Joo, olinkin juuri tulossa sanomaan. Tekevätkö ne sitä vieläkin Brasilias?Myös Brasiliassa. Useampanakin vuonna.
Joo, olinkin juuri tulossa sanomaan. Tekevätkö ne sitä vieläkin Brasilias?Myös Brasiliassa. Useampanakin vuonna.
Nuohan on juuri tuollaisia "liian nopeita ollakseen shikaaneita". 5-mutkan oikaisu olisi vienyt kohdasta kaiken haasteen. Minusta radan paras kohta (ja sitä jo etukäteenkin hehkutin profiilin julkaisun jälkeen).Minua tämä rata ei vaan jotekin innosta. Ihan kivastihan tuolla on korkeuseroja, mutta ois nuo shikaanit saanu nopeempia olla, nyt on vähän pikkunnättiä. 5-mutkassa olisivat minun puolestani saaneet käyttää tota oikasua.
Minusta tou vaan on niin pikkunättiä. Ennen mutkien haaste oli kova nopeus, nyt lyhyt säde. Tietokonepeleissä nuo tuollaiset mutkat on vittumaisella tavalla haastavia, sijoittuminen ja ajoitus on oltava niin tarkkaa, muuten menet ulos, vaikka kyseessä ei olekaan mikään nopea paikka. Sen sijaan pidempisäteiset nopeammat mutkayhdistelmät (Esim. Becketts, Suzukan ässät) ovat nautinnollisella tavalla haastavia. Niissäkin sijoittuminen ja ajoitus on tärkeää, vähänkään myöhässä kääntäminen sotkee ajorytmin, mutta tietokoneellakin niissä on vauhdin huumaa.Nuohan on juuri tuollaisia "liian nopeita ollakseen shikaaneita". 5-mutkan oikaisu olisi vienyt kohdasta kaiken haasteen. Minusta radan paras kohta (ja sitä jo etukäteenkin hehkutin profiilin julkaisun jälkeen).
No jaa, itse pidin vielä pelatessani juuri Imolan Aqua Mineralea ehkä kalenterin nautittavimpana mutkana/mutkayhdistelmänä (siinä pystyi voittamaan paljon ajamalla sen oikein, mutta ulosajo oli hiuskarvan päässä). Se, kuten Buddhinkaan käänteisversio eivät ole oikein ajettuna mitenkään erityisen hitaita. Suzukan ässiä en ilmeisesti koskaan saanut kohdilleen, koska niistä jäi pikemmin ärsyttävä muisto. Becketts-Maggotsista en näköjään muista lainkaan miltä ne tuntui ajaa (no, ajeluistani onkin jo yli 10 vuotta).Minusta tou vaan on niin pikkunättiä. Ennen mutkien haaste oli kova nopeus, nyt lyhyt säde. Tietokonepeleissä nuo tuollaiset mutkat on vittumaisella tavalla haastavia, sijoittuminen ja ajoitus on oltava niin tarkkaa, muuten menet ulos, vaikka kyseessä ei olekaan mikään nopea paikka. Sen sijaan pidempisäteiset nopeammat mutkayhdistelmät (Esim. Becketts, Suzukan ässät) ovat nautinnollisella tavalla haastavia. Niissäkin sijoittuminen ja ajoitus on tärkeää, vähänkään myöhässä kääntäminen sotkee ajorytmin, mutta tietokoneellakin niissä on vauhdin huumaa.
Australiassa muistan hiekkaa/soraa värjätyn, ja varmaan muuallakin, mutta että kuivunutta nurmea? No eipä sellaista paljon ole TV-kuvissa näkynyt, että niin varmaan sitten. Mun mielestä kyllä tois oman kuivan ilmaston fiiliksensä, kun nurmi olis kellastunutta. Mut jos Tilke/Bernie sanoo että loistoradalla nurmikko on aina vihreää niin kai se sitten niin on oltava :wall:Myös Brasiliassa. Useampanakin vuonna.
Ei nyt kaikkea voi Tilken niskaan kaataa, kyllä tässä on kyse ihan markkinoinnillisista arvoista. Bernie on oikeampi osoite, jos sillä väliä on.Australiassa muistan hiekkaa/soraa värjätyn, ja varmaan muuallakin, mutta että kuivunutta nurmea? No eipä sellaista paljon ole TV-kuvissa näkynyt, että niin varmaan sitten. Mun mielestä kyllä tois oman kuivan ilmaston fiiliksensä, kun nurmi olis kellastunutta. Mut jos Tilke/Bernie sanoo että loistoradalla nurmikko on aina vihreää niin kai se sitten niin on oltava :wall:
:doubtful: GP1:ssä ko.mutka oli ehkä pelin ärsyttävimpiä, oli toki shikaanilla maustettu versio silloin, mutta eipä tuo kauheasti parantunut shikaanin poiston jälkeenkään... Oi niitä aikoja kun vielä oli Tamburellot ja kumppanit olemassa. :dunno:No jaa, itse pidin vielä pelatessani juuri Imolan Aqua Mineralea ehkä kalenterin nautittavimpana mutkana/mutkayhdistelmänä (siinä pystyi voittamaan paljon ajamalla sen oikein, mutta ulosajo oli hiuskarvan päässä). Se, kuten Buddhinkaan käänteisversio eivät ole oikein ajettuna mitenkään erityisen hitaita. Suzukan ässiä en ilmeisesti koskaan saanut kohdilleen, koska niistä jäi pikemmin ärsyttävä muisto. Becketts-Maggotsista en näköjään muista lainkaan miltä ne tuntui ajaa (no, ajeluistani onkin jo yli 10 vuotta).
-Edit- Imolan Aqua Minerale oli korkeuserojensa vuoksi ikään kuin Eau Rouge, jossa piti lisäksi osata käyttää jarrua ja kaasua.
Shikaaniversiota Mineralesta en muista ajaneenikaan. Eikös shikaaniton Tamburello ollut flat out, eli varsin haasteeton mutkaksi? Yhtä loikotusta Variante Bassasta asti ja jarruun koskettiin vasta Tosaan tultaessa?:doubtful: GP1:ssä ko.mutka oli ehkä pelin ärsyttävimpiä, oli toki shikaanilla maustettu versio silloin, mutta eipä tuo kauheasti parantunut shikaanin poiston jälkeenkään... Oi niitä aikoja kun vielä oli Tamburellot ja kumppanit olemassa. :dunno:
No Hockessa ei ainakaan ollut "hyvä flow". Suora-shikaani-suora-shikaani jne. Sen töksähtelevämmäksi radan saa vain menemällä katuratojen ysikymppisiin. Vanha Hocke oli äärimmäisen ärsyttävä ja tylsä (shikaanittomana olisi tietty ollut vielä tylsempi). Stadionilla sentään oli vähän ajettavaakin, mutta haastavia mutkia vain sinne tulo ja ykkösmutka. Muu liian hidasta/helppoa.Peleissä varsinkin nuo turhat shikaani/jarrupaikat lähinnä ärsyttää. Sellaiset radat missä hyvä flow tai muuten ovat erikoisia, ovat olleet peleissä parhaita. Kuten vanha hocke
No jaa, itse pidin vielä pelatessani juuri Imolan Aqua Mineralea ehkä kalenterin nautittavimpana mutkana/mutkayhdistelmänä (siinä pystyi voittamaan paljon ajamalla sen oikein, mutta ulosajo oli hiuskarvan päässä). Se, kuten Buddhinkaan käänteisversio eivät ole oikein ajettuna mitenkään erityisen hitaita. Suzukan ässiä en ilmeisesti koskaan saanut kohdilleen, koska niistä jäi pikemmin ärsyttävä muisto. Becketts-Maggotsista en näköjään muista lainkaan miltä ne tuntui ajaa (no, ajeluistani onkin jo yli 10 vuotta).
-Edit- Imolan Aqua Minerale oli korkeuserojensa vuoksi ikään kuin Eau Rouge, jossa piti lisäksi osata käyttää jarrua ja kaasua.
Becketts on oikeastaan vielä Suzukan ässiäkin mageempi paikka, kovempi vauhti tekee käännösten ajoittamisen vieläkin vaikeemmaksi. Ja mitä pelien suosikkimutkiin tulee, niin olisin minäkin innoissani, jos jollakin uudella radalla näkyisi Estorilin vanhaan tyyliin pitkän suoran päässä nopee mutka, jota vieläpä seuraisi toinen nopee mutka. Mutta tosiaankin nykyradoilla mutkiin haetaan haastetta lyhyellä kääntösäteellä, mahdollistaen melkeinpä vain yhden ajolinja, jolta ei ajaudu ulos. Ennen mutkat olivat paljon pyöreämpiä, esimerkkinä yksi suosikeistani, alkuperäinen Österreichring. Ja Silverstonessa on ehkä yksi sarjan parhaita puolikkaita kierroksia, Luffieldin kiidytyksestä, Valen jarrutukseen asti, eikä muo mutkat ole niitä lyhytsäteisiä. Yksi säännön vahvistava poikkeuskin löytyy, Degner. Degner #1 on sopivan nopea ja tiukka, että sen ajaminen on ainakin tietokoneella nautinnollista, positiivisen haasteellista. Degner onkin yksi parhaiten onnistuneista turvaallisuusmuutoksista, Degnerin paikalla ollut nopea mutka leikattiin turva-alueen tieltä. Mitä vielä Mineraliin shikaanilla tulee, niin hitaaksi mutkaksi se oli minusta poikkeuksellisen kiva, vähän samatyylinen kuin Singaporen T10, sopivalla linjalla sen pystyi ajamaan melko suoraan.Shikaaniversiota Mineralesta en muista ajaneenikaan. Eikös shikaaniton Tamburello ollut flat out, eli varsin haasteeton mutkaksi? Yhtä loikotusta Variante Bassasta asti ja jarruun koskettiin vasta Tosaan tultaessa?:doubtful: GP1:ssä ko.mutka oli ehkä pelin ärsyttävimpiä, oli toki shikaanilla maustettu versio silloin, mutta eipä tuo kauheasti parantunut shikaanin poiston jälkeenkään... Oi niitä aikoja kun vielä oli Tamburellot ja kumppanit olemassa. :dunno:No jaa, itse pidin vielä pelatessani juuri Imolan Aqua Mineralea ehkä kalenterin nautittavimpana mutkana/mutkayhdistelmänä (siinä pystyi voittamaan paljon ajamalla sen oikein, mutta ulosajo oli hiuskarvan päässä). Se, kuten Buddhinkaan käänteisversio eivät ole oikein ajettuna mitenkään erityisen hitaita. Suzukan ässiä en ilmeisesti koskaan saanut kohdilleen, koska niistä jäi pikemmin ärsyttävä muisto. Becketts-Maggotsista en näköjään muista lainkaan miltä ne tuntui ajaa (no, ajeluistani onkin jo yli 10 vuotta).
-Edit- Imolan Aqua Minerale oli korkeuserojensa vuoksi ikään kuin Eau Rouge, jossa piti lisäksi osata käyttää jarrua ja kaasua.
Peleissä varsinkin nuo turhat shikaani/jarrupaikat lähinnä ärsyttää. Sellaiset radat missä hyvä flow tai muuten ovat erikoisia, ovat olleet peleissä parhaita. Kuten vanha hocke(aina kaikki uudet formulapelit, joku pirssi vaan alle ja ekaksi hockelle testaamaan), Monaco, Suzuka, Adelaide. Täyttä scheissea Hungaroring(yksi kiva nopea mutka koko radassa, loput ikäviä ajaa), Bahrain tai uusi hocke nyt tulee ekana mieleen. Monza on säilynyt ok näiden vuosien aikana, mutta toki GP legendsistäkin löytävään variaatioon ei päästä. Magny-coursissa oli hyvä ykkösmutka. Spa on oikeastaa ollut haastava GP1&2:ssä, myöhemmissä peleissä helppo flatout eaurougessa.
No Hockessa ei ainakaan ollut "hyvä flow". Suora-shikaani-suora-shikaani jne. Sen töksähtelevämmäksi radan saa vain menemällä katuratojen ysikymppisiin. Vanha Hocke oli äärimmäisen ärsyttävä ja tylsä (shikaanittomana olisi tietty ollut vielä tylsempi). Stadionilla sentään oli vähän ajettavaakin, mutta haastavia mutkia vain sinne tulo ja ykkösmutka. Muu liian hidasta/helppoa.
[size=-2]Pitää ryhtyä harkitsemaan tämän sivujuonteen siirtämistä muualle...[/size]
Riippuu varmaan missä kunnossa nurmikko sattuu kisan aikana olemaan ?Joo, olinkin juuri tulossa sanomaan. Tekevätkö ne sitä vieläkin Brasilias?
Peleissä varsinkin nuo turhat shikaani/jarrupaikat lähinnä ärsyttää. Sellaiset radat missä hyvä flow tai muuten ovat erikoisia, ovat olleet peleissä parhaita. Kuten vanha hocke(aina kaikki uudet formulapelit, joku pirssi vaan alle ja ekaksi hockelle testaamaan), Monaco, Suzuka, Adelaide. Täyttä scheissea Hungaroring(yksi kiva nopea mutka koko radassa, loput ikäviä ajaa), Bahrain tai uusi hocke nyt tulee ekana mieleen. .
Mielenkiintoisesti tuossa ratakartassa näyttää, että asfalttialueiden takana on hiekka-alueet. Oliko todellisuudessa näin, en lähetyksestä vielä huomannut. Ainakin ensimmäisen sivun postauksen kuvassa 5-mutkan ulostulossa on kokonaan asfaltin värinen turva-alue, mutta onko se toinen sävy vain tuhkanharmaata hiekkaa?
Mäkin pidin/pidän simuissa tosta Aqua Mineralesta, ja oikeestaan koko Imolasta aika paljon. Tamburelllo, Aqua Minerali, ja Variante Alta on aika makeita paikkoja vetää. Onhan radalla kuitenkin ärsyttävä Tosa ja parit typerät shikaanit. Silverstonesta en oikein oo koskaan innostunut.No jaa, itse pidin vielä pelatessani juuri Imolan Aqua Mineralea ehkä kalenterin nautittavimpana mutkana/mutkayhdistelmänä (siinä pystyi voittamaan paljon ajamalla sen oikein, mutta ulosajo oli hiuskarvan päässä). Se, kuten Buddhinkaan käänteisversio eivät ole oikein ajettuna mitenkään erityisen hitaita. Suzukan ässiä en ilmeisesti koskaan saanut kohdilleen, koska niistä jäi pikemmin ärsyttävä muisto. Becketts-Maggotsista en näköjään muista lainkaan miltä ne tuntui ajaa (no, ajeluistani onkin jo yli 10 vuotta).
-Edit- Imolan Aqua Minerale oli korkeuserojensa vuoksi ikään kuin Eau Rouge, jossa piti lisäksi osata käyttää jarrua ja kaasua.
Turvallisuusmielessä ei varmaan paljoakaan. Toki, jos vauhtiaan saa hidastettua riittävästi asfalttialueella, niin hitaassa vauhdissa hiekka on lopulta parempi pysäyttäjä. Nuo näyttäisivät olevan sellaisissa paikoissa, että hiekkaan jumiutumisen tai siellä matelun riski on aika pieni - ulos pitää ajaa aika kauas.Onkos tuolle ratkaisulle jotain kummempaa hyötyä sanottu?
http://www.youtube.com/watch?v=K_kUs-lQhls&t=0m37sNo jaa, itse pidin vielä pelatessani juuri Imolan Aqua Mineralea ehkä kalenterin nautittavimpana mutkana/mutkayhdistelmänä (siinä pystyi voittamaan paljon ajamalla sen oikein, mutta ulosajo oli hiuskarvan päässä).
T16:ssa ja T1:ssä ainakin oli. Ensimmäisenä osui silmään, kun ruudulla oli jotain keltaista, eikä hehtaarin kokoista parkkipaikkaaMielenkiintoisesti tuossa ratakartassa näyttää, että asfalttialueiden takana on hiekka-alueet. Oliko todellisuudessa näin, en lähetyksestä vielä huomannut.
Ainakin osassa mutkista oli juuri näin. Muutenkin rata oli toteutettu sikäli virkistävästi, että esim. shikaanien oikaisussa menettää oikeasti aikaa.Mielenkiintoisesti tuossa ratakartassa näyttää, että asfalttialueiden takana on hiekka-alueet. Oliko todellisuudessa näin, en lähetyksestä vielä huomannut.
Vauhdeista en mene sanomaan, mutta itse vedin pelissä vielä enemmän kanttarin päältä ensimmäisen ja toisen mutkan välissä.http://www.youtube.com/watch?v=K_kUs-lQhls&t=0m37s
Tuon kovempaa en oo koskaan aiemmin enkä myöhemmin kenenkään menevän Aqua Mineralea läpi. Oli se huimaa touhua tuolloin! :eek!: