Coulthard jatkaa Mäcillä ??

  • Viestiketjun aloittaja JTH
  • Aloituspäivämäärä

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Heikki Kulta laittoi tuolla TS:ssä pahan:
"Jos jotain lohtua sille pitäisi ammentaa, niin saapahan McLaren käyttää ensi kaudella kolmatta autoa perjantain harjoituksissa..."

Joten on hyvin todennäköistä että David jatkaa tallin kolmoskuskina. Hienoa David, hienoa McLaren.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
JTH sanoi:
Heikki Kulta laittoi tuolla TS:ssä pahan:
"Jos jotain lohtua sille pitäisi ammentaa, niin saapahan McLaren käyttää ensi kaudella kolmatta autoa perjantain harjoituksissa..."

Joten on hyvin todennäköistä että David jatkaa tallin kolmoskuskina. Hienoa David, hienoa McLaren.
Ave !!

Ei vaan McLaren sijotuu riittävän heikosti saadakseen kolmannen auton käyttöoikeuden perjantaiksi.

- Oho -
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Jotenkin rupeaa tuntumaan, että Kimiä rupeaa kiinnostamaan Williams-pesti, jolloin kutille jäisi ihan kilpakuljettajan paikka :D
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Kyllä se Ferrari-korttikin kannattaisi katsoa!!! Tie vaikka Schumi lopettaisikin voitettuaan kaikki kisat tällä kaudella:D
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
312T4 sanoi:
Kyllä se Ferrari-korttikin kannattaisi katsoa!!! Tie vaikka Schumi lopettaisikin voitettuaan kaikki kisat tällä kaudella:D
Ei Sumi lopeta niin kauan kuin Ferrari pystyy tarjoamaan hänelle ylivoima-auton. Nykyisellä McLaren-meiningillä luulisin että hanskat olisivat Sumilla tiskissä ennen kauden puoltaväliä.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Schumi vois yllättää ja vaihtaa Kimin kanssa Williamsille ja sitten katottais, että kumpi sitä osaa rattia vääntää.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Älä observer jauha taas tuota PASKAA. Hukut siihen piakkoin.

Silloin muinoin, ei niin hirveän kauan sitten kun Schumacher siirtyi Ferrarille niin he kyllä kyntivät syvällä ja ongelmia riitti. Mikään ei toiminnut ja kaikki meni päin persettä. Takana oli vielä Italian kansan odotukset ja sitä kautta hirvittävät paineet. Oltiin totuttu Benettonilla voittamaan ja samaan piti pystyä Ferrarillakin. Piti siis voittaa. Tilanne ei ollut sama kuin Räikkösellä. Kimiähän ei mikään hetkauta eikä hän mitään pelkää. Kaikki on vain plussaa jos jotain sattuu voittamaan mitään ei kuitenkaan menetetä kunhan vain ajellaan. Sanonpahan vain että Schumiin verattuna Kultalusikka Kimillä ei ole haisuakaan siitä mitä se todellinen työnteko ykkösissä on.

Silloin kun Schumi Ferrarin ratissa sai siipeensä Häkkiseltä useitakin kertojoa todella kipeästi niin ei siinä käsiä levitelty eikä hoettu "että minkä määä tälle mahdan ei tää oooo mun vika". Muistan kuinka tälläkin forumilla jeesusteltiin Schumia kun hän pisti tallin väen ojennnukseen ja huusi joukkojensa korvat punaiseksi ja antoi täyslaidallisen silloin kun autot ei kestäneet tai nopeudessa hävittiin. Schumi siis pisti auktoriteetillään poijat järjestykseen ja tulosta on alkannut tulla. Lepsuilua ei salittu ei sitä sallita vieläkään. Kokeilkoon Kimi samaa jos munaa riittää. Yhdestäkään kuljettajasta tällä hetkellä ei siihen samaan ole eikä tule olemaan. Karu totuus joka pitää paikkansa. Schumi on asemansa ansainnut ja miksei mies siitä pidä kiinni. Kimi tehköön saman tempun perässä jos pystyy. Latu on vedetty. Antaa palaa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
MaranelloRed sanoi:
Älä observer jauha taas tuota PASKAA. Hukut siihen piakkoin.

