaudella 2006 ehkä taas se kaikkein kovin. Myös Norskilla on hyvät saumat kirkkaimpaan pystiin koska jatkaa Subarulla jo monettako kautta lienee. Kaikkein vähäisimmät muutokset koskee juuri Subarua ja se saattaa olla ratkaisevaa ensikaudella. Se että Citikka palaa remmiin kaudella 2007 takaa vain sen että tieto taito ja kehitys kulkee yksitystiimille citikalta vuorenvarmasti. Grönholm voittaa joitakin ralleja 1-3 mutta Fordi ei tule ensimmäisellä kaudella olemaan se mestaruus auto ehkä sitten kaudella 2007.
Niin ainakin itse sanoin, että Loeb on yksi varteenotettavimmista mestaruuskamppailijoista. Citikan ja Loebin luotetettavuus on paha pala kaikille, vaikka viimevuoden kaltaista dominointia ei tule.
Veikkaan, että Grönholm voittaa 4-8 kisaa ja taistelee maailmanmestaruudesta. Jopa Krestan tasoinen kuljettaja kykeni Australiassa ajamaan ajoittain vain aivan karvan verran päässä kovimmasta kärjestä (Loeb etc.) ilman mitään testejä ja tutustumista autoon. Minulle tämä kertoo siitä, että Grönholmin/Loebin/Solbergin käsissä auto olisi mennyt Citikan vauhtia jo Australiassa. No eipä siinä mitään. Ford oli vielä 20-30 kiloa ylipainoinen. Sanoisin, että tilanne näyttää suorastaan epätodellisen hyvältä Fordin ja suomalaisrallin kannalta, kun siellä on vielä kaksi parasta (?) suomalaiskuskia ajamassa.
Tv-kuvasta muuten näkyy, kuinka uusi Focus kulkee suoraan (jopa enemmän kuin Xsara) kuin rata-auto konsanaan. Voi olla Marcukselle aikamoinen uutuus päästä tällaisen modernin ralliauton kyytiin sen jälkeen, kun on kaksi vuotta kuskannut "katapultti" -peräistä Peugeotia.