Bosse

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Bobakki sanoi:
Ei. Grönholmin sopimus päättyy tämän kauden loppuun, eli hän ei kompensaatioita saa.
Onko näin? Eikös Bosse tehnyt viime kauden päätteeksi kahden vuoden sopparin Peugeotin kanssa... No ei kai sitten..
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Jippo sanoi:
Ja mahikset jopa paikallaan kun ei tartte välttämättä palkkaa Voortilta koska Peugeot maksaa vielä vuoden verran...
??? Harva firma kyllä duunareilleen palkkaa maksaa, jos kerran koko toiminta on lopetettu.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
patriot sanoi:
Onko näin? Eikös Bosse tehnyt viime kauden päätteeksi kahden vuoden sopparin Peugeotin kanssa... No ei kai sitten..
Vuodesta 2006 oli optio. Itse sopimuksesta ei uutista sattunut silmään, mutta Peugeot'n lähtöä koskevissa jutuissa sanoi itse noin.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Maddy sanoi:
Muistapa ottaa myös huomioon, että Grönholmilla on enemmän kokemusta 307:sta, sekä muistaakseni koko vuoden Märtin valitteli ettei oikein luota autoon...
Eipä se Markkon vauhti näyttänyt kokemuksen myötä kasvaneen yhtään. Päinvastoin. Bosse on mennyt 307:lla aina suunnilleen yhtä lujaa. Märtinillä tunnetusti oli huomattavia vaikeuksia auton kanssa, mutta tallikaverille ei missään olosuhteissa saisi hävitä noin paljon. Voi tosin olla, että jos ensi vuonna Fordia kuskaavat, niin ero ei ole yhtä suuri kuin Peugeotilla.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Eipä tarvitse Marcuksen enää ajella Pirellin renkailla,(eikö mitsu käytä pirellejä?) vaan saa alleen kunnon "nakit". Olisikohan vaikuttanut tallin valintaan nuo renkaat? Mitsulla olisi kuitenkin ollut auto valmiimpi, mutta pirellit ja koska Marcus ei ole tyytyväinen nykyisiin renkaisiin vaihtaa hän Michelinejä käyttävään talliin.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
JTH sanoi:
??? Harva firma kyllä duunareilleen palkkaa maksaa, jos kerran koko toiminta on lopetettu.
Mutta koko firmaa ei lopeteta ... vähän eri juttu nääs...
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Aika saman näköinen kuin nykyinenkin voorti. Mutta luulisi tuon auton sattuvan Bosselle paremmin kuin nykyinen pögötti. Ei ole niin iso kuin surullisen kuuluisa 307, vaan lähempänä "superauto" 206:ta, (tai ainakin näyttää suht pieneltä :) )
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
MTV3:n sivuilla oli uutinen: "Ford esittelee uuden WRC-autonsa kauden päättävässä Australian MM-rallissa ensi viikonloppuna. Ford haluaa testata uutta Focus RS WRC -ajokkia tositoimissa ennen päätavoitetta eli ensi kauden MM-sarjaa."

Saas nyt nähä onks Bossen tuleva työkalua millanen peli. Eikös Mitsu ole suurinpiirtein ensi vuoden sääntöjen mukainen, niin nähdään vähän suuntaa minkälaisesta autosta on kyse kun puhutaan uudesta Fordista. Mutta tosin raakilehan se auto on, mitä tahansa voi tapahtua.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Fordilla ensi kaudella rallin MM-sarjassa ajava Marcus Grönholm pääsee testaamaan uutta työkaluaan näillä näkymin 5. joulukuuta. Kaksinkertainen maailmanmestari Grönholm on uudesta tallista innoissaan ja tavoitteet ensi kaudelle on asetettu korkealle.
Bossen motivaatio nousussa! :thumbup: Alkaisi jo ensi kausi!

