Dopeaasit, osa N+1 "Osataan sitä ulkomaillakin"

• Viestiketjun aloittaja AJ
  • Aloituspäivämäärä

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olihan K-P Kyrökin Variksen koutsina silloin kun tuli toi epo-käry sille. Ja kisoissa mukana henk.koht. valmentajana. :nope:

Samoin on vieläkin Jarmo Riski Kuitusen koutsina paikalla. :nope:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Moe Szyslak sanoi:
Olihan K-P Kyrökin Variksen koutsina silloin kun tuli toi epo-käry sille. Ja kisoissa mukana henk.koht. valmentajana. :nope:

Samoin on vieläkin Jarmo Riski Kuitusen koutsina paikalla. :nope:
Mutta eivät saa olla kisakylässä ja yhteisissä tiloissa... näin olen ymmärtänyt.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
OoPee sanoi:
Se että on toimitsijakiellossa ei tarkoita sitä, etteikä kundi voisi toimia Itävallan hiihtoliiton valmentajana. Nimenomaan tästä duunista tuli nyt kenkää.
eihän tuo Suomen tilanne hirveästi tästä poikkea, kun kolmen suomalaishiihtäjän henkilökohtainen valmentaja on elinikäisessä toimitsijakiellossa kv. kisoissa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olga sanoi:
Mutta eivät saa olla kisakylässä ja yhteisissä tiloissa... näin olen ymmärtänyt.
Näinpä juuri.

Mutta on tuo kuitenkin aika ristiriitaista. Ja urheilijaa leimaavaa touhua. :rolleyes:

Vai miten luulet ihmisten suhtautuvan urheilijaan, jos ilmoittaa valmentajakseen K-P Kyrön? :doubtful:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Olga sanoi:
Juu ei sais. Itävaltalaiset ovat toki väittäneet, että kundi oli tuolla ainoastaan yksityishenkilönä kisaa katsomassa, mutta tuskin tuohon uskovat edes itävaltalaiset itse :eek:

Kaikenlisäksi tää Mayer oli kerinny jo kisojen alkuvaiheessa jonkun skaban jälkeen antaa haastattelun ORF:lle, mikä jo sekin haiskahtaa vähän muulta kuin vain yksityishenkilönä paikallaolosta.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Ja urheilijaa leimaavaa touhua. :rolleyes:
Tästähän täälläkin juuri nyt keskustellaan. Yhden henkilön törttöilyt heittävät epäilyksen varjon koko teamin ylle.

Tosin mä olen edelleenkin sitä mieltä, että oikeasti kyseessä on ihan muusta kuin vain yhden henkilön törttöilystä, mutta tyhmiähän ne olis, jos tässä vaiheessa jotain muuta ilmoittelisivat.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sen verta vielä eettisyydestä ja moraalista... :eek:

Että jos työelämässä teet virkavirheen tai pahan töppäyksen, niin kenkäähän siitä tulee. Ja tuskin samoista hommista ei kannata paljoa enää haaveilla. Ainakin valtion hommissa on näin.

Sen sijaan valmentajat, jotka sortuvat vilpilliseen menettelyyn, vetoavat siihen että täytyyhän heidän saada jatkaa elinkeinoansa. :confused:

Kannattaakohan tuota asiaa ajatella ENSIN ennen kuin lähtee laajamittaista douppinkia harrastamaan.? :doubtful:

Luulisi pankkirosvonkin tiedostavan riskin (ei Jarmo Riski tässä yhteydessä) että siitä voi narahtaa nalkkiin. :ahem:

Mun mielestä Italiassa on asia aika hyvin, kun doupingista voi saada vankeusrangaistuksen. Ei se ole vaan yhden maajoukkuepaikan ja -palkan menetys vaan vähän laajemmat seuraamukset. :ahem: Täällä Lahden-kaverit jatkaa samoja hommia ilman Suomi-takkia päällä :nope: :thumbfh:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Kannattaakohan tuota asiaa ajatella ENSIN ennen kuin lähtee laajamittaista douppinkia harrastamaan.? :doubtful:
Varovaisen pessimistisesti olen sitä mieltä, että helvetin vähissä olis valmentajat nykypäivänä huippu-urheilussa, jos ne kaikki ryhtyis ajattelemaan moista asiaa :eek:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
OoPee sanoi:
Varovaisen pessimistisesti olen sitä mieltä, että helvetin vähissä olis valmentajat nykypäivänä huippu-urheilussa, jos ne kaikki ryhtyis ajattelemaan moista asiaa :eek:
Kyllähän sinne nousis ihan puhtaanlinjan-valmentajiakin kun kakkapesät siivottais pois.

