CARTer
Well-known member
- Liittynyt
- 20.9.2004
- Viestit
- 2315
Kalkhoven ja George ovat useaan otteeseen sanoneet ettei kalustosta ja kalenterista muodostu ongelmaa. Noudattaen tuota 50-50 linjaa olisi varmaan hyvä veikata mukana olevan 10 katu- ja moottoriratakilpailua ja 10 ovaalia. Mitkä ne sitten ovat? Siitä taitetaan peistä fanien keskuudessa varmasti pitkään.Disec sanoi:miten käy radoille.
Katuradoista mukana varmasti nähdään Long Beach ja Toronto (Kalkhoven), St. Petersburg (Andretti/Honda). Luultavasti myös San Jose ja Edmonton...
Kaupunki maksanee Clevelandin mukaan. Watkins Glen on hieno paikka, mutta ei saa tarpeeksi takapuolia katsomoihin... Sears Pointista en sano mitään. Tai no sen että se on keskellä ei mitään :doubtful:
Elkhart Laken kohtalo ratkeaa syksyllä. Jos sinne ei katsojia tule niin voidaan paikka unohtaa ehkä kokonaan. Sääli.
Uusista tulokkaista Las Vegas ja Phoenix saadaan varmaankin ympättyä mukaan. Vegas nyt ainakin. Houston riippuu TMS:n toiminnasta. Mexico Cityyn on pakko mennä. Gerry Forsythe omistaa paikan ja katsomot ovat mukavan täynnä olleet aina. Toista kilpailua ei Meksikossa tarvitse järjestää: Monterrey saadaan taas puistokäyttöön. Surfers Paradise on ilmapiiriltään loistava kilpailu ja kaupunki tukee sitä. Rata tuottaa hyviä kilpailuja, joten onko järkevää heivata sitä?
Ovaaleista mukana on ainakin Indianapolis (Hei daa ) ja Motegi (Honda). Itse näkisin mieluusti vanhan Triple Crown kilvan palaavan, joten 500 mailisia tarvittaisiin. Michigan ja Fontana olisivat luonnolliset valinnat, mutta en tiedä miten ISC suhtautuu yhdistymiseen... Milwaukeella on historiaa, joten uskoisin sen olevan kalenterissa Indystä seuraavana. Niin se on aina ollut ja tulee aina olla! Texas Motor Speedway ei sovi formula-autoille. Ei mikään oikea kilpa-auto kuulu niin jyrkästi kallistetulle ovaalille!
Richmond, Kansas ja Kentackystä joku tippuu, mutta itse näkisin Richmondin hyvänä lyhyenä ovaalina kalenterissa. Chicagoland pysyy, ihan hyvä rata ja mielenkiintoinen sijainti ovat plussaa. Kauden avaus jotenkin kuuluu Homesteadiin. En tiedä miksi, mutta Florida tuntuu hyvältä paikalta aloittaa kausi... Iltakilpailu olisi hienoa ja niinhän IRL suunnittelee tekevänsäkin ensi vuonna. Phoenixin lyhytovaali on haastava kuljettajille, mutta kukaan ei ilmestynyt katsomaan sitä viime vuonna, joten sinne tuskin palataan. Sääli.
Kalkhoven taisi jossain haastattelussa sanoa yhdistyneeseen sarjaan olevan tarjolla 30 kilpailupaikkaa. ”Kuinka upea tilanne meillä onkaan” :thumbup:
Tuona vuonna vain neljä kertaa ns. pikkutallien kuljettajat pääsivät kolmen parhaimman joukkoon. Jos se kertoo heidän pärjänneen hyvin niin mikäpä siinä. :wink: Kelley pyöri tuohon aikaan enemmän tai vähemmän Tony-sedän rahoilla ja Toyotan moottorilla, joten ei se minusta mikään pieni talli ollut. Panther nyt on asia erikseen. Kiitos Cosworthin ja Hornish Juniorin pääsivät juhlimaan kahdesti voittoa, mutta olivat koko kauden aika pihalla Ganassin, Pensken ja Andretti-Greenin viedessä suurimmat pokaalit. Kyllä IRL oli jo vuonna 2003 menossa alas ja rytinällä, jos se oli edellisenä talvena ylös asti päässyt... Tuolloinhan sarjasta piti tulla suuri ja mahtava Hondan ja Toyotan avulla, mutta näin ei käynytkään. Vastapuoli mukiloitiin näiden kahden avulla sairaalaan, mutta sieltä se vain nousi takaisin kehään. :tongue:Disec sanoi:Silloin 2003 aikoihin kun aloin aktiivisemmin seurata oli hyvä kun oli pieniä talleja tulossa mukaan kisoihin, ja oli ihan kohtuulliset mahdollisuudet pärjätä, niinkuin F1 -90 luvun alussa.
Kysyin jo aiemmin onko kukaan nähnyt Pagania, Gallesia, Dick Simonia tai Menardia? Miten voivat IRL:n alkuperäiset tallit Bradley, Foyt ja Hemelgarn nykyään? Voin mielelläni kertoa, jos tarve vaatii