Consistency

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Karpow:
epeli:
Kyllä Barichellon kisa päättyi myös Brasiliassa tekniseen vikaan(Mielestäni bensansyötössä ilmenevä ongelma on tekninen vika). Kimi voittaa.
Keskeytyksen syy jäi hieman epäselväksi. Onko sitä vahvistettu missään? Puhuttiin myös siitä, että Barrichellolta olisi yksinkertaisesti loppunut menovesi.
Moottorissa oli jotakin vikaa (ei kuitenkaan mitään niin vakavaa, että kisa ois loppunu sen takia) ja samalla telemetria meni varikolle. Auto käytti hieman normaalia enemmän bensaa ja sitä ei osattu ottaa huomioon. Todellakin kävi sitten niin että bensa yksinkertaisesti loppui.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Sun of the pits:
Usein kuulee varsinkin ulkomaisten (puolueettomien) F1-asiantuntijoiden toteavan, että Michael Schumacherin paremmuus selittyy osaltaan hänen suoritusvarmuudellaan ja että hänen kilpakumppaninsa ovat virheherkempiä kuin maestro itse. Tämän kauden tilastojen mukaan ihan niin ei taida kuitenkaan olla.

Neljän kärkitiimin kuljettajien pistekeskiarvo maaliin ajettujen kilpailujen osalta ennen Suzukaa (tarkistamattomat tilastot)

1. KR = 83 pistettä /12 osakilpailua = 6.92
2. MS = 92/14 = 6.57
3. JPM = 82/13 = 6.31
4. RB = 55/9 = 6.11
5. FA = 55/10 = 5.50
6. DC = 45/9 = 5.00
7. RS = 58/12 = 4.83
8. JT = 29/10 = 2.90

Ehkä MS:n paras aika alkaa olla jo takana, mutta kuitennkin: kauden suoritusvarmin kuljettaja on ollut Kimi Räikkönen. Itse asiassa Kimi on kilpaillut tänä vuonna poikkeuksellisen virheettömästi.
Tämä on myös hyvin kaksijakoinen kysymys. Tuolla rallipuolella olen ollut havaitsevinani että Burnsin mahdollista mestaruutta ei arvosteta, koska se on saavutettu tasaisesti pistesijoja napsimalla, ei voittoja.

Nykyinen pistelaskujärjestelmä formuloissa ei anna voitolle niin suurta merkitystä kuin aikaisemmin. Pistelaskujärjestelmä on kuitenkin kaikille sama, ja se on tiedossa kauden alussa.

Tilastoissa on myös vääristymä; 12 osakilpailussa on luonnollisesti helpompi osoittaa parempaa varmuutta kuin 14 tai useammassa.

Jos taas halutaan analysoida MS:n vahvuuksia, niin mielestäni hänen suurin vahvuutensa on haistaa ne muutamat kriittiset kierrokset, joiden aikana F1 kilpailu ikävä kyllä nykypäivänä ratkaistaan, ja ajaa ne nopeasti.

Toinen vahvuus MS:llä on äärettömän analyyttinen ajotyyli. Silloin kun autoa ei tarvitse ruoskia, sitä kannattaa säästää. Eli teknisistä vioista johtuvat keskeytykset menevät pieneltä (huom pieneltä) osalta myös kuljettajan ansioksi.

Kolmas vahvuus on kokemus. Tieto siitä minkä luonteinen joku kilpailu on viimeiset 10 vuotta useinmiten jollain radalla on ollut, auttaa valitsemaan muita paremmin oikean ajotaktiikan (en tarkoita varikkotaktiikkaa).

Neljäs vahvuus on loistava yhteistoiminta autoa kehitettäessä kilpailuinsinöörien kanssa, sekä yhteistoiminta tallin taktisen johdon kanssa kilpailun aikana.

Näillä avuilla MS kompensoi tehokkaasti huippuvuosistaan heikentyneitä teknisiä ajo-ominaisuuksiaan.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Nopeahuoli:


Ja juuri sen takia, vaikka pahalta nyt tuntuukin, soisin mestaruuden menevän vielä jollekin muulle wink kuskille, sillä Kimin aika tulee vielä ja nyt napattu mestaruus voisi tehdä jopa pahaa kaverin nuorelle egolle.

Mene ja tiedä.
Samaa mieltä, mielestäni ensimmäinen voittokin tuli liian äkkiä, eikä tuntunut juuri miltään. Häkällä sitä odoteltiin tovi ja sitten se maistuikin loistavalta.

Mene ja tiedä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ilmari:
Eli teknisistä vioista johtuvat keskeytykset menevät pieneltä (huom pieneltä) osalta myös kuljettajan ansioksi.
Olen samaa mieltä.. Esim. McLarenilla on huomattavaa se, että räikkönen (ja häkkinenkin) rääkkävät autoaan enemmän kuin coulthard. Syy räikkösen jarruongelmiinkin oli varmaan se, että räikkönen jarruttaa myöhemmin ja sitä myöten kovempaa, mutta toisaalta niin pitää tehdä, jotta pärjää, jos auto ei ole parhaita. Viime kauden moottoririkotkin johtuivat varmaan siitä, että räikkönen painaa kaasua aikaisemmin ja rääkkää moottoria. Jossainhan sen nopeus eron pitää syntyä. Coulthardillahan tällaisia ongelmia ei ole ollut, mutta mies on ollut myös paljon hitaampi kuin tallitoverinsa.
 

vormula

Well-known member
Liittynyt
15.8.2003
Viestit
359
oldez:
Ilmari:
Eli teknisistä vioista johtuvat keskeytykset menevät pieneltä (huom pieneltä) osalta myös kuljettajan ansioksi.
Olen samaa mieltä.. Esim. McLarenilla on huomattavaa se, että räikkönen (ja häkkinenkin) rääkkävät autoaan enemmän kuin coulthard. Syy räikkösen jarruongelmiinkin oli varmaan se, että räikkönen jarruttaa myöhemmin ja sitä myöten kovempaa, mutta toisaalta niin pitää tehdä, jotta pärjää, jos auto ei ole parhaita. Viime kauden moottoririkotkin johtuivat varmaan siitä, että räikkönen painaa kaasua aikaisemmin ja rääkkää moottoria. Jossainhan sen nopeus eron pitää syntyä. Coulthardillahan tällaisia ongelmia ei ole ollut, mutta mies on ollut myös paljon hitaampi kuin tallitoverinsa.
Aika kova syytös kimiä kohtaan että hänen vikansa olisi ollut kaikki ne konerikot???Onkos kimi jotenkin vaihtanut ajotyyliä kun koneet ei poksahtele??
Ja tuohon viime vuoteen niin ei ne kone rikot voi olla kimi vikoja koska se kone ei välillä kestänyt paria kymmentä kierrosta enenpää eli ei edes kisan puoliväliin.

Ja onhan se aika vaikeata ymmärtää kun talliin tulee nuori suomalainen ja on samantien nopeampi kuin kokenut skotti :p
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Ilmari:

Tämä on myös hyvin kaksijakoinen kysymys. Tuolla rallipuolella olen ollut havaitsevinani että Burnsin mahdollista mestaruutta ei arvosteta, koska se on saavutettu tasaisesti pistesijoja napsimalla, ei voittoja.
Kannattaa huomioida myös sitä puolta asiasta, että mikä on Burnsin käyttämän kaluston suorituskyky vastustajien kalustoon verrattuna sekä sitten sitä, että mikä on Räikkösen käyttämän kaluston suorituskyky vastustajien kalustoon verrattuna..
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
oldez:
Ilmari:
Eli teknisistä vioista johtuvat keskeytykset menevät pieneltä (huom pieneltä) osalta myös kuljettajan ansioksi.
Olen samaa mieltä.. Esim. McLarenilla on huomattavaa se, että räikkönen (ja häkkinenkin) rääkkävät autoaan enemmän kuin coulthard. Syy räikkösen jarruongelmiinkin oli varmaan se, että räikkönen jarruttaa myöhemmin ja sitä myöten kovempaa, mutta toisaalta niin pitää tehdä, jotta pärjää, jos auto ei ole parhaita. Viime kauden moottoririkotkin johtuivat varmaan siitä, että räikkönen painaa kaasua aikaisemmin ja rääkkää moottoria. Jossainhan sen nopeus eron pitää syntyä. Coulthardillahan tällaisia ongelmia ei ole ollut, mutta mies on ollut myös paljon hitaampi kuin tallitoverinsa.
Höpönpöpön. Kimiä on kehuttu nimenomaan autoa säästävästä ajotavasta kun siihen on tarvetta. Mm McLarenin ja Michelinin ukoilta on saatu lausuntoja joissa kerrotaan Kimin säästävän renkaita ( ja jarruja ) ja joissain kisoissa ansainneen näin taktistakin etua Schumiin nähden.

Nykyisen elektroniikan aikana kuskin rooli moottorin ns rääkkäyksessä on mitätön. Tämä tulee esiin mm testeissä joissa vain määrällä saadaan kestävyysrajoja esiin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
vormula:
oldez:
Ilmari:
Eli teknisistä vioista johtuvat keskeytykset menevät pieneltä (huom pieneltä) osalta myös kuljettajan ansioksi.
Olen samaa mieltä.. Esim. McLarenilla on huomattavaa se, että räikkönen (ja häkkinenkin) rääkkävät autoaan enemmän kuin coulthard. Syy räikkösen jarruongelmiinkin oli varmaan se, että räikkönen jarruttaa myöhemmin ja sitä myöten kovempaa, mutta toisaalta niin pitää tehdä, jotta pärjää, jos auto ei ole parhaita. Viime kauden moottoririkotkin johtuivat varmaan siitä, että räikkönen painaa kaasua aikaisemmin ja rääkkää moottoria. Jossainhan sen nopeus eron pitää syntyä. Coulthardillahan tällaisia ongelmia ei ole ollut, mutta mies on ollut myös paljon hitaampi kuin tallitoverinsa.
Aika kova syytös kimiä kohtaan että hänen vikansa olisi ollut kaikki ne konerikot???Onkos kimi jotenkin vaihtanut ajotyyliä kun koneet ei poksahtele??
Ja tuohon viime vuoteen niin ei ne kone rikot voi olla kimi vikoja koska se kone ei välillä kestänyt paria kymmentä kierrosta enenpää eli ei edes kisan puoliväliin.

Ja onhan se aika vaikeata ymmärtää kun talliin tulee nuori suomalainen ja on samantien nopeampi kuin kokenut skotti :p
Joo toi ei ollut mitenkään kritiikkiä kimiä kohtaan vaan lähinnä ajatus voisiko jarruviat ja konerikot johtua siitä kun ajaminen viedään rajoille... Mutta ilmeisesti se ei ole niin, kuten moni on sanonut.

Vielä kysymys aiheesta. Eikös luistoesto ole aika raaka moottorille? Meinaan jos sytytyskipinä katkaistaan ja sitten se polttoaine räjähtää pakosarjassa ja venttiilien läheisyydessä. Jos painaa aikasin mutkasta tullessa kaasun pohjaan ja renkaat alkavat sutia ja luistonesto yrittää korjata tilanteen niin eikö se kuluta moottoria enemmän kuin hieman rauhallisemmin mutkasta ulostuleminen.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
mikæl:
oldez:
Ilmari:
Eli teknisistä vioista johtuvat keskeytykset menevät pieneltä (huom pieneltä) osalta myös kuljettajan ansioksi.
Olen samaa mieltä.. Esim. McLarenilla on huomattavaa se, että räikkönen (ja häkkinenkin) rääkkävät autoaan enemmän kuin coulthard. Syy räikkösen jarruongelmiinkin oli varmaan se, että räikkönen jarruttaa myöhemmin ja sitä myöten kovempaa, mutta toisaalta niin pitää tehdä, jotta pärjää, jos auto ei ole parhaita. Viime kauden moottoririkotkin johtuivat varmaan siitä, että räikkönen painaa kaasua aikaisemmin ja rääkkää moottoria. Jossainhan sen nopeus eron pitää syntyä. Coulthardillahan tällaisia ongelmia ei ole ollut, mutta mies on ollut myös paljon hitaampi kuin tallitoverinsa.
Höpönpöpön. Kimiä on kehuttu nimenomaan autoa säästävästä ajotavasta kun siihen on tarvetta. Mm McLarenin ja Michelinin ukoilta on saatu lausuntoja joissa kerrotaan Kimin säästävän renkaita ( ja jarruja ) ja joissain kisoissa ansainneen näin taktistakin etua Schumiin nähden.

Nykyisen elektroniikan aikana kuskin rooli moottorin ns rääkkäyksessä on mitätön. Tämä tulee esiin mm testeissä joissa vain määrällä saadaan kestävyysrajoja esiin.
Okei selvä. Eli kimi ei ole ainoastaan nopea, mutta myös autoaan säästävä toisin kuin schumi.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Kannattaa huomioida myös sitä puolta asiasta, että mikä on Burnsin käyttämän kaluston suorituskyky vastustajien kalustoon verrattuna sekä sitten sitä, että mikä on Räikkösen käyttämän kaluston suorituskyky vastustajien kalustoon verrattuna.

Olen täysin samaa mieltä. Silti monet, varsinkin suomalaiset Grönholmin kannattajat, ovat sitä mieltä ettei Burns ansaitsisi mestaruutta, koska ei kykene voittoihin.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ilmari:
Olen täysin samaa mieltä. Silti monet, varsinkin suomalaiset Grönholmin kannattajat, ovat sitä mieltä ettei Burns ansaitsisi mestaruutta, koska ei kykene voittoihin.
Joo kyllä koska ajaa samanlaisella autolla kuin Grönholm.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Observer:
Ilmari:
Olen täysin samaa mieltä. Silti monet, varsinkin suomalaiset Grönholmin kannattajat, ovat sitä mieltä ettei Burns ansaitsisi mestaruutta, koska ei kykene voittoihin.
Joo kyllä koska ajaa samanlaisella autolla kuin Grönholm.
Niin? Mitä sitten?
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ilmari:
Observer:
Ilmari:
Olen täysin samaa mieltä. Silti monet, varsinkin suomalaiset Grönholmin kannattajat, ovat sitä mieltä ettei Burns ansaitsisi mestaruutta, koska ei kykene voittoihin.
Joo kyllä koska ajaa samanlaisella autolla kuin Grönholm.
Niin? Mitä sitten?
Niin sillon voi tehdä aika hyvin vertailua kuskien välillä kun kalusto on samaa. Bosse on voittanut kolme kisaa tänä vuonna Burnsin nollaa vastaan ja menettänyt teknisten vikojen takia myös 3-4 voittoa. Toki omia virheitäkin on muutama tullut. Kimi ajaa taas eri kalustolla Sumiin verrattuna ja aika yleinen mielipide on että se kalusto on kokonaisuutena heikompaa kuin Ferrarilla ja Williamsilla.

<small>[ 01-10-2003, 19:46: Message edited by: Observer ]</small>
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Niin sillon voi tehdä aika hyvin vertailua kuskien välillä kun kalusto on samaa. Bosse on voittanut kolme kisaa tänä vuonna Burnsin nollaa vastaan ja menettänyt teknisten vikojen takia myös 3-4 voittoa. Toki omia virheitäkin on muutama tullut.

Itse en ainakaan pidä Burnsia parempana kuljettajana kuin Bossea. Hän on siis vain tasaisella ajolla päihittämässä Bossea.

Huvittavaa nyt kuitenkin on se että oli laji mikä hyvänsä niin suomalaiskuljettajien huonompaa menestystä näämmä selitellään aina sillä, että heillä on vastustajiaan enemmän teknisiä vikoja. Onko suomalaisten päällä joku selittämätön kirous?
eek!
 

Toni

Puusilmä
Liittynyt
23.9.2003
Viestit
206
Sijainti
Kajaani
On.

Mieleen tulee Häkkisenkin ajalta ihan muutama tapaus. Kaudella '97 niin Silverstonessa kuin Nyrrelläkin. Moottoririkot kärkipaikalta molemissa.
Puhumattakaan siitä kuuluisasta Barcelonan viimeisestä kierroksesta tai indyn moottoririkosta joka käytännössä silloin ratkaisi mestaruuden.
Sinivalkoisin silmin katsellaan, mutta kyllä on monesti riepoteltu Suomipoikaa teknisillä vioilla kun joidenkin vehkeet kestää ja onnetarkin vielä heittelee vettä radalle kuin tilauksesta kun sitä tarvitaan.
 

leipurihiiva

puunaama
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
1190
Sijainti
viiskulmasta olariin
Toni:
Sinivalkoisin silmin katsellaan, mutta kyllä on monesti riepoteltu Suomipoikaa teknisillä vioilla kun joidenkin vehkeet kestää ja onnetarkin vielä heittelee vettä radalle kuin tilauksesta kun sitä tarvitaan.
no kyllä se on ihmeellistä, jos epäonni aina vaan sattuu suomailaisille. ruotsikin on parempi lätkässä. no mutta onnellahan kaikki sitten selittyykin parhain päin. kiva juttu kaikin puolin.

ehkä se onni vaan kasaantuu toisille. rattia vääntävät amis-noobyt saavat sitten sen, mikä jää yli. mene ja tiedä.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Ilmari:
Olen täysin samaa mieltä. Silti monet, varsinkin suomalaiset Grönholmin kannattajat, ovat sitä mieltä ettei Burns ansaitsisi mestaruutta, koska ei kykene voittoihin.
En tiedä muista ihmisistä, mutta itse olen sitä mieltä, että Burns kyllä nopeutensa puolesta halutessaan kykenisi saavuttamaan korkeampia sijoituksia kuin mitä on nyt saavuttanut. Räikkösen suhteen mielipiteeni on se, että hänellä ei enää vauhdin suhteen paljon kiristämisenvaraa ole (eli autosta otetaan likipitäen kaikki irti).
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Spam:
Observer:
Varsin mainio suoritus Kimiltä sarjan kolmanneksi parhaalla autolla.
Auto on sarjan kolmanneksi paras näillä hetkillä, mutta kauden alussa se oli paras. Pitää katsoa koko kautta eikä vaan viimekisoja. Unkarissakin Mäcci oli todella hyvä. Koko kautta ajatellen Mäcci on ollut ehkä jopa paras auto, mutku se Taavetti on sellane säätäjä. Noh vielä on Räkällä kuitenkin mahdollisuus voittaa mestaruuskin, ja jotenkin musta tuntuu, että niin vois tällä kertaa vaikka sattuakin.
Ei voi kyllä kuin ällistellä että millaista puppua joiltakin suusta tulee. Kun Sumi dominoi jotain Irvinen reppanaa tai Ruupenia, niin kyse on Sumin loistavuudesta. Kun Kimi dominoi DC:tä on kyse DC:n "säätö"ominaisuuksista. yuck Ja on kuulemma Mäkki ollut alkukaudesta paras auto, ehkä jopa koko kauden keskiarvona! :D Niin no, ehkä se nyt on ihan sama onko ollut paras vai kolmanneksi paras, sehän ei riipu autosta vaan siitä miten Sumi ajaa. Jos Sumi ei voita niin sillä ei ollut paras auto ja sitä rataa... Jos nyt ihan katsotaan vain teknologiaa niin kyllä Mäkki on ollut 3. paras läpi kauden, ei suinkaan paras tai edes 2. paras missään vaiheessa. Se että Viljamit ja Ponit ailahtelevat ei kylläkään johdu Mäkin autosta, vaan jostain aivan muusta.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Calvin:
Spam:
Observer:
Varsin mainio suoritus Kimiltä sarjan kolmanneksi parhaalla autolla.
Auto on sarjan kolmanneksi paras näillä hetkillä, mutta kauden alussa se oli paras. Pitää katsoa koko kautta eikä vaan viimekisoja. Unkarissakin Mäcci oli todella hyvä. Koko kautta ajatellen Mäcci on ollut ehkä jopa paras auto, mutku se Taavetti on sellane säätäjä. Noh vielä on Räkällä kuitenkin mahdollisuus voittaa mestaruuskin, ja jotenkin musta tuntuu, että niin vois tällä kertaa vaikka sattuakin.
Ei voi kyllä kuin ällistellä että millaista puppua joiltakin suusta tulee. Kun Sumi dominoi jotain Irvinen reppanaa tai Ruupenia, niin kyse on Sumin loistavuudesta. Kun Kimi dominoi DC:tä on kyse DC:n "säätö"ominaisuuksista. yuck Ja on kuulemma Mäkki ollut alkukaudesta paras auto, ehkä jopa koko kauden keskiarvona! :D Niin no, ehkä se nyt on ihan sama onko ollut paras vai kolmanneksi paras, sehän ei riipu autosta vaan siitä miten Sumi ajaa. Jos Sumi ei voita niin sillä ei ollut paras auto ja sitä rataa... Jos nyt ihan katsotaan vain teknologiaa niin kyllä Mäkki on ollut 3. paras läpi kauden, ei suinkaan paras tai edes 2. paras missään vaiheessa. Se että Viljamit ja Ponit ailahtelevat ei kylläkään johdu Mäkin autosta, vaan jostain aivan muusta.
Sanoinko mä jotain Sumista? Olenko koskaan sanonut jotain tuollaista Sumista? Loukkasinko sua jotenkin, kun rupeat ihmeellisellä tavalla tunkemaan sanoja suuhuni.

Niin ja se, että Viljamit ja Ponit ailahtelee johtuu heistä itsestään, eli ne eivät siis ole ollut aina niin hyviä.

<small>[ 01-10-2003, 22:16: Message edited by: Spam ]</small>
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Calvin:
Spam:
Observer:
Varsin mainio suoritus Kimiltä sarjan kolmanneksi parhaalla autolla.
Auto on sarjan kolmanneksi paras näillä hetkillä, mutta kauden alussa se oli paras. Pitää katsoa koko kautta eikä vaan viimekisoja. Unkarissakin Mäcci oli todella hyvä. Koko kautta ajatellen Mäcci on ollut ehkä jopa paras auto, mutku se Taavetti on sellane säätäjä. Noh vielä on Räkällä kuitenkin mahdollisuus voittaa mestaruuskin, ja jotenkin musta tuntuu, että niin vois tällä kertaa vaikka sattuakin.
Ei voi kyllä kuin ällistellä että millaista puppua joiltakin suusta tulee. Kun Sumi dominoi jotain Irvinen reppanaa tai Ruupenia, niin kyse on Sumin loistavuudesta. Kun Kimi dominoi DC:tä on kyse DC:n "säätö"ominaisuuksista. yuck Ja on kuulemma Mäkki ollut alkukaudesta paras auto, ehkä jopa koko kauden keskiarvona! :D Niin no, ehkä se nyt on ihan sama onko ollut paras vai kolmanneksi paras, sehän ei riipu autosta vaan siitä miten Sumi ajaa. Jos Sumi ei voita niin sillä ei ollut paras auto ja sitä rataa... Jos nyt ihan katsotaan vain teknologiaa niin kyllä Mäkki on ollut 3. paras läpi kauden, ei suinkaan paras tai edes 2. paras missään vaiheessa. Se että Viljamit ja Ponit ailahtelevat ei kylläkään johdu Mäkin autosta, vaan jostain aivan muusta.
Juuri tästä on kaikessa kysymys! Jos kaikki ajaisivat samanlaisilla autoilla, lässähtäisi F1 samanlaiseksi autokilpailuksi kuin moni muu tusinasarja.

Ei olisi mitään keskusteltavaa. Jos kaikilla olisi yhtä nopeat autot, me TIETÄISIMME kuka on nopein kuski. Ei olisi mitään keskusteltavaa, ei mitään spekuloitavaa, ei kerrassaan mitään.

Kauan eläköön nykymuotoinen F1-sirkus. Kauan eläköön erilaiset autot. Kauan eläköön elämää suuremmat spekulaatiot.

:D :D :D
 
Ylös