Mutta kun ne douppinki-valmentajat on niitä 'menestyviä' valmentajia. Eli ne on hyviä valmentajia kun kun niiden valmennettavien tulokset ovat hyviä. Doupattuna tosin.

Esimerkkinä Reijo Jylhä. Tuli K-P Kyrön jälkeen hiihdon päävalmentajaksi. Tulokset ei ole ihan samanveroisia kuin Kyröllä, mutta menetelmät on 107% parempia.

Ja hauska kaveri ihan kamerankin edessä. :thumbup:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Moe Szyslak sanoi:
Näinpä juuri.

Mutta on tuo kuitenkin aika ristiriitaista. Ja urheilijaa leimaavaa touhua. :rolleyes:

Vai miten luulet ihmisten suhtautuvan urheilijaan, jos ilmoittaa valmentajakseen K-P Kyrön? :doubtful:
Eikös Variskin ilmoita olevansa itse itsensä valmentaja?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Kyllähän sinne nousis ihan puhtaanlinjan-valmentajiakin kun kakkapesät siivottais pois.
Tohon en oikein jaska uskoa. Meinaan kun kontrollimenetelmät kuitenkin tulevat aina pikkusen dopingaineita ja -menetelmiä jäljessä, ei siihen tilanteeseen tuskin koskaan päästä, että kaikki "kakkapesät" jäis kiinni. Ei edes suurin osa. Sitäpaitti paine menestyä on niin suuri, että veikkaanpa että ne puhtaanlinjan miehetkin saa aika nopeesti käännytettyä.

Esimerkkinä Reijo Jylhä. Tuli K-P Kyrön jälkeen hiihdon päävalmentajaksi. Tulokset ei ole ihan samanveroisia kuin Kyröllä, mutta menetelmät on 107% parempia.
Ja sekö on sitten ihan varmuudella puhtaanlinjan kundeja?

Juu en tunne tapausta yhtään, koskaan edes nähny/kuullu.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Ainakin tuloksista päätellen on. :D
Voi muuten kyllä ihan hyvinkin olla niin, että finskit eivät hirveesti dopingin kanssa edes uskalla pelleillä. Siitä viimekertaisesta fiaskosta kun ei oo vielä tarpeeksi aikaa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Iltalehden nettisivuilta: :nope: :thumbfh:
Riski ei ole riski
20.2.2006 7:33
Kansainvälisessä toimitsijakiellossa oleva Jarmo Riski ei aiheuta samanlaista ratsiavaaraa kuin Walter Mayer.

Suomalaisvalmentaja Jarmo Riski on ostanut lippuja kisakatsomoon. (EERO LIESIMAA)

Mayerille potkut Itävallan hiihtoliitosta

Walter Mayeria ei löydetty Itävaltalaishiihtäjien majapaikasta. (BARBARA GINDL / EPA)Italian poliisi tutki myöhään lauantai-iltana itävaltalaishiihtäjien majapaikan perusteellisesti etsiessään kiellyttyjä aineita. Tutkinnan määräsi Italian oikeusviranomaiset, joiden vaatimuksesta 15 urheilijaa passitettiin dopingtesteihin keskellä yötä.

Syyksi ilmoitettiin toimitsijakiellossa olevan valmentaja Walter Mayerin läsnäolo majapaikassa. Poliisi ei häntä tavoittanut. Kansainvälisen hiihtoliiton toimitsijakiellon lisäksi Mayerilla on Vancouverin 2010 olympialaisiin jatkuva panna Kansainväliseltä olympiakomitealta.

Kansainvälisessä toimitsijakiellossa oleva suomalaisvalmentaja Jarmo Riski on Torinossa seuraamassa valmennettaviensa, Virpi Kuitusen, Aino-Kaisa Saarisen ja Teemu Kattilakosken, hiihtoja.

Suomen hiihtoliiton toimitusjohtaja Jari Piirainen, onko suomalaishiihtäjillä riski joutua ratsatuiksi Jarmo Riskin takia?

- Ei ole. Jarmo Riski ja Walter Mayer ovat erilaisessa asemassa Kansainvälisen olympiakomitean silmissä. Ja Jarmo Riskin suhteen meillä ei ole mitään ongelmia olemassa.

Onko hänellä täydet oikeudet olla kisapaikoilla?

- Hän on ostanut liput eikä kukaan sitä pysty häneltä kieltämään, Piirainen toteaa.

Mitä sanktioita hiihtäjille voi seurata, jos kansainvälisessä toimitsijakiellossa oleva Riski tavoitetaan heidän tiloistaan?

- Ei voi tulla mitään rangaistuksia. Tottahan ihmiset keskenään tekemisissä voivat olla. Hänelle on kokonaan palautettu kansalliset toimintaoikeudet ja siinä suhteessa hänen asemansa on meidän suhteen virallistettu. Hänellä on ainoastaan kansainvälisiin tapahtumiin elinikäinen akkreditointikielto FIS:ltä, Piirainen selventää.
:mad_old:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Moe Szyslak sanoi:
Iltalehden nettisivuilta: :nope: :thumbfh:
:mad_old:
Yhdessä itävaltalaislehdessä oltiin varovaisesti sitä mieltä, että fiksuinta mitä Itävallan hiihtoliitto olis voinnu tehdä, olis ollu se, että olisivat hankkineet Mayerille lentolipun helvetin kauas, mieluiten kuuhun :D

Jos suomalaiset nyt edes pikkusen osoittavat fiksuuttaan, niin kuttuisivat ton äijän helvettiin sieltä kisoista (pakottaa tosin ei voi, ei ainakaan suoranaisesti) tai ainakin tekisivät selväksi, että yhtäkään kilpailijaa ei sitten tartte käydä kisojen aikana tapaamassa :dunno:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Iltasanomissa oli juttua että yksi FISsin erityistarkkailtava hiihtäjä on Christian Hoffman. Epänormaalin verenkuvan (liian suuren hematokriitin määrä, viittaa epon käyttöön) ja kahdesta testipakoilusta on tullut 2 varoitusta.

Tolerantti

Well-known member
Kyllähän tässä on vähän Muhammedinkuvaskandaalin aineksia. Vaikka tuomitsen douppauksen, olen silti sitä mieltä, että nämä bannatut valmentajat on asetettu suuremman syynin alle kuin yksikään murhamies/talousrikollinen/autovaras. Jo keskustelu kenenkään vähäänkään lajiin liittyvän kanssa on _moraalisesti- äärimmäisen tuomittavaa.

Eipä silti, Itävallan skandaali on hyvin viihdyttävää seurattavaa. :rolleyes:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tolerantti sanoi:
olen silti sitä mieltä, että nämä bannatut valmentajat on asetettu suuremman syynin alle kuin yksikään murhamies/talousrikollinen/autovaras. Jo keskustelu kenenkään vähäänkään lajiin liittyvän kanssa on _moraalisesti- äärimmäisen tuomittavaa.
On hyvä, että suhteellisuudentaju säilyy - mun mielestä douppaajavalmentajan kanssa tekemisesissä olo on joukkomurhaan rinnastettava teko, siitä pitäis antaa elinkautinen vankeustuomio.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mutta eivät ole joutuneet rikosoikeudelliseen vastuuseen vaikka tekivät miljoonien tappiot hiihtoliitolle. :confused:

Siksi mun mielestä pitäisikin siirtyä 'Italian-malliin'. :ahem:

(Tosin nykyään noissa apurahoissa on douppi-pykälä, mutta niistä kärsii sitten kaikki). :nope: