Balestre oli ainoa, joka yritti suitsia Sennan varsin epäurheilijamaista ajotyyliä. Tuolloin ei ollut käytössä kuitenkaan ne rangaistusmetodit mitä tänä päivänä on. En ole varma, onko samat säännöt enää voimassa, mutta tuohon aikaan homma oli selvä. Jos kuski ajautuu ulos radalta, on hänen palattava radalla samaa reittiä. Senna kiistatta ajautui ulos radalta ja kiistatta tuli radalle aivan eri paikasta. Tässä kohtaa ei ole väliä, hyötyikö Senna ajallisestyi oikaisusta vai ei. Toisekseen Sennan auto työnnettiin käyntiin, mikä on vieläkin kiellettyä. Asiasta puhuttiin tuossa Nürburgringin kisa yhteydessä melkoisen paljon.
Senna itse totesi, että Adelaiden kisan alla, että hänen täytyy tyytyä ajamaan vain omaa kilpailua, eikä miettiä MM-sarjaa. Voitto oli joka tapauksessa ainoa oljenkorsi, riippumatta Suzukan tapahtumien jälkipyykistä.
Se, että kolari sattui, johtui täysin olosuhteista, eikä sillä ollut mitään tekemistä ajotaidon tai harkintakyvyn kanssa. Tuossa kisassa vastaavia kolareita sattui useita(mm. Piquet ja Ghinzani jos oikein muistan).
Mitä tuohon Prostin vetäytymiseen tulee, niin se oli rohkea temppu. Monet kuskit olivat sopineet keskenään, että ajavat vain yhden kierroksen ja tulevat varikolle. Vain Prostilla oli kanttia tehdä se mitä luvattiin. Mm. Gerhard Berger kertoi hävenneensä itseään koska ei ollut pystynyt pitämään ennalta sovittua. Kyse oli siitä, että olosuhteet olivat tuossa kisassa täysin mahdottomat ja hengenvaaralliset. Prost ei pelännyt, hän oli ainoa jolla oli järkeä päässä.