Citymarketin asiakaspalvelu roks roks

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4664
Sijainti
Kokkola
Rusina sanoi:
Tällaista palautetta saivat:
"Ostin kyseisestä liikkeestä Duracell patterin joka sitten ei käynnytkään laitteeseen kun tulin kor´tiin kun meidän 8 v. poika avasi pakkauksen ja kokeili patteria kaukosäätimeen, kun yritin palauttaa sitä kuittia vastaan niin eipä onnistunutkaan, mikä mielestäni on aika huonoa asiakaspalvelua. Olen aikaisemmin vastaavasti saannut toisen kaupparyhmittymän liikkestä vastaavasssa tapauksessa ilman mutisemista vaihtaa tuotteen vaikka se on avattu. Eli nyt toivon että tämän palautuksen saisi hoidettua kun yksi pieni patteri sentään maksoi 4.19 ?. Jos en saa rahoja takaisin niin tulen todellakin käyttämään tulevaisuudessa toisen kaupparyhmittymän liikkeitä. Toivon että saan yhteydenoton sähköpostitse mitä pikemmiten. Kiitos !"

Tällä tavalla Cittarin asiakaspalvelusta vastattiin:

Marttunen Petri < petri.marttunen@citymarket.fi> kirjoitti:
----------------
Hyvä (ent.) asiakkaamme. K-Citymarket -ketju on tiedostava ja henkistä kasvua suosiva kauppaketju. Uskomme siihen että emme loukkaa asiakkaidemme älykkyyttä ja kohtelemme heitä reilusti. Tämän vuoksi yleisenä periaatteenamme on että täysi-ikäisten ihmisten tulisi osata ottaa vastuu omista virheistään. Samaten täysi-ikäisten ihmisten tulisi K-Citymarket -ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee. Tiedän että se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet. Mielestänne oli siis huonoa asiakaspalvelua että ette saaneet palauttaa paristoa jonka itse olitte valinneet väärin. Se, mitä te kutsutte huonoksi asiakaspalveluksi on täällä tosimaailmassa rahan säästämistä. Kokeilisitte itse heittää vaikka kolme euroa menemään joka kerta kun kohtaatte idiootin. Ei tulisi pidemmän päälle kovinkaan edulliseksi, ei. Mutta ainakin voisit onnitella itseäsi hyvästä asiakaspalvelusta.

Tykistössä on pattereita, radiossa on paristoja. Näin tiedoksenne.

Mutta. Tanja, hitsi vieköön. Itkemisesi ja epiksen huutamisesi sai minut oikeastaan hyvälle tuulelle. Ajatellessani että joku raukka joutuu viettämään loppuelämänsä kanssasi ja että minun ei tämän jälkeen tarvitse mahdollisesti olla missään tekemisissä kanssasi sai aikaan uskomattoman lämpimän tunteen rinnassani. Se ei tietysti kauaa kestä, mitä todennäköisimmin jo muutaman minuutin kuluttua eteen osuu uusi idioottiasiakas jonka jälkeen olen entinen kyyninen itseni. Mutta otetaan tästä kaikki irti niin kauan kuin sitä kestää: Sinä saat rahasi takaisin. Luoja tietää, sinä tarvitset ne 4,19e ostaaksesi itsellesi parin kiveksiä. Tule käymään myymälässämme niin sovitaan asiasta. Mutta älä tule silloin kun minä olen paikalla, päivästä riippuen saattaa olla että löisin teitä suoraan nenävarteen.


Hyvää jatkoa ja kaikkea muuta sellaista

K-Citymarket Vaasa Keskusta
Vapaa-aika

PS. Soitin jo Anttilalle sekä Prismalle. Hekään eivät halua teitä.
-----

Iltalehdessä lisää aiheesta.
Herrajumala miten törkeää tekstiä :D:D :nope: :nope: Ei ole todellista. Ja sisäinen vitsi piti olla? Että nuo voivat asiakkaistaan mielestään henkilökunnan sisäisesti vitsailla.. Kirveellä töitä tuossa kaupassa.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Teemu-84 sanoi:
Herrajumala miten törkeää tekstiä :D:D :nope: :nope: Ei ole todellista. Ja sisäinen vitsi piti olla? Että nuo voivat asiakkaistaan mielestään henkilökunnan sisäisesti vitsailla.. Kirveellä töitä tuossa kaupassa.
Ei taida teemu olla ollut asiakaspalvelijana töissä? Hauskintahan, ja paineita purkaavaa on asiakkaiden haukkuminen kahvihuoneessa tai muuten asiakkaan selän takana. Kuten olen täälläki todennut, asiakas on useimmiten väärässä, kuten taas tässäkin tapauksessa. Noita helvetin idiootteja löytyy joka lähtöön. Asiakas on oikeassa, joo joo, mutta kun tapaukset alkavat, kuten tässä, liittyä suurinpiirtein kaupan tai kauppiaan hyväksikäyttöön oman taloudellisen hyödyn pönkittämiseen, on vika jossain muualla.

Kirveellä olisi kyllä työtä, mutta kohteena saisi olla ainakin minun puolestani asiakas.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Teemu-84 sanoi:
Herrajumala miten törkeää tekstiä :D:D :nope: :nope: Ei ole todellista. Ja sisäinen vitsi piti olla? Että nuo voivat asiakkaistaan mielestään henkilökunnan sisäisesti vitsailla.. Kirveellä töitä tuossa kaupassa.
JOCin tavoin asiakaspalveluhommissa työskentelevänä voin sanoa, etten usko olevan yhtäkään sellaista puljua tässä maassa, jossa ei asiakkaiden edesottamuksista väännettäisi vitsiä.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4664
Sijainti
Kokkola
Jaa no sitten.. Mutta kuitenkin melkoinen moka tuolta tyypiltä pistää viesti menemään asiakkaalle. Siinä tuskin lienee kahta sanaa oliko oikein. Mutta joo, itse kyllä tekisin niin ettei ostohetkellä unohtuisi minkäkokoinen patteri laitteeseen meneekään niin vaikka ottaa sen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17755
Sijainti
East of Eden
Ikävä kyllä, asiakaspalvelussakin on asennevammaisia, jotka eivät ymmärrä sitä että se todellinen työnantaja on asiakas, joka sen roponsa sinne liikkeeseen kantaa ostaakseen jotain.

Ne vitsit voi jättääkin sinne takahuoneen kahvihuoneeseen ja visusti varoa, etteivät ne kulkeudu asiakkaan korviin, muuten voi asiakas kantaa euronsa siitä lähtien toiseen kauppaan.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Micael sanoi:
Ikävä kyllä, asiakaspalvelussakin on asennevammaisia, jotka eivät ymmärrä sitä että se todellinen työnantaja on asiakas, joka sen roponsa sinne liikkeeseen kantaa ostaakseen jotain.

Ne vitsit voi jättääkin sinne takahuoneen kahvihuoneeseen ja visusti varoa, etteivät ne kulkeudu asiakkaan korviin, muuten voi asiakas kantaa euronsa siitä lähtien toiseen kauppaan.
Tuokin on tietysti totta. Suurin osa asiakkaista on tietysti mukavia, ja heitä on myöskin helppo kohdella asianmukaisella tavalla. Rajatapauksetkin tietysti kestää, koska se on osa työn luonnetta. Mutta koska ihminen ei ole kone, inhimillinen puoli on myös syytä muistaa, varsin kivan oloiset ihmiset ovat asiakkaina täysiä hirviöitä, vaikka itse saattavat toimia myöskin asiakaspalvelutehtävissä. Omalla kohdallani olen pitänyt jonkinlaisena omana rajanani, että henkilökohtaisuuksiin menoa en ala kuuntelemaan, vaikka olisi millainen asiakas. Haukkua ei tarvitse takaisin, mutta tilanne on syytä aina ratkaista jotenkin, sillä jo siitä pisteestä harvemmin ainakaan asiakkaan mukaan siinä tilanteessa on paluuta kestävään asiakassuhteeseen. Pitäytymällä tosiasioissa, ja kiistattomasti osoittamalla asiakkaan kanta vääräksi on useat tappelut voitettu.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17755
Sijainti
East of Eden
JOC sanoi:
Tuokin on tietysti totta. Suurin osa asiakkaista on tietysti mukavia, ja heitä on myöskin helppo kohdella asianmukaisella tavalla. Rajatapauksetkin tietysti kestää, koska se on osa työn luonnetta. Mutta koska ihminen ei ole kone, inhimillinen puoli on myös syytä muistaa, varsin kivan oloiset ihmiset ovat asiakkaina täysiä hirviöitä, vaikka itse saattavat toimia myöskin asiakaspalvelutehtävissä. Omalla kohdallani olen pitänyt jonkinlaisena omana rajanani, että henkilökohtaisuuksiin menoa en ala kuuntelemaan, vaikka olisi millainen asiakas. Haukkua ei tarvitse takaisin, mutta tilanne on syytä aina ratkaista jotenkin, sillä jo siitä pisteestä harvemmin ainakaan asiakkaan mukaan siinä tilanteessa on paluuta kestävään asiakassuhteeseen. Pitäytymällä tosiasioissa, ja kiistattomasti osoittamalla asiakkaan kanta vääräksi on useat tappelut voitettu.
Henkilökohtaisuuksiin ei ole missään tilanteessa syytä mennä, ja luulenkin, että tapauksissa joissa henkilökohtaisuuksiin on menty, aloite tulee yleensä asiakkaan puolelta. Ne ovat ikäviä tilanteita ja taitava asiakaspalvelija osaa selviytyä niistä, mutta joskus pinna voi olla niin kireällä, että asiakaskin saa kuulla kunniansa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Organisaation sisäiseksi tarkoitettu vitsi sai aika kovat mittasuhteet. :D No kaveri sai potkut ja asiakas sai patterinsa, ehkä.... :D
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
patriot sanoi:
Organisaation sisäiseksi tarkoitettu vitsi sai aika kovat mittasuhteet. :D No kaveri sai potkut ja asiakas sai patterinsa, ehkä.... :D
Aika uskomatonta kyllä, jos yritys paristoi kaverin takamuksen niin, että siitä saa aikamoista potkua.:eek!:
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Samaa mieltä JOCin ja PekPoyn kanssa. Suurin osa asiakkaista on hauskoja ja mukavia, mutta joukkoon mahtuu sellasia tapauksia, että huh...

Okei, on hyvää asiakaspalvelua antaa rahat takaisin noista paristoista. Mutta oikeesti... ostaa ensin väärät paristot ja menee sitten avatun paketin kanssa itkemään. Kyllä mäkin olisin kahvihuoneessa jotain sanonut. Osa asiakkaista on idiootteja, vaikka sitä ei saa ääneen sanoa. Ja mä en sit sanonut tuota :rolleyes:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Juu eipä kai se asiakkuus kenestäkään sen enempää tai vähempää idioottia tee, osa ihmisistä vaan simppelisti kuuluu sarjaan idiootit ja toimivat sitten valitettavasti sen mukaisesti. Ihan siinä missä "siviilissä" vastaantulleesta idiootista tulee raportoitua kavereilleen (kukapa meistä ei tätä joskus tai jopa säännöllisesti tee?), tulee toki myös asiakaspalvelutehtävissä kohtaamista idiooteista heitettyä juttua kahvitauolla eli ei tässä nyt munkaan mielestään oo missään nimessä syytä kauhistella sitä, että kundi meni asiasta heittämään tsoukkia duunikavereilleen. Siitä sitten ehkä voi jo keskustella, että onko firman mailbox todellakin oikea paikka tähän keskusteluun, kyllä mä pomon sijassa viimeistään tuon kardinaalimogan jälkeen pistäisin stopin moiselle. Mitä ihmiset sen sijaan kaffehuoneessa keskenään juttelevat on eri asia ja siihen en luonnollisestikkaan puuttuisi.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Juu eipä kai se asiakkuus kenestäkään sen enempää tai vähempää idioottia tee, osa ihmisistä vaan simppelisti kuuluu sarjaan idiootit ja toimivat sitten valitettavasti sen mukaisesti. Ihan siinä missä "siviilissä" vastaantulleesta idiootista tulee raportoitua kavereilleen (kukapa meistä ei tätä joskus tai jopa säännöllisesti tee?), tulee toki myös asiakaspalvelutehtävissä kohtaamista idiooteista heitettyä juttua kahvitauolla eli ei tässä nyt munkaan mielestään oo missään nimessä syytä kauhistella sitä, että kundi meni asiasta heittämään tsoukkia duunikavereilleen. Siitä sitten ehkä voi jo keskustella, että onko firman mailbox todellakin oikea paikka tähän keskusteluun, kyllä mä pomon sijassa viimeistään tuon kardinaalimogan jälkeen pistäisin stopin moiselle. Mitä ihmiset sen sijaan kaffehuoneessa keskenään juttelevat on eri asia ja siihen en luonnollisestikkaan puuttuisi.
Hei mulle tuli tonne kovalevylle joku uusi hakemisto (78e70607a4d5d41047), jossa on joku ihmeenniminen tiedosto (msxml4-KB927978-enu.log). Voisko se olla syynä siihen, ettei tän koneen virtuaalimuisti toimi millään? ;-)
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Mut jos on idiootti ja ostaa väärän 4€ patterin, niin olis joko rikas ja idiootti tai sitten kaksinkertainen idiootti jos ei yrittäis saada vaihdettua sitä paristoon. Mutta kun vaihdat sen ekan patterin uuteen paristoon, kumoat sen ekan idioottiuden.

Ei olla mitään järjen jättiläisiä suurin osa, mut ei se mun mielestä kenestäkä idioottia tee jos ostaa väärän tuotteen vahingossa. Sattuu niitä mokia itsellekin, kun ei vaan aina ole niin perillä tai keskittyminen täydellistä tai sitten on vaan kiire ja huolimaton [lisää tähän tekosyy, joka antaa ihmiselle luvat erehtyä ilman että on idiootti]
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vellu sanoi:
Hei mulle tuli tonne kovalevylle joku uusi hakemisto (78e70607a4d5d41047), jossa on joku ihmeenniminen tiedosto (msxml4-KB927978-enu.log). Voisko se olla syynä siihen, ettei tän koneen virtuaalimuisti toimi millään? ;-)
Ei senkin tollo. Sen sijaan tuo sun tiedosto sai poikani koneen boottaamaan eikä se nyt lähde käyntiin :jaska: :mad: Toivonkin että mitä pikimmiten poistat kyseisen hakemiston koneeltasi.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17755
Sijainti
East of Eden
Onpa tuota itsellänikin tullut joskus ostettua vääränlainen paristo mutta aina löytyy kotoa laite, johon se käy ja sen voi niin ollen jättää varaparistoksi ko. laitetta varten myöhempää käyttöä varten.
 
Ylös