Tämä on jotenkin turhauttavaa aikaa, kun ei ole formuloita, rallia, eikä oikeastaan mitään moottoriurheilua. :jaska:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Näkikös kukaan tulosruutua. Mtv:n sivuilla oli sinne linkki ja mainostettiin Bossen kuulumisilla Ford-asiasta. Voisko joku referoida haastattelua?
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Aika yleisenä luulona täällä näkyy olevan se että Loeb olisi ensikaudella jotenkin ulkona mestaruus taistoista. Harhaa sanon minä. Sebastian tulee olemaan todella kovaaa kamaa myös kaudella 2006 ehkä taas se kaikkein kovin. Myös Norskilla on hyvät saumat kirkkaimpaan pystiin koska jatkaa Subarulla jo monettako kautta lienee. Kaikkein vähäisimmät muutokset koskee juuri Subarua ja se saattaa olla ratkaisevaa ensikaudella. Se että Citikka palaa remmiin kaudella 2007 takaa vain sen että tieto taito ja kehitys kulkee yksitystiimille citikalta vuorenvarmasti. Grönholm voittaa joitakin ralleja 1-3 mutta Fordi ei tule ensimmäisellä kaudella olemaan se mestaruus auto ehkä sitten kaudella 2007.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
MaranelloRed sanoi:
Aika yleisenä luulona täällä näkyy olevan se että Loeb olisi ensikaudella jotenkin ulkona mestaruus taistoista. Harhaa sanon minä. Sebastian tulee olemaan todella kovaaa kamaa myös kaudella 2006 ehkä taas se kaikkein kovin. Myös Norskilla on hyvät saumat kirkkaimpaan pystiin koska jatkaa Subarulla jo monettako kautta lienee. Kaikkein vähäisimmät muutokset koskee juuri Subarua ja se saattaa olla ratkaisevaa ensikaudella. Se että Citikka palaa remmiin kaudella 2007 takaa vain sen että tieto taito ja kehitys kulkee yksitystiimille citikalta vuorenvarmasti. Grönholm voittaa joitakin ralleja 1-3 mutta Fordi ei tule ensimmäisellä kaudella olemaan se mestaruus auto ehkä sitten kaudella 2007.
Niin ainakin itse sanoin, että Loeb on yksi varteenotettavimmista mestaruuskamppailijoista. Citikan ja Loebin luotetettavuus on paha pala kaikille, vaikka viimevuoden kaltaista dominointia ei tule.

Veikkaan, että Grönholm voittaa 4-8 kisaa ja taistelee maailmanmestaruudesta. Jopa Krestan tasoinen kuljettaja kykeni Australiassa ajamaan ajoittain vain aivan karvan verran päässä kovimmasta kärjestä (Loeb etc.) ilman mitään testejä ja tutustumista autoon. Minulle tämä kertoo siitä, että Grönholmin/Loebin/Solbergin käsissä auto olisi mennyt Citikan vauhtia jo Australiassa. No eipä siinä mitään. Ford oli vielä 20-30 kiloa ylipainoinen. Sanoisin, että tilanne näyttää suorastaan epätodellisen hyvältä Fordin ja suomalaisrallin kannalta, kun siellä on vielä kaksi parasta (?) suomalaiskuskia ajamassa.

Tv-kuvasta muuten näkyy, kuinka uusi Focus kulkee suoraan (jopa enemmän kuin Xsara) kuin rata-auto konsanaan. Voi olla Marcukselle aikamoinen uutuus päästä tällaisen modernin ralliauton kyytiin sen jälkeen, kun on kaksi vuotta kuskannut "katapultti" -peräistä Peugeotia.
 
Viimeksi muokattu:

Maddy

Active member
Liittynyt
20.9.2005
Viestit
31
Vuoden mittaan huomasin myös tv-kuvasta, Loebin auton sisäkamerasta, että näki selvästi, ettei auto luistele oikeestaan yhtään. Kädet ei mene ristiin käännettäessä oikeestaan kertaakaan, kun taas Grönholmilla oli enemmän töitä kääntelyssä...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Maddy sanoi:
Vuoden mittaan huomasin myös tv-kuvasta, Loebin auton sisäkamerasta, että näki selvästi, ettei auto luistele oikeestaan yhtään. Kädet ei mene ristiin käännettäessä oikeestaan kertaakaan, kun taas Grönholmilla oli enemmän töitä kääntelyssä...
Ja varsin hurjalta näytti Gigi Gallin ohjaamotyöskentely...
 
Ylös