DA VINCI -KOODI

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Pitää katsoa jos kaupasta mukaan tarttuis. Pitää ruokakaupassa muutenkin käydä, jos Myllystä/Prismasta löytyis.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Ostin eilen Prismasta sen sitten, maksoi muistaakseni 22€. Jotain kirjasta kertonee että ensimmäisenä iltana tuli sitten luettua ensimmäinen puolisko kirjasta eli se 250 sivua.

72

Well-known member
Matxi sanoi:
Ostin eilen Prismasta sen sitten, maksoi muistaakseni 22€. Jotain kirjasta kertonee että ensimmäisenä iltana tuli sitten luettua ensimmäinen puolisko kirjasta eli se 250 sivua.
Niinpä. Kirja saa koukkuun heti!

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tässä lähes malttamattomana odottelee kotiin lähtöä että pääsee jatkamaan kirjaa!

72

Well-known member
Matxi sanoi:
Tässä lähes malttamattomana odottelee kotiin lähtöä että pääsee jatkamaan kirjaa!
Mä luin sitä kans herkeämättä! Olet varmaan saanut jo kirjan loppuun?

72

Well-known member
Sam.S.Walken sanoi:
Onpa melkoista tekstiä jo takakannessa. Tunnen ihmisiä Opus Deistä ja voin sanoa että lienevät katolisen kirkon kristillisintä haaraa. Kirjasta sinänsä en tiedä mitään, mutta tuskin tulen lukemaan. Kuulostaa vain hieman katkeralta tuo kirjoittaja. :thumbdown
Kirjaa varten oli haastateltu monia tahoja, Opus Deistä viittä henkilöä, kolmea nykyistä jäsentä ja kahta entistä. Kertoivat sekä hyviä että huonoja kokemuksia.

72

Well-known member
Huomasitteko muuten, että tässä hiljattain kun Conan O´Brien haastatteli "Clintonia", höyrysi BC myyntitilastoista oman kirjansa puolesta että "tervemenoa Da Vinci Code sekä Potter".

Matxi: kun olet lukenut kirjan, mene jenkkiläisille sivustoille ratkomaan koodeja.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Jeps, eilen luin loppuun. Kaks iltaa siihen meni sitten, 250 sivua per päivä. Hieman yllätyksiä lopussa, toisaalta oli taas just Hollywood-leffaan sopivaa lässytystäkin. Todella hyvä kirja kyllä oli, suosittelen jos tuollainen aihepiiri yhtään kiinnostaa. Kirja lähteekin viikonloppuna lainaan, katsotaan mitä toinen lukija sanoo. :D

72

Well-known member
Matxi, käy ratkomassa koodeja. Oli aika siisti kun alkoi tajuamaan.

72

Well-known member
Matxi sanoi:
Klikkasin, sanoi heti että : Brains not found ja heitti mut disney.comiin. :(
Harmin paikka. Toivottavasti pääset myöhemmin ko.sivustoille.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Kirja luettu. Juoni OK, alku varsin hyvä. Sisältöön on nähty paljon vaivaa. Magdalan Maria ja Jeesus on vanhaa stooria. Samoin Jeesuksen ryöstäminen haudasta (ei käsitelty tässä kirjassa). Liberaaliteologit ovat varmaan riemuissaan tästä kirjasta. Heidän perus teesihän on se, että Jeesus ei tiennyt olevan Jumalan poika vaan alkuseurakunta tulkitsi Jeesuksen elämän jumalalliseksi ja keksi neitseestä syntymän jne.

Tällaisen kirjan tekeminen vaatii paljon resursseja, hyvä kirja tarinana,

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
72 sanoi:
Kirjaa suositteli minulle lauantaina henkilö, joka oli ostanut sen viime kesänä Jenkeistä matkalukemiseksi....
Itse asiassa meinasin tuon ostaa RDU:n kentalta.
Niita oli niin iso laja naytilla, etta paattelin sen olevan ns bestseller.
Ehkapa odottelen paperbackia ja ostan het kun tulee.

Kiitti vinkista! :thumbup:

(meikalainen jaa aina jumiin yhteen kirjailijaan kerrallaan, nyt on menossa Richard Laymonin kirjat, joita ostin 3 kuukaus sitten ja perjantaina 6 lisaa Barnes & Nobelista)

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
OoPee sanoi:
Saksan Amazonista ton sais englanninkielisenä alta viidellä eurolla. Saksaks tuota näköjään ei ole vielä edes saatavilla :eek!:
Et kai sina nyt hyva mies saksaksi nuita lue :eek!: :yuck:

Minen suostu edes suomeksi kaannettyja lukemaan, niin paljon kaannos yleensa pilaa taiteilijan nakemysta. :thumbdown

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Myllis sanoi:
Et kai sina nyt hyva mies saksaksi nuita lue :eek!: :yuck:

Minen suostu edes suomeksi kaannettyja lukemaan, niin paljon kaannos yleensa pilaa taiteilijan nakemysta. :thumbdown
Totta. Monet vitsit jää helposti tajuamatta.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
ml sanoi:
Totta. Monet vitsit jää helposti tajuamatta.
Kaannettyjen lukemisen lopetin kun vertasin Stephen Kingin Pet Semataryn suomenkielista ja alkuperaista versiota.
Ihan eri kirjoja, suomenkielinen oli todella naivisti kirjoitettu. :yuck:

Mikko A. Maunula

Banaanintaivuttaja
Sijainti
Hietsu
Taide ja vakaumus

Viimeiset sata vuotta - totta toki pidemmälläkin aikajaksolla - ovat eri taidehistorioitsijat sekä "puolueettomat teologit" (terveisiä serkulle) tutkineet näiden kahden yhteisiä tarkoitusperiä kuka milläkin intenssiteetillä. Joka on "totuus". Ja totuushan on kaikkien omaa asuntolainaa.

Tämä paska avaus ei suinkaan tarkoita sitä, että "Da Vinci -Koodi" (en ole lukenut vasta kuin vähän yli puoleen väliin) vaikuttaisi ajatuskulkuuni. Itse asiassa se jollain tavalla vahvistaa Vatikaanin ja muun "syntisen" maailman kanssakäymistä 2000-luvulla, jota - tietämättäni - olen jollain tapaa aavistellutkin. Markkinatalous vahvistuu ja Paavin vakanssi vanhenee, sekä totuus tulee luo. Alea jacta est.

Ns. Skeptikot, Ateistit, Pakanat (hyviä tyyppejä), Vääräuskoiset sun muu porukka on enemmän tai vähemmän toivonut jotain ratkaisua tähän Jumala-syndroomaan, joka tappaa ja hallitsee ihmisiä. Tulostakin on tullut näiden parin tuhannen vuoden aikana jolloin ihmiset ovat järjellisesti ja aukottomasti todistaneet, että silloisten tapahtumien taustalla voi olla niinkin yksinkertainen asia kuin luonto. Ei se Jumala ukkosella millään kivikärryillä ajele, sehän johtuu yksinomaan sähköpurkauksista. No, joo, ei mennä tähän. Tää haisee monologille, mitä se toki on. ;) (kuka muuten osaa selittää pallosalaman?)

Olen henk.koht.käynyt 24 kertaa herättäjäjuhlilla kuuntelemassa ikääntyvien ihmisten toivonkipinää heidän viitatessaan Jumalaan oman pitkän iän salaisuuksistaan. Pateettista. Tsägää sanon minä. (Jari Tervo kertoi kirjassaan "Pohjanhovi" eräässä kohtauksessa, jossa ikääntyvältä juopolta kysyttiin hänen ikänsä salaisuutta, hän vastasi että "se on salaisuus".) Koin herätyksen ja olen nyt menossa vaimoni kanssa Tuska-festareille. Joidenkin sisäkumi kestää, joidenkin ei. Joidenkin stonga pysyy kaatumisen jälkeenkin suorassa, joidenkin ei. Jotkut pystyy saamaan lapsia vaikka ketjut katkeaa ylämäessä ja jotkut ei. Sitä myös kutsutaan helvetillisiksi skrebakivuiksi. So what? Minä kutsuisin sitä kohtaloksi. Minulla ei ole vielä ketjut katkenneet, eikä katkea. Jokatapauksessa kirjoittelen tässä aiheesta mikä minulle ei kuulu, eikä pidäkään kuulua. Mitä siitäkin tulisi jos takaapäinvetämisen maailmanmestari puuttuisi Rock Hudsonin AIDS-ongelmiin.

Oolrait. En tässä nyt rupea kertoilemaan kirjan sisältöä, enkä runkkaamaan, mutta tosiasiassa olen erittäin tyytyväinen, että tämän tasoinen teos on syntynyt. Se ei pelkästään avaa silmiä vaan myös ovia (en nyt tarkoita pelkästään Akateemisen ovia) mikä on hieno juttu. Taidevarkaathan eivät näistä ns. syvimmistä olettamuksista paljon perusta, sillä nehän haluavat vain dollareita. Mutta on muistettava, että dollaritkin avaavat silmiä. Niin ja ovia. Ikävä kyllä, myös muisti virkoaa. Mutta minkäs teet, ihminen on aina ollut eläin, ja poliitikko, joten ei kai tässä mitään kummallista ole jos joku jossain Polvijärvellä löytää 1000 vuotta vanhan palaneen "noidan" ruumiin ja ihmettelee, että "onkohan tää ollu Demari?"

Kunhan kirjoitin. Mikko A. Maunula

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Ostin tanaan englanninkielisen. Menin kirjakauppaan. Siella oli tarjous missa luki 'Buy 2 get 3rd free!'. Ostin Ludlumin Tristan Betrayalin, Michael Mooren 'Dude. Where is my country?' ja kolmanneksi jai kateen toi 'Da Vinci Code'. Luen siis.

Ja nyt pois asiaosastolta ja akkia!!! :eek!:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Enpä muista milloin olisin viimeksi kuullut jostain kirjasta puhuttavan näin paljon. Asiaan tuntuu törmäävän vähän väliä. Viimeksi tänä aamuna bussissa takanani istuvat miehet kuuluivat keskustelevan ko. kirjasta. Kai se on nyt sitten pakko hankkia luettavaksi... :thumbup: