vermula sanoi:
Kyllä edelleen ne ovat ne tahtaalla töitä painavat henkilöt, jotka sen auton tekevät nopeaksi ja luotettavaksi.
Autoa ja sen osia, joita ei ole koskaan testattu ja joiden taustauksesta ei ole saatu riittävän hyvää inputtia, tuskin koskaan saadaan nopeaksi eikä välttämättä myöskään luotettavaksi. Ja nimenomaan juuri tässä vaiheessa tulee kuljettajan rooli tärkeäksi. Eikä varmastikaan olisi pahitteeksi, jos sitä käyttökelpoista inputtia tulisi nimenomaan siltä taholta, jonka tehtävänä on sillä miljardien vempaimella hankkia pisteitä, koska tämä nimenomainen henkilöhän sillä tosipaikan tulleen ajaa eikä suinkaan testikuljettaja. Tästä siis oli kysymys, eikä suinkaan siitä, osaako Kerpenin mies piirtää lyijärillä vapaalla kädellä paskallaollessaan uuden ja vielä nopeamman etusiiven autoon
Ja mitä tulee Kouvon tiedusteluun motivaattorin roolista, niin mielestäni on turha lähteä liikkeelle siitä, mikä kenenkin teoreettinen tehtävä on organisaatiossa vaan siitä, mihin kukin pystyy. Jos jollakulla, oli se sitten vaikka kerrossiivoaja, on kykyä motivoida jengiä, niin miksei tätä käytettäisi hyväkseen, etenkin kun kyse on miljardiluokan bisneksistä?
Räikkönen on epäilemättä nopea kuljettaja, mutta kaikella kunnioituksella, tuskin siitä kaverista on ainakaan ihan pian ainesta vetämään minkäänlaista johtavaa nokkamiehen roolia, joten ei tässäkään suhteessa ollut kysymys siitä, pitäisikö Kimin repäistä hihat kyynärpäihin ja sylkäistä kämmeniin ja todeta, että "jaahs kundit, eiköhän pistetä hanskat heilumaan" vaan lähinnä siitä, että ihmiset ovat luonteeltaan eri tyyppisiä. En mä tunnen henkilökohtaisesti sen paremmin Schumacher vanhempaa kuin Räikköstäkään, mutta sen kuvan perusteella, mitä kaverista tiedotusvälineiden välityksellä saa, uskaltaisin väittää että Schumin paneutuminen Ferrarin asioihin on kuitenkin aivan jotain toista luokkaa kuin Räikkösen. Voin toki erehtyäkkin