burb

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Mulle on ihan yks lysti kenenkään sauhuttelu mutta musta hauskin perustelu tupakoinnille on "no voinhan mä muutenkin kuolla vaikka auto-onnettomuudessa huomenna".
Niin, aivan.

Tolerantti

Well-known member
Lopettamisen helpottamiseksi on kehitetty lääke:

http://www.stumppi.fi/portal/stumppi/lopettaminen/vieroituslaakkeet/varenikliini/

Varenikliini

Varenikliini on ensimmäinen varta vasten tupakoinnin lopettamisen tukemiseen kehitetty vieroituslääke.
Vaikutustapa

Nikotiinilla on keskeinen merkitys tupakkariippuvuuden synnyssä. Varenikliini estää nikotiinin vaikutuksia aivoissa, lievittää vieroitusoireita sekä vähentää tupakanhimoa ja tupakoinnin tuottamaa mielihyvää. Lääkeen käyttö ei yksinään takaa onnistumista tupakoinnin lopettamisessa, mutta se lisää onnistumisen mahdollisuutta.
Muutama tuttu on tuota onnistuneesti käyttänyt. Yksi kertoi, että jos olisi aiemmin tiennyt, kuinka helppoa lopettaminen voi olla, olisi hän lopettanut jo aikoja sitten. Mutta, viides tuttu kokeili ja kertoi saaneensa psyykkisiä oireita. Useimmat eivät kuitenkaan saa. (Oman tieteellisen tutkimuksen otos n. kuusi hlöä, 5 puolesta - 1 sai sivuoireita). Kuuleman mukaan aine vie tupakatuskan tyystin mennessään!

Hartsa76

Well-known member
Mulle on ihan yks lysti kenenkään sauhuttelu mutta musta hauskin perustelu tupakoinnille on "no voinhan mä muutenkin kuolla vaikka auto-onnettomuudessa huomenna".
Niin, aivan.
Tuollaisen perustelun kuullessaan voisi heittää sellaisen vastakommentin, että voithan sinä ulkona tupakkaa polttaessasi kuolla saadessasi osuman päähäsi puusta putoavasta painavasta oksasta.

Sijainti
Oslo
Kukaan, joka tietää, miltä keuhkot näyttävät 20 savukkeen polttamisen jälkeen verrattuna terveisiin, ei aloita tupakointia.

Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Niin, aivan.
Turvavyön käytöstä joku epeli selosti, että jos ajaa veteen, niin pääsee nopeammin autosta kun ei ole vöissä.

Örfil

Guest
Kukaan, joka tietää, miltä keuhkot näyttävät 20 savukkeen polttamisen jälkeen verrattuna terveisiin, ei aloita tupakointia.
Riippuvuudessa ei ole kyse riippuvuutta aiheuttavan aineen haittatiedon puutteesta. Itse asiassa se on yhtä yhdentekevää kuin riippuvuudesta aiheutuvat haitat muille ihmisille, näin esimerkkinä. Riippuvuuden pauloissa rimpuileva ihminen on "terveysfaktoille" liki sokea. Sillä ei ole tekemistä järjen kanssa lain.

Faktat astuivat peliin siinä vaiheessa kun aletaan sisäistämään oman riippuvuuden syntymekanismia, sen seurauksia ja mitä vaikutuksia sillä on jatkossa.

Olisikin ihanteellista jos esim. nikotinistille lyötäisiin yksi A4 paperi kouraan, jossa olisi tiukkaa faktaa terveysvaikutuksista ja nortinveto loppuisi siihen. Moni maksaisi sellaisesta A4:sta vaikka 5:uusi FRÄ.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Crossikaveri Patte, oli Pelastusopistolla Kuopiossa aikoinaan koulussa. Opetukseen kuuluu myös ruumiinavauksessa mukanaolo, ja oli päättänyt Mutte Padassa silloin, ettei koskaan halua läskiä vatsaan. Oli ollut aika etovan näköistä se.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Tule juomaan, jos sinun on jano.

Örfil

Guest
HJÄPL!

Sain paperihaavan sormeeni - nyt nopeasti ohjeet ensiapuun, minuutit kuluvat!

Örfil

Guest
Loppuu tuo höpötys nyt! Täällä on eräillä hengenvaara :mad:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Burb näki sillalta kuinka mustaa
burb oli alhaalla jossakin
Burb kysyi "Miksi tuo runoja rustaa?
Burb on kai päästänsä sekaisin"

Burb itki hetken ja katsoi burbia
Villinä soi burb kaupungin
Kuinka burbin tuntisi omaksi burbikseen?
Burb oli mustaa kuin aikakin

Ja burb oli mustaa
burb kulki mustissaan
Ja burbikin sai kahvia juodakseen
Ja burb oli kännissä, kuinkas muutenkaan?
Burb kantoi kukkia eteiseen

Burb lähtee kuuhun ja burb Ruotsiin
Burbilla vaan pienempi palkka on
Burb lähti viis vuotta sitten Ruotsiin
burb oli silloin jo onneton

Burb pani ikkunaan pahvisuojan
että edes jossakin lämmin ois
Radiossa laulettiin "Kiitos Burbin!"
Sunnuntaina äitikin nukkui burb

Ja burb meni Ruotsiin
Burb lensi taivaaseen
Ja burb sai taas kahvia juodakseen