Silloin muinoin, ei niin hirveän kauan sitten kun Schumacher siirtyi Ferrarille niin he kyllä kyntivät syvällä ja ongelmia riitti. Mikään ei toiminnut ja kaikki meni päin persettä. Takana oli vielä Italian kansan odotukset ja sitä kautta hirvittävät paineet. Oltiin totuttu Benettonilla voittamaan ja samaan piti pystyä Ferrarillakin. Piti siis voittaa. Tilanne ei ollut sama kuin Räikkösellä. Kimiähän ei mikään hetkauta eikä hän mitään pelkää. Kaikki on vain plussaa jos jotain sattuu voittamaan mitään ei kuitenkaan menetetä kunhan vain ajellaan. Sanonpahan vain että Schumiin verattuna Kultalusikka Kimillä ei ole haisuakaan siitä mitä se todellinen työnteko ykkösissä on.

Silloin kun Schumi Ferrarin ratissa sai siipeensä Häkkiseltä useitakin kertojoa todella kipeästi niin ei siinä käsiä levitelty eikä hoettu "että minkä määä tälle mahdan ei tää oooo mun vika". Muistan kuinka tälläkin forumilla jeesusteltiin Schumia kun hän pisti tallin väen ojennnukseen ja huusi joukkojensa korvat punaiseksi ja antoi täyslaidallisen silloin kun autot ei kestäneet tai nopeudessa hävittiin. Schumi siis pisti auktoriteetillään poijat järjestykseen ja tulosta on alkannut tulla. Lepsuilua ei salittu ei sitä sallita vieläkään. Kokeilkoon Kimi samaa jos munaa riittää. Yhdestäkään kuljettajasta tällä hetkellä ei siihen samaan ole eikä tule olemaan. Karu totuus joka pitää paikkansa. Schumi on asemansa ansainnut ja miksei mies siitä pidä kiinni. Kimi tehköön saman tempun perässä jos pystyy. Latu on vedetty. Antaa palaa.
Ero kuitenkin on se, että Schumilla on nyt kasassa 6 maailmanmestaruutta ja varsinainen uusi tavoite puuttuu. Ferrarille siirtyessään (ohan siitä nyt jo 8 vuotta eli se nyt sentään ihan äskettäin tapahtunut) kaveri oli tosin kaksinkertainen maailmanmestari, mutta tuolloin oli selkeä tavoite: nostaa Ferrari takaisin mestariksi. Kimi taas on nuori kundi, jolla se mestaruus vielä puuttuu ja tällä menolla puuttuu vielä pitkään, joten turha näitä kahta on mielestäni lähteä vertaamaan tällä tavoin. Kyllä mä uskaltaisin väittää, että kauaa ei Schumi nykytilanteessa jaksais Ferrarilla ajella, jos hommat menis siellä yhtä vituiks, kun nyt McLarenilla, kausi loppuun ja sen jälkeen eläkkeelle, jos pykälät antavat periksi. Tällä siis en missään tapauksessa halvenna Schumin saavutuksia tai voitontahtoa, mutta kun kaikki saavutettavissa oleva on jo saavutettu, niin miksi se itseään siellä rääkkäis jollain peräpään vehkeellä, joka laukeaa parin kierroksen jälkeen?

Niinkuin tuolla aiemmin mainitsin, niin kyllä se Schumin menestys kuljettajana johtuu aika pitkälle nimenomaan juuri oikeanlaisesta asenteesta, tahdosta ja ahkeruudesta on kiinni ja siinä varmasti olisi monella oppimista, olkootkin etten näitä kakkoskuskipykäliä oikein jaksa ymmärtää :rolleyes:
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
MaranelloRed sanoi:
Muistan kuinka tälläkin forumilla jeesusteltiin Schumia kun hän pisti tallin väen ojennnukseen ja huusi joukkojensa korvat punaiseksi ja antoi täyslaidallisen silloin kun autot ei kestäneet tai nopeudessa hävittiin. Lepsuilua ei salittu ei sitä sallita vieläkään. Kokeilkoon Kimi samaa jos munaa riittää. Yhdestäkään kuljettajasta tällä hetkellä ei siihen samaan ole eikä tule olemaan. Karu totuus joka pitää paikkansa. Schumi on asemansa ansainnut ja miksei mies siitä pidä kiinni. Kimi tehköön saman tempun perässä jos pystyy. Latu on vedetty. Antaa palaa.
Tulee mieleen kuinka eräs suomalainen kuski sai potkut juuri samasta syystä Toyotalta :D

Kimi tuskin vielä edes pystyisi vaatimaan parempaa autoa tallilta ääneen, kun ei mestaruuttakaan ole ansioluettelossa. Schumilla taas oli kaks mestaruuta valmiina listalla. Siinä suhteessa toi vertaus on aika turhaa. Katsotaan sitten uudestaan, jos Kimi joskus maailmanmestarina vaihtaa tallia, ja luotsaa piiskaten senkin tallin sitten mestariksi.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
MaranelloRed sanoi:
Älä observer jauha taas tuota PASKAA. Hukut siihen piakkoin.

Silloin muinoin, ei niin hirveän kauan sitten kun Schumacher siirtyi Ferrarille niin he kyllä kyntivät syvällä ja ongelmia riitti. Mikään ei toiminnut ja kaikki meni päin persettä. Takana oli vielä Italian kansan odotukset ja sitä kautta hirvittävät paineet. Oltiin totuttu Benettonilla voittamaan ja samaan piti pystyä Ferrarillakin. Piti siis voittaa. Tilanne ei ollut sama kuin Räikkösellä. Kimiähän ei mikään hetkauta eikä hän mitään pelkää. Kaikki on vain plussaa jos jotain sattuu voittamaan mitään ei kuitenkaan menetetä kunhan vain ajellaan. Sanonpahan vain että Schumiin verattuna Kultalusikka Kimillä ei ole haisuakaan siitä mitä se todellinen työnteko ykkösissä on.

Silloin kun Schumi Ferrarin ratissa sai siipeensä Häkkiseltä useitakin kertojoa todella kipeästi niin ei siinä käsiä levitelty eikä hoettu "että minkä määä tälle mahdan ei tää oooo mun vika". Muistan kuinka tälläkin forumilla jeesusteltiin Schumia kun hän pisti tallin väen ojennnukseen ja huusi joukkojensa korvat punaiseksi ja antoi täyslaidallisen silloin kun autot ei kestäneet tai nopeudessa hävittiin. Schumi siis pisti auktoriteetillään poijat järjestykseen ja tulosta on alkannut tulla. Lepsuilua ei salittu ei sitä sallita vieläkään. Kokeilkoon Kimi samaa jos munaa riittää. Yhdestäkään kuljettajasta tällä hetkellä ei siihen samaan ole eikä tule olemaan. Karu totuus joka pitää paikkansa. Schumi on asemansa ansainnut ja miksei mies siitä pidä kiinni. Kimi tehköön saman tempun perässä jos pystyy. Latu on vedetty. Antaa palaa.
Ihan vaan tiedoksi että ne on ne insinööri ja muut mekaanikot jotka sen auton tekee nopeaksi ja luotettavaksi. Se että Schumille on pelattu vaativa rooli mediassa, ei tee hänestä mitään auton rakentajaa, kyllä se Ferrarin tiimi on se joka sen auton on tehny noeaksi! Schumi hoitaa ihan vaan ajamisen ja sen että pr toimii hänen eduksi :ahem:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
vermula sanoi:
Ihan vaan tiedoksi että ne on ne insinööri ja muut mekaanikot jotka sen auton tekee nopeaksi ja luotettavaksi. Se että Schumille on pelattu vaativa rooli mediassa, ei tee hänestä mitään auton rakentajaa, kyllä se Ferrarin tiimi on se joka sen auton on tehny noeaksi! Schumi hoitaa ihan vaan ajamisen ja sen että pr toimii hänen eduksi :ahem:
Totta.

