DJ?

Tuleeko DJ:n toteuttaa asiakkaiden eli yleisön toiveita?

  • Tottakai pitää, palveluammatti

    Äänet: 6 50,0%
  • Ei todellakaan tarvitse

    Äänet: 6 50,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    12

Upseeri Jerry Flodin

Kantahenkilökuntaa
Liittynyt
28.3.2014
Viestit
494
Bazoom.
Tulipa tuossa. Omistan siivun eräästä anniskelemiskapakista ja tokihan sinne palkattiin sitten disc-jockey ihmisiä viihdyttämään. No mitäs, poitsuhan rupesi starailemaan eli ammattikielellä sanottuna kyrpäilemään. "Minähän en ihmisten toivekappaleita soita, en ole mikään jukeboksi vaan esiintyvä artisti."
Mitä vittua oikeesti.
Ne on muuten ne asiakkaat, jotka viime kädessä maksaa sen levylässyn palkan. Soittakoot kotona mitä lystää. Vittu ku ite tuntis laitteita tai nykyjytkytystä niin tarttuis ite sompiin.

Mutta mitä mieltä väki: Tuleeko tiskijukan soittaa sitä mitä kansa haluaa?
 

Upseeri Jerry Flodin

Kantahenkilökuntaa
Liittynyt
28.3.2014
Viestit
494
Niin ja mainittakoon vielä, että kyseinen paikkani ei ole mikään huippujuppisedula vaan ihan tavallinen lähiöravinteli, pubiruokaa on ja karaokeakin.
(Huh, nouseepa rommi päähän ; pois-> )
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Tiedän oikean vastauksen mutta panttaan sitä vielä hetken.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No siis, minähän se olin..

Ja tiskojukka soittaa mitä kulloinkin sattuu huvittamaan. Kansan toiveet voivat olla Sepi Kumpulaisesta Pandoraan ja Arja Saijonmaahan. Eivät nekään kaikkia miellytä.
 

Örfil

Guest
Eiks Kansa itte määrää aika pitkälle keikkasettinsä kansan mukaan?
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Tiedä noista tiitseistä kun en noista nykyjytkytyksistä niin välitä. Rento pubimeno tahi liverokki potkii paremmin.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5731
Totta helvetissä pitää. Paitsi jos se diitsei olen mä.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
589
Sijainti
Kerros 107
Ja tiskojukka soittaa mitä kulloinkin sattuu huvittamaan. Kansan toiveet voivat olla Sepi Kumpulaisesta Pandoraan ja Arja Saijonmaahan. Eivät nekään kaikkia miellytä.
Juurikin noin.

Osaava, paikan tyyliin musiikillisesti sopiva Dj omine setteineen on parempi, kuin "paskat" asiakastoiveet.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Sanoisin, että DJ soittaa mitä DJ soittaa. Jos DJ soittaa yleisön makua vastaan, DJ soittaa viimeistä kertaa mun kapakassa.


Lisähuomatuksena sanoisin, että Upseeri Jerry Flodin vaikuttaa kunnon veneenveistäjältä. Sellaselta joka hieroo sitä venettään valmiiksi vuosia ja lakkaa ja peilaa ja puunaa ja plyyshisisustaa ja masturboi sen teak-kannelle. Sitten kun se on valmis se uittaa sen varovasti satamalaituriin ja sanoo köyhille, että veistin tossa vasurilla veneen, että vähän sinne päin tuli. Ja ne köyhät siinä imee sitä väljää keskioluttaan ja on ulospäin että hieno vene ja sisäänpäin että vittu että on homolla komee vene pitäis turpaan laittaa.

Tämä siis vaan ihan tästä fiiliksellä. Pidän Jerryn tyylistä kovin.
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Kai se DJ:n päätösvallassa on. Tilanteesta toki vähän riippuen. Yksityistilaisuudessa olisin vähän joustavampi yleisön toiveiden suhteen kuin baarissa. Joka tapauksessa DJ:n päätösvallassa on mihin väliin toivebiisit tungetaan. Biitin pitää muuttua kahden biisin välillä mahdollisimman vähän, ainakin jos tarkoitus on tanssia. Tai näin minulle ovat ammattilaiset kertoneet.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No siis, minähän se olin..

Ja tiskojukka soittaa mitä kulloinkin sattuu huvittamaan. Kansan toiveet voivat olla Sepi Kumpulaisesta Pandoraan ja Arja Saijonmaahan. Eivät nekään kaikkia miellytä.
Hähähä.. Jäpä ei osa sanoa Diskojukka!
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
No eihän se tiskijukka nyt mikään jukebokseri ole vaan esiintyvä artisti.
En oo tainnu ikinä kyseisen ammatin harjoittajan työtä tosin nähdä...tai emmää tiedä, onko urheilutapahtumien musiikkivalitsijat diijeitä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18208
Tiedä noista tiitseistä kun en noista nykyjytkytyksistä niin välitä. Rento pubimeno tahi liverokki potkii paremmin.
DJ on mun käsittääkseni levyjen soittaja, oli sitten levyillä nykyjytkytystä tai jotain muuta.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä
Omasta kokemuksestani niissä hommissa sanoisin, että sopivissa määrin. Harvemmin toki tulee hirveästi toiveita jos soittaa onnistuneen setin.
Tämä myös riippuu paljolti minkälaisessa paikassa soittaa. Perus baariloissa kun pitää joka tapauksessa soitella radiohittejä eikä yleensä vahingossakaan mitään uutta. Toki niissäkään ei voi kaikkia toiveita kuunnella, muuten saa yhtä paria hittikappaletta soittaa 20+ kertaa illassa tai kesken nopeiden soittaa jotakin kaija koota. Joskus ihmiset tuputti jopa rahaa käteen, että saavat jonkun jo soitetun kappaleen soimaan uudestaan. Tuli sitä kerran käsilaukustakin, kun en suostunut enää pelimiestä toista kertaa soittamaan.
Sitten, kun soittaa paikassa jossa porukka odottaa dj:n olevan enemmän artisti, kuin jukeboksi niin harvemmin tulee toiveita ja jos niitä tulee ne yleensä sopii (musiikkityyllillisesti) suunniteltuun settiin paremmin.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
DJ:llä kuuluu olla näkemys ja tatsi siitä mitä missäkin paikassa pitää soittaa. Kyse on musiikkilaaduista, ei erillisistä kappaleista.

DJ:ltä omia suosikkikappaleitaan toivovat voivat vaikka ensalkuun käydä vetämässä vitun päähänsä.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
DJ päättää mitä soittaa, jos on kunnon DJ. Ja sellainen osaa myös ottaa yleisön toiveet huomioon. Asiansa osaava DJ pitää tunnelmaa yllä musiikilla ja osaa kyllä itse valita sen tilanteeseen toimivan musiikin ja sen, mitä yleisön toiveita toteuttaa, vai toteuttaako mitään.
Kannattaa tosiaan hommata se jukeboksi, eikä DJ:tä jos tarkoituksena on että asiakas valitsee biisejä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24213
Sijainti
lappeen Ranta
Mutta mitä mieltä väki: Tuleeko tiskijukan soittaa sitä mitä kansa haluaa?
Sopiva valikoima/yhdistelmä sitä mitä kansa haluaa, sekä sitä mitä kansa tarvitsee. Mahdollisesti kansa ei sitä haluamaansa kappaletta ole aiemmin kuullutkaan. Eli dj voi porukan reaktioista päätellä, että mikä matsku tipahtaa ja hiukan siitä vierestä napsia muuta mahdollisesti jengiin menevää matskua sekä myös jotain ihan muuta. Perseestä on tilanne, jossa dj soittaa musiikia tyylillä: "Tää on vittu hyvää ja jos ette tykkää, niin oma mokanne ja ootte idiootteja!" ja yleisö puolestaan tuijottaa kaljatuoppejaan kyrpä otsassa ihmetellen, että: "Koskahan toi paska loppuu, että vois juoda kaljansa rauhassa ilman korvia särkevää taustamelua?"
 
Ylös