Observer
Well-known member
Missäs vaiheessa sun K-kauppiaskoulutus on?Sam sanoi:Saitko uuden patterin tilalle?
Missäs vaiheessa sun K-kauppiaskoulutus on?Sam sanoi:Saitko uuden patterin tilalle?
Vielä puolet jäljellä.Observer sanoi:Missäs vaiheessa sun K-kauppiaskoulutus on?
Ens viikolla olis Samilla vasta se kurssi, jolla opetetaan käyttämään mailiohjelmaa oikeinObserver sanoi:Missäs vaiheessa sun K-kauppiaskoulutus on?
OoPee sanoi:Ens viikolla olis Samilla vasta se kurssi, jolla opetetaan käyttämään mailiohjelmaa oikein![]()
Herrajumala miten törkeää tekstiäRusina sanoi:Tällaista palautetta saivat:
"Ostin kyseisestä liikkeestä Duracell patterin joka sitten ei käynnytkään laitteeseen kun tulin kor´tiin kun meidän 8 v. poika avasi pakkauksen ja kokeili patteria kaukosäätimeen, kun yritin palauttaa sitä kuittia vastaan niin eipä onnistunutkaan, mikä mielestäni on aika huonoa asiakaspalvelua. Olen aikaisemmin vastaavasti saannut toisen kaupparyhmittymän liikkestä vastaavasssa tapauksessa ilman mutisemista vaihtaa tuotteen vaikka se on avattu. Eli nyt toivon että tämän palautuksen saisi hoidettua kun yksi pieni patteri sentään maksoi 4.19 ?. Jos en saa rahoja takaisin niin tulen todellakin käyttämään tulevaisuudessa toisen kaupparyhmittymän liikkeitä. Toivon että saan yhteydenoton sähköpostitse mitä pikemmiten. Kiitos !"
Tällä tavalla Cittarin asiakaspalvelusta vastattiin:
Marttunen Petri < petri.marttunen@citymarket.fi> kirjoitti:
----------------
Hyvä (ent.) asiakkaamme. K-Citymarket -ketju on tiedostava ja henkistä kasvua suosiva kauppaketju. Uskomme siihen että emme loukkaa asiakkaidemme älykkyyttä ja kohtelemme heitä reilusti. Tämän vuoksi yleisenä periaatteenamme on että täysi-ikäisten ihmisten tulisi osata ottaa vastuu omista virheistään. Samaten täysi-ikäisten ihmisten tulisi K-Citymarket -ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee. Tiedän että se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet. Mielestänne oli siis huonoa asiakaspalvelua että ette saaneet palauttaa paristoa jonka itse olitte valinneet väärin. Se, mitä te kutsutte huonoksi asiakaspalveluksi on täällä tosimaailmassa rahan säästämistä. Kokeilisitte itse heittää vaikka kolme euroa menemään joka kerta kun kohtaatte idiootin. Ei tulisi pidemmän päälle kovinkaan edulliseksi, ei. Mutta ainakin voisit onnitella itseäsi hyvästä asiakaspalvelusta.
Tykistössä on pattereita, radiossa on paristoja. Näin tiedoksenne.
Mutta. Tanja, hitsi vieköön. Itkemisesi ja epiksen huutamisesi sai minut oikeastaan hyvälle tuulelle. Ajatellessani että joku raukka joutuu viettämään loppuelämänsä kanssasi ja että minun ei tämän jälkeen tarvitse mahdollisesti olla missään tekemisissä kanssasi sai aikaan uskomattoman lämpimän tunteen rinnassani. Se ei tietysti kauaa kestä, mitä todennäköisimmin jo muutaman minuutin kuluttua eteen osuu uusi idioottiasiakas jonka jälkeen olen entinen kyyninen itseni. Mutta otetaan tästä kaikki irti niin kauan kuin sitä kestää: Sinä saat rahasi takaisin. Luoja tietää, sinä tarvitset ne 4,19e ostaaksesi itsellesi parin kiveksiä. Tule käymään myymälässämme niin sovitaan asiasta. Mutta älä tule silloin kun minä olen paikalla, päivästä riippuen saattaa olla että löisin teitä suoraan nenävarteen.
Hyvää jatkoa ja kaikkea muuta sellaista
K-Citymarket Vaasa Keskusta
Vapaa-aika
PS. Soitin jo Anttilalle sekä Prismalle. Hekään eivät halua teitä.
-----
Iltalehdessä lisää aiheesta.
Ei taida teemu olla ollut asiakaspalvelijana töissä? Hauskintahan, ja paineita purkaavaa on asiakkaiden haukkuminen kahvihuoneessa tai muuten asiakkaan selän takana. Kuten olen täälläki todennut, asiakas on useimmiten väärässä, kuten taas tässäkin tapauksessa. Noita helvetin idiootteja löytyy joka lähtöön. Asiakas on oikeassa, joo joo, mutta kun tapaukset alkavat, kuten tässä, liittyä suurinpiirtein kaupan tai kauppiaan hyväksikäyttöön oman taloudellisen hyödyn pönkittämiseen, on vika jossain muualla.Teemu-84 sanoi:Herrajumala miten törkeää tekstiä:nope: :nope: Ei ole todellista. Ja sisäinen vitsi piti olla? Että nuo voivat asiakkaistaan mielestään henkilökunnan sisäisesti vitsailla.. Kirveellä töitä tuossa kaupassa.
Ei vielä siellä saakka, mutta ostatko vokaalin?Observer sanoi:Missäs vaiheessa sun K-kauppiaskoulutus on?
JOCin tavoin asiakaspalveluhommissa työskentelevänä voin sanoa, etten usko olevan yhtäkään sellaista puljua tässä maassa, jossa ei asiakkaiden edesottamuksista väännettäisi vitsiä.Teemu-84 sanoi:Herrajumala miten törkeää tekstiä:nope: :nope: Ei ole todellista. Ja sisäinen vitsi piti olla? Että nuo voivat asiakkaistaan mielestään henkilökunnan sisäisesti vitsailla.. Kirveellä töitä tuossa kaupassa.
Tuokin on tietysti totta. Suurin osa asiakkaista on tietysti mukavia, ja heitä on myöskin helppo kohdella asianmukaisella tavalla. Rajatapauksetkin tietysti kestää, koska se on osa työn luonnetta. Mutta koska ihminen ei ole kone, inhimillinen puoli on myös syytä muistaa, varsin kivan oloiset ihmiset ovat asiakkaina täysiä hirviöitä, vaikka itse saattavat toimia myöskin asiakaspalvelutehtävissä. Omalla kohdallani olen pitänyt jonkinlaisena omana rajanani, että henkilökohtaisuuksiin menoa en ala kuuntelemaan, vaikka olisi millainen asiakas. Haukkua ei tarvitse takaisin, mutta tilanne on syytä aina ratkaista jotenkin, sillä jo siitä pisteestä harvemmin ainakaan asiakkaan mukaan siinä tilanteessa on paluuta kestävään asiakassuhteeseen. Pitäytymällä tosiasioissa, ja kiistattomasti osoittamalla asiakkaan kanta vääräksi on useat tappelut voitettu.Micael sanoi:Ikävä kyllä, asiakaspalvelussakin on asennevammaisia, jotka eivät ymmärrä sitä että se todellinen työnantaja on asiakas, joka sen roponsa sinne liikkeeseen kantaa ostaakseen jotain.
Ne vitsit voi jättääkin sinne takahuoneen kahvihuoneeseen ja visusti varoa, etteivät ne kulkeudu asiakkaan korviin, muuten voi asiakas kantaa euronsa siitä lähtien toiseen kauppaan.
Henkilökohtaisuuksiin ei ole missään tilanteessa syytä mennä, ja luulenkin, että tapauksissa joissa henkilökohtaisuuksiin on menty, aloite tulee yleensä asiakkaan puolelta. Ne ovat ikäviä tilanteita ja taitava asiakaspalvelija osaa selviytyä niistä, mutta joskus pinna voi olla niin kireällä, että asiakaskin saa kuulla kunniansa.JOC sanoi:Tuokin on tietysti totta. Suurin osa asiakkaista on tietysti mukavia, ja heitä on myöskin helppo kohdella asianmukaisella tavalla. Rajatapauksetkin tietysti kestää, koska se on osa työn luonnetta. Mutta koska ihminen ei ole kone, inhimillinen puoli on myös syytä muistaa, varsin kivan oloiset ihmiset ovat asiakkaina täysiä hirviöitä, vaikka itse saattavat toimia myöskin asiakaspalvelutehtävissä. Omalla kohdallani olen pitänyt jonkinlaisena omana rajanani, että henkilökohtaisuuksiin menoa en ala kuuntelemaan, vaikka olisi millainen asiakas. Haukkua ei tarvitse takaisin, mutta tilanne on syytä aina ratkaista jotenkin, sillä jo siitä pisteestä harvemmin ainakaan asiakkaan mukaan siinä tilanteessa on paluuta kestävään asiakassuhteeseen. Pitäytymällä tosiasioissa, ja kiistattomasti osoittamalla asiakkaan kanta vääräksi on useat tappelut voitettu.
Aika uskomatonta kyllä, jos yritys paristoi kaverin takamuksen niin, että siitä saa aikamoista potkua.:eek!:patriot sanoi:Organisaation sisäiseksi tarkoitettu vitsi sai aika kovat mittasuhteet.No kaveri sai potkut ja asiakas sai patterinsa, ehkä....
![]()
Hei mulle tuli tonne kovalevylle joku uusi hakemisto (78e70607a4d5d41047), jossa on joku ihmeenniminen tiedosto (msxml4-KB927978-enu.log). Voisko se olla syynä siihen, ettei tän koneen virtuaalimuisti toimi millään? ;-)OoPee sanoi:Juu eipä kai se asiakkuus kenestäkään sen enempää tai vähempää idioottia tee, osa ihmisistä vaan simppelisti kuuluu sarjaan idiootit ja toimivat sitten valitettavasti sen mukaisesti. Ihan siinä missä "siviilissä" vastaantulleesta idiootista tulee raportoitua kavereilleen (kukapa meistä ei tätä joskus tai jopa säännöllisesti tee?), tulee toki myös asiakaspalvelutehtävissä kohtaamista idiooteista heitettyä juttua kahvitauolla eli ei tässä nyt munkaan mielestään oo missään nimessä syytä kauhistella sitä, että kundi meni asiasta heittämään tsoukkia duunikavereilleen. Siitä sitten ehkä voi jo keskustella, että onko firman mailbox todellakin oikea paikka tähän keskusteluun, kyllä mä pomon sijassa viimeistään tuon kardinaalimogan jälkeen pistäisin stopin moiselle. Mitä ihmiset sen sijaan kaffehuoneessa keskenään juttelevat on eri asia ja siihen en luonnollisestikkaan puuttuisi.
Ei senkin tollo. Sen sijaan tuo sun tiedosto sai poikani koneen boottaamaan eikä se nyt lähde käyntiin :jaska:Vellu sanoi:Hei mulle tuli tonne kovalevylle joku uusi hakemisto (78e70607a4d5d41047), jossa on joku ihmeenniminen tiedosto (msxml4-KB927978-enu.log). Voisko se olla syynä siihen, ettei tän koneen virtuaalimuisti toimi millään? ;-)