Kisan lehdistötilaisuudessakin Schumi puhui kuin omistaisi oikeudet koko F1 sarjan pyörittämiseen, vaikka hän ei ole tehnyt F1:siä vaan FIA on tehnyt F1:set hänelle :ahem:
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Kyllä asia vaan kuitenkin taitaa olla niin, että Schumacherin työmoraali ja omistautuminen lajille ovat olleet aivan eri tasolla kuin kenelläkään muulla sitten Ayrton Sennan. Tällä kovalla työllä Benetton ja Ferrari nostettiin huipulle, vaikka välillä oli vaikeaakin. Eli kyllä näkisin Schumin rooliin kuuluneen ja kuuluvan paljon muutakin kuin ajamisen ja pr-työt. Välillä sen sijaan tuntuu siltä, että muut käyvät töissä parin viikon välein ja viettävät aikaa juhannusjuhlissa, lemmenlomilla ja kaiken maailman kissanristiäissä. No joo, Schumikin saattaa vetää perskännit kerran vuodessa, mutta vasta kauden päätteeksi, kun on rankka työ tehty.
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
JT sanoi:
Kyllä asia vaan kuitenkin taitaa olla niin, että Schumacherin työmoraali ja omistautuminen lajille ovat olleet aivan eri tasolla kuin kenelläkään muulla sitten Ayrton Sennan. Tällä kovalla työllä Benetton ja Ferrari nostettiin huipulle, vaikka välillä oli vaikeaakin. Eli kyllä näkisin Schumin rooliin kuuluneen ja kuuluvan paljon muutakin kuin ajamisen ja pr-työt. Välillä sen sijaan tuntuu siltä, että muut käyvät töissä parin viikon välein ja viettävät aikaa juhannusjuhlissa, lemmenlomilla ja kaiken maailman kissanristiäissä. No joo, Schumikin saattaa vetää perskännit kerran vuodessa, mutta vasta kauden päätteeksi, kun on rankka työ tehty.
Kyllä edelleen ne ovat ne tahtaalla töitä painavat henkilöt, jotka sen auton tekevät nopeaksi ja luotettavaksi. Kun puhut siitä että tuntuu kuin jotkut käyvät töissä parin viion välein, tarkotat varmaankin kuskeja? Kertoisitko mitä muuta Schumi tekee kuin ajaa ja pr-työt? Menee tehtaalle neuvomaan moottori-inseejä,m miten sais hepan tai pari lisää? Menee kertomaan miten kannattais muotoilla takasiipeä, että siitä tulee tehokkaampi? ei ei ei :nope:
Ja en vertaisi Benettonin nousua ja Ferrarin nousua, ne on ihan eri juttuja. Edelleen korostan että ne on ihan muut henkilöt jotka keksivät ne jutut joilla autot tehdään nbopeiksi ja luotettaviksi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Miksi KULJETTAJAN pitäisikään olla joukon motivaattorina? Satojen henkien miljardiyrityksellä on johtohenkilöitä vastaamassa siitä, että yrityksen alaiset tekevät myös tulosta.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
No kyllähän Schumi jaksoi kiertää lähes taukoamatta testiratoja silloin, kun Ferrarilla oli vaikeaa. Yhtään arvostelun sanaa ei julkisuudessa kuulunut, vaan töitä paiskottiin entistä kovemmin. Yhä edelleen hänen kerrotaan poistuvan illalla GP-varikolta viimeisenä kuljettajana, vaikka työt olisi tehty kuinka hyvin. Vapaa-ajallaankin mies kuulemma on päivittäin yhteydessä Todtiin ja kumppaneihin ja tiedustelee kuulumisia testiradoilta ja Maranellon päämajasta. Väittäisin että kuljettajalla voi olla aika iso rooli tallin työntekijöiden motivoinnissa ja auton kehittämisessä. Kimin asenne näyttää tässä vaiheessa olevan se, että "paska juttu, mä en voi tilanteelle mitään, lähden tästä lomalle".
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
vermula sanoi:
Kyllä edelleen ne ovat ne tahtaalla töitä painavat henkilöt, jotka sen auton tekevät nopeaksi ja luotettavaksi.
Autoa ja sen osia, joita ei ole koskaan testattu ja joiden taustauksesta ei ole saatu riittävän hyvää inputtia, tuskin koskaan saadaan nopeaksi eikä välttämättä myöskään luotettavaksi. Ja nimenomaan juuri tässä vaiheessa tulee kuljettajan rooli tärkeäksi. Eikä varmastikaan olisi pahitteeksi, jos sitä käyttökelpoista inputtia tulisi nimenomaan siltä taholta, jonka tehtävänä on sillä miljardien vempaimella hankkia pisteitä, koska tämä nimenomainen henkilöhän sillä tosipaikan tulleen ajaa eikä suinkaan testikuljettaja. Tästä siis oli kysymys, eikä suinkaan siitä, osaako Kerpenin mies piirtää lyijärillä vapaalla kädellä paskallaollessaan uuden ja vielä nopeamman etusiiven autoon :rolleyes:

Ja mitä tulee Kouvon tiedusteluun motivaattorin roolista, niin mielestäni on turha lähteä liikkeelle siitä, mikä kenenkin teoreettinen tehtävä on organisaatiossa vaan siitä, mihin kukin pystyy. Jos jollakulla, oli se sitten vaikka kerrossiivoaja, on kykyä motivoida jengiä, niin miksei tätä käytettäisi hyväkseen, etenkin kun kyse on miljardiluokan bisneksistä? :confused: Räikkönen on epäilemättä nopea kuljettaja, mutta kaikella kunnioituksella, tuskin siitä kaverista on ainakaan ihan pian ainesta vetämään minkäänlaista johtavaa nokkamiehen roolia, joten ei tässäkään suhteessa ollut kysymys siitä, pitäisikö Kimin repäistä hihat kyynärpäihin ja sylkäistä kämmeniin ja todeta, että "jaahs kundit, eiköhän pistetä hanskat heilumaan" vaan lähinnä siitä, että ihmiset ovat luonteeltaan eri tyyppisiä. En mä tunnen henkilökohtaisesti sen paremmin Schumacher vanhempaa kuin Räikköstäkään, mutta sen kuvan perusteella, mitä kaverista tiedotusvälineiden välityksellä saa, uskaltaisin väittää että Schumin paneutuminen Ferrarin asioihin on kuitenkin aivan jotain toista luokkaa kuin Räikkösen. Voin toki erehtyäkkin ;)
 
Viimeksi muokattu:

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
JT sanoi:
No kyllähän Schumi jaksoi kiertää lähes taukoamatta testiratoja silloin, kun Ferrarilla oli vaikeaa. Yhtään arvostelun sanaa ei julkisuudessa kuulunut...
Ave !!

Ei pidä paikkaansa. Schumcaher on useaankin ottesseen arvostellut varsin äänekkäästi ja näkyvästi Ferrarin yhteistyökumppaneita etenkin rengasvalmistajia. Tai no voihan se olla ettet sä ole kuullut...

- Oho -
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Mistä me se tiedetään, että soitteleeko Kimi Dennikselle, että miten se Pedro ja Alex on siellä radoilla ajellut ja antaa vinkkejä säätöihin? Mclarenilla on aina ollut tapa tehdä töitä julkisuuden kanssa hyvinkin niukasti. En näe että Kimi koskaan sanoo kameralle tyyliin: "Soittelin tossa maanantaina Ronille ja huusin perkelettä. Nyt varmaa hommat lähtee toimii"

Seo aivan turha väittää, että Kimi pystyy tekemään moottorille jotain muuta kuin ajamalla tasaisia hyviä kierroksia testeissä ja rääkätä sitä. Jos uusia osia ei ole testattavaksi asti niin turha niitä testattuja osia sinne kannattaa mennä paukuttaa. En myöskään näe, että Mclaren lähtee taistelemaan viimesistä pistesijoista oikeasti. He haluavat voittaa eikä tulla maaliin 50hp vähemmä moottorissa mutta Jordanit menee ohitse suorilla.

En usko myöskään, että tuloksia tulee sen paremmi "herran pelossa" kuin fiksulla keskustelulla ja pikapalavereilla. Muutamilla aikasemmilla kirjoittajalla on kyllä kovin huomiota herättäviä kirjoituksia. Vaikea kuvitella, että tosiaan ajattelevat noin. Helpompihan seo tietysti syyttää kuljettajaa. Saadaan joku vastuuseen ja annetaan vioille kasvot.

Ehdottaisin, että jonkinlainen ignoresysteemi olisi hyvä kehittää.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tiedän (tai siis mitä olen kuullut), että Michael on hyvä motivoimaan työntekijöitä tekemään entistä parempaa työtä, ja testaamisen eniten tosissaan ottavana kuljettajana koko sirkuksessa.
 
